Canal Digital og HDdekoderspm. + Europaparabol

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 16 av 16
    Intermediate nordvest sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    661
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Canal Digital og HDdekoderspm. + Europaparabol

Hei,
    Kjøpte meg en av disse nymotens full hd-skjermene i går, og da kunne det vært kjekt å fore den med HD-bilder også

Jeg er Canal Digital kunde, og har inntrykk av at HD PVR-en deres ikke er allverdens. Den var i alle fall ikke det før, men er den blitt bedre når eller er den fortsatt full av bugs?

Så er det standard hd-dekoderen deres? Er den bedre (mer stabil/mindre feil)?
    Og hvordan er det å ta opp med en dvdopptaker fra den? Sender den bilde ut på HDMI og Scart samtidig?

Og jeg har Europaparabol (mottar signaler fra 4 satelitter via 4 LNB-er). Er det noen av dem som takler det eller er de kun i stand til å ta inn signaler fra Thor?

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2010
    Poster
    82
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Kun Canal digital på Thor med dekoder fra de.

Enkelt og greit. Nå selger også Canal Digital kun HD-dekodere. Alternativet er å ha to dekodere.

Active
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    370
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av nordvest
    Hei,
    Kjøpte meg en av disse nymotens full hd-skjermene i går, og da kunne det vært kjekt å fore den med HD-bilder også

Jeg er Canal Digital kunde, og har inntrykk av at HD PVR-en deres ikke er allverdens. Den var i alle fall ikke det før, men er den blitt bedre når eller er den fortsatt full av bugs?

Så er det standard hd-dekoderen deres? Er den bedre (mer stabil/mindre feil)?
    Og hvordan er det å ta opp med en dvdopptaker fra den? Sender den bilde ut på HDMI og Scart samtidig?

Og jeg har Europaparabol (mottar signaler fra 4 satelitter via 4 LNB-er). Er det noen av dem som takler det eller er de kun i stand til å ta inn signaler fra Thor?

Kjøp en annen tuner enn canal digital så blir du fornøyd f eks Dreambox , alle kort blir nå oppdatert igjen så det er ikke nødvendig med HD-tuner fra cd

Active Lolas sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2010
    Poster
    342
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Canal Digital sin vanlig HD er en kjempegod tuner. Har montert vel over 20 av dem. Gå for den du Søker kanaler automatisk og greier

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    58
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Canal Digital HD-box HDD kan inte ta emot annat än vad Canal Digitalt bestämt, så den fungerar inte med en Europaparabol. Canal Digital HD utan HDD har så litet minne att den inte kan ta emot alla fria kanaler utan enbart ett fåtal som man kan ta emot via en Europaparabol.

Intermediate Bobben1 sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2006
    Sted
    Lunner/Hadeland
    Poster
    2,709
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av K.K.
    Canal Digital HD-box HDD kan inte ta emot annat än vad Canal Digitalt bestämt, så den fungerar inte med en Europaparabol. Canal Digital HD utan HDD har så litet minne att den inte kan ta emot alla fria kanaler utan enbart ett fåtal som man kan ta emot via en Europaparabol.
    Canal Digital Sagem HD 106S til 1kr fungerer med Europaparabol. Det gjør også Canal Digital Sagem 81ITS men der fungerer kanalsøket på Sirius,Hotbird og Astra mye dårligere.

Et godt tips er å forsøke HD 106S til 1kr. siden man likevel må kjøpe mottager sammen med abbonement.

CD HDPVR viser kun CD kanaler.

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    112
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Bobben1
    Canal Digital Sagem HD 106S til 1kr fungerer med Europaparabol.
    Er det mulig for eksisterende kunder å få denne boksen til 1,- ? Ser ut som det bare er for nye kunder (hold musepekeren over prisinformasjon), men mulig folk får tigget til seg en dekoder via telefon

Medlem siden
    Sep 2006
    Sted
    Lunner/Hadeland
    Poster
    2,709
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av KjellV
    Er det mulig for eksisterende kunder å få denne boksen til 1,- ? Ser ut som det bare er for nye kunder (hold musepekeren over prisinformasjon), men mulig folk får tigget til seg en dekoder via telefon
    Nei tror det er for nye kunder. Prisen er vel rundt kr.500 for "gamle" kunder. La ikke merke til at du hadde CD fra før. Det er sikkert mulig å si opp og tegne på nytt. Jeg ville ringt kundservice og spurt om det er mulig å få dekoderen for 1kr. dersom du binder deg til 12 måneder.

Det kan nesten virke som om det lønner seg å si opp og tegne nytt men det er mulig jeg misforstår.
    Hvis du sier opp abb og tegner nytt så koster 12 måneder Norgespakke kr. 2588 inkl. HD dekoder,parabolantenne og frakt. Det er også rabatt på kr.798 hvis du monterer antennen selv. Det skulle bli ca. 150kr/måned.

Hvis du sier opp i dag så må du betale for abbonement i august og september så det lønner seg ikke å tegne nytt abbonement før i slutten av september.

Alt ryder på at TV2 kun skal sende Premier League i HD hos distributørene så HD boks kan nok bli et "must" om man vil abbonere på TV2's Premier League kanaler.

Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    661
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Der var du igjen ja, Bobben1

Det var du som hjalp meg med Europaparabol til fotballvm tidligere i sommer og det har fungert utmerket!!

Får med andre ord prøve å skaffe meg en Sagem HD 106S da om det blir til 1 kr eller 500 så er det uansett overkommelig.

Men vet du om den sender signal ut på HDMI og Scart samtidig? Kjekt å kunne bruke dvdopptakeren til å ta opp programmer med selv om de da selvsagt blir i SD.

Er det en grei boks uten for mye feil og låsninger o.l., og er den omtrent som 5050-boksen når en skal stille inn Sirius, Hotbird og Astra?

Active
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    370
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Mener at Cd sin boks er ubrukelig til Europaparbol pga alt for lite kanal minne,
    men det ser ut for at det er prisen som styrer kjøpet her.

Medlem siden
    Sep 2006
    Sted
    Lunner/Hadeland
    Poster
    2,709
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av nordvest
    Der var du igjen ja, Bobben1

Det var du som hjalp meg med Europaparabol til fotballvm tidligere i sommer og det har fungert utmerket!!

Får med andre ord prøve å skaffe meg en Sagem HD 106S da om det blir til 1 kr eller 500 så er det uansett overkommelig.

Men vet du om den sender signal ut på HDMI og Scart samtidig? Kjekt å kunne bruke dvdopptakeren til å ta opp programmer med selv om de da selvsagt blir i SD.

Er det en grei boks uten for mye feil og låsninger o.l., og er den omtrent som 5050-boksen når en skal stille inn Sirius, Hotbird og Astra?
    CDC-5050 boksen er en mye bedre boks med tanke på flere posisjoner. Av HD boksene til Canal Digital så skal HD 106S fungere bedre med Astra,Hotbird og Sirius (det skal ha blitt betydelig bedre i softwaren som kom i forrige uke). Det er i grunn alt jeg vet. Om den fungerer bra nok på Sirius,Astra og Hotbird er jeg ikke sikker på. Jeg har også fått en HD 106S men har dessverre ikke rekke å testet den med Hotbird & Astra. HD106S bokse til Canal Digital er også den første som gir ut 1080p dersom TV'n støtter det.

Siden Premier League skal sende i HD så vil jeg tippe at man ikke får abbonert uten å være registrert med CD HD boks. Jeg ville forsøkt HD106S først. Du har også muligheten for å benytte CDC-5050 på Astra,Hotbird og Sirius dersom HD106S fungerer dårlig til dette. Trolig kan du loope antennesignalet gjennom CDC-5050 til HD106S. Da slår du bare den mottageren du ikke benytter i standby (og bytter mellom HDMI og scart dersom TV'n ikke støtter dette automatisk). Worst case må du bytte til twin (eller quad) LNB og trekke en ekstra kabel til HD 106S.

Medlem siden
    Sep 2006
    Sted
    Lunner/Hadeland
    Poster
    2,709
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av denny 68
    Mener at Cd sin boks er ubrukelig til Europaparbol pga alt for lite kanal minne,
    men det ser ut for at det er prisen som styrer kjøpet her.
    Det kan ikke være minnestørrelsen som er problemet. Sagem 81ITS (uten harddisk) finner ikke alle kanaler på en posisjon. Likevel finner den kanaler på satellitten den søker etterpå så årsaken kan ikke være for lite minne. Dette er garantert en ren bug eller rett og slett en dårlig søkefunksjon.

Dette skal være bedre på HD106S men jeg har ikke testet det.

Active
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    370
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det kan ikke være minnestørrelsen som er problemet. Sagem 81ITS (uten harddisk) finner ikke alle kanaler på en posisjon. Likevel finner den kanaler på satellitten den søker etterpå så årsaken kan ikke være for lite minne. Dette er garantert en ren bug eller rett og slett en dårlig søkefunksjon.

Dette skal være bedre på HD106S men jeg har ikke testet det.
    Det jeg vil tillegge at når en kjøper en linuxbox , så har man mulighet for mere enn Free til air-kanaler.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    58
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Canal Digital Sagem HD 106S til 1kr fungerer med Europaparabol. Det gjør også Canal Digital Sagem 81ITS men der fungerer kanalsøket på Sirius,Hotbird og Astra mye dårligere.

Et godt tips er å forsøke HD 106S til 1kr. siden man likevel må kjøpe mottager sammen med abbonement.

CD HDPVR viser kun CD kanaler.
    HD 106S tänkte jag inte på. Den finns inte ännu i Sverige och då är det väl ni som är försökskaniner.

Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    661
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Men er det noen som vet om den sender signal ut på både HDMI og Scart samtidig?
    Er avhengig av å kunne koble til en dvdopptaker via scart for å få tatt opp programmer når jeg ikke er hjemme etc., og HD PVR til Canal Digital har jeg ikke så lyst på....

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    112
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Edit: Ser du har fått et bedre svar i en annen tråd