Problemer med viasat sin premier league kanal - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 3 FørsteFørste 1 2 3 SisteSiste
Viser resultater 21 til 40 av 56
    Intermediate Bobben1 sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2006
    Sted
    Lunner/Hadeland
    Poster
    2,709
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av tandberg
    Mener at de frekvensene som brukes har cirkulær polarisasjon.

Hvis ikke feedhorn er beregnet for cirkulær så får en problemer...
    En mister da nesten halve signalet. Dette vil være spesielt kritisk på HD sendinger.

Du kan prøve å jukse litt, vri hodet mot 22.5 grader i begge retninger. Se om du får bedre signal da.

11750 - 12500 Ghz frekvensbånd tilsier standarden Cirkulær polarisasjon... Dette var typisk for gamle Sirius, Nå ASTRA 4A på 4.8 grader øst.

En måtte tidligere bruke en depolarizer for å få de cirkulære signalene til å bli linjære. I gamle dager var det rett og slett en adapter man satte mellom feedhorn og hode, der det var montert en teflon plastbit i røret som stod i 45 graders vinkel. Uten dette var det ikke mye signal.

(nå husker jeg SMW Swedish MicroWave AB sine produkter fra "gamle" dager)..

Så det kreves litt "bedre" LNB-hoder en vanlig for å oppnå dette, og god installatør.
    Sirius4 (Astra 4A) sender linjær polarisasjon, ikke sirkulær.
    http://www.ses-astra.com/resources/p..._FactSheet.pdf
    ASTRA 4A - SES ASTRA

Intermediate tandberg sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    587
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Bobben1
    Sirius4 (Astra 4A) sender linjær polarisasjon, ikke sirkulær.
    http://www.ses-astra.com/resources/p..._FactSheet.pdf
    ASTRA 4A - SES ASTRA
    hm.. Ja så sannelig.. ;-)

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2010
    Poster
    13
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har snakket med viasat for ente gang i dag og endelig fortalte de meg at dette var et problem de var klar over. Han jeg snakket med sa så gar at de hadde de samme problemene på sine egene skjermer. Ganske sløvt og merke det nå 2 dager før premier league starter. Jeg snakket med viasat forige fredag om dette problemet, så de har hatt tid til og gjøre noe med det.
    Han sa videre at de var ganske sikre på at det ikke var et signal problem, men softwere. De jobbet på spreng med saken, men det ville tidligst bli oppdatering mandag. Svakt spør du meg:twisted:

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2010
    Poster
    7
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av merson
    Jeg har snakket med viasat for ente gang i dag og endelig fortalte de meg at dette var et problem de var klar over. Han jeg snakket med sa så gar at de hadde de samme problemene på sine egene skjermer. Ganske sløvt og merke det nå 2 dager før premier league starter. Jeg snakket med viasat forige fredag om dette problemet, så de har hatt tid til og gjøre noe med det.
    Han sa videre at de var ganske sikre på at det ikke var et signal problem, men softwere. De jobbet på spreng med saken, men det ville tidligst bli oppdatering mandag. Svakt spør du meg:twisted:
    Det er jo helt utrolig. Jeg opp på taket i bygården.Prøver å finjustere 15 meter over bakken. Håper virkelig at dette blir fikset til mandag, og at det virkelig kommer en ny oppdatering da. Jeg kommer ikke til å skifte kanal hele lørda'n hvertfall. Jeg gir Viasat ut neste uke. Er det like ustabilt blir det retur til Canal Digital

Active rstave sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    354
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av s_collier
    Det er jo helt utrolig. Jeg opp på taket i bygården.Prøver å finjustere 15 meter over bakken. Håper virkelig at dette blir fikset til mandag, og at det virkelig kommer en ny oppdatering da. Jeg kommer ikke til å skifte kanal hele lørda'n hvertfall. Jeg gir Viasat ut neste uke. Er det like ustabilt blir det retur til Canal Digital
    Jeg har signalstyrke på 56% og signalkvalitet på 100% med Viasat sin HD tuner og ingen problemer med PL.kanalene Ligger på frekvens 12456 H 27500.
    Og 11919 H 27500

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2010
    Poster
    7
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av rstave
    Jeg har signalstyrke på 56% og signalkvalitet på 100% med Viasat sin HD tuner og ingen problemer med PL.kanalene Ligger på frekvens 12456 H 27500.
    Og 11919 H 27500
    At de ligger på disse frekvensene betyr med andre ord? Er ganske grønn

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2010
    Poster
    13
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    He-he, stykkt og le, men hva ofrer man ikke for premier league.
    Ja jeg har gitt kona beskjed om at på søndag er det strengt forbudt og skiffte kanal bort fra pl1 før kl 19.
    Jeg sier bare ring viasat og si hva dere mener om dette.

Intermediate classic46 sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    1,885
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Cool

Sitat Opprinnelig postet av classic46
    Det kan være...var hos svoger til min kjære her om dagen og han har også Viasat problemer....synes å huske å ha lest et sted at disse to satelittene vi snakker om Sirius og Thor krever litt forskjell når det gjelder mottak...da jeg fikk min første Viasat HDPVR fikk jeg med nye hoder fra Viasat,,,det er nå 2 år siden...samme installatør byttet hoder og la noen ekstra ledninger....
    Er jo en del parametre som må klaffe da: Vinkel på skåla=parabolen, vinkel på hoder og vinkel på stanga som holder hodene....og hodene selv...det kan jo være at div. forhold gjør at man må være mer nøyaktig for å få et bra resultat med Viasat enn med Canal Digital....men det går altså fint hos meg og broren min...men han bor i Stockholm og har parabolen på et helt annet sted enn jeg har på huset...og han har heller ikke problemer...
    Som vanlig så er ingen kjede sterkere enn det svakeste ledd...og alle her som har parabol problemer må jo ha noen trær/koller/fjell osv som ikke alltid gir optimale forhold....Lykke til:-)
    I morgen skal jeg til en annen svoger av min kjære som også har Viasat...har vært der flere ganger før, men skal sjekke PLHD hos han....
    Han hadde bare et hode på parabolen 100% signal og styrke= NO PROBLEM...
    TV: LG 55 UH 850VAEN=4K/Ultra HD Edge LED med 200 hz, 3D WiFi og Smart TV samt støtte for både HDR 10 og Dolby Vision.
    Elektronikk: Yamaha RX-A 860, Panasonic DMP-UB 700, Pioneer DVD med SACD og DVD Audio avspilling.
    VIASAT HD PVR Pace TDS 865 NV+ SAMSUNG GX-V1680 SJ 4K, CANAL DIGITAL ADB HD PVR, til svensk TV og nyeste HD Smart box til norsk TV.
    DAB radio: Tiny Audio M7 med optisk utgang. Høyttalere: Canton CD 160 7.1 Og oppdaterte HDMI kabler...ikke noe Clas eller Biltema her i huset...

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    58
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har klødd meg i hodet hele helgen nå, og begynner å lure på om jeg har samme problem som andre i denne tråden, selv om det ikke bare er PL-kanalene jeg har problemer med (blant annet har også TV1000 falt ut):

Jeg har nettopp montert parabol og sliter med at kanaler (får opp en feilmelding om ikke signal etc.). I utganspunktet trodde jeg at dette skyldes dårlig signal, men det er to grunner til at jeg nå mistenker dekoderen:

1. Når jeg resetter dekoderen til fabrikkinstillinger, virker alltid alle kanalene. Har prøvd dette flere ganger, og det slår aldri feil. Etter litt tid med kanalskifter, oppstår imidlertid problemene, og kanaler kan komme og gå.

2. Så lenge jeg ikke bytter kanal, har jeg aldri problemer. De oppstår kun ved kanalskifte.

Dersom dårlig signal var grunnen burde vel ikke resetting av dekoderen virke hver gang, og kanaler burde vel da falle ut også uten kanalskifte?

Jeg har prøvd å justere parabolen i timesvis, men uten forbedring. (Når jeg resetter til fabrikkinstillinger får jeg 100% signalstyrke og 100% signalkvalitet). Har standard Viasat-pakke med to kabler fra parabolhodet og inn til HD-plus dekoderen.

Noen som opplever lignende problem også med andre kanaler enn PL-kanalene og Viasat HD?

Intermediate OleM sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    4,162
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Problemene ser ut til å vedvare. Men jeg for min del har i hvertfall ikke mistet signalet mens jeg har sett på kanalene. Og det er heldigvis en enkel "work around" på problemet. Hver gang jeg har switchet forbi kanalen og ikke får den inn igjen, kan jeg bare slå av dekoderen og på igjen. Da er bildet tilbake. Litt tungvint, og selvfølgelig skulle det ikke vært nødvendig. Men det går da an å leve med til de løser sine SW problemer..

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2010
    Poster
    7
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av OleM
    Problemene ser ut til å vedvare. Men jeg for min del har i hvertfall ikke mistet signalet mens jeg har sett på kanalene. Og det er heldigvis en enkel "work around" på problemet. Hver gang jeg har switchet forbi kanalen og ikke får den inn igjen, kan jeg bare slå av dekoderen og på igjen. Da er bildet tilbake. Litt tungvint, og selvfølgelig skulle det ikke vært nødvendig. Men det går da an å leve med til de løser sine SW problemer..
    Det er ikke tvil om at dette har med software å gjøre og verken lnb, kabler eller finjustering av parabolen og signalstyrke. Jeg håper på ny oppdatering snarest. Viasat kan ikke bare ignorere dette problemet. Da vil de miste kunder. Det koster såpass mange tusen iåret å se tv, og konkurransen er blitt mye større. Inntil videre så er jeg Viasat kunde

Intermediate Hanspf sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    1,722
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er ikke tvil om at dette har med software å gjøre og verken lnb, kabler eller finjustering av parabolen og signalstyrke. Jeg håper på ny oppdatering snarest. Viasat kan ikke bare ignorere dette problemet. Da vil de miste kunder. Det koster såpass mange tusen iåret å se tv, og konkurransen er blitt mye større. Inntil videre så er jeg Viasat kunde
    Godt å høre at det ikke bare var jeg som har dette problemet. Så kampen på søndag, og lot ungene se barnetv i pausen, da jeg skulle sette tilbake så var kanalen borte. Tok med tuneren opp i stua og der fikk jeg den inn igjen. Ikke bra.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    58
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Spørs om det er bedre andre steder. Jeg byttet til Viasat pga negative erfaringer med canal digital (dårlige PVR-dekodere hvor opptak konstant forsvinner + elendig kundeservice).

Vurderte også Riks-TV, men de har dyrt og dårlig tilbud.

Endte da opp hos Viasat, hvor jeg kan få all fotball på ett sted. I utgangspunktet virker Visat sin dekoder overlengen Canal Digitals på funksjonalitet, men som beskrevet ovenfor har jeg mest sannsynlig fått en defekt dekoder - noe som har resultert i en helg med mye frustrasjon. Pratet med kundeservice i dag, og fikk beskjed om at en tekniker skulle ringe meg straks for feilsøking. Jeg har imidlertid ikke blitt ringt opp igjen enda, får eventuelt purre i morgen...

Newcomer JauJau sin avatar
    Medlem siden
    May 2009
    Poster
    141
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

inget bilde

Heisan.
    Sitter med en gammel mutant 200s boks. Sliter fælt med og få inn PL kanalene.
    Finner tv2 pl1 til 3 , har abonement på viasat sin pl pakke, men fint lite action. Noen ideer om hva som hva være problemet???.
    Tenker selvsagt på og oppgradere boksen til en nyere (på høy tid). Er dette nødvendig?

Intermediate classic46 sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    1,885
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Cool

Sitat Opprinnelig postet av JauJau
    Heisan.
    Finner tv2 pl1 til 3 , har abonement på viasat sin pl pakke, men fint lite action. Noen ideer om hva som hva være problemet???.
    Tenker selvsagt på og oppgradere boksen til en nyere (på høy tid). Er dette nødvendig?
    Hvis du har en moderne flatskjerm og en gammel Viasat tuner som ikke kan vise HD kanaler...så er vel svaret gitt :-))
    Og kan den vise HD kanaler så skal det ikke være så mange problemer...
    Tuneren din heter??
    TV: LG 55 UH 850VAEN=4K/Ultra HD Edge LED med 200 hz, 3D WiFi og Smart TV samt støtte for både HDR 10 og Dolby Vision.
    Elektronikk: Yamaha RX-A 860, Panasonic DMP-UB 700, Pioneer DVD med SACD og DVD Audio avspilling.
    VIASAT HD PVR Pace TDS 865 NV+ SAMSUNG GX-V1680 SJ 4K, CANAL DIGITAL ADB HD PVR, til svensk TV og nyeste HD Smart box til norsk TV.
    DAB radio: Tiny Audio M7 med optisk utgang. Høyttalere: Canton CD 160 7.1 Og oppdaterte HDMI kabler...ikke noe Clas eller Biltema her i huset...

Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    4,162
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Heisan.
    Du får ikke inn HD kanaler uten en HD-tuner. Men Viasat sender også TV2 PL kanalene i en nedskalert SD versjon (ser ikke særlig bra ut). Disse kanalene finnes langt ut i kanallista, rundt kanal 150 tror jeg. Disse bør du få inn uten problemer.

Medlem siden
    May 2009
    Poster
    141
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av classic46
    Hvis du har en moderne flatskjerm og en gammel Viasat tuner som ikke kan vise HD kanaler...så er vel svaret gitt :-))
    Og kan den vise HD kanaler så skal det ikke være så mange problemer...
    Tuneren din heter??
    Skjønner at eg ikkje kan vise HD, men SD kanalene hadde eg et håp om og få sett.
    Tuneren heter mutant 200s.

Medlem siden
    May 2009
    Poster
    141
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du får ikke inn HD kanaler uten en HD-tuner. Men Viasat sender også TV2 PL kanalene i en nedskalert SD versjon (ser ikke særlig bra ut). Disse kanalene finnes langt ut i kanallista, rundt kanal 150 tror jeg. Disse bør du få inn uten problemer.

Ja eg innser etter hvert at det er bare og bestille seg en ny boks :-D.
    Kinoen i kjellern er straks klar og SD kommer ikkje til og bli særlig kult når eg skal ha Anfield på veggen.
    Noen anbefalinger på vilke bokser eg kan bruke til og erstatte min gamle???

Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    4,162
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Skjønner at eg ikkje kan vise HD, men SD kanalene hadde eg et håp om og få sett.
    Tuneren heter mutant 200s.
    Så du får ikke bilde på SD kanalene langt ut i lista heller?
    Noen anbefalinger på vilke bokser eg kan bruke til og erstatte min gamle???
    Det er vel kun Viasatgodkjente tunere som virker med HD kanalene til Viasat? Jeg har deres HD PVR, Pace 855. Det er ikke en "perfekt" tuner. Men den fungerer greit. Jeg har også Viasats HD tuner uten PVR. Den fungerer veldig likt PVR varianten foruten opptaksfunksjonen.

Medlem siden
    May 2009
    Poster
    141
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Så du får ikke bilde på SD kanalene langt ut i lista heller?
    Det er vel kun Viasatgodkjente tunere som virker med HD kanalene til Viasat? Jeg har deres HD PVR, Pace 855. Det er ikke en "perfekt" tuner. Men den fungerer greit. Jeg har også Viasats HD tuner uten PVR. Den fungerer veldig likt PVR varianten foruten opptaksfunksjonen.

Nei får ikkje bilde fra SD kanalene heller, men har lokalisert problemet nå. Sliter med oppdateringen av kortet, litt viasat trøbbel. Var ikkje godkjent tuner i andre enden så er på let etter en lånetuner til oppdatering :-D .
    Men det andre du nevner der ang HD. Stemmer det at du må ha en viasat tuner for og kjøre HD?. Hadde håpet og kunne benytte en IpBox på samme systemet som eg er på i dag.

Side 2 av 3 FørsteFørste 1 2 3 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •