Vu+ Solo HD

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 1 av 8 1 2 3 4 5 ... SisteSiste
Viser resultater 1 til 20 av 150

Tråd: Vu+ Solo HD

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    803
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Vu+ Solo HD

I dag har jeg endelig fått min Vu+ Solo boks.
    Den ser meget bra ut, syns den ser penere en sin store bror Duo

Nå er det tid for image flashing og letting etter DE eller andre images som kan brukes med Viasat og CD sin kort

Her er en liten hvordan den oppdateres

Hvordan oppdatere sin VI+ SOLO boks

Lag en Mappe på HDD i din pc som er lett å huske og finne frem til
    Lat ned USB image fra internett inn til mappen på PC
    Finn frem en USB mine pen og formater den på fat32
    Lag en Ny Mappe inn på usb-en som heter vuplus
    Gå inn på mappen vuplus i usb-en og lagg en ny Mappe som heter solo

Legg inn filene på mappa som heter solo.

Sett usb inn på boksen mens boksen er på, du velger selv om du vil bruke usb i fronten eller bak siden. velg heller en usb som lyser så du ser at den jobber
    Slå av boksen med usb inn,
    Slå på boksen, da ser du at det blinker RØDT i front panelet
    Så se på usb og se at det lyser og usb er i full jobb
    så blinker det Grønt hele tiden, da er den ferdig programmert. Slå AV og ta ut usb pen og start på nytt :-)

leger noen bilder her :-D

mvh

bobi

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    803
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    har ikke funnet noen image enda fra verken DE eller noen andre for denne boksen. Jeg har klart å installere CCcam 2.1.4 manuelt og testet med Canal Digital så langt, alt fungerer bra så langt
    Skal teste Viasat i kvel etter jobben og se om den fungerer også. Så vidt jeg leser på nette skal alle kort som fungert i Vu+ Duo skal også fungerer i Vu+ Solo.

Da står det å teste også Opptak også
    Boksen leverer kjempe bilder og ser ut som det er litt forbedring på bilden siden jeg hadde Vu+ Duo
    Jeg er kjempe fornøyd med både design og kvalitet spesielt på bilde siden er jeg fornøyd med boksen. En ting jeg ikke liker er at den har kun 1 kort leser, men dette skal jeg klare å byge selv med 2 kort leser senere

mvh

bobi

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    207
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hva er prisen på den?

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2008
    Poster
    31
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei.
    Eneste jeg har funnet som selger denne i Norge er x-sat.no
    De selger den for 3490,-

Tror jeg får min i morgen torsdag. Håper denne har bedre bilde enn Duo som jeg prøvde i noen dager når den kom.

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    207
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av aileby
    Hei.
    Eneste jeg har funnet som selger denne i Norge er x-st.no
    De selger den for 3490,-

Tror jeg får min i morgen torsdag. Håper denne har bedre bilde enn Duo som jeg prøvde i noen dager når den kom.
    Når den er bare noen lapper billigere enn duo, og mangler en kortleser, ville jeg fortrukket duo. Selv med bare behov for en av tunerene. Da har en også tatt høyde for at behovet for 2 tunere kan komme ved en seindere anledning.

Intermediate digitech sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    991
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg hadde forventet at VU+Solo prismessig skal gi litt hard konkurranse til
    Dreambox 500 HD , som er blitt en veldig bra mottaker ( 100% feilfri programvare ) , innebygd vifte som standard og ikke minst bedre bilde kvalitet enn DM 800. Men ut ifra annonserte priser i Europa ser det ut at den skal koste noen lapper mer og det spørs om den skal klare å skyve DM 500 HD fra tronen ?
    Butikker i Tyskland selger DM 500 HD for ca 2990 kr.

Eneste fordelen med VU+ Solo jeg ser foreløbig er at man kan koble ekstern USB harddisk til mottakeren . Vi får håpe at de fleste image team snart starter med VU+Solo og at prisen snart stuper noen hundre lapper til DM 500HD pris nivå .
    Da skal jeg føre en slik på handlelisten .

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2008
    Poster
    31
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja Solo er overraskende nærme prisen til Duo, men det er vel heller Duo som har blitt utsatt for priskrig slik at den faktisk er kunstig billig her i landet.
    Nå hadde jeg som sagt Duo i noen dager når den kom, men ble så skuffa over treghet og elendig bilde at jeg valgte å returnere den.

Har lyst på Enigma2 og bestemte meg for lenge siden å kjøpe iPbox 9900, men den lar seg jammen vente på, så nå har jeg bestilt VU+ Solo og håper den kan være bedre enn Duo:-D Er jo lov å håpe i alle fall hehe.

Dreambox synes jeg er så dårlig at jeg ikke vil ha det igjen. Har hatt 7000, 500 og 800. Aldri blitt fornøyd. Er liksom et slør i bildet som jeg ikke liker. Dessuten mangler jo 500 USB porter og CAM plasser, så selvom Solo er dyrere gir den mer for penga, i alle fall på papiret hehe. Gjenstår å teste bildekvalitet og hurtighet nå da:-D

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    803
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    jeg kjøpte min fra England, og ser at jeg har tapt litt på det :???: da prisene i Norge ser ut til å vare neste likt med andre land
    Fra England fikk jeg boksen for 265 pound, men så kom DHL og fortolling
    DHL 25 pound, toll gebyr og administrasjon på 450 kr
    da har vi med dagens kurs 2838 kr + 450 kr totalen ble 3288 , jeg betalte litt mer da kursen var litt høyere når jeg bestilte :???:

Jeg har testet Vu+ Solo med Canal Digital og DM 800 HD og DM 500 HD, AB IP BOX 900 HD og Topfield 7700 HD, skal teste Viasat nå i helga hvis det er tid og det ikke er sol ute :-D

Så langt har jeg bare positivt å si om boksen, Bilde kvaliteten er KJEMPE BRA
    DM 800 HD og kan i vart fall ikke sammenlignes med da den er rett og slett dårlig bilde og treg , DM 500 HD har bra blide, og kanskje litt kjappere en Solo men allikevel så er den hakke dårligere en Solo, det er ikke mye men det er litt så langt jeg kan se med åpen øye. Solon virker mye mye kjappere både på kanal bytte og når man ellers er gjennom menyene.

AB IPbox 900 HD , har bedre bilde med DGS image, og her er det boksene nesten helt likt, da min IPbox 900 er modifisert og har kort leser, så da har både IPbox 900 og Solo , 1 kort leser, 2 cam plaser
    IPbox 900 og Solo begge med Enigma2 kunne jeg ikke se noen forskjell
    Solo er kjappere i kanal bytte og i menyene når man bruker Enigma2 på begge to.

Alle bokser er testet med CD kort og koblet til samme TV via HDMI porter til min forsterker, så det skal ikke bli noen forskjell på det.

Skal teste med Viasat kort snart og med HDD via USB.

Jeg tror at denne boksen kan ha en framtid og ikke minst har jeg testet denne med MGcam og Newcs, CCcam og OScam, og kan si at den er 100% kompatibel og alt fungerer meget bra med CD kort fram til nå, til og med Oppdateringen funka som ei kule på CD kort

mvh

bobi

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    803
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå er den første imagene ute , VTI Image for SOLO boksen er nå online og kan lastes ned fra Rapidshare

RapidShare: 1-CLICK Web hosting - Easy Filehosting

Jeg selv har ikke tested dette imagen, så brukk på egen ansvar :-)

mvh

bobi

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    803
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvordan oppdatere sin VI+ SOLO boks

Lag en Mappe på HDD i din pc som er lett å huske og finne frem til
    Lat ned USB image fra internett inn til mappen på PC
    Finn frem en USB mine pen og formater den på fat32
    Lag en Ny Mappe inn på usb-en som heter vuplus
    Gå inn på mappen vuplus i usb-en og lagg en ny Mappe som heter solo

Legg inn filene på mappa som heter solo.

Sett usb inn på boksen mens boksen er på, du velger selv om du vil bruke usb i fronten eller bak siden. velg heller en usb som lyser så du ser at den jobber
    Slå av boksen med usb inn,
    Slå på boksen, da ser du at det blinker RØDT i front panelet
    Så se på usb og se at det lyser og usb er i full jobb
    så blinker det Grønt noen ganger.

Jeg selv ventet 15 min, lampen på fronten blinket helle tiden, og jeg var usikker om jeg burde slå av boksen heller ikke, jeg tok en risk og slå den av
    Da var boksen ferdig programmert.

Jeg vil anbefale alle her og ellers andre steder som denne posten kommer til å dukke opp, vær forsiktig med oppdateringen, det er nesten ikke noen info på nette som kan hjelpe mer ang oppdatering, men hvis man gir boksen cirka 20 min fra start til slutt så bør alt gå bra

Nå har jeg testet også Viasat kort med CCcam 2.1.1 og dette fungerer utmerket her hos meg, jeg trengte ikke noen box key eller noen ting som hels, start CCcam og vips så var bilde der :-)

Blir nok mere testing på HDD senere etter VM kampene i dag :-)

NB : less første innleg

Mvh

bobi

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    803
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei

Jeg bruker nå VTI image på min boks, meget bra image må jeg si
    men når jeg først instalerte den hadde jeg litt problemer med den, den ville ikke søke inn kanaler, dette er nå fikset

Last ned driver fra linken under

Send dem med FTP til vat/tmp
    gå til VTI Pannel og instaler dem manuelt derfra.

nå kan jeg søke uten problemer

mvh

bobi

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2008
    Poster
    31
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei bobi.

Du er jammen ivrig hehe. Har fått boksen min nå også, så skal sjekke ut image du anbefalte for CD kortet mitt fungerte ikke rett ut av boksen.
    Jeg kan ikke så veldig mye om dette, men prøver å lære :-D

Kan jeg få sende deg pm dersom jeg har noen spørsmål eller lurer på noe under installasjon?

Kommer tilbake med hva jeg synes om boksen når jeg har testa litt mer og ikke minst fått bilder hehe.

Hva synes du om bildene på Solo kontra Duo da? Mener å huske du også hadde Duo helt i starten når den kom?

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    803
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei aileby

Yeep da husker du helt riktig, jeg hadde DUO boksen også, men den var jeg ikke fornøyd med bilde kvaliteten, SOLO virker bedre så langt jeg kan se nå.

Canal Digital kortet fungerer ikke rett ut av boksen, men hvis du å installere VTI image fra linken over, og deretter installere Driveren som fikser tuner problemet som var så skal det vare enkelt å installere CCcam 2.1.4 så fungerer CD kort direkte.

Korte mitt fungerer med HD inkludert også.

Jo da, du kan sende PM, men jeg syns at det er bedre at vi diskuterer her på åpen forum, slikt at andre som eventuelt har kjøpt eller tenker å kjøpe boksen kan lese og få den hjelpen som trengs.

Jeg er ikke noen GURU jeg heller, men lærer litt om gangen, og kan noen elementarisk ting når det gjelder Linux bokser.

mvh

bobi

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2008
    Poster
    31
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei igjen.

Nå har jeg fått til å flashe med VTI image og CD kortet mitt funker uten problem med CCCam slik du sa bobi 8) Takk for god hjelp.

Kan vel også si litt om mitt inntrykk så langt av VU+ SOLO.
    Synes SOLO er en pen boks til å være så minimalistisk. Skiller seg liksom ikke ut noen vei. Boksen er jo liten, men heldigvis ikke så liten som Dreambox sine tasser hehe. Personlig synes jeg de er for små selv om de er pene å se på

Nå bruker jeg førsteversjon av VTI image med CCCAM og det funker utmerket. Det som er kult er at nå har man også DVD Player i menyer slik som på Dreambox. Koblet til en ekstern DVD-brenner bare for å teste og etter litt leting, så fant jeg ut av drevet var mountet under mappa autofs. Funker helt fint å se DVD på SOLO nå, dog litt buggy menyvalg for DVD, men er jo tross alt akkurat kommet ut da:-D
    Ekstern disk funker også fint 8)
    Kanalskifte er raskt og enkelt og bildekvaliteten er faktisk bedre enn på DUO. Nå hadde jeg som sagt DUO når den kom for noen måneder siden, så har hørt den har blitt bedre nå. Skal få testa dette da en kamerat har bestilt seg en DUO nå, så da kan vi sette opp å sammenligne om det er har skjedd noe siden de første imagene.

SOLO har i alle fall relativt gode bilder, fine farger og man kan justere bildet også i egen meny fra VTI. Dog er ikke bildene på høyde med IPBOX 9000HD som jo lenge har vært min favorittboks når det kommer til bildekvalitet.

SOLO har en god fjernkontroll, med meget god respons. Knappeoppsettet er delvis bra, men synes den har noen mangler og at MENY-knappen er dumt plassert, men det er nok smakssak. Fjernkontrollen er svart og ikke hvit som DUO hadde.

SOLO har de få dagene jeg har hatt den nå vært stabil og fin, og kan nok tjene meg godt frem til neste boks. Ser ut som jeg også har blitt bitt av satelitttunerbytte-spøkelse, så nå når jeg fikk telefon om at IPBOX 9900 endelig snart var på vei, samt at jeg har lest mange godord om Vantage VT-1 så blir det nok snart innkjøp av et par bokser til i sommer hehe.

Alt i alt kan jeg anbefale SOLO dersom du trenger en enkel boks, med god bildekvalitet, ganske raske menyer, CCCAM, støtte for ekstern disk og DVD-spiller.SOLO er også etter min smak Mye penere enn sin storebror DUO, men det er jo igjen en smaksak

Mer tekniske spørsmål kan jeg ikke svare på da jeg ikke kan så veldig mye om dette, men dette er bare mine inntrykk så langt.

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    803
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kult, jeg synes også at denne lile tassen er mye bedre en DM sine små bokser og ser bedre ut, det er som regel smak og behag dette med utsene, men jeg synes at VU+ DUO ser stygt i mine øyer.

Fantastisk at denne boksen takler DVD filmer ved installering av en ekstern DVD Spiler, hvis du kan og gidder send meg en PM med DVD Spilleren du bruker, eller skriv den her, har lyst å teste den selv nå.

Ja må sies at dette er kun 1-2 uker gammalt boks men ser ut som alt av bugs og problemer er fikset da det ser ut som dem bruker i bunn og grunn den samme software som VU+ DUO, ser vart fall ut som det ved en FTP og telnet undersøkelse.

Boksen er langt fra ferdig, men det er ingen linux boks som er ferdig lenge, men til vannlig TV og litt mer er denne boksen kjempe bra syns jeg.

mvh

bobi

Newcomer Bjørn Olav sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    25
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei -

Jeg må skifte ut min DB7020 for å få PL fotball til høsten...
    Nå har jeg stavret meg gjennom tråden om Duo, og jeg lurer på dette:

Jeg ser at flere brukere av Duo ikke bryr seg om å koble til tuner B. Hva er da vitsen med med å kjøpe Duo? Er ikke Solo da et bedre alternativ? Eller er mangfoldet av Enigma2 images og addons såpass mye bedre at det likevel lønner seg med Duo?

Jeg har ikke kabling eller lnb'er til å utnytte to tunere, og tror ikke det vil være så veldig viktig for meg. Hva er det beste valget: Duo eller Solo?

Noen synspunkt på dette?

hilsen
    Bjørn Olav

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    803
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei Bjørn

Jeg syns at så lenge man ikke har brukt for en ting er det dumt å betale for det også, men av og til er det enkleste å ha den muligheten når pris forskjellen er så å si par hundre kroner mellom modellene
    Så lenge du ikke har brukt for det, og så lenge verken kabler eller lnb er klar for bruk av 2 tunere ser jeg ingen vits med å kjøpe en Duo boks, si at du trenger cirka 10-15 meter kabel, en bra kabel koster fra 15 til 30 kr per meter så trenger du en og twin lnb som også koster fra 350 til 500 kr så alt i alt blir det mer utgifter ut av det og så lenge du ikke har brukt for det er det heller ingen vits med å kjøpe Duo

Nei da, jeg bruker Solo selv nå og bruker det med VTI image per dags dato, addons, plugins, emus og alt anne som fin av ekstra tilleggs program vare er så å si likt mellom DUO og SOLO utgavene, det eneste som mangler enda er mange forskjellige images, men dette kommer sakte men sikkert.
    Solo boksen er kun noen få uker gammel , men den er så å si super stabilt fra første stund jeg fikk den og startet å bruke den.

mvh

bobi

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    803
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nytt image ute i dag. det ser ut som sakte men sikkert diverse image teams er i gang med å utgi images til SOLO-en

FIRST RELEASE OF Power of Dream HD+ image for Vuo+solo

We are pleased to offer our image POD + HD decoder Vuplus Solo.

You'll find the same characteristic as the POD HD Dreambox, namely integration of epg Rytec, autotimer, timeroptimiser ...

In the abscence of a proper development environment provided by Vuplus, POD HD + is based in departed on git OpenPlant

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2009
    Poster
    125
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ser dere skriver at bilde er bedre en Duo utgaven. Er det da tatt hensyn til siste img utgave fra Dream Elite og pli? Og brukt plugin for justering av bilde?

Jeg har hatt denne solo boksen i 3 dager, bare får å teste. Og legge inn img i den.
    Og,det rare er. Det er ikke noe bedre bilde på den, en på en duo..
    Så hvor dere for det fra, at den har bedre bilde en duo, ja, si det. Kan det være jeg har dårlig syn eller???

Men boksen i seg selv er bra da. Men ikke bedre en storebroren..

Når det gjelder kvaliteten på den boksen, leser man på to av de største forumene, at de ikke vil lage img til boksen, da den boksen er får dårlig. Stemmer ikke det da?

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    803
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    hehehe leser du litt nøye så ser du at jeg siet når jeg hadde Duo i begydnelsen, jeg vet ikke hvor hvordan dette er nå

det med de 2 forumene er bare tull, dem siet det pga at dem ikke fikk Test / Sample bokser :-)

Solo er meget bra boks den.

Mvh

bobi

Side 1 av 8 1 2 3 4 5 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •