TV2 Sport - dårlig bildekvalitet på Viasat

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 8 av 8
    Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    68
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

TV2 Sport - dårlig bildekvalitet på Viasat

Jeg hoppet nettop på et tilbud fra Viasat om TV2 Barclays Premiere League + TV2 Sport. Hadde TV2 Sport fra CD og denne er nå under oppsigelse.

Er imidlertid sjokkert over forskjellen i bildekvalitet. Viasats bilde har masse groe og er tydelig kraftig komprimert. På lørdag viste de Haugesund - Brann i 4:3, mens CD viste samme kamp i 16:9 med bra bildekvalitet.

Noen som har måleutstyr og kan bekrefte mine visuelle observasjoner?

Jeg valgte Viasat fordi jeg har god erfaring med HD-bildene deres fra CL og VM. Men jeg angrer på at jeg flyttet TV2 Sport hvis dette ikke fikses.

Det er også noe litt "automatisert amatørmessig" over Viasat sine sendinger. F.eks. kutter de sendingen fra VM-finalen nesten med en gang kampen er over mens TV2 lar sendingen gå videre slik at man får med seg feiringen, fyrverkeri osv. Noen som vet om de kjører alt på auto? Virker ikke som om det er et menneske som håndterer sendingene og kontrollerer resultatet. Et annet eksempel er den annonserte sendingen fra åpningskonserten i VM som de glemte å sende ... og ingen oppdaget det før etterpå.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    30
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Viasats kutting av sendinger

Som omtalt i en annen tråd - denne kuttingen av sendingene like etter kampslutt er svært irriterende. VS gjør det konsekvent i kamper fra Championship og League One.
    Om dette blir resultatet med PL tviler jeg på, men det du skriver om dårlig kvalitet på TV2 Sport (gjennom VS) skremte meg litt. Har selv "hoppet på" tilbudet derfra om PL.

Ble veldig usikker nå...

Active 1DrE sin avatar
    Medlem siden
    May 2006
    Poster
    322
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Synes det generelt virker som at "Viasat sine" kanaler (Viasat4, TV3...) har dårlig bilde. Synes Champions League, Europa League og VM-sendingene som har gått på Viasat4 har vært en lidelse å se på (ikke i HD naturligvis, men dog), og også andre programmer virker "grøtete" i bildet.

Dette var noe av grunnen til at jeg beholdt Canal Digital da jeg kjøpte TV2 PL HD. Har liksom et generelt dårlig inntrykk av Viasat.

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    13
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sa opp RiksTV i all hovedsak fordi tv2sport var av dårlig kvalitet (bedre på sumo faktisk) og fordi viasat4 var dårlig. Jeg vil ha tv i hovedsak på grunn av fotball (fruen derimot vil vel se noe vås i ny og ne) og har vurdert viasat eller canal digital. Fordelen med CD er at man da kan kjøpe canal + total og få La Liga, Eresdivise, Serie A, Allsvenskan etc for 360 i måneden (og de vanlige tv-kanalene som nrk, tv2hd, tvnhd, tv3, viasat 4 etc) og plusse på tv2 pl HD.
    Jeg tror jeg kommer til å gå for canal digital ettersom de virker å sende i bedre kvalitet enn viasat, eneste irritasjonsmomentet er at jeg da ikke kan få viasat sport hd..

Expert
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    7,881
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Syns alle Viasat HD kanalene har en litt laber kvalitet jeg.. utenom kanskje viasat sport HD. Men sport bryr jeg meg veldig lite om gitt...

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    207
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av skorob
    Men sport bryr jeg meg veldig lite om gitt...

Så trist da

Viasat har dårliger kvalitet på sine sendinger, sammenlignet med CD. Det har de alltid hatt.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    30
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av thhomas
    Så trist da

Viasat har dårliger kvalitet på sine sendinger, sammenlignet med CD. Det har de alltid hatt.
    Ikke helt enig. HD-sendingene fra VM var aldeles lytefrie på mitt oppsett.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    68
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg er veldig fornøyd med Viasats HD-sendinger og SD-sendingene fra NRK, TV2, TV3 og TV4. Dette ut fra direkte sammenligning med de samme kanalene fra CD satelitt.

Kommentaren min gjaldt utelukkende TV2 Sport som har en bildekvalitet langt under pari.

Har nå sagt opp TV2 Sport hos Viasat og vil oppheve oppsigelsen min hos CD på de samme kanalene.

Siden jeg er såpass happy med Viasat sine HD-sendingers bildekvalitet kjører jeg videre med TV2 Barclays Premier League hos dem selv om det blir noe dyrere sammenlagt. Mulig jeg kommer til å kjøre disse i parallell også for å sikre best mulig bilde.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •