CAM må registreres hos Canal Digital...?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 14 av 14
    Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2006
    Poster
    259
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

CAM må registreres hos Canal Digital...?

Hei,

Jeg har nettopp kjøpt en Strong Pairing CAM for Canal Digital fra Lefdal via internett. Canal Digital melder ifra om at Lefdal må sende inn registrering på denne CAMen før de kan paire Canal Digital kortet med CAMen. Hva er dette for noe? Har dere vært borti det før?

Canal Digital abbonementet står ikke i mitt navn.

Intermediate MaW sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    2,548
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det må registreres i en butikk slik at du kan få tilsendt nytt kort parret med cam modulen...

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2010
    Poster
    22
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Lefdal har ikke mulighet til å gjøre dette, iallefall ikke i Sandefjord. Tenkte å handle cam når jeg kjøpte tven min der i går, men det kunne de ikke. De kunne selge meg cam`en, men kunne ikke garantere at det fungerte.

Men på Strandberg i Larvik kunne dem det, men jeg måtte vistnok vente til kabelsystemet jeg har var oppgradert til å kunne vise HD.

Det som er rart er at det står på Cd sine sider her , at man kan bruke sitt gamle kort. Men når ekspeditøren på Stranberg ringte CD og spurte, så fikk han nei til svar. Så nytt kort måtte vistnok til. Så virker jo ikek som CD har helt kontroll selv heller

Intermediate Bobben1 sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2006
    Sted
    Lunner/Hadeland
    Poster
    2,709
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av 02Tom
    Lefdal har ikke mulighet til å gjøre dette, iallefall ikke i Sandefjord. Tenkte å handle cam når jeg kjøpte tven min der i går, men det kunne de ikke. De kunne selge meg cam`en, men kunne ikke garantere at det fungerte.

Men på Strandberg i Larvik kunne dem det, men jeg måtte vistnok vente til kabelsystemet jeg har var oppgradert til å kunne vise HD.

Det som er rart er at det står på Cd sine sider her , at man kan bruke sitt gamle kort. Men når ekspeditøren på Stranberg ringte CD og spurte, så fikk han nei til svar. Så nytt kort måtte vistnok til. Så virker jo ikek som CD har helt kontroll selv heller
    Det må uansett registreres dersom det er en godkjent CD CAM. Det er heller ikke sikkert at dette fungerer helt likt fra parabol og kabeltv som du viser til. Egentlig trodde jeg butikkene hadde ferdige sett med CD Cam+ferdigpairet smartkort for godkjente TV'er med satellitt tuner men det kan være jeg har misforstått.

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2006
    Poster
    259
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av 02Tom

Jeg er på satelitt (ikke kabel), og kan bekrefte at CAMen ikke virker sammen med eksisterende CD kort uten videre. TV og CAM er godkjent av CD.

Jeg synes det ligger alt for dårlig informasjon ute på sidene til CD. Venter for øyeblikket på tilbakemelding fra Lefdal om at de har sendt inn registrering til CD.

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    259
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av darkfame
    Jeg er på satelitt (ikke kabel), og kan bekrefte at CAMen ikke virker sammen med eksisterende CD kort uten videre. TV og CAM er godkjent av CD.

Jeg synes det ligger alt for dårlig informasjon ute på sidene til CD. Venter for øyeblikket på tilbakemelding fra Lefdal om at de har sendt inn registrering til CD.
    Mitt gamle cd kort virket med en gang, sammen med en gammel conax cam jeg hadde liggende......

Inge
    Denon AVR-4306, Dali 109(!!!), Rythmik F12SE
    Yamaha RX-A3040, JBL TL260, XTZ 99W12.18 ICE

Medlem siden
    Sep 2006
    Sted
    Lunner/Hadeland
    Poster
    2,709
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av coopers
    Mitt gamle cd kort virket med en gang, sammen med en gammel conax cam jeg hadde liggende......

Inge
    Det virker helt til den dagen pairingen aktiveres.

Canal Digital begins Conax card pairing | Broadband TV News

De godkjente modulene støtter pairing og vil avvise kortet dersom det ikke er registert korrekt.

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    259
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Bobben1
    Det virker helt til den dagen pairingen aktiveres.

Canal Digital begins Conax card pairing | Broadband TV News

De godkjente modulene støtter pairing og vil avvise kortet dersom det ikke er registert korrekt.
    Det kan godt stemme, men både kort og cam som jeg har, er så gammelt, lenge før det ble snakk om pairing. Jeg regner med at jeg vil få problem når jeg må ha nytt kort.
    Denon AVR-4306, Dali 109(!!!), Rythmik F12SE
    Yamaha RX-A3040, JBL TL260, XTZ 99W12.18 ICE

Active
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    453
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av darkfame

Jeg kjøpte i juni canal digital cam for parabol hos lefdal. Først sa selger at det ikke gjelder parabol bare kabel jeg sa han tar feil og han ringte CD. de sa at han skal registere den på CD sine sider for selgere i parabol avdelingen. og det gjorde vi, 2 dager senere kom kortet i posten og alt virker 100%. Jeg følgte med når han registrerte og da hadde han flere valg under parabol. Det ene var utlevere cam og CD sender kort. Vi registrerte camén serienr.

morten

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    133
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av coopers
    Det kan godt stemme, men både kort og cam som jeg har, er så gammelt, lenge før det ble snakk om pairing. Jeg regner med at jeg vil få problem når jeg må ha nytt kort.
    Hei. Jeg har en strong cam som er kjøpt mye billigere utenom canal digital.
    Jeg har et gammelt kabel tv kort . Ringte cd og fikk kort og cam paret ikke noe problem.

Det er ikke samme hvem du snakker med hos cd når det gjelder dette.

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2006
    Poster
    259
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av island
    Hei. Jeg har en strong cam som er kjøpt mye billigere utenom canal digital.
    Jeg har et gammelt kabel tv kort . Ringte cd og fikk kort og cam paret ikke noe problem.

Det er ikke samme hvem du snakker med hos cd når det gjelder dette.
    Jeg har prøvd et par stk. hos CD... de sier det samme.

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2009
    Poster
    3
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Ligger det pairing både i CAM og tuner?

Hei
    Dersom jeg ringer CD og får parret et kort med CAM modulen kan jeg da bruke dette i enhver tuner med åpning for CAM. Eller ligger det også en pairing i selve tuneren, der jeg i utgangspunktet trodde pairingen lå?:-?

Medlem siden
    Sep 2006
    Sted
    Lunner/Hadeland
    Poster
    2,709
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av sunnyturkey
    Hei
    Dersom jeg ringer CD og får parret et kort med CAM modulen kan jeg da bruke dette i enhver tuner med åpning for CAM. Eller ligger det også en pairing i selve tuneren, der jeg i utgangspunktet trodde pairingen lå?:-?

Den godkjente pairing CAM'en vil trolig fungere i en hver tuner så lenge tuneren ikke har alvorlige bugs i software (og det er ikke uvanlig at det kan være litt trøbbel med CAM's pga. varmeutvikling osv.). Pairingen er mellom kortet og CAM'en ( det er CAM'en som descrambler video/audio - ikke TV). I en dekoder ligger pairingen i dekoderens hardware chip.

I CAM standarden kan også kopibeskyttelsen CI+ benyttes. Det er en rekke tv'er og utstyr som støtter dette nå men det er ikke veldig utberedt. Det er nok noe som garantert kommer når det blir mye utstyr med CI+ støtte. TV'er og dekodere hvor produsenten ikke er lisensiert for CI+ vil ikke fungere hvis denne Europeiske standarden tas i bruk.

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2009
    Poster
    3
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Pairing ligger i CAM

Tusen takk Bobben, dette skal bli spennende å prøve ut. Nå slipper vi å ta med hele tuneren på hytta, det holder med CAM og kort. Skal også prøve slike CAM'er som takler flere krypteringer både CONAX og Cryptoworks - må da vel være mulig å få disse pairet ved å ringe til CD?

Oddgeir:-D

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •