Fotball VM: Sånn gjør svenskene det

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 9 av 9
    Intermediate classic46 sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    1,906
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Cool Fotball VM: Sånn gjør svenskene det

http://www.mercuria.se/vl.asp?s=270F...6-D08AB1AFE92B

Så da kan jeg se fotball i HD på mange kanaler etterhvert....:-)

Men ofte stor forskjell i lydnivå fra stadion, lyden fra kommentatorene osv.
    Regner vel med at det blir DD 5.1 på denne kanalen,( og det er det, sjekket i dag) uten at det er noe garanti for bedre lyd enn på TV2/Viasat.
    Mener å huske at TV2 hadde problemer med lyden sin under EM for 2 år siden...
    Vi får se...og høre....

PS:Og til alle som har fltaskjerm=TV med innebygget digitaltuner for det norske bakkenettet og som ennå ikke har testet denne måten å se TV på:

FOTBALL-VM PÅ TV 2 PREMIER LEAGUE HD
    TV 2 Premier League HD vil være på lufta fra 11. juni og vil da sende alle kampene fra Fotball-VM i HD. Kanalen vil samsende TV 2s kamper med TV 2 hovedkanalen og sende ViaSats kamper forskutt..... :-)

PPS: Dette gjelder også alle som har en HDPVR fra CD....den inneholder en MPEG4 tuner som tar inn det digitale bakkenettet...så der kan du f. eks se Viasat sine kamper i HD...ikke live men....og/eller sammenligne bildet fra TV2HD fra parabol kontra TV2 PL HD fra bakknettet...hva er best?? :-)
    TV: LG 55 UH 850VAEN=4K/Ultra HD Edge LED med 200 hz, 3D WiFi og Smart TV samt støtte for både HDR 10 og Dolby Vision.
    Elektronikk: Yamaha RX-A 860, Panasonic DMP-UB 700, Pioneer DVD med SACD og DVD Audio avspilling.
    VIASAT HD PVR Pace TDS 865 NV+ SAMSUNG GX-V1680 SJ 4K, CANAL DIGITAL ADB HD PVR, til svensk TV og nyeste HD Smart box til norsk TV.
    DAB radio: Tiny Audio M7 med optisk utgang. Høyttalere: Canton CD 160 7.1 Og oppdaterte HDMI kabler...ikke noe Clas eller Biltema her i huset...

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    535
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja, fikk mail fra svensk Canal Digital i går om denne nye VM-kanalen. Ser bra ut. Skal få sett de fleste kamper i HD nå.

Newcomer EvenSteven sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    210
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Andre som opplever mye ulyder på Tv2's sendinger? (nei, ikke vuvuzela)

Mye knitre/klikke-lyder, høyfrekvent støy innimellom.

Og at kommentatorene ligger halvsekundet foran bildet. Eksempelvis sa Alsaker "Mååål" rett før jeg så ballen gå inn på Argentinas corner.

Intermediate Bobben1 sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2006
    Sted
    Lunner/Hadeland
    Poster
    2,709
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av EvenSteven

Og at kommentatorene ligger halvsekundet foran bildet. Eksempelvis sa Alsaker "Mååål" rett før jeg så ballen gå inn på Argentinas corner.
    Ja det er mye ulyd på kommentator lyden. Det virker som om kommentatorlinja feiler stadig vekk. Stadionlyden er ok.

Jeg syns heller ikke kommentator lyden er helt synkronisert på mine HD bokser men sånn ellers er TV2 HD synkronisert. Har du CD's HD106S boks så har den normalt sett trøbbel med å synkronisere lyden på TV2 HD.

Newcomer EvenSteven sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    210
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har en eldre utgave ( den første typen, tror jeg) av HD-mottaker.
    Heter vel bare "Canal Digital HD-mottaker".

Her er Tv2HD i sync til vanlig, men ikke på VM-sendigene..

Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    1,906
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Cool

Sitat Opprinnelig postet av EvenSteven

Kikket litt på TV2HD i dag....de har småproblemer med sin digitale kommenmtatorlinje...derfor blir det slike festlige lyder....
    men merket ikke noen synkprobelemer...skal sjekke nøyere neste gang...
    Inegn problem med Viasat HD og eller TV4HD i DD....nå på kampen mellom England USA....men synes lyden fra stadion på Viasat blir for høy..dvs med disse festlige blåsedingsene...mye bedre balanse på TV 4 HD..dvs lyden er mer dempet over det hele med en grei miks til bakhøyttalerne....har ennå ikke sett noen kamper det SVT står som sender....
    TV: LG 55 UH 850VAEN=4K/Ultra HD Edge LED med 200 hz, 3D WiFi og Smart TV samt støtte for både HDR 10 og Dolby Vision.
    Elektronikk: Yamaha RX-A 860, Panasonic DMP-UB 700, Pioneer DVD med SACD og DVD Audio avspilling.
    VIASAT HD PVR Pace TDS 865 NV+ SAMSUNG GX-V1680 SJ 4K, CANAL DIGITAL ADB HD PVR, til svensk TV og nyeste HD Smart box til norsk TV.
    DAB radio: Tiny Audio M7 med optisk utgang. Høyttalere: Canton CD 160 7.1 Og oppdaterte HDMI kabler...ikke noe Clas eller Biltema her i huset...

Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    1,906
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ser nå på SVT HD(Algerie-Slovenia) som sender kampen på både VM kanalen og SVT1HD...
    Begge kanaler sender samme lydmiks med DD i 5.1 og "ulyden" er bedre dempet her som på TV4HD....bildet er også en del mørkere enn TV2HD...
    jeg liker det bedre...men vet jo også at SVT1 sender i 720...Vet ikke hva som sendes fra Sør-Afrika, men regner med at det er det samme som fotball EM for to år siden 720....
    Sjekket også ut SD kanalene...som som vanlig ikke ser bra ut på en flatskjerm, men som sannsynligvis ser bra nok ut på en vanlig CRT (som svenskene kaller den: TJOCK-TV)...det skal jeg sjekke ut på min gamle TV til helga....hvis jeg ikke blir gal av lyden=vuvu ett eller annet før det...:-)

Intermediate Bobben1 sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2006
    Sted
    Lunner/Hadeland
    Poster
    2,709
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av classic46
    Ser nå på SVT HD(Algerie-Slovenia) som sender kampen på både VM kanalen og SVT1HD...
    Begge kanaler sender samme lydmiks med DD i 5.1 og "ulyden" er bedre dempet her som på TV4HD....bildet er også en del mørkere enn TV2HD...
    jeg liker det bedre...men vet jo også at SVT1 sender i 720...Vet ikke hva som sendes fra Sør-Afrika, men regner med at det er det samme som fotball EM for to år siden 720....
    Sjekket også ut SD kanalene...som som vanlig ikke ser bra ut på en flatskjerm, men som sannsynligvis ser bra nok ut på en vanlig CRT (som svenskene kaller den: TJOCK-TV)...det skal jeg sjekke ut på min gamle TV til helga....hvis jeg ikke blir gal av lyden=vuvu ett eller annet før det...:-)
    Såvidt jeg mener å ha lest så ble fotball EM 2008 produsert i 1080i men de Norske sendingene ble konvertert til 720p(med fullt av interlace artifacts..). Fotball VM er nok også produsert i 1080i.

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    535
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har også merket at TV2 HD har lyden et par sekunder foran bildet. Utrolig irriterende. Har derfor sett kampene så langt på VM-Kanalen HD. De har forøvrig også en del høyere bitrate på sendingene (ca 13-14000 i snitt på TV2 HD mot 17000 på VM-Kanalen).

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •