Stortingspolitiker vs Viasat/CD-monopol. På tide!

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 13 av 13
    Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    30
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Stortingspolitiker vs Viasat/CD-monopol. På tide!

Vil ha fritt tv-valg - DN.no

På høy tid at noen av rikspolitikerne tar tak. Viasat og CD har hatt monopol litt vel lenge nå. Vi lever i 2010, men fremdeles må vi betale for kanaler vi aldri ser på.

Intermediate Kim Olav Svines sin avatar
    Medlem siden
    May 2004
    Poster
    659
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Så vil tiden vise om publikum blir like fornøyd når de fritt får velge 1/5 av kanalene der har nå, til samme pris som full pakke. Hvis det er noen som tror at dette betyr penger spart for sin egen del, så har en liten økonomisk forståelse.

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    803
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg vil heller se de kanalene jeg selv vil se og betale for dem en å ha mase kanaler som jeg aldri ser.
    Hva skal jeg gjøre med Aljazera News da, eller Bloomberg, eller MTV eller BBC, det er mange andre kanaler jeg vil heller velge bort, TV2 Nyhetskanalen, eller mange andre søppel kanaler som man betaler for selv om man verken ser dem eller har brukt for dem.
    Ja de fins mennesker der ute som vil ha disse kanalene men da få dem betale for disse kanalene da.
    Jeg vil helle ha flere Sport kanaler, Film og dyr og underholdnings kanaler og jeg gjerne betaler for dem.
    Syns dette er bra jeg, og vil støtte det også så lenge prisen ikke er helt på tryne da

mvh

bobi

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2009
    Poster
    11
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    +1

Jeg synes argumentet med at "vi da ikke får de andre kanalene vi aldri ser" er helt feil. Som bobi ser jeg de aldri, og da mener jeg aldri, (jeg har kun 12 kanaler i min kanalliste). Jeg vil betale det jeg vil ha, selv om det til og med blir dyrere, på sikt blir det billigere allikevel, for da blir disse tullekanalene borte, som ikke har livets rett. I dag er dette litt transparent, fordi alle kjøper "familiepakken" eller noe sånt, og gir liv til kanaler som aldri sees.

C.

Intermediate aleksander8 sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    2,983
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Problemet her er vel at mesteparten av norges befolkning kun ser på en 5-10 kanaler, med den følge at leverandørene hadde fått lavere omsetning.
    da hadde det nok endt med at prisene hadde gått opp og kanaltilbudet hadde blitt dårligere.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2008
    Poster
    104
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    jeg håper det fortsatt blir mulig å kjøpe pakker.... Hvis jeg skal betale litt for hver kanal.. da kan det fort bli dyrt...

jeg ser ikke på så mange kanaler, jeg heller.... men av og til er det da deilig å sitte å zappe litt... plutselig finner man noe interessant en plass..

Fordi om jeg sjelden "ser" på mer en 10-15 kanaler.... så ville jeg aldri klart meg med kun de 15 kanalene......det er bare sånn det er!!

La oss fortsatt få ha de store flotte pakkene vi har nå, sier jeg!

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    112
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av cage121
    +1

Jeg synes argumentet med at "vi da ikke får de andre kanalene vi aldri ser" er helt feil. Som bobi ser jeg de aldri, og da mener jeg aldri, (jeg har kun 12 kanaler i min kanalliste). Jeg vil betale det jeg vil ha, selv om det til og med blir dyrere, på sikt blir det billigere allikevel, for da blir disse tullekanalene borte, som ikke har livets rett. I dag er dette litt transparent, fordi alle kjøper "familiepakken" eller noe sånt, og gir liv til kanaler som aldri sees.

C.
    Det som fort skjer er at du må betale 50% mer for bare disse 12 kanalene enn hvis du kjøper en pakke med disse 12 kanalene pluss en del ekstra. Distributørene er ikke interessert i å tape inntekter.

Intermediate Bobben1 sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2006
    Sted
    Lunner/Hadeland
    Poster
    2,709
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av KjellV
    Det som fort skjer er at du må betale 50% mer for bare disse 12 kanalene enn hvis du kjøper en pakke med disse 12 kanalene pluss en del ekstra. Distributørene er ikke interessert i å tape inntekter.
    RiksTV er et godt eksempel på det. RiksTV's pakke med 2-3 kanaler blir f.eks. raskt dyrere enn hele Norgespakka til CD.

Artikkelen på DN omhandler også utelukkende kablede nett. Det har ingentig med parabol å gjøre.

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    912
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Wink Monopol

Sitat Opprinnelig postet av Bobben1
    RiksTV er et godt eksempel på det. RiksTV's pakke med 2-3 kanaler blir f.eks. raskt dyrere enn hele Norgespakka til CD.

Artikkelen på DN omhandler også utelukkende kablede nett. Det har ingentig med parabol å gjøre.
    Hva med en facebook jeg har sagt det lenge jeg
    FÅ SKy channel til Norge!!!!!!

Intermediate classic46 sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    1,882
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Cool

Sitat Opprinnelig postet av Dark
    Hva med en facebook jeg har sagt det lenge jeg
    FÅ SKy channel til Norge!!!!!!
    Tenker du på hovedkontoret...eller SkY News som er på CD sin parabolpakke...eller den gamle Sky Channel med Pat Sharp??

Men vil du ha hele Sky Channel så er nok det letteste å flytte til England...

Selvom en del her i Norge har ordnet seg Sky...men da må du bo gunstig til....
    og fikse deg STOR parabol... :-D 8)

God sommer !
    TV: LG 55 UH 850VAEN=4K/Ultra HD Edge LED med 200 hz, 3D WiFi og Smart TV samt støtte for både HDR 10 og Dolby Vision.
    Elektronikk: Yamaha RX-A 860, Panasonic DMP-UB 700, Pioneer DVD med SACD og DVD Audio avspilling.
    VIASAT HD PVR Pace TDS 865 NV+ SAMSUNG GX-V1680 SJ 4K, CANAL DIGITAL ADB HD PVR, til svensk TV og nyeste HD Smart box til norsk TV.
    DAB radio: Tiny Audio M7 med optisk utgang. Høyttalere: Canton CD 160 7.1 Og oppdaterte HDMI kabler...ikke noe Clas eller Biltema her i huset...

Intermediate
    Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    1,580
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Så lenge totalprisen holder seg på nivå med det kanalpakkene gjør, tror jeg dette vil fungere yppelig.

En god idé hadde vært at man betaler for tiden man ser på en enkelt kanal.
    Altså, man har i utgangspunktet alle kanaler tilgjengelig, og om man ser på en kanal i mer enn 1 min, så vil tellerskrittene starte å rulle.
    Man vil jo da såklart ha gratiskanalene i NRK-pakken, men ellers så vil hver enkelt kanal ha billige tellerskritt.

For en som ser mye på kanaler og tv generelt, så vil regningen bli dyrere enn en som kun ser på tv 1-5 timer i uken.

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    912
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Thumbs up re

Sky channel er Histore den
    Sky one heter den nå
    het det sist gang jeg fikk se det på parabol men det er en del år siden..
    trenger ikke alle kanalene noen bare sky sports og noen av hd kanalene
    I danmark får de kansje tilgang til Sky Men Norge. vi er ikke vært noe

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    1,168
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    På min kabel er det mange kanaler jeg ikke får lov å se på som jeg kunne tenke meg å se på, samtidig er det mange kanaler jeg ikke bryr meg om som er åpne. Hvis jeg betaler det samme som nå, men får velge hvilke jeg vil ha tilgjengelig så er det kanskje en brukbar løsning.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •