Forsinkelse mellom to mottagere

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 3 av 3
    Intermediate JD sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    2,695
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Forsinkelse mellom to mottagere

Mine foreldre har en Viasat Plus HD i stua, og en Viasat Plus på kjøkkenet. Disse har parallelle kabler fra parabolen, men viser lyd- og bilde med en forsinkelse på opptil tre sekunder på kjøkkenet.

Hva kan dette skyldes?

Intermediate Bobben1 sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2006
    Sted
    Lunner/Hadeland
    Poster
    2,709
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av JD
    Mine foreldre har en Viasat Plus HD i stua, og en Viasat Plus på kjøkkenet. Disse har parallelle kabler fra parabolen, men viser lyd- og bilde med en forsinkelse på opptil tre sekunder på kjøkkenet.

Hva kan dette skyldes?
    Samme kanal på begge tunere ? Hvis en sammenlikner NRK1 med NRK1 HD så vil ikke disse kanalene ha lik forsinkelse. Samme med TV2 og TV2 HD.
    MPEG fungerer slik at jo lengre forsinkelse det er desto mer effektiv blir komprimmeringen. De forskjellige kanalene har ulik "delay" avhengig av hvordan kanalen er komprimmert.

Det kan også være forskjeller mellom HD mottageren og SD mottageren. TV'ene som benyttes kan også bidra.

Dersom f.eks. TV3 gir 3 sekunder forskjell på de to tunerene så vil jeg tippe det er buffring via harddisk eller noe slikt som gir ekstra forsinkelse. Tror det er litt usannsynlig at den ene TV'n gir 3 sekunder forsinkelse men det kan ikke utelukkes.

Intermediate OleM sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    4,162
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg opplever akkurat det samme hjemme hos meg, bortsett fra kanskje ikke så mye som 3 sekunder forskjell.
    Jeg har to HD tunere fra Viasat. Den ene med PVR, den andre uten.
    Tidligere hadde jeg to HD tuner fra CD, også da en med og en uten PVR. Det var akkurat samme der hvor de to ikke var helt synkrone i output'en.
    Jeg har tenkt at det kanskje sitter forskjellige prosessorer i de forskjellige mottakerne og at det er det som forårsaker forskjellene. Men det er kun spekulasjoner.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •