RiksTV vs. Canal Digital

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 4 av 4
    Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    39
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

RiksTV vs. Canal Digital

Hva skal man velge? Har til nå hatt kabel-TV, men må nå gå over til enten RiksTV eller Canal Digital parabol. Ser for meg ut som om prisene er veldig like og jeg finner ikke noen god grunn for å velge den ene framfor den andre. Har dere noen formening om den ene er bedre enn den andre eller den ene gir mer for pengene enn den andre?

Jeg trenger både antenne og dekoder. Har lyst på PVR da vi hadde det før, men siden vi nå kun leier til vi finner oss et hus å kjøpe vurderer jeg å bare gå for billigste dekoderalternativ i tilfelle det er kabel-TV der vi kjøper så jeg uansett trenger ny dekoder når vi flytter. Kjipt hvis jeg likevel må ha RiksTV eller CanalDigital parabol der så må vurdere litt. Hva mener dere?

Active
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    453
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hmm.... Finner du ingen god grunn til å velge det ene fremfor det andre?

- Bildekvaliteten. RiksTV kjører hard komprimering. Canal Digital har alltid vært best i klassen på bildekvalitet.

-Kanal utvalg. RiksTV har særs begrenset plass og få kanaler. Canal Digital har "ubegrenset" plass og et stort kanal utvalg.

-HDTV. Der er RiksTV den store taperen, og vil aldri komme opp på Canal Digital sitt HD utvalg. Det kommer nye HD kanaler med jevne mellomrom på Canal Digital, og dem har norges beste HD tilbud. Og HD kanalene er inkl i prisen.

Intermediate Bobben1 sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2006
    Sted
    Lunner/Hadeland
    Poster
    2,709
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av larserso
    Hva skal man velge? Har til nå hatt kabel-TV, men må nå gå over til enten RiksTV eller Canal Digital parabol. Ser for meg ut som om prisene er veldig like og jeg finner ikke noen god grunn for å velge den ene framfor den andre. Har dere noen formening om den ene er bedre enn den andre eller den ene gir mer for pengene enn den andre?

Jeg trenger både antenne og dekoder. Har lyst på PVR da vi hadde det før, men siden vi nå kun leier til vi finner oss et hus å kjøpe vurderer jeg å bare gå for billigste dekoderalternativ i tilfelle det er kabel-TV der vi kjøper så jeg uansett trenger ny dekoder når vi flytter. Kjipt hvis jeg likevel må ha RiksTV eller CanalDigital parabol der så må vurdere litt. Hva mener dere?
    RiksTV har fritt kanalvalg som kan høres flott ut men velger du f.eks. 1 kanal (TV2) så må du ut med kr. 160 pr. måned. Til sammenlikning koster hele grunnpakka(Norgespakken) til CD 199kr/måned men kampanjepris er kr. 2588 det første året inkludert HD dekoder og parabol. Dersom du monterer parabolen selv gis det kr.798 i rabatt. Månedspris første år blir da kr. 150 hvis du monterer parabolen selv.
    https://parabol.canaldigital.no/Para.../Norgespakken/

RiksTV sin pakke ,RiksPakken, koster kr. 3561 for første år inkludert dekoder. Denne pakken inneholder flere kanaler enn CDs Norgespakke. Pris blir da ca. 300kr/måned.
    RiksTV - RiksPakken

CD's Family pakke tilsvarer RiksPakken men inneholder mange flere kanaler(bla. 10 HDTV kanaler) og koster kr4067 for første år inkludert HD dekoder og parabol. Monterer du selv så er prisen kr. 272/måned. Mao. billigere enn RiksPakken det første året dersom du monterer parabolen selv.

Ved å montere antenna selv så ser det ut som Canal Digital er billigere. CD tilbyr flere kanaler, og mange flere HD kanaler. Dersom du er interessert i Premier League så skal det sendes 3 HDTV kanaler på Canal Digital mens det har vært opplyst at det blir en HD kanal og to SD kanaler på RiksTV.

Viasat kan også være et alternativ. Litt vanskelig å finne prisene der men Viasat sender stort sett de samme kanalene som CD bortsett fra at de ikke sender TV2 Zebra, Canal+ kanalene og HD versjonen av TV Norge. Noen vil sansynligvis mene at Viasat har det beste fotball tilbudet siden de tilbyr noen flere Champions League kamper enn CD og har også Engelsk Championsship ( Viasat fotball). Det har gått noen rykter om at Viasat fotball kommer på CD men det er mulig det gjelder CD kabeltv. Viasat tilbyr ikke Canal+ kanalene og mangler derfor Spansk fotball, en del Italiensk fotball osv. Hvis man er interessert i Spansk og Italiensk fotball så har muligens CD det beste fotball tilbudet.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    39
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Godt dere er mer klarsynte enn meg Da blir det nok en HD PVR fra Canal Digital til helga. Får vi kjøpt hus med kabel-TV får man heller selge utstyret når bindingstid går ut og kjøpe annet utstyr da. Takk for hjelpen!

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •