Viasat plusHD (pace)- HDMI-problemer

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 12 av 12
    Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2008
    Poster
    8
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Viasat plusHD (pace)- HDMI-problemer

Viasat Plus HD (Pace - TDS850NV antar jeg). Den vil kun la seg bruke med scart. HDMI-valget er ikke valgbart. Hva kan dette komme av?

Intermediate classic46 sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    1,882
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Cool

Sitat Opprinnelig postet av Znapperhead
    Viasat Plus HD (Pace - TDS850NV antar jeg). Den vil kun la seg bruke med scart. HDMI-valget er ikke valgbart. Hva kan dette komme av?
    I menyen under TV setup så velger du HD...da kommer HDMI av seg selv...SCART menyen skal du ikke bry deg om,,,så går du til Resolution Setup og da vil du se øverst i den at det står HD TV Setup: HDMI...og så velger du oppløsning...jeg bruker alltid 1080i ut som min HK AVR 460 konverter til
    1080p

Lykke til
    TV: LG 55 UH 850VAEN=4K/Ultra HD Edge LED med 200 hz, 3D WiFi og Smart TV samt støtte for både HDR 10 og Dolby Vision.
    Elektronikk: Yamaha RX-A 860, Panasonic DMP-UB 700, Pioneer DVD med SACD og DVD Audio avspilling.
    VIASAT HD PVR Pace TDS 865 NV+ SAMSUNG GX-V1680 SJ 4K, CANAL DIGITAL ADB HD PVR, til svensk TV og nyeste HD Smart box til norsk TV.
    DAB radio: Tiny Audio M7 med optisk utgang. Høyttalere: Canton CD 160 7.1 Og oppdaterte HDMI kabler...ikke noe Clas eller Biltema her i huset...

Active Lolas sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2010
    Poster
    342
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Overrasker meg ikke over Viasatproblemer..

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2008
    Poster
    8
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av classic46
    I menyen under TV setup så velger du HD...da kommer HDMI av seg selv...SCART menyen skal du ikke bry deg om,,,så går du til Resolution Setup og da vil du se øverst i den at det står HD TV Setuo: HDMI...og så velger du oppløsning...jeg bruker alltid 1080i ut som min HK AVR 460 konverter til
    1080p

Lykke til
    Det er ikke mulig å velge hd der oppe...ikke valgbart

Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    1,882
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Cool

Sitat Opprinnelig postet av Znapperhead
    Det er ikke mulig å velge hd der oppe...ikke valgbart
    Det er ikke mulig å velge HD hvor? Det står jo klart og tydelig i manualen...og har du den ikke kan du laste den ned fra Viasat.no....
    har aldri koblet til min(e) Viasat HD PVR til noe annet enn HDMI...
    Så røsk ut scart kabelen før du gjør noe mer kanskje....
    Og du må bruke passord for å komme inn i riktig meny...=0000
    TV setup...der kan du velge mellom HD og SD..og så 16:9 og siste= Pillar Box=Stolper .hvis ikke har du ikke riktig box??
    Under oppløsning må du lagre med den blå knappen...

Easy as pie :-)
    TV: LG 55 UH 850VAEN=4K/Ultra HD Edge LED med 200 hz, 3D WiFi og Smart TV samt støtte for både HDR 10 og Dolby Vision.
    Elektronikk: Yamaha RX-A 860, Panasonic DMP-UB 700, Pioneer DVD med SACD og DVD Audio avspilling.
    VIASAT HD PVR Pace TDS 865 NV+ SAMSUNG GX-V1680 SJ 4K, CANAL DIGITAL ADB HD PVR, til svensk TV og nyeste HD Smart box til norsk TV.
    DAB radio: Tiny Audio M7 med optisk utgang. Høyttalere: Canton CD 160 7.1 Og oppdaterte HDMI kabler...ikke noe Clas eller Biltema her i huset...

Intermediate OleM sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    4,162
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har opplevd det samme. HDMI var ikke valgbart. For meg var løsningen simpelt hen å koble vekk scart ledningen og kun koble opp med HDMI. Ved da å ta strømmen og starte på nytt, var igjen oppløsningsvalget tilgjengelig i oppstartsmenyen.

Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    1,882
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Cool

Sitat Opprinnelig postet av OleM
    Jeg har opplevd det samme. HDMI var ikke valgbart. For meg var løsningen simpelt hen å koble vekk scart ledningen og kun koble opp med HDMI. Ved da å ta strømmen og starte på nytt, var igjen oppløsningsvalget tilgjengelig i oppstartsmenyen.
    Det hørtes helt fornuftig ut :-)
    Alle bokserOgså mobiltlf) med datachiper i seg liker/trenger å bli restartet en gang i blant..
    Akkurat som når man slår av pc'en for kvelden....

Intermediate Bobben1 sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2006
    Sted
    Lunner/Hadeland
    Poster
    2,709
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kanskje HD valget kan bli borte dersom TV'n har dårlig HDMI støtte ? Dvs. handshake feil ?

Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    1,882
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Cool

Sitat Opprinnelig postet av Bobben1
    Kanskje HD valget kan bli borte dersom TV'n har dårlig HDMI støtte ? Dvs. handshake feil ?
    Tror nok at dagens moderne bokser/TV ikke har mye handshake problemer....8)

Intermediate Bobben1 sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2006
    Sted
    Lunner/Hadeland
    Poster
    2,709
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av classic46
    Tror nok at dagens moderne bokser/TV ikke har mye handshake problemer....8)
    Enig men det kan jo være en gammel flat tv eller en PC skjerm. En annen mulighet er en brudd i HDMI kabelen slik at dekoderen ikke oppdager at noe er koblet til HDMI utgangen.

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2008
    Poster
    8
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vi har forsøkt å koble fra scart og restarte, men fremdeles er ikke hdmi valgbart. Kabelen fungerer, og den fungererpã tven som er noksã ny.

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2010
    Poster
    82
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Problem

Hei!
    Viasat har problemer med å kjøre både HDMI og Scart på sine tunere. Du må enten ha en HDMI kabel eller scart. har opplevd dette flere ganger på Samsung sine tunere. Kanskje det er noe aktivering av HDMI på tv'n? Force HDMI ellerno sånt?

Snakk med viasat - de sender deg sikkert ny tuner.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •