Signalnivå Canal Digital

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 6 av 6
    Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2006
    Poster
    9
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Signalnivå Canal Digital

Hei

Sliter med at jeg ikke får opp EPG på alle kanaler på tunern. Har CD sin vanlig HDmottaker uten PVR. Får opp EPG på 70% av kanalene, de andre er bare blanke. Får opp programinfo hvis jeg går inn på de kanalene som jeg mangler EPGoversikt over. Har prøvd å resette tuner til fabrikk uten hell.
    Tok en telefon til CD, fyren der sier at jeg må ha over 175 i signalmottak ellers er det for dårlig og EPGen vil ikke virke. Syntes dette høres rart ut, men satte i gang med justere.
    Hadde ca 145 i signalmottak og beste kvalitet, litt justering fikk den opp i 155, men noe høyere enn det er klin umulig. Dette er laangt inne i "god" signalstyrke, men allikevel mener CD at det er for lite til at EPG skal virke?
    Alle kanaler har bilde og lyd uten problemer.

Stemmer det at jeg må ha nesten fullt utslag på signalstyrke for å få EPGen til å virke?

Intermediate kriss66 sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    1,333
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Storfe
    Hei

Sliter med at jeg ikke får opp EPG på alle kanaler på tunern. Har CD sin vanlig HDmottaker uten PVR. Får opp EPG på 70% av kanalene, de andre er bare blanke. Får opp programinfo hvis jeg går inn på de kanalene som jeg mangler EPGoversikt over. Har prøvd å resette tuner til fabrikk uten hell.
    Tok en telefon til CD, fyren der sier at jeg må ha over 175 i signalmottak ellers er det for dårlig og EPGen vil ikke virke. Syntes dette høres rart ut, men satte i gang med justere.
    Hadde ca 145 i signalmottak og beste kvalitet, litt justering fikk den opp i 155, men noe høyere enn det er klin umulig. Dette er laangt inne i "god" signalstyrke, men allikevel mener CD at det er for lite til at EPG skal virke?

Stemmer det at jeg må ha nesten fullt utslag på signalstyrke for å få EPGen til å virke?

er litt usikker på svaret du vil ha men her hos meg har jeg bare 116 i signalstyrke. fra canal digital vi får den kun opp til 125.

Intermediate Bobben1 sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2006
    Sted
    Lunner/Hadeland
    Poster
    2,709
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei

Forsøk en fabrikk reset. Kanaler med høye nummer har antagelig ikke EPG. Kanaler med nummer over 300 skal antagelig ikke ha EPG. De hører ikke til CD Norge.

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2006
    Poster
    9
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har bare "Norgespakken" eller hva de kaller det nå.
    Kjapt fra minnet, så mangler disse epg:
    TV2
    TV2HD
    TV3
    TVNorge HD
    + 2-3 stykker til.

Alle ligger blant de første 20 kanalene.
    Fabrikkreset er prøvd.

Trodde som sagt at det var noe feil med tunern, så jeg ringte CD support og ville ha den byttet, men nei, jeg måtte få minst 175 i signal først før de kunne konkludere med feil på tunern.

Jeg får jo fint bilde fra rundt 100 i signalstyrke og oppover, så dette høres egentlig ut som bare tull fra CD for meg, men tenkte å høre med noen her som hadde greie på det

Intermediate Bobben1 sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2006
    Sted
    Lunner/Hadeland
    Poster
    2,709
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har bare "Norgespakken" eller hva de kaller det nå.
    Kjapt fra minnet, så mangler disse epg:
    TV2
    TV2HD
    TV3
    TVNorge HD
    + 2-3 stykker til.

Alle ligger blant de første 20 kanalene.
    Fabrikkreset er prøvd.

Trodde som sagt at det var noe feil med tunern, så jeg ringte CD support og ville ha den byttet, men nei, jeg måtte få minst 175 i signal først før de kunne konkludere med feil på tunern.

Jeg får jo fint bilde fra rundt 100 i signalstyrke og oppover, så dette høres egentlig ut som bare tull fra CD for meg, men tenkte å høre med noen her som hadde greie på det
    EPG'n sendes ut på 10.872V . Det finnes en åpen kanal på denne frekvensen og det er Visjon Norge. Den ligger nede i kanallista på runt 90-100 tror jeg. Dersom du har trøbbel med å motta Visjon Norge så kan det være årsaken til problemene.

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2006
    Poster
    9
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Skal få sjekket om jeg mottar denne kanalen!

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •