Skalerer Canal Digitals Hd-boks signalet ned til SD på billedrørstv?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 3 av 3
    Intermediate nordvest sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    661
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Skalerer Canal Digitals Hd-boks signalet ned til SD på billedrørstv?

Temmelig fyldig overskrift , men bare lurte på om CXanal Digitals HD106S-dekoder skalerer Hd-kanalene ned til SD hvis man kobler det til en billedrørstv (ikke hd mao.) Har en viss interesse da jeg har forstått det slik at Premier League kommer på utelukkende Hd-kanal til høsten, og det derfor hadde vært kjekt om boksen hadde mulighet for å vise hd-kanaler i sd (via scart).

Noen som vet?
    Og hvordan er SD-kvaliteten på denne boksen via scart i forhold til den gamle standardbboksen (cd5050)?

Intermediate Bobben1 sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2006
    Sted
    Lunner/Hadeland
    Poster
    2,709
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av nordvest
    Temmelig fyldig overskrift , men bare lurte på om CXanal Digitals HD106S-dekoder skalerer Hd-kanalene ned til SD hvis man kobler det til en billedrørstv (ikke hd mao.) Har en viss interesse da jeg har forstått det slik at Premier League kommer på utelukkende Hd-kanal til høsten, og det derfor hadde vært kjekt om boksen hadde mulighet for å vise hd-kanaler i sd (via scart).

Noen som vet?
    Og hvordan er SD-kvaliteten på denne boksen via scart i forhold til den gamle standardbboksen (cd5050)?
    Ja boksen gir ut SD over scart. Det den muligens ikke gjør er å levere ut RGB dersom HDMI er tilkoblet. Ved å deaktivere HD utgang så skal det også være RGB på scart pluggen. Hvordan kvaliteten på nedskalert HD vil være er jeg ikke helt sikker på.

Intermediate nordvest sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    661
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Flott; har en veldig fotballint. bestemor som ikke vil ha ny tv

Nedskalert HD trenger kanskje ikke bli all verden sikkert, men SD kanalene vil vel bli like bra som de var på CD5050? Det er det jo ingen skaleringsproblematikk, så da må det evt. være at boksen på et eller annet vis gjør en dårligere dekoderjobb enn 5050 hvis det skal bli dårligere antar jeg

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •