Canal Digitals tunere, dreambox og HD

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 1 av 2 1 2 SisteSiste
Viser resultater 1 til 20 av 37
    Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    13
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Canal Digitals tunere, dreambox og HD

Hei!

Må på forhånd si at jeg er relativt fersk innen dette, så beklager om jeg poster på feil sted e.l

Sa i dag opp RiksTV etter ca en ukes bruk, i forhold til pris er det ikke verd det. HD PVR'en er dårlig, HD-utvalget skremmende dårlig og SD-signalet kan du få billig av meg..

Vurderer derfor Canal Digitals parabolpakke og da tenker jeg å gå for Canal + total og TV2 PL for 547,- i måneden... men jeg er ikke tent på tuneren som følger med, og kunne tenkt meg å bruke en dreambox i stedet (DM800 f. eks) ettersom jeg trenger en boks på stua for å streame filmer etc fra pcn. Dette kan jo dreamboxen ordne i tillegg til at den fungerer som tuner (og lar pcns harddisk fungere som pvr)..

Så hvis jeg da velger parabolpakken til CD og hd-tuneren deres til kr 1 (for å så stue den bort), vil jeg da kunne ta inn sendingene på dreamboxen? Eller er det en sperre som hindrer bruk av dreambox?

Hvordan er SD-signalet til CD i forhold til RiksTVs? Særlig TV2 sport var helt horribel hos RiksTV, og jeg er mest interessert i fotballsendingene.

Lurer også litt på hvilke kanaler jeg får inn gratis med en Europaparabol, da gjerne fotballsendinger.

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    91
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Ustabil
    Hei!

Må på forhånd si at jeg er relativt fersk innen dette, så beklager om jeg poster på feil sted e.l

Sa i dag opp RiksTV etter ca en ukes bruk, i forhold til pris er det ikke verd det. HD PVR'en er dårlig, HD-utvalget skremmende dårlig og SD-signalet kan du få billig av meg..

Vurderer derfor Canal Digitals parabolpakke og da tenker jeg å gå for Canal + total og TV2 PL for 547,- i måneden... men jeg er ikke tent på tuneren som følger med, og kunne tenkt meg å bruke en dreambox i stedet (DM800 f. eks) ettersom jeg trenger en boks på stua for å streame filmer etc fra pcn. Dette kan jo dreamboxen ordne i tillegg til at den fungerer som tuner (og lar pcns harddisk fungere som pvr)..

Så hvis jeg da velger parabolpakken til CD og hd-tuneren deres til kr 1 (for å så stue den bort), vil jeg da kunne ta inn sendingene på dreamboxen? Eller er det en sperre som hindrer bruk av dreambox?

Hvordan er SD-signalet til CD i forhold til RiksTVs? Særlig TV2 sport var helt horribel hos RiksTV, og jeg er mest interessert i fotballsendingene.

Lurer også litt på hvilke kanaler jeg får inn gratis med en Europaparabol, da gjerne fotballsendinger.

CD sine kort virker i Dreambox om du bytter image (firmware) på den, og det gjør vel alle....

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2010
    Poster
    61
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg måtte:
    Ha et gyldig CD-abonnement.
    Ha mottatt en HD-mottaker fra CD for å få et kort som taklet HD-kanaler.
    Laste ned et uorginalt image. Jeg bruker PLI.
    Installere en plugin, jeg la in Cccam 2.1.4.

Restartet og alle kanaler virket.

Legg merke til at jeg har en vudoo-box. Kjøpte den på nettet for noen dager siden. 4200 m/frakt.

Lykke til.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    240
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vil det si at et CD kort som følger med en kabel-dekoder kan brukes i annet utstyr? Jeg må jo ha en parabol under enhver omstendighet og nå kunne jeg tenke meg en box med flere tunere.

Vil jeg kunne få et tilfredsstillende system her i Østfold med en flat 'parabol' og motorstyring? IPBox 9000 er jeg litt skeptisk til; det er hele tiden nye innlegg om allslags snags og jeg trenger noe som familien kan burke uten problemer. Finnes det egentlig noe alternativ til DM8000 - hvis vi ser bort fra prisen?

Gode råd mottas med takk. :???:

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2009
    Poster
    125
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Alternativ til en DB8000 er en vu+duo. Like bra, og kan det samme som 8000. Men til en mye billigere penge..

Det har vært litt snakk om at bilde på duo boksen ikke er så bra. Men det er gammelt, det er fikset på. Og bilde er knall.

Boksen har samme meny som 8000, og de som har begge boksene, sier at duo er raskere en 8000. Men har ikke 8000, så jeg kan ikke bekrefte det.

Så, ut fra min erfaring, og hva jeg har lest. Er Vu+duo minst like bra som 8000..

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    240
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av djheaven
    Alternativ til en DB8000 er en vu+duo. Like bra, og kan det samme som 8000. Men til en mye billigere penge..

Det har vært litt snakk om at bilde på duo boksen ikke er så bra. Men det er gammelt, det er fikset på. Og bilde er knall.

Boksen har samme meny som 8000, og de som har begge boksene, sier at duo er raskere en 8000. Men har ikke 8000, så jeg kan ikke bekrefte det.

Så, ut fra min erfaring, og hva jeg har lest. Er Vu+duo minst like bra som 8000..
    Det er ikke lett å holde seg oppdatert; vu+duo var et nytt begrep. Må visst google litt...

Intermediate digitech sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    991
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av TV-titter
    Det er ikke lett å holde seg oppdatert; vu+duo var et nytt begrep. Må visst google litt...
    Ja , det lønner seg å google litt , man sparer fort noen tusenlapper , tenker på pris forskjellen mellom Vu+ og DM 8000 HD

Active paisley sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2010
    Poster
    375
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg skal ha en HD dekoder,da en uten opptaker.Koster 499kr hos canal digital.Åssen funker den?Bør jeg kjøpe dekoder ett annet sted enn hos røre huene CD??
    Skal som sagt IKKE ha sånn med opptaker.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2009
    Poster
    125
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    HD dekoder. Ja, vil du ha en som CD levere, eller vil du prøve noe nytt?

Jeg anbefaller deg, å søke litt på google etter vu+solo Og en Dreambox 500HD.
    Det er to veldig bra bokser, med enkel tuner. Lett å bruke, men krevet litt kunskap. Men med litt ro i kroppen, lærer man de to boksene fort, og du vil takke gud for at de to boksene finnes. FOr, de er en drøm å jobbe\leke seg med. Og kun din fantasi stopper boksene

Det som også er flott med de to boksene, er at du kan legge inn hva du vil på de. Du finner verdens beste suport på tuner. Så, søk litt på nett. Og spørr ut her. Så ka ndet hende du også får en fantastisk opplevelse..

Active paisley sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2010
    Poster
    375
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av djheaven
    HD dekoder. Ja, vil du ha en som CD levere, eller vil du prøve noe nytt?

Jeg anbefaller deg, å søke litt på google etter vu+solo Og en Dreambox 500HD.
    Det er to veldig bra bokser, med enkel tuner. Lett å bruke, men krevet litt kunskap. Men med litt ro i kroppen, lærer man de to boksene fort, og du vil takke gud for at de to boksene finnes. FOr, de er en drøm å jobbe\leke seg med. Og kun din fantasi stopper boksene

Det som også er flott med de to boksene, er at du kan legge inn hva du vil på de. Du finner verdens beste suport på tuner. Så, søk litt på nett. Og spørr ut her. Så ka ndet hende du også får en fantastisk opplevelse..
    Har ikke prøvd CD sine dekodere.Derfor jeg spør her.Er de brukanes de enkle uten opptaker..?Er vel stive i pris de du anbefaler...

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2009
    Poster
    125
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har dråppet cd sine tunere, og kommer aldri til å røre de mer. Alt for mye feil, og henger seg ofte...

De boksene jeg viser til, ligger på rett over 3000 tusen. Men, da har du også mer en bare en tuner. Men, er jo en smaksak..

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    1,168
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg fikk en CD HD-dekoder (ikke PVR) for kabel på lørdag og er kjempefornøyd så langt. Bildet er bveldig bra, EPG fungerer, den blir ikke varm, og den har ikke bydd på noen problemer enda. Håper det varer. Har ikke prøvd parabol.

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2010
    Poster
    61
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av paisley
    Jeg skal ha en HD dekoder,da en uten opptaker.Koster 499kr hos canal digital.Åssen funker den?Bør jeg kjøpe dekoder ett annet sted enn hos røre huene CD??
    Skal som sagt IKKE ha sånn med opptaker.
    Har hatt den boxen fra CD, den er full av programfeil, utrolig treg og virkelig helt på trynet ubrukelig. Utrolig at de kan levere slikt. Så kjøpte jeg flaggskipet til 1500,- på tilbud fordi den forrige var defekt. Denne er enda verre.

For å se igjennom alle kanalene for kveldens program gikk det alltid ca 15 minutter med CD sine bokser. Med VO+ duo bruker jeg under minutt. Dreier seg da om full pakke fra CD.

På Vodoo har jeg en side som viser vilke program som går med en grafisk linje som viser hvor my av programmene som er gått. Så trykker jeg blå tast og får en ny side med neste program, som da viser klokkeslett start og slutt for hvert program. Og neste trykk på blå tast gir deg neste sending, og neste, og neste... for alle program. Gul tast blar likedan tilbake igjen. Hvis du markerer en kanal så er det bare å taste enter for å få full epg, og enter igjen og du er tilbake.

Epg er på 6+ døgn. Og den oppdateres uten at jeg noen gang har klart å finne ut når, fordi den gjør det i bakgrunnen; null forsinkelse. CD sine bokser oppdaterer epg mens du blar i kanalene, så du kan fort få et heng på et minutt,,, eller 5 når den krasjer, og det gjør de hele tiden.

Jeg har kun hatt krasj på vodoo pga addons som ikke er skikkelig tilpasset denne boksen, de virker sikkert bra på dreambox.

Ellers kan jeg si at jeg spanderte 1tb harddisk, og med 2 kabler fra parabol (duo står for at det er 2 mottakere og med et dobbelt hode kan du se 2 transpondere samtidig, hver transponder inneholder flere kanaler).

Derfor setter jeg meg ned ca hver 3. dag og legger det jeg finner interessant på 'timeren', slik at det blir innspilt. Derfor ser vi ikke på direkte lengre, vi ser på opptak. Nyydelig, spoler over reklame og ombestemmer oss tvert hvis en film er kjedelig. Også kan vi endelig følge med på serier også, dem legger jeg til innspilling når de går, kun en gang, enkelt.

Så etter 14 dager med innspilling har jeg minst 99 filmer liggende på harddisken. Samt mye annet som jeg kanskje vil se.

Jeg har nå brukt opp 400gb inklusive 1000-vis av mp3 og bilder fra min egen pc.

Enkelt og greitt: dette er en heeelt annen verden.

vodoo anbefales på det sterkeste, dreambox var for dyr for meg og er faktisk feilkonstruert så den går varm, noe som igjen fører til at kondensatorer tørker ut. (hehe nå får jeg vel oppmerksomhet

Intermediate tandberg sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    587
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av rhka
    Har hatt den boxen fra CD, den er full av programfeil, utrolig treg og virkelig helt på trynet ubrukelig. Utrolig at de kan levere slikt. Så kjøpte jeg flaggskipet til 1500,- på tilbud fordi den forrige var defekt. Denne er enda verre.

For å se igjennom alle kanalene for kveldens program gikk det alltid ca 15 minutter med CD sine bokser. Med VO+ duo bruker jeg under minutt. Dreier seg da om full pakke fra CD.

På Vodoo har jeg en side som viser vilke program som går med en grafisk linje som viser hvor my av programmene som er gått. Så trykker jeg blå tast og får en ny side med neste program, som da viser klokkeslett start og slutt for hvert program. Og neste trykk på blå tast gir deg neste sending, og neste, og neste... for alle program. Gul tast blar likedan tilbake igjen. Hvis du markerer en kanal så er det bare å taste enter for å få full epg, og enter igjen og du er tilbake.

Epg er på 6+ døgn. Og den oppdateres uten at jeg noen gang har klart å finne ut når, fordi den gjør det i bakgrunnen; null forsinkelse. CD sine bokser oppdaterer epg mens du blar i kanalene, så du kan fort få et heng på et minutt,,, eller 5 når den krasjer, og det gjør de hele tiden.

Jeg har kun hatt krasj på vodoo pga addons som ikke er skikkelig tilpasset denne boksen, de virker sikkert bra på dreambox.

Ellers kan jeg si at jeg spanderte 1tb harddisk, og med 2 kabler fra parabol (duo står for at det er 2 mottakere og med et dobbelt hode kan du se 2 transpondere samtidig, hver transponder inneholder flere kanaler).

Derfor setter jeg meg ned ca hver 3. dag og legger det jeg finner interessant på 'timeren', slik at det blir innspilt. Derfor ser vi ikke på direkte lengre, vi ser på opptak. Nyydelig, spoler over reklame og ombestemmer oss tvert hvis en film er kjedelig. Også kan vi endelig følge med på serier også, dem legger jeg til innspilling når de går, kun en gang, enkelt.

Så etter 14 dager med innspilling har jeg minst 99 filmer liggende på harddisken. Samt mye annet som jeg kanskje vil se.

Jeg har nå brukt opp 400gb inklusive 1000-vis av mp3 og bilder fra min egen pc.

Enkelt og greitt: dette er en heeelt annen verden.

vodoo anbefales på det sterkeste, dreambox var for dyr for meg og er faktisk feilkonstruert så den går varm, noe som igjen fører til at kondensatorer tørker ut. (hehe nå får jeg vel oppmerksomhet
    Han som ønsket svar på dette... Skal han se på tv, eller ha en ny hobby? *ironi* ;-)

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    240
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det var jo interessant. Er litt skeptisk til nyheter, men dine superlativer gjør meg jo litt nysgjerrig på denne krabaten. Men noe må vel DM8000 ha som denne ikek har, hvis den skal kunne hevde seg i konkurransen, DB kan vel ikke leve evig bare på fordums bragder?

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    240
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg må i alle fall ha en parabol, og da er jo mulighetene mange. Med HYRO9000HD har jeg brukt Viasat kort i flere år. Det ble opprinnelig installert (og dermed 'låst') på en Triax tuner. Men kortet har funket helt greit på HYRO, og der er det som kjent ingen muligheter for cams eller snacks.

Hva er så situasjonen når det gjelder CD kort? Må man ha en tuner som kan litt mere enn fadervår eller kan jeg benytte HYRO'en?

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2010
    Poster
    61
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av tandberg
    Han som ønsket svar på dette... Skal han se på tv, eller ha en ny hobby? *ironi* ;-)
    Rett og slett få noe som virker, så man kan se på tv. Med boksene til CD går det ikke an å se tv. Orket ikke krasj og heng, så jeg sluttet nesten å se på tv med boksene jeg hadde før.

Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    991
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det var jo interessant. Er litt skeptisk til nyheter, men dine superlativer gjør meg jo litt nysgjerrig på denne krabaten. Men noe må vel DM8000 ha som denne ikek har, hvis den skal kunne hevde seg i konkurransen, DB kan vel ikke leve evig bare på fordums bragder?
    Du må for all del ikke opfatte kommentarene for DM 8000 HD som kritikk.
    DM 8000 er fantastisk tuner med mange muligheter, det vi diskuterer her er om den er virkelig vedt så høy pris. Det er faktisk mange som mener at dette er Rolls Roys'n blant alle mottakere og den bør vare det til den prisen.
    Jeg klarer meg fint med 2 st. Vu+Duo Twin for samme pris av en DM 8000 HD.
    Det er så ubetydelig forskjell i prisen mellom Duo og Solo , for min del betaler jeg gjerne 700 kr. i mellom for Twin utgaven.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    240
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kan man kjøpe DM 8000 her: DreamBox 8000,DM 8000,Dreambox DM8000 satellite receiver og spare kroner?

Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    991
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kan man kjøpe DM 8000 her: DreamBox 8000,DM 8000,Dreambox DM8000 satellite receiver og spare kroner?
    Ja , det kan du helt sikkert , men krev garanti først at mottakeren er original, altså ikke KINA kopi. Originalen kan sendes til Dream Multimedia for service, kina modellen kan jeg adri tenke meg blir fikset i Kina. Har inntrykk at kineserne er kun interessert i salgstall , skjer det noe med mottakeren, er det bare å kjøpe ny .
    Hvis du skal importere mottaker fra England , sjekk linken under , ser litt mer seriøst :
    Dreambox satellite receivers from Satellite Superstore UK. DM8000, DM800, DM600. Dreambox satellite systems. Low prices.

Side 1 av 2 1 2 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •