Canal Digital HD-tuner restarter av seg selv

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 3 av 3
    Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    7
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Canal Digital HD-tuner restarter av seg selv

Jeg har parabol og hd-tuner fra Canal Digital, og har de siste månedene hatt problemer med at tuner uten forvarsel restarter ("booter" som man ville sagt på pc-språket). Min hd-tuner er av den "gamle" typen, dvs. noe mindre enn den som har samme utseende som pvr-opptakeren til CD. CD sin "kundesupport" har tydeligvis hakk i platen på "signalstyrken må være 175 eller bedre for at vi skal kunne hjelpe deg", så der er det lite hjelp å få. Signalstyrken ligger på 160-165, og er langt inn i det grønne området. Spesielt irriterende ble dette når tuneren plutselig restartet midt i innspurten i en av Tour de France-etappene. Jeg har nå fått tilsendt ny hd-tuner fra CD av samme type som den gamle. Når jeg koblet den til, restartet den fire ganger i løpet av de 30 første minuttene, så jeg ringte og ga klar melding om at denne ville de få i retur umiddelbart. Fortsatt ingen hjelp å få der, utenom "signalstyrken må være...". I tillegg viser signalstyrken på den sist mottatte tuneren 140, uten at jeg har foretatt noen som helst justeringer på parabolanlegget.

Parabolen er innstilt på riktig antall grader, og finjustert vha av beeper. Etter flere samtaler med en elendig "kundeservice" hos CD, vurderer jeg nå å skifte til Viasat, men vil gjerne vite om noen har tips eller erfaringer å bidra med før jeg tar det siste steget.

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    219
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg synes dette er merkelig argumentasjon fra CDs kundeservice.

Selv har jeg også rundt 165 +- signalstyrke på de fleste kanaler, og så lenge jeg har et bilde uten NULL forstyrrelser eller artifakter selv i kraftig uvær, så må da det være bra nok?

Har riktignok en HD PVR, men dette høres da virkelig ut som en hardwarefeil på boksen(e) og en helpdesk som leser fra de tre A4-arkene de har fått printet ut.

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    952
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har du byttet poweret?