Astra 19,2 problem med mottak. Canal Digital tuner CDC5050

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 5 av 5
    Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2007
    Poster
    50
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Astra 19,2 problem med mottak. Canal Digital tuner CDC5050

Prøver å lage en egen tråd siden det kanskje gir en bedre respons 8)

Jeg har en europaparabol med 4 hoder og sliter skikkelig med å få inn Astra kanaler med en CD tuner CDC5050. Får kun inn 89 TV kanaler og 1 radiokanal på Astra.
    Inne i søkemenyen er det 11568/V/22000 som står som starttransponder på Astra1. Signalnivået er ca 70 prosent på både nivå og kvalitet. Mulig jeg har gått glipp av noen innstillinger.

Har også testet med en CD HD-tuner og da fikk jeg inn nesten 400 kanaler!

Det er en liten mulighet for at det er et tre som har vokst seg litt for høyt i vår men da burde vel begge dekoderne fanget like menge kanaler?

Jeg har prøvd med/uten Switch og testet ut 2 hoder. Alt gir samme dårlige resultat....

Tips ønskes

Active Lolas sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2010
    Poster
    342
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Om du har tid en dag, så prøv å nullstill hele tuneren og sag ned treet

Intermediate Bobben1 sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2006
    Sted
    Lunner/Hadeland
    Poster
    2,709
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Toppskarv
    Prøver å lage en egen tråd siden det kanskje gir en bedre respons 8)

Jeg har en europaparabol med 4 hoder og sliter skikkelig med å få inn Astra kanaler med en CD tuner CDC5050. Får kun inn 89 TV kanaler og 1 radiokanal på Astra.
    Inne i søkemenyen er det 11568/V/22000 som står som starttransponder på Astra1. Signalnivået er ca 70 prosent på både nivå og kvalitet. Mulig jeg har gått glipp av noen innstillinger.

Har også testet med en CD HD-tuner og da fikk jeg inn nesten 400 kanaler!

Det er en liten mulighet for at det er et tre som har vokst seg litt for høyt i vår men da burde vel begge dekoderne fanget like menge kanaler?

Jeg har prøvd med/uten Switch og testet ut 2 hoder. Alt gir samme dårlige resultat....

Tips ønskes
    Forsøk også "Alle" som type søk. "Nettverk" som type søk finner ikke alltid alle transponderene siden det avhenger av at det selskapet som sender i den aktuelle transponderen har lagt ut informasjon om alle de andre transponderene på Astra. Transpondere kan også legges inn manuelt i CDC5050 og søkes vha. type søk "TP".

Hvis det faktisk er et tre som skygger for signalet så blir det mere komplisert. Sag kan bli dyrt hvis det er naboens tre...

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2010
    Poster
    82
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Kjent problem

Gå inn på LyngSat - Lyngemark Satellite og finn forskjellige startfrekvenser du kan prøve. Husk å søk med FTA ( free to air). Hvis ikke får du inn drøssevis av koda kanaler du ikke trenger. Mer å rydde opp i kanallisten. Begynn med RTL eller no som startfrekvens på søk. Søk med nettverk.

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2007
    Poster
    50
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Lolas
    Om du har tid en dag, så prøv å nullstill hele tuneren og sag ned treet
    Takker for mange gode tips! Har begynt såvidt med treet. Skal gi tilbakemelding om hvordan det gikk....

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •