Redigering av HD-opptak?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 5 av 5
    Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2008
    Poster
    150
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Redigering av HD-opptak?

Er det noen som har forslag til program for å editere HD-opptak fra en paraboltuner - for å klippe vekk reklame etc. Jeg ønsker altså å beholde resultatet som en TS-fil (ikke konvertere til et annet format, lage DVD eller lignende).

Jeg har for så vidt prøvd et program DVR-Studio HD som fungerer greit - men det fjerner tekstingen, og den vil jeg beholde.

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2008
    Poster
    150
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da har VideoReDo (VideoReDo MPEG Video Editing Software) kommet med en ny versjon som supporterer redigering av Europeiske HD-sendinger (TS filer med H.264 video) og som beholder tekstingen.

Programmet er relativt enkelt å bruke til f.eks å fjerne reklameinnslag og trimme begynnelse og slutt på opptak. (Det fungerer helt ned på framenivå og til redigering av andre HD video opptak - men der finnes det jo mange andre programmer å velge mellom).

Resultatet kan spilles av på paraboltuneren, men jeg bruker en Asus O!Play mediaspiller (som jeg synes både har bedre bilde og er raskere og mer brukervennlig å bruke).

Intermediate tandberg sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    587
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av florrepus
    Da har VideoReDo (VideoReDo MPEG Video Editing Software) kommet med en ny versjon som supporterer redigering av Europeiske HD-sendinger (TS filer med H.264 video) og som beholder tekstingen.

Programmet er relativt enkelt å bruke til f.eks å fjerne reklameinnslag og trimme begynnelse og slutt på opptak. (Det fungerer helt ned på framenivå og til redigering av andre HD video opptak - men der finnes det jo mange andre programmer å velge mellom).

Resultatet kan spilles av på paraboltuneren, men jeg bruker en Asus O!Play mediaspiller (som jeg synes både har bedre bilde og er raskere og mer brukervennlig å bruke).
    Tenkte jeg måtte prøve...

Prøvde trail versjonen, fungerer ikke på *.ts4 filer. Hvis jeg endrer filattributt til *.ts så fungerer det heller ikke.

Noen andre som har fått det til?

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2008
    Poster
    150
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Beklager, jeg glemte å skrive at det er en prerelease som supporterer H.264 og MP4, ikke den vanlige trialversjonen. Om du klikker på denne tråden, så får du lastet ned prereleasen her: Getting started with VideoReDo TVSuite V4 with H.264 - VideoReDo MPEG Editor Forums Be om å få en prøvenøkkel, så virker den som om du har kjøpt den uten begresninger.

Intermediate tandberg sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    587
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av florrepus
    Beklager, jeg glemte å skrive at det er en prerelease som supporterer H.264 og MP4, ikke den vanlige trialversjonen. Om du klikker på denne tråden, så får du lastet ned prereleasen her: Getting started with VideoReDo TVSuite V4 with H.264 - VideoReDo MPEG Editor Forums Be om å få en prøvenøkkel, så virker den som om du har kjøpt den uten begresninger.
    Jøss.. Virker jo!
    :-) :-) :-)

Takk skal du ha!

Tar HD opptak fra Technisat digiCorder HD S2X, Technisat TechniStar S1 og Vantage HD 8000S på strak arm!

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •