Canal Digitals tunere, dreambox og HD - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2
Viser resultater 21 til 37 av 37
    Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    240
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Tja, GBP 920 + ca. 40 frakt = GBP 960 = 8.930 NOK

Let's forget about it. De skriver også at c-tuner ikke er klar ennå og antas å koste over 70?

Intermediate digitech sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    991
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av TV-titter
    Tja, GBP 920 + ca. 40 frakt = GBP 960 = 8.930 NOK

Let's forget about it. De skriver også at c-tuner ikke er klar ennå og antas å koste over 70?
    Ja , prisen du refererer over høres riktig ut ( for original vare ).
    Har ikke sett og testet ennå Kina kopi av Dreambox 8000 HD. Kan hende
    at den fungerer bra, men jeg regner med at disse blir ikke drastisk billigere enn originalen .
    Tror , det er normalt å ta sjansen for produkter for maks. 200-300 Dollar, men hvis du må ut med 500-600 USD for en kopi av DM 8000 HD ( + toll, frakt og Mva ) , og i tillegg uten garanti ..., Nei takk !

Active paisley sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2010
    Poster
    375
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

tuner

Hei,
    Spør dere kloke huer...Jeg har problemer med at bilde tidvis hakker veldig.Har tuner fra CD og de sier at signalniva må ligge på 220 for at HD tuneren(har sånn uten opptaker) skal funke optimalt.Det er teoretisk umulig å få så høyt signalnivå her.Hva er alternativa??En fancy boks til tusenvis av kroner..?

Intermediate HK_Xclio sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2008
    Sted
    Sørreisa
    Poster
    2,433
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av paisley
    Hei,
    Spør dere kloke huer...Jeg har problemer med at bilde tidvis hakker veldig.Har tuner fra CD og de sier at signalniva må ligge på 220 for at HD tuneren(har sånn uten opptaker) skal funke optimalt.Det er teoretisk umulig å få så høyt signalnivå her.Hva er alternativa??En fancy boks til tusenvis av kroner..?
    Bah, har nettop fått pakken min fra CD, å håper virkelig jeg ikke får sånne problemer som dere har..
    Bestilte med den vanlige HD tuneren.

Har hatt viasat i 3år, å har vært søkkplaga med tunerne. Får håpe CD er hakket bedre iaf =)
    Panasonic VT-50 65" - Klipsch RF-7MKII - RC-64MKII - RS-62MKI - SvS PB13Ultra - Yamaha RX-V3800 - Parasound NC 2250 - HeadFi -> Little Dot MKII - Grado SR80i

Mvh
    Svein S

Medlem siden
    Jul 2010
    Poster
    375
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av HK_Xclio
    Bah, har nettop fått pakken min fra CD, å håper virkelig jeg ikke får sånne problemer som dere har..
    Bestilte med den vanlige HD tuneren.

Har hatt viasat i 3år, å har vært søkkplaga med tunerne. Får håpe CD er hakket bedre iaf =)
    Ikke sikkert du får problemer nei.Har kompiser som ikke har noen forstyrrelser,selv om de har dårligere signalnivå enn det jeg har..Jeg må bo på en veldig spesiell plass har jeg skjønt.

Medlem siden
    Nov 2008
    Sted
    Sørreisa
    Poster
    2,433
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ikke sikkert du får problemer nei.Har kompiser som ikke har noen forstyrrelser,selv om de har dårligere signalnivå enn det jeg har..Jeg må bo på en veldig spesiell plass har jeg skjønt.
    Monterte nettop opp CD'en min, å signalstyrken ligger på 186 hos meg. Fikk det ikke noe bedre enn så siden vi ikke hadde sånn "Beeper".

Men det funker, å det fungerer bedre enn Viasat for min del =)
    Panasonic VT-50 65" - Klipsch RF-7MKII - RC-64MKII - RS-62MKI - SvS PB13Ultra - Yamaha RX-V3800 - Parasound NC 2250 - HeadFi -> Little Dot MKII - Grado SR80i

Mvh
    Svein S

Medlem siden
    Jul 2010
    Poster
    375
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Monterte nettop opp CD'en min, å signalstyrken ligger på 186 hos meg. Fikk det ikke noe bedre enn så siden vi ikke hadde sånn "Beeper".

Men det funker, å det fungerer bedre enn Viasat for min del =)
    Ok.Her ligger signalstyrken mellom 185-205..Varierer litt,men å få det opp i 220 som kunderservice hos CD sier tuneren må ha,er umulig.Er rimelig lei denne hakkingen.Ellers er den grei...Rart det skal være sånn hos meg når en kompis ligger på 170 i signalnivå og ikke har noen problemer med bildet.

Medlem siden
    Nov 2008
    Sted
    Sørreisa
    Poster
    2,433
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ok.Her ligger signalstyrken mellom 185-205..Varierer litt,men å få det opp i 220 som kunderservice hos CD sier tuneren må ha,er umulig.Er rimelig lei denne hakkingen.Ellers er den grei...Rart det skal være sånn hos meg når en kompis ligger på 170 i signalnivå og ikke har noen problemer med bildet.
    Står parabolen med fri sikt? Det du kan gjøre er å dra på Elkjøp, eller expert å låne med deg en sånn beeper. Så kan du prøve å stille inn parabolen på nytt.
    Når den hopper mellom 185 og 205 skal det sikkert ikke mye til for å låse den på 205.

Ser det hakker litt hos meg og til tider, men ikke ofte. Og når jeg prøvde å få inn kanalene med 170 i signalnivå så kom ikke TV-N eller TV3-N inn i det hele tatt.

Mvh
    Svein S

Active
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    499
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tidligere lå de fleste horisontale og vertikale transponderene på ulike frekvenser (Thor 5). Nå derimot ser jeg at de fleste (alle?) horisontale og vertikale transpondere på Thor 6 ligger på samme frekvens.

Dette betyr at skew eller rotasjonsvinkel på LNB er mye viktigere enn tidligere.

Hos min bror var LNB montert rett opp og ned og han hadde problemer med noen HD kanaler. Ved å vri LNB ca. 5 grader moturs sett inn mot parabolen så kom disse HD kanalene inn.

Jeg har aldri sett at endring av skew har gitt utslag på målt signalstyrke eller kvalitet med mindre vi snakker om store utslag (30-40 grader).

Medlem siden
    Jul 2010
    Poster
    375
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Står parabolen med fri sikt? Det du kan gjøre er å dra på Elkjøp, eller expert å låne med deg en sånn beeper. Så kan du prøve å stille inn parabolen på nytt.
    Når den hopper mellom 185 og 205 skal det sikkert ikke mye til for å låse den på 205.

Ser det hakker litt hos meg og til tider, men ikke ofte. Og når jeg prøvde å få inn kanalene med 170 i signalnivå så kom ikke TV-N eller TV3-N inn i det hele tatt.
    Naboen har bygd ett nytt svært hus(som ligner mistenkelig på et bedehus...),så er ikke helt fri sikt.Å være uten TV-N og TV-3 gjør ingenting:grin: Sku gjerne betalt for å slippe å ha de..
    Hva er sånn beeper a??

Medlem siden
    Nov 2008
    Sted
    Sørreisa
    Poster
    2,433
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Naboen har bygd ett nytt svært hus(som ligner mistenkelig på et bedehus...),så er ikke helt fri sikt.Å være uten TV-N og TV-3 gjør ingenting:grin: Sku gjerne betalt for å slippe å ha de..
    Hva er sånn beeper a??
    TV-N og TV-3 er ett must her i huset :P

Det er en signalmåler som du kobler ute mellom parabolhodet å kabelen, den viser signalet å piper ettersom signalet blir høyere.
    Så slipper du å løpe inn å ut for å sjekke signalet på tv'en..
    Gjør det lettere å finstille.

F.eks en sånn
    Satfinder (akustisk SAT Finder)
    Eller en sånn
    Satfinder (akustisk SAT Finder med måler)

Finnes sikkert i flere varianter.

Mvh
    Svein S

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    240
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Hva med en visuell Satellitt-søker i stedet?

Jeg synes 'beepere' er ganske dårlige greier. Et mye bedre alternativ er etter min mening en 'Satellittsøker' som f.eks. er vist i Clas Ohlson's siste (høst 2010) katalog på side 149.

Jeg slet lenge med en beeper sist jeg monterte en parabol men det gikk fint med en visuell søker.

Bare det å slippe å ha en dings hengende i øret var jo en stor lettelse.:-D

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    121
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Litt mer avanserte målere finnes å få kjøpt

på denne siden finnes flere
    Sat meter, MINI2000 Satellite finder

Medlem siden
    Nov 2008
    Sted
    Sørreisa
    Poster
    2,433
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av TV-titter
    Jeg synes 'beepere' er ganske dårlige greier. Et mye bedre alternativ er etter min mening en 'Satellittsøker' som f.eks. er vist i Clas Ohlson's siste (høst 2010) katalog på side 149.

Jeg slet lenge med en beeper sist jeg monterte en parabol men det gikk fint med en visuell søker.

Bare det å slippe å ha en dings hengende i øret var jo en stor lettelse.:-D
    Jo, men sikkert bedre enn å løpe inn å ut av huset

Mvh
    Svein S

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    860
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Smile

Jo, men sikkert bedre enn å løpe inn å ut av huset
    Jeg tror at jeg har prøvd å stille inn antennen ved hjelp av beepere et uttall ganger uten veldig godt resultat.I de siste 2 årene har jeg fått proffene til å stille inn antennen.Det har kostet ca.1000,- til 1200,- kr. og resultatet er hinsides mye bedre enn jeg kan få til selv.Måleinstrumentene de bruker ligger på et helt annet nivå enn hva Chlaser`n selger.Jeg har hatt meget gode resultater både på CD og Sky p.g.a. det.Vi slipper ihvertfall grublingen på om det er det maximale du har fått ut av antennen din.Mitt råd er er du missfornøyd med signalet spesielt i dårlig vær, be om hjelp fra proffene det gir mindre magasår og forbannelse.
    Stølen

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    240
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av stølen
    Jeg tror at jeg har prøvd å stille inn antennen ved hjelp av beepere et uttall ganger uten veldig godt resultat.I de siste 2 årene har jeg fått proffene til å stille inn antennen.Det har kostet ca.1000,- til 1200,- kr. og resultatet er hinsides mye bedre enn jeg kan få til selv.Måleinstrumentene de bruker ligger på et helt annet nivå enn hva Chlaser`n selger.Jeg har hatt meget gode resultater både på CD og Sky p.g.a. det.Vi slipper ihvertfall grublingen på om det er det maximale du har fått ut av antennen din.Mitt råd er er du missfornøyd med signalet spesielt i dårlig vær, be om hjelp fra proffene det gir mindre magasår og forbannelse.
    Stølen
    Det støtter jeg fullt ut. Men beepere burde være bannlyst.

Medlem siden
    Jul 2010
    Poster
    375
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Akkurat her jeg bor har tv forhold alltid vært litt vanskelig,men parabol burde være bra spør du meg.Er teoretisk umulig å få signalnivå opp i 220 som tydeligvis CD påstår denne tuneren må ha.I går var del heldigvis veldig lite hakking.

Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •