Vu+ Solo HD - Side 7

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 7 av 8 FørsteFørste ... 3 4 5 6 7 8 SisteSiste
Viser resultater 121 til 140 av 150

Tråd: Vu+ Solo HD

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    207
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Ser at duo ikke gir avslag på stuentpålogging. Ikke alle varer som blir nedsatt. Men prisen på duo er ikke så gal i forhold til andre i Norge.

Intermediate digitech sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    991
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Mach III
    Stilig!:-D Da var det bare å få seg en studentmail...:neutral:
    Synd de ikke har Uno ennå, hadde vært moro å sett prisen på den også da.

Mach III
    Nå er Uno kommet under 3000 kr. i Norge også, vurderer sterkt å selge min Solo og gå for Uno. Frister med innbebygd harddisk , mere minne og raskere prosessor:wink:

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    291
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av digitech
    Nå er Uno kommet under 3000 kr. i Norge også, vurderer sterkt å selge min Solo og gå for Uno. Frister med innbebygd harddisk , mere minne og raskere prosessor:wink:
    Se det ja, da begynner det og hjelpe!
    Jeg har også vært i kontakt med en selger i Estland, og han kommer til å selge Uno'en for ca. 2300,- NOK inkl. frakt etter ferien.
    Grei pris hvis man klarer å få den inn momsfritt.
    2 års garanti, men man mister den norske reklamasjonsretten.
    Selgeren sier at Vu+ har satt ned prisen betraktelig på det neste partiet for å konkurrere med Dreambox.

Mach III

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2009
    Poster
    125
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Å, er det noe å konkurrere med Dreambox om? Trodde Vu+ var så overlegen nå, at det ikke var noe konkuranse lengre. Hehe..
    (Måtte bare)

Nå ser prisen veldig grei ut, vurdere å kjøpe seg en til vu+ så. Men, er han fra Estland, er han seriøs da? En ting er å selge, annen ting er service.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    291
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av djheaven
    Å, er det noe å konkurrere med Dreambox om? Trodde Vu+ var så overlegen nå, at det ikke var noe konkuranse lengre. Hehe..
    (Måtte bare)

Nå ser prisen veldig grei ut, vurdere å kjøpe seg en til vu+ så. Men, er han fra Estland, er han seriøs da? En ting er å selge, annen ting er service.
    Nei, for oss som kjenner Vu+ så er det så visst ikke noen konkurranse lenger!:-D
    Og han fra Estland er seriøs ja, kjøpte Cuberevo til meg selv der og Cuberevo 250HD til noen venner for 2-3 år siden. Og han har alltid vært behjelpelig med support/bytte hvis det har vært noe. Du finner ham på Ebay, begynner å få greie karakterer der også nå ser jeg...

Mach III

Intermediate digitech sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    991
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Mach III
    Se det ja, da begynner det og hjelpe!
    Jeg har også vært i kontakt med en selger i Estland, og han kommer til å selge Uno'en for ca. 2300,- NOK inkl. frakt etter ferien.
    Grei pris hvis man klarer å få den inn momsfritt.
    2 års garanti, men man mister den norske reklamasjonsretten.
    Selgeren sier at Vu+ har satt ned prisen betraktelig på det neste partiet for å konkurrere med Dreambox.

Mach III
    Lavpris argumentet til den karen fra Estland høres komisk ut. Hvorfor skal VU+ produsenten senke prisene sine, når VU+ modellene selger som varmt brød i hele verden ? VU+ var jo billigere en dreambox fra før , jeg tror ikke det er grunnen til generelle prisnedgangen på VU+produktene. Økt konkurranse og store lager, kombinert med lav etterspørsel i hele sommeren er nokk litt mer forståelig argument for priskutt. Jeg tror ikke estlenderen har særlig stor sjanse å droppe store kvanta av VU+ i Estland. Det er ikke uten grunn han satser på e-bay.

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    68
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av digitech
    Lavpris argumentet til den karen fra Estland høres komisk ut. Hvorfor skal VU+ produsenten senke prisene sine, når VU+ modellene selger som varmt brød i hele verden ? VU+ var jo billigere en dreambox fra før , jeg tror ikke det er grunnen til generelle prisnedgangen på VU+produktene. Økt konkurranse og store lager, kombinert med lav etterspørsel i hele sommeren er nokk litt mer forståelig argument for priskutt. Jeg tror ikke estlenderen har særlig stor sjanse å droppe store kvanta av VU+ i Estland. Det er ikke uten grunn han satser på e-bay.
    VU har alltid vært billigere, men når slike priser settes, så kan man lure på hvorfor DM er så mye dyrere og dårligere. Lav etterspørsel å sommeren, er lagt inn i salgsbudsjettet, så tror ikke det kan være årsak. Normalt faller prisene på tidligere modeller når det kommer nye ut. Så spørs nok ikke om Ultimo er like rundt hjørnet.
    Blir fristet med ett par bokser selv, men må spare penger til barnevogn istedenfor..

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    144
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hva kan være galt når harddisken blir uskrivbar hele tiden? Funker fint med en gang jeg initializer den, men når det er gått en stund så har jeg ikke lenger tilgang til å skrive til den. Jeg har lesetilgang til den, og jeg kan spille av ting fra den, men jeg får ikke spilt inn til den, og får ikke skrevet til den via ftp. Hvis jeg initializer den på nytt så funker det igjen. Noen som har noen gode ideer?

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2008
    Poster
    59
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    hei,noen som vet hva som må til får å kjøre newcamnd på denne? eventuelt hvordan man gjør? er ny på denne. tar gjerne i mot hjelp. på pm. skulle så gjerne fått til det.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2008
    Poster
    59
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    hei noen som kan lage en guide på hvordan man oppgraderer image på vu+ solo. enten via usb (hva skal den formateres i?) eller via nettverks kabel. er ny på området. takk.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    144
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    For å oppdatere/oppgradere/flashe vu+ solo via usb gjør du følgende :

1. Finn et passende image du ønsker å oppdatere til og last ned
    2. (Pakk ut og) plassèr filene under mappen vuplus/solo på en minnepinne
    3. Dytt minnepinne i fronten på vu+ solo, og sett på strøm
    4. Når det blinker grønt lys er den ferdig oppdatert

Hvis dette ikke var forståelig så ligger det ørti fjørti beskrivelser av dette ute, som du kan finne med et enkelt søk i google.

Godt mulig minnepinnen må være formatert med fat32/fat16, men det er vel de fleste i utgangspunktet med mindre man har byttet til noe annet selv.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2008
    Poster
    59
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    takk for hjelp, men fant ut selv, lærer av å prøve å feile. har nå lagt inn vti 3.2 og alt er up to date. er kjempe fornøyd med tuneren. og artig å leke seg med. selv om jeg aldri har hatt linux box før.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    144
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har hatt litt forskjellig, og vu+ er helt klart en av de bedre

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2008
    Poster
    59
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    i dag har jeg testet litt filer via hdd, og etter å ha ført film og musikk til hdd via ftp.går fort. ble jeg gledelig overasket at den spilte av mkv.dvd iso filer. alt av musikk filer. nå gjenstår det om den spiller full bluray fil. er meget meget fornøyd med denne lille saken av en sat tuner.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    144
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Når jeg spiller inn hd-kanaler så blir det litt hakking med ujevne mellomrom (2.5" satahdd koblet til via usb). Noen andre som har opplevd det? Hva er problemet? Er det usbgrensesnittet som er flaskehalsen eller er det harddisken som er for treig eller hva?

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    207
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av bo1e
    Når jeg spiller inn hd-kanaler så blir det litt hakking med ujevne mellomrom (2.5" satahdd koblet til via usb). Noen andre som har opplevd det? Hva er problemet? Er det usbgrensesnittet som er flaskehalsen eller er det harddisken som er for treig eller hva?
    Jeg opplever det samme. Ikke ofte men 3 til 4 ganger i løpet av en film. Usikker på hvorfor, men din teori kan stemme. Har vurdert å bytt hdd, men ikke sikker det hjelper.

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    68
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av thhomas
    Jeg opplever det samme. Ikke ofte men 3 til 4 ganger i løpet av en film. Usikker på hvorfor, men din teori kan stemme. Har vurdert å bytt hdd, men ikke sikker det hjelper.
    Ser du har DUO Twin også, kan ikke teste om det hakker på den i tillegg?
    Minnepenn koster ikke all verdens, så kan prøve en slik?
    Litt mer drastisk til verks, backup av boksen, og legge inn annen/ferskere image?
    Min solo spiller glatt av HD filmer som er tatt opp på Dreamboxen, men ha mountet inn på Soloen/Twinen.

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    207
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av lie
    Ser du har DUO Twin også, kan ikke teste om det hakker på den i tillegg?
    Minnepenn koster ikke all verdens, så kan prøve en slik?
    Litt mer drastisk til verks, backup av boksen, og legge inn annen/ferskere image?
    Min solo spiller glatt av HD filmer som er tatt opp på Dreamboxen, men ha mountet inn på Soloen/Twinen.
    Hakker ikke på duo...

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2011
    Poster
    4
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da har det endelig blitt Vu+ boks på meg også, gikk for Solo'n (uten hdd/pvr) da denne for øyeblikket passet best for lommeboka og tilstrekkelig for mitt bruk pr. nå. Kjører VTi "Vu+ Team Image" - V 3.2 09.10.2011 OE 1.6 på den, og funker fin-fint det, men har alikevel et par ting jeg lurer på:

1. Channel +/- på fjernkontrollen, kan man ikke uten videre bla opp og ned i kanalene med dem? Trykker jeg på + eller - så spretter bare kanal-listen opp og jeg må navigere med knappene på sidene av OK knappen.

2. Har koblet til usb-harddisk for opptak og timeshift. Ved full restart av boksen, så må disken manuelt mountes på nytt. Den ligger i /autofs etter restart, men må selv mounte den til /media/hdd hver gang.

3. Finnes det instillinger for å endre kvalitet på opptak? En halvtimes opptak kan fort bli borti 10-15GB med data.. Og da holder ikke 300GB disken lenge..

Har forsøkt å søke andre steder også etter svar på disse spørsmålene, men det er frykelig mange forskjellige fora som dukker opp. Ønsker helst å ha ett eller to forum å forholde meg ang. denne boksen, har dere noen å anbefale basert på min boks? (Vu+ Solo m/VTi v3.2)

pft
    Arne

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2008
    Poster
    59
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    når det gjelder usb hardisk,som jeg og bruker,trenger du ikke mounte på nytt,men derimot kjøre file scanning. da slipper du og formatere osv.det tar ca 1 minnut. gjelder kun ved full restart. hvis det er andre metoder så er jeg og takk nemlig for det. når det gjelder fjernkontrollen så er den og lik for meg. trenger og hjelp med den.

Side 7 av 8 FørsteFørste ... 3 4 5 6 7 8 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •