28.2 øst og Canal Digital HD-106-S

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 4 av 4
    Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2008
    Poster
    7
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

28.2 øst og Canal Digital HD-106-S

Hei!

Bor utenfor Bergen og tar fint inn Astra 2 med alle de flotte engelske kanalene.

Har hatt dette på en CDC-5050 der dette har fungert strøkent sammen med CD sine kanaler.

Men har ny byttet til en HD-106-S som ifølge CD selv skal kunne ta kanaler fra andre satelitter.

Det fungerer heller dårlig. Jeg får alle ok på CD, men på cøk på 28.2 øst finner den bare 92 kanaler, og det mangler da MASSE kanaler.

Har prøv å endre på transpondere og bitrate, men det ser ikke ut til at det er noen forskjell.

Og det utrolig med hele dekoderen er at man har ingen mulighet til å redigere disse kanalene, og da er denne dekoderen ubrukelig, og jeg synes nesten det er svindel av CD og markedsføre den som at den kan brukes på andre satellitter.

Har noen noen tips for å få inn resten av kanalene?

Intermediate Bobben1 sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2006
    Sted
    Lunner/Hadeland
    Poster
    2,709
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Vestland
    Hei!

Bor utenfor Bergen og tar fint inn Astra 2 med alle de flotte engelske kanalene.

Har hatt dette på en CDC-5050 der dette har fungert strøkent sammen med CD sine kanaler.

Men har ny byttet til en HD-106-S som ifølge CD selv skal kunne ta kanaler fra andre satelitter.

Det fungerer heller dårlig. Jeg får alle ok på CD, men på cøk på 28.2 øst finner den bare 92 kanaler, og det mangler da MASSE kanaler.

Har prøv å endre på transpondere og bitrate, men det ser ikke ut til at det er noen forskjell.

Og det utrolig med hele dekoderen er at man har ingen mulighet til å redigere disse kanalene, og da er denne dekoderen ubrukelig, og jeg synes nesten det er svindel av CD og markedsføre den som at den kan brukes på andre satellitter.

Har noen noen tips for å få inn resten av kanalene?
    HD106S finner de fleste kanalene på Sirius,Hotbird,Thor og Astra-1. Har ikke sett noe sted at CD har reklamert med at mottageren kan motta Astra-2 & 28.2øst. Det finnes heller ingen funksjon i mottageren for å søke Astra-2. Bruk CDC-5050 på 28.2øst. Den fungerer utmerket med alle satellitter.

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2008
    Poster
    7
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    På siden til CD står det at den fungerer mot andre satelitter, og det bekreftet også CD på sin Chattetjeneste. At den da kun skal virke på noen få er jo dårlig informasjon. 5050'n støttet jo alt.

De kanalene den får inn fungerer strøkent, men resten burde være en smal sak.

Og stakkars det menneske som skal bruke den mot Astra-1 når du hverken kan slette eller redigere lista, er jo et lite mareritt.

Da er 5050 mye bedre men den støtter jo ikke HD.

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    860
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Smile

Sitat Opprinnelig postet av Vestland
    På siden til CD står det at den fungerer mot andre satelitter, og det bekreftet også CD på sin Chattetjeneste. At den da kun skal virke på noen få er jo dårlig informasjon. 5050'n støttet jo alt.

De kanalene den får inn fungerer strøkent, men resten burde være en smal sak.

Og stakkars det menneske som skal bruke den mot Astra-1 når du hverken kan slette eller redigere lista, er jo et lite mareritt.

Da er 5050 mye bedre men den støtter jo ikke HD.
    Da du er så heldig at du kan motta signalene på Astra 2d så synes jeg at du skal gå på nettet og da på Pulsat - Quality Satellite TV Equipment Supplied UK and Worldwide og skaffe deg en Freesat tuner med eller uten harddisc.Jeg er veldig fornøyd med Humax og har en med og en uten harddisc.Uten disc koster den i underkant av 2000,- og med disc ca.3000,- Den kommer til deg på døra og er gratis i bruk.Det eneste du gjør i oppsettet er å taste inn en engelsk postkode f.eks den postkoden den er sendt fra.Resten går av seg selv.Den støtter de HD-kanalene som legges ut på Freesat f.eks. BBC HD og ITV HD.
    Stølen

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •