CD satelitt via Elkolink

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 7 av 7
    Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2010
    Poster
    3
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

CD satelitt via Elkolink

Hei,

Har problemer med parabolsignalet fra CanalDigital via Elkolink.

Har Coax fra parabolen og inn i Elkoskapet, derfra videre via Cat kabling opp til TV.

Har nær 100% signal ved parabolen og nede i Elkolinkskapet, men taper mye via CAT kablingen opp til TVen hvor signalet målt i CD boksen er ca 115 og under 50% min/maks.

Er det noe å gjøre for å bedre signalet? Det er to nettverkspunkter i hvert rom, men ingen coax.

Intermediate Bobben1 sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2006
    Sted
    Lunner/Hadeland
    Poster
    2,709
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av ruicosta
    Hei,

Har problemer med parabolsignalet fra CanalDigital via Elkolink.

Har Coax fra parabolen og inn i Elkoskapet, derfra videre via Cat kabling opp til TV.

Har nær 100% signal ved parabolen og nede i Elkolinkskapet, men taper mye via CAT kablingen opp til TVen hvor signalet målt i CD boksen er ca 115 og under 50% min/maks.

Er det noe å gjøre for å bedre signalet? Det er to nettverkspunkter i hvert rom, men ingen coax.
    Er du sikker på at Elkolinken ikke er beregnet for kabeltv og ikke parabol ? Parabolsignalene i coax ligger mye høyere i frekvens og krever i tillegg at satellitt mottageren kan sende forskjellige kommandoer (spenning & tonesignal) tilbake til LNB.

Ser at Elkolink skriver at CAT7 kabel heller ikke har høy nok båndbredde for kabeltv som går opp til 900MHz. Satellitt signalene ligger på frekvenser mellom 950- 2000MHz i coax'en fra parabolen.
    What type of cable must be used in ELKO Link Home?

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2010
    Poster
    3
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Takk :-D
    Regnet med at det var noe sånt, men har ikke skikkelig greie på dette.
    Da blir det å trekke litt coax da 8)

Intermediate Bobben1 sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2006
    Sted
    Lunner/Hadeland
    Poster
    2,709
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk :-D
    Regnet med at det var noe sånt, men har ikke skikkelig greie på dette.
    Da blir det å trekke litt coax da 8)
    Jeg skal ikke påstå at det ikke finnes Ekolink som er beregnet for parabol så var jeg deg så ville jeg uansett kontaktet forhandleren som har solgt denne.

Hvis du skal trekke coax så husk på at PVR systemer normalt sett krever to coax'er til samme mottager. Coax for parabol kan heller ikke splittes slik som kabeltv coax kan. Det er også alltid lurt å trekke coax kabel av skikkelig kvalitet med god skjerming.

Vil tro at det kommer bedre systemer for distribusjon av parabol signaler etterhvert. Det er allerede kommet halfproff LNB'er med fiberoptisk utgang og nå finnes det mye utstyr som kan sende RF over fiber. Det er nok framtiden.

Det finnes også bredbånds operatører i andre land i Norden som leverer vanlig kabeltv over fiber. Da finnes det bare en liten "boks" som gjør om fibersignalet til kabel-tv RF og man kan fortsatt benytte TV'ns analog tuner og evt. digitaltv dekodere.

Newcomer Beach sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    168
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Les denne:

http://www.elko.no/elko2_nor/frontend/files/CONTENT/ElkoLivingSystem_hjemmenetverk_10''.pdf

Her står alle mulige oppkoblinger for Elkolink systemet.

Se side 9 for parabol. Er noe spesielle greier der

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2010
    Poster
    3
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Beach
    Les denne:

http://www.elko.no/elko2_nor/frontend/files/CONTENT/ElkoLivingSystem_hjemmenetverk_10''.pdf

Her står alle mulige oppkoblinger for Elkolink systemet.

Se side 9 for parabol. Er noe spesielle greier der
    Har lest igjennom den, men syntes at det var litt merkelig at ikke alt gikk igjennom Elkolink systemet i 2010 :-D

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    2
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har lest igjennom den, men syntes at det var litt merkelig at ikke alt gikk igjennom Elkolink systemet i 2010 :-D
    Jeg sitter og skal designe meg et liknende annlegg som jeg skal ha selv (vet ikke enda om det nødvendigvis blir ELKO LS). Ble derfor litt nysgjerrig på hvordan du endte opp med å gjøre dette?
    (fint om du har mulighet å forklare litt i detalj) :wink:

Jeg sitter litt med den følelsen av at dette er et noe "old-fashion" system nå i disse dager. Det at man ikke kan overføre HD signaler via ELKO link synes jeg også er helt idiotisk (hvis jeg har fortsått dette riktig da). Hvem er det som bruker scart/analoge signaler i 2010?

Alternativet da så vidt jeg skjønne er å legge coax(er) til alle rom hvor man skulle kanskje ville ha TV i tillegg til nettverkskabling (2 eller fler).

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •