Coolstream Neo Linux HDTV

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 1 av 2 1 2 SisteSiste
Viser resultater 1 til 20 av 29
    Intermediate digitech sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    991
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Coolstream Neo Linux HDTV

Det ser ut at ny model av Coolstream HD1 er på vei ut til Europa .
    Coolstream Neo HD1 Plus som navnet tilsier er også basert på velkjente Neutrino platform ( The mother of all Linux satellite receivers ) , men i tillegg til
    den utgåtte modell - Coolstream HD1 , har den nye modellen fått følgende "Facelift " :

* Ny design
    *Første mottaker på markedet med integrert "Passiv kjøling element " ,
    Ingen viftestøy !
    *2 USB på bakpanelet og 1 st. i Front.
    *eSATA og SATA ( intern) interface for tilkobling av intern 2,5" harddisk eller ekstern eSATA disk.
    *RJ11 modem ( ikke atraktiv for norske brukere ) , men ett must for land hvor aktivering av kort krever telefon forbindelse.
    * 1 kortleser + CAM porter
    *Ny revisjon Nevis D chipset med veldig lav strømforbruk ( 1 vatt i stand-bye)

Coolstream Neo blir sterk utfordrer til DM 500 HD, Vu+Solo og IPbox 910

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2010
    Poster
    5
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Noen som har prøvd denne?

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2008
    Poster
    59
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    803
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    hva kan denne bokse tilby mer en Vu+ Solo ?
    hvorfor skal denne vare en Utfordrer av DM 500 HD , SOLO og IPbox 910 ?
    Jeg har lest mye på tyske forumer om denne boksen men kan ikke se at den er en utfordrer på noen som helst fonter, kan den kjører noen eksklusivt emu? har den masse support? Og ut ifra den Tyske og eller euro markedet ser det ikke som denne boksen er en HIT der ned heller

Men syns det er artig med Linux boxer jeg, så hadde vært interessant å høre fra noen som har denne boksen og noen som har testet denne her i Norge

mvh

bobi

Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    991
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Mottakeren leveres med Neutrinino operativ system, det vil si at den er videre utvikling av Dbox / Dbox2.

Det er stort Fan miljø av Neutrino i Europa , grunnen til dette er at menystrukturen er enkel og oversiktlig og ikke minst er Neutrino veldig STABIL !
    Noen av akkurat samme miljø utvikler nå image for DB og de fleste andre Linux mottakere , med andre ord Neutrino regnes for "bibbelen" av linux satellitt bransjen. Man finner ikke plugin, tung grafisk interface i Neutrino , slik vi er vant å se dette i Enigma2 , men for vanlig TV titt er disse 100% funksjonelle.
    Her snakker jeg om bruk av CD og Viasat kort , norske undertekst , re-boot under 1 minutt og klart STØRSTE fordelen er at mappestrukturen er åpen for det meste når det gjelder redigering og nærmest alt kan forandres direkte i menyen (via fjernkontrollen), som bl.a typer font og størrelse , knapp oppestt tilpasning m.m.
    Når jeg skriver at Coolstream ser ut til å bli en reel utfordrer til Vu+Solo, DM 500HD og IPbox modellene ser jeg klare fordeler i hardvaren :
    -2 kortlesere
    -2 st. USB porter
    -1 st. CI port
    -Stor passivt kjøle element ( ingen viftestøy)
    -Stor informativ display ( kan ikke sammenlignes med DM 800 sin , her trenger man teater kikkert for å lese hva som står i den )

Coolstream fungerer fint med Mgcamd og NewcS /Oscam
    Tilkobling til CCcam server som klient skjer i løpet av 30 sekund

På minus siden :
    -Har ikke tilgang til alle Enigma 2 plugin
    Med andre ord :
    Det er akkurat som maten : smak og behag ! Noen liker den , andre ikke:grin:

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2010
    Poster
    5
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    digitech, du sier:
    "Coolstream fungerer fint med Mgcamd og NewcS /Oscam
    Tilkobling til CCcam server som klient skjer i løpet av 30 sekund"

Skjer dette med orginal softwaren eller må man laste ned en uorginal og hvor får man i så fall dette?

Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    991
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Pedro06
    digitech, du sier:
    "Coolstream fungerer fint med Mgcamd og NewcS /Oscam
    Tilkobling til CCcam server som klient skjer i løpet av 30 sekund"

Skjer dette med orginal softwaren eller må man laste ned en uorginal og hvor får man i så fall dette?
    Hei,
    Nei , selvfølgelig ikke med original soft !
    Prøv enten Keywelt 1.3 eller aNOX 0.2.7 fra denne siden :
    http://www.coolstream.to/index.php?p...oadDB&cb4d373c

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2010
    Poster
    5
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av digitech
    Hei,
    Nei , selvfølgelig ikke med original soft !
    Prøv enten Keywelt 1.3 eller aNOX 0.2.7 fra denne siden :
    http://www.coolstream.to/index.php?p...oadDB&cb4d373c
    Jeg fant Anox 0.2.7 . Da trenger jeg vel også et ftp program for å laste denne inn i boxen?

fikk denne boxen i dag og den ser veldig grei ut....gjenstår nå om jeg får til resten ;-) Prøvde å logge meg inn på den via browseren men den spurte etter passord og brukernavn og det kunne jeg ikke finne noe sted i brukermanualen.

...har nå logget meg inn via browseren...går det ann å flashe via "yInstaller" ?

Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    991
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg fant Anox 0.2.7 . Da trenger jeg vel også et ftp program for å laste denne inn i boxen?

fikk denne boxen i dag og den ser veldig grei ut....gjenstår nå om jeg får til resten ;-) Prøvde å logge meg inn på den via browseren men den spurte etter passord og brukernavn og det kunne jeg ikke finne noe sted i brukermanualen.

...har nå logget meg inn via browseren...går det ann å flashe via "yInstaller" ?
    Gratis FTP program finner på Google ....."File Zilla"
    Last ned , installer og start .
    I vinduet til server : ( skrin IP adressen til din Coolstream)
    bruker: root
    pass: coolstream

Da ser du på høyre side under "Filnavn " en mappe , klikk på denne , da får du alle undermapper.
    Pakk ut Anox 0.2.7 og overfør image via File zilla i tmp mappen til din Coolstream. Vent til du ser denne i tmp til høyre.
    Ta fjernkontrollen til din Coolstream, velg MENU -SERVICE -SOFTWARE UPDATE- OK
    Under UPDATE MODUS - trykk høyre til du får valget : manual (ftp)
    Velg "blå" knapp (search for new version) , da ser du File browser'n, marker image fila og trykk OK .
    Resten går av seg selv .

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2010
    Poster
    5
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Gratis FTP program finner på Google ....."File Zilla"
    Last ned , installer og start .
    I vinduet til server : ( skrin IP adressen til din Coolstream)
    bruker: root
    pass: coolstream

Da ser du på høyre side under "Filnavn " en mappe , klikk på denne , da får du alle undermapper.
    Pakk ut Anox 0.2.7 og overfør image via File zilla i tmp mappen til din Coolstream. Vent til du ser denne i tmp til høyre.
    Ta fjernkontrollen til din Coolstream, velg MENU -SERVICE -SOFTWARE UPDATE- OK
    Velg "blå" knapp (search for new version) , da ser du File browser'n, marker image fila og trykk OK .
    Resten går av seg selv .
    Takk skal du ha! Da skal jeg prøve på det :-)

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2010
    Poster
    5
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Resten går av seg selv .
    Da har jeg fått gjort det. Men jeg finner ikke noen cccam på den... prøvde å legge inn cccam.cfg inn i /var/keys og i /var/etc uten at det skjer noe...

Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    991
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da har jeg fått gjort det. Men jeg finner ikke noen cccam på den... prøvde å legge inn cccam.cfg inn i /var/keys og i /var/etc uten at det skjer noe...
    Sjekk din PM !

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    803
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    det fins ikke noen CCcam for denne boksen, så ikke bryk tiden på letting, det fins MGcam 1.35a med CCcam støtte men den er hip som så, den er ikke stabilt

mvh

bobi

Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    991
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av bobi
    det fins ikke noen CCcam for denne boksen, så ikke bryk tiden på letting, det fins MGcam 1.35a med CCcam støtte men den er hip som så, den er ikke stabilt

mvh

bobi
    Han prøver å koble opp mottakeren sin til CCcam s****r , og dette går som smurt, ikke vær såå skrå sikker på at den er ustabil , har hatt boksen i 3 dager nå for test og ikke hatt en eneste krasj

Lurer på hvorfor du er så negativ om Neo HD1 + utgaven ?
    Er det samme grunn at du var så negativ om VU+Duo Twin i begynnelsen ?
    Man skal være litt forsiktig å fokusere negativt om en produkt i release fasen , du vet aldri om den blir en etterspurt produkt på markedet ( refererer til Vu+Duo Twin)

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2010
    Poster
    2
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei,

Jeg er en liten parabol entusiast som er mye passiv på dette forumet.
    Har selv en del forskjellige mottakere men har tenkt å anbefale en
    HD mottaker til en venn av meg.

Ettersom Coolstream HD 1 NEO nylig har kommet på markedet har jeg måttet
    holde tilbake min anbefaling på VU+ SOLO foreløpig.
    Det er selvfølgelig NEOs 2 kortlesere og kjøleribben som holder meg litt tilbake.
    Og selvfølgelig hva prisen kommer til å bli på Coolstream HD 1 NEO
    Har også vurdert DM 500HD, men den blir ikke aktuell grunnet manko av USB port

kan den kjører noen eksklusivt emu? har den masse support?
    Jeg går selvfølgelig utifra at moduler adds etc.. ikke blir ett problem siden Neutrino er en veldig utbredt platform.
    Og mye support er det jo aldri på ett helt nytt produkt, slikt kommer jo etter en tid

- Det jeg lurer på er:
    • Hvordan er det med varmeutviklingen på kjøle elementet?

Brukeren kommer garantert ikke til å presse mottakeren til maks kapasitet,
    men litt bruk blir det jo alltids.

• Brukervennlighet

Brukeren har pr. dags dato en DM7000S, jeg går selvfølgelig utifra at User Interface'n er bedre
    Han er selvfølgelig avhengig av Norske menyer, er det noen som vet om norske språk filer er under utvikling?

• Pris Forskjell

Vu+ SOLO rundt 3200.- Coolstream HD 1 NEO "??"
    Det å betale litt mer for en ekstra kortleser er jo en selvfølge, men hvor mye

Håper jeg kan få svar på noen av mine spørsmål
    Takk for svar Lux4sure

Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    991
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Lux4sure
    Hei,

Jeg er en liten parabol entusiast som er mye passiv på dette forumet.
    Har selv en del forskjellige mottakere men har tenkt å anbefale en
    HD mottaker til en venn av meg.

Ettersom Coolstream HD 1 NEO nylig har kommet på markedet har jeg måttet
    holde tilbake min anbefaling på VU+ SOLO foreløpig.
    Det er selvfølgelig NEOs 2 kortlesere og kjøleribben som holder meg litt tilbake.
    Og selvfølgelig hva prisen kommer til å bli på Coolstream HD 1 NEO
    Har også vurdert DM 500HD, men den blir ikke aktuell grunnet manko av USB port

Jeg går selvfølgelig utifra at moduler adds etc.. ikke blir ett problem siden Neutrino er en veldig utbredt platform.
    Og mye support er det jo aldri på ett helt nytt produkt, slikt kommer jo etter en tid

- Det jeg lurer på er:
    • Hvordan er det med varmeutviklingen på kjøle elementet?

Brukeren kommer garantert ikke til å presse mottakeren til maks kapasitet,
    men litt bruk blir det jo alltids.

• Brukervennlighet

Brukeren har pr. dags dato en DM7000S, jeg går selvfølgelig utifra at User Interface'n er bedre
    Han er selvfølgelig avhengig av Norske menyer, er det noen som vet om norske språk filer er under utvikling?
    .
    • Pris Forskjell

Vu+ SOLO rundt 3200.- Coolstream HD 1 NEO "??"
    Det å betale litt mer for en ekstra kortleser er jo en selvfølge, men hvor mye

Håper jeg kan få svar på noen av mine spørsmål
    Takk for svar Lux4sure
    Siden din venn har brukt DM 7000 er han vant til Enigma1 utseende på menyer og grafisk interface.
    Det vil si at både Vu+Solo, DM 500Hd og Coolstream Neo kommer til å se annerledes ut en det han er vant med.
    Kan ikke uttale meg om Vu+Solo ( har ikke testet denne ennå ) , du må helst spørre @bobi om denne.
    Har testet DM 500Hd (som er udiskutabelt bedre enn sin større bror - DM 800HD ) , rask med bedre bildekvalitet enn DM 800HD , meg innebygd vifte for bedre kjøling .Men DM 500 Hd mangler viktige komponenter :
    -Usb porter ,Display, Component og Composit inngang og ikke minst mulighet for integrasjon av invendig harddisk, som for meg er mere estetisk gjennomført enn ekstern disk.
    Coolstream Neo har både stor og leselig display, mulighet for intern og ekstern (USB og eSATA) harddisk , 2 USB porter ( 2x bak og 1x front) , 2 kortlesere (som ingen av konkurentene kan stille opp med ) .
    Har testet mange forskjellige Linux mottakere, men så stor passivt kjøleelement har jeg aldri sett hos en annen merket, varmeutvikling er ikke ISSUE i det hele tatt.
    Norsk Språk fil ( norsk.locale) er klar, overføres inn i
    /usr/share/tuxbox/neutrino/locale
    Fikk beskjed fra leverandør at fra neste originale image Norsk språk blir fast valg under språk alternativer.
    Neutrino er veldig brukervennlig , alle menyer er logisk kostruert, man trenger ikke mange timer å bli vant med GUI.
    Alt i alt , en enkel , men kraftfull Linux mottaker.

Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    991
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Norsk Språkfil til Coolstream Neo HD1 +

Da er Norsk meny klar for Coolstream Neo HD1 + .
    Publiserer fila med tillatelse av www.maxsat.no som står bak oversettelsen
    Legg fila i /usr/share/tuxbox/neutrino/locale og restart mottakkeren :-D

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    803
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jaha, så hvis man ikke er enig med deg, så er jeg negativ?

Hva er det som er negativt med mitt innlegg? det er en enkelt og greit spørsmål da, jeg har ikke verken tid eller ork til dine innlegg lenge, det ser ut for meg at du kanskje har noen imot det jeg skriver og sier eller du har dine interesser.

Akkurat som deg er Linux bokser en del av min hobby jeg liker å teste nye bokser hele tiden, jeg er også heldig og får en del bokser til både teste og utvikle.
    Jeg har ikke boksen personlig, men jeg har vart med en del utvikling av den tidligere modellen, og jeg vet meget godt hva denne nye (liksom nye) versjonen kan og ikke kan. Det eneste positive emuen jeg ser på denne boksen er Gbox, men det er også utdatert da.
    Jeg er ikke noen negativ til boksen, hvor leser du negativiteten på mine innlegg da? det å snakke om et produkt og spørre, eller bare si på hvorfor denne kan vare en utfordrer til alle de andre boksene som er nevnt er ikke noen negativt, det å si helt åpen at boksen i seg selv støtter ikke NATIVE CCcam er ikke negativt, dette ser jeg som en informativt innlegg

Uansett, jeg har ikke noen imot denne boksen og hvis den kan ta en del av markedet og eller vare en reel utfordrer til andre merker er vel bra for oss som brukere

mvh

bobi

Han prøver å koble opp mottakeren sin til CCcam s****r , og dette går som smurt, ikke vær såå skrå sikker på at den er ustabil , har hatt boksen i 3 dager nå for test og ikke hatt en eneste krasj

Lurer på hvorfor du er så negativ om Neo HD1 + utgaven ?
    Er det samme grunn at du var så negativ om VU+Duo Twin i begynnelsen ?
    Man skal være litt forsiktig å fokusere negativt om en produkt i release fasen , du vet aldri om den blir en etterspurt produkt på markedet ( refererer til Vu+Duo Twin)

Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    991
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jaha, så hvis man ikke er enig med deg, så er jeg negativ?

Hva er det som er negativt med mitt innlegg? det er en enkelt og greit spørsmål da, jeg har ikke verken tid eller ork til dine innlegg lenge, det ser ut for meg at du kanskje har noen imot det jeg skriver og sier eller du har dine interesser.

Akkurat som deg er Linux bokser en del av min hobby jeg liker å teste nye bokser hele tiden, jeg er også heldig og får en del bokser til både teste og utvikle.
    Jeg har ikke boksen personlig, men jeg har vart med en del utvikling av den tidligere modellen, og jeg vet meget godt hva denne nye (liksom nye) versjonen kan og ikke kan. Det eneste positive emuen jeg ser på denne boksen er Gbox, men det er også utdatert da.
    Jeg er ikke noen negativ til boksen, hvor leser du negativiteten på mine innlegg da? det å snakke om et produkt og spørre, eller bare si på hvorfor denne kan vare en utfordrer til alle de andre boksene som er nevnt er ikke noen negativt, det å si helt åpen at boksen i seg selv støtter ikke NATIVE CCcam er ikke negativt, dette ser jeg som en informativt innlegg

Uansett, jeg har ikke noen imot denne boksen og hvis den kan ta en del av markedet og eller vare en reel utfordrer til andre merker er vel bra for oss som brukere

mvh

bobi
    Mottakeren fungerer utmerket med MGcamd 1.35a 0g NewCS ( eller OSCam ) , disse 2 er på ingen måte utdatert , tror neppe mange bruker Gbox lenger , da den ikke støtter en del CAID ( spesielt HD).
    Du spør i ditt første innlegg ....siterer ...."hvorfor skal denne vare en Utfordrer av DM 500 HD , SOLO og IPbox 910 ? .."
    Jeg svarer med ritorisk spørsmål. :Hvorfor skal den ikke være utfordrer til overnevnte modeller /merker ? Er det pga prosessor kraft, hardvare spec, bilde kvalitet eller kun pga at den ikke kjører Enigma 2 ? Hva som er egentlig så mye bedre med alle overnevnte merker ?
    Siden du sier at du er ikke negativt , kan jeg nevne svaret du ga @Pedro 006 , nemlig ......", det fins MGcam 1.35a med CCcam støtte men den er hip som så, den er ikke stabilt......" Hmm , dette hørtes ikke særlig positivt ut? Siden du er stor Fan av IPbox modellene , kan jeg fortelle deg at Collstream Neo HD1+ er MINST like stabil med MGcamd og NewCs , som en IPbox 910 HD , men den er faktisk mye mer stabil tilkoblet til en CCcam server en IPbox'n med Incubus Camd.

Jeg kommenterer ikke dine innlegg i VU+Solo seksjonen, pga jeg har ikke hatt sjansen å teste denne ennå, jeg skriver aldri om noe jeg har ikke testet .
    Vil absolutt anbefale deg å teste først grundig Neo HD1 utgaven med MGcamd +og Newcs , før du kommenterer EMU støtte og stabilitet.

Til slutt :
    Jeg startet Coolstream "tråd" på forumet for at vi som bruker slik mottaker kan utveksle erfaring og yte support til hverandre og ikke havne i samme spor
    som VU+Duo Twin innslaget , nemlig : Hvilken mottalker er BEST !

Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    991
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Nordisk Kanal Liste til Coolstream Neo HD1 +

Europa Setting ( 1 vest, 5 øst, 13 øst, 19 øst) med Canal Digital og Viasat
    Favoritt lister til Coolstream Neo HD1 + .

Bruk Dreamset for opplasting med følgende "Setup " i programmet :

Firmware : Coolstream HD
    Software : Neutrino Plus HD ( API 3)
    Satellites.xml : var/tuxbox/config
    Services/bouquets: /var/tuxbox/config/zapit

Side 1 av 2 1 2 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine