Canal+ ønsker Champions League - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2
Viser resultater 21 til 37 av 37
    Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    48
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Slik jeg husker det fra mine yngre dager var det et veldig stort tap når PL gikk fra TV2 til C+*, TV2 sine sendinger var veldig bra kontra det C+ leverte de første årene. Er ikke så veldig sikker på at det blir så stor forandring den negative veien når vi går tilbake til TV2. Synest TV2 har hatt veldig bra VM-sendinger og håper de fortsetter på denne trenden med PL.

Er også en ting jeg lurer på: Har fulgt med på stort sett alle VM-kampene, og i min mening er det bedre billedkvalitet på CanalDitigal sine sendinger(TV2 og TV2(HD)) kontra Viasat sine på Viasat4 og Viasat Fotball (sjekket med en Dreambox som takler begge kodesystemer). Så kommer et interessant spørsmål, vil TV2 Premier League HD sendes med samme bitrate på begge leverandører? Slik jeg "opplever" det sender Viasat sine kanaler med lavere bitrate enn "ønskelig" på flere kanaler.

*Var dette samme tid som man gikk fra å kalle det fra Filmnet til Canal+, eller roter jeg veldig?

Intermediate Bobben1 sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2006
    Sted
    Lunner/Hadeland
    Poster
    2,709
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av mrtj
    Slik jeg husker det fra mine yngre dager var det et veldig stort tap når PL gikk fra TV2 til C+*, TV2 sine sendinger var veldig bra kontra det C+ leverte de første årene. Er ikke så veldig sikker på at det blir så stor forandring den negative veien når vi går tilbake til TV2. Synest TV2 har hatt veldig bra VM-sendinger og håper de fortsetter på denne trenden med PL.

*Var dette samme tid som man gikk fra å kalle det fra Filmnet til Canal+, eller roter jeg veldig?
    Tror ikke du roter veldig. Navnet var vel Supersport før Filmnet/Multichoice i Norden ble kjøpt opp av Vivendi/Canal+ i Frankrike.

Active
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    349
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er også en ting jeg lurer på: Har fulgt med på stort sett alle VM-kampene, og i min mening er det bedre billedkvalitet på CanalDitigal sine sendinger(TV2 og TV2(HD)) kontra Viasat sine på Viasat4 og Viasat Fotball (sjekket med en Dreambox som takler begge kodesystemer).
    Det er ikke bare din mening. Fotballsendingene på Viasat4 har vært skandaløst dårlige, både billedkvalitet og innhold forøvrig... Det er som å se noen spille gode gamle "kick off" på Amiga. Og hvor i all verden har de funnet han "eksperten" som driver analyse??

Intermediate partyboynr1 sin avatar
    Medlem siden
    May 2006
    Poster
    1,014
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Regner med (håper og tror hvertfall) at det nå har blitt mange flere Viasat kunder den siste tiden, meg selv inkludert.
    Og at vi kan stille krav til de anngående kvaliteten på bildet.
    Jeg kjører på PJ nede i kinorommet og jeg er ikke akkurat kjempefornøyd med bildet på mange av kanalene..

Intermediate OleM sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    4,162
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har switchet fram og tilbake mellom TV2 HD og Viasat Sport HD. Det er veldig bra billedkvalitet på begge to. Men jeg heller faktisk mot Viasat Sport HD som vinner av "duellen". Viasat 4 og Viasat fotball ser jeg ikke på når jeg kan se på HD i stedet..

Intermediate OleM sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    4,162
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Slik jeg husker det fra mine yngre dager var det et veldig stort tap når PL gikk fra TV2 til C+*, TV2 sine sendinger var veldig bra kontra det C+ leverte de første årene
    Sitat Opprinnelig postet av Bobben1
    Tror ikke du roter veldig. Navnet var vel Supersport før Filmnet/Multichoice i Norden ble kjøpt opp av Vivendi/Canal+ i Frankrike.
    Jeg har vært Filmnet/C+ kunde siden tidlig på 90-tallet. Supersport kom i tilleg til filmnet-kanalene i 1995 (tror jeg), da Filmnet sikret seg de nordiske rettighetene til NHL. Jeg lurer på om man ikke måtte ha tilleggsab. for å få Supersport. Som stor NHL fan var i allefall ikke det noe å lure på for min del. Det var svenske "femman" og gamle Screen Sport som hadde hatt rettighetene til NHL tidligere.
    Da de så fikk rettighetene til PL var det helt strålende for meg som allerede var abonnent. Men jeg kan ikke huske at det var dårlige PL sendinger, selv i begynnelsen..
    Vel, nå har C+ først mistet NHL rettighetene til Viasat (selvom CD også har hatt ESPN America som sender NHL) og så PL rettighetene. Når Viasat i tillegg har CL er det bare naturlig for meg å avslutte mitt årelange kundeforhold hos CD og følge etter rettighetene til Viasat (selvom det er andre ulemper som færre HD kanaler..)
    Skulle C+ skaffe seg CL om et par år, så kan det vel hende jeg kommer tilbake til CD igjen... :-)
    Eventuelt kanskje man kan få alle kanalene, inkludert HD kanalene, via fiber innen den tid.

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    155
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av nilsga
    Det er ikke bare din mening. Fotballsendingene på Viasat4 har vært skandaløst dårlige, både billedkvalitet og innhold forøvrig... Det er som å se noen spille gode gamle "kick off" på Amiga. Og hvor i all verden har de funnet han "eksperten" som driver analyse??
    Haakon Lunov er spillerutvikler for Odd og utdannet fra Football & Science ved John Moore University i Liverpool. Fjørfoft fant han ved å søke på nettet :???:

Fant videoeksperten på Google - VG Nett om Fotball-VM 2010

Active
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    349
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av apekatt
    Haakon Lunov er spillerutvikler for Odd og utdannet fra Football & Science ved John Moore University i Liverpool. Fjørfoft fant han ved å søke på nettet :???:

Fant videoeksperten på Google - VG Nett om Fotball-VM 2010
    He he. Fantastisk! Google kan brukes til alt. Det ante meg at det ikke hadde vært noen audition-runde for å si det sånn...

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    118
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    He he. Fantastisk! Google kan brukes til alt. Det ante meg at det ikke hadde vært noen audition-runde for å si det sånn...
    De gjorde jo helt klart en stor feil med å ikke ansette deg, tipper du slår de fleste på kampanalyse?

Active
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    349
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er lov å være uenig, men det der blir bare for dumt... Hvis du er fornøyd med fotballsendingene til Viasat, så fint for deg. Jeg for min del synes VM-sendingene var direkte pinlige, både fra studio og ikke minst kanskje det viktigste, billedkvalitet.

Edit: Presisering: Snakker da om Viasat4

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    3,119
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er lov å være uenig, men det der blir bare for dumt... Hvis du er fornøyd med fotballsendingene til Viasat, så fint for deg. Jeg for min del synes VM-sendingene var direkte pinlige, både fra studio og ikke minst kanskje det viktigste, billedkvalitet.

Edit: Presisering: Snakker da om Viasat4
    Pinlig? TV2s sending fra kontraskjæret satt vel ny verdensrekord i pinlig da de hadde Tone Damli Aaberge som gjest sammen med Drillo. Det ble ikke bedre av at de spurte Drillo (som ikke akkurat er særlig glad i musikk) om hva slags forhold han hadde til Tone.

Intermediate corleone sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2006
    Poster
    807
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Helt enig, det var flaut og se på. Hadde heller tatt 5 min ekstra med reklame istedenfor og se Tone i det programmet, hun var direkte malplassert i den settingen.

Active
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    349
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av trondmm
    Pinlig? TV2s sending fra kontraskjæret satt vel ny verdensrekord i pinlig da de hadde Tone Damli Aaberge som gjest sammen med Drillo. Det ble ikke bedre av at de spurte Drillo (som ikke akkurat er særlig glad i musikk) om hva slags forhold han hadde til Tone.
    At Viasat er pinlig dårlige utelukker på ingen måte at TV2 har sine pinlige øyeblikk. Men i gjennomsnitt ligger TV2 flere divisjoner over Viasat når det gjelder fotballsendinger.

Newcomer perkforr sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    283
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg unngikk nesten alle pinlige situasjoner på begge kanaler ved å bare se på kampene og unngikk diskusjonene i "studio". SVT var foretrukket foran de norske sendingene.

Men tilbake til tema. Er det slik at CL i år, altså 2010/2011 sesongen, kan bli sendt på Canal+? Eller snakker vi om neste år eller neste år der igjen?

Jeg er forresten veldig skeptisk til TV2 som leverandør av Premier League.

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    912
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    stian.kleppo@tv3.no
    Si det til han han er Sportsjef for Tv3 og VIasat..

Intermediate Nemesis sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    703
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av perkforr
    Jeg unngikk nesten alle pinlige situasjoner på begge kanaler ved å bare se på kampene og unngikk diskusjonene i "studio". SVT var foretrukket foran de norske sendingene.

Men tilbake til tema. Er det slik at CL i år, altså 2010/2011 sesongen, kan bli sendt på Canal+? Eller snakker vi om neste år eller neste år der igjen?

Jeg er forresten veldig skeptisk til TV2 som leverandør av Premier League.
    Hei
    Viasat har 2010/2011 sesongen.Hvordan det er etter det vet jeg ikke,med da skal den vel gjerne ut på anbud igjen?
    Viasat 4 starter i kveld med kvalifisering til CL : Linfield-Rosenborg.8)

MVH
    HD DVD : 189 , BD:320, DVD:681,Music DTS/DD DVD:55. DTS CD:35 , CD 1340, SHM-SACD :18 SACD:349 , DVD-A : 324 , PA-BD:16 LP:182,

Intermediate orso sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    3,604
    Takk & like
    Nevnt
    4 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av trondmm
    Må si meg helt enig med denne. Jeg er ikke begeistret for Viasat sine sendinger. Fjørtoft, Erik Soler og mye reklame fungerer dårlig. Men under VM var faktisk Viasat minst et hakk bedre enn TV2. TV2 la seg på en useriøs linje med lite fotball faglig innhold. Og spørre fotball spørsmål til Tone D. Aaberge blir bare for dumt. Kontraskjæret var ille. Dersom dette er linjen de legger seg på med Premier League, er det Sky neste for min del.

Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •