Oppdatering på Viasat sin HDPVR

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 1 av 2 1 2 SisteSiste
Viser resultater 1 til 20 av 36
    Intermediate classic46 sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    1,904
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Cool Oppdatering på Viasat sin HDPVR

Akkurat nå så foregår det en oppdatering på min Viasat HDPVR
    PACE TDS 850NV.....:-)
    Og i dag morges....:-)
    Og kanskje ikke så viktig, men det finnes bokser som fungerer bra og som ikke har noe med Canal Digital å gjøre :-)
    TV: LG 55 UH 850VAEN=4K/Ultra HD Edge LED med 200 hz, 3D WiFi og Smart TV samt støtte for både HDR 10 og Dolby Vision.
    Elektronikk: Yamaha RX-A 860, Panasonic DMP-UB 700, Pioneer DVD med SACD og DVD Audio avspilling.
    VIASAT HD PVR Pace TDS 865 NV+ SAMSUNG GX-V1680 SJ 4K, CANAL DIGITAL ADB HD PVR, til svensk TV og nyeste HD Smart box til norsk TV.
    DAB radio: Tiny Audio M7 med optisk utgang. Høyttalere: Canton CD 160 7.1 Og oppdaterte HDMI kabler...ikke noe Clas eller Biltema her i huset...

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2008
    Poster
    104
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av classic46
    Akkurat nå så foregår det en oppdatering på min Viasat HDPVR
    PACE TDS 850NV.....:-)
    Og i dag morges....:-)
    Og kanskje ikke så viktig, men det finnes bokser som fungerer bra og som ikke har noe med Canal Digital å gjøre :-)
    Javel....

ingenting hos meg... noen andre som vet noe om dette?

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    133
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av bsd121
    Javel....

ingenting hos meg... noen andre som vet noe om dette?
    Ikke noe hos meg heller. Den nyeste jeg har er ifra mars i år.

Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    1,904
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Cool

Sitat Opprinnelig postet av island
    Ikke noe hos meg heller. Den nyeste jeg har er ifra mars i år.
    Min er også fra Mars i år, den nyeste med strørst harddisk....da jeg sjekket i går så var datoen på ca 8-10 oppdateringer 29042010...
    Kanskje det går individuelt...skal koble på min "gamle" i løpet av helga og se hva som skjer med den...
    TV: LG 55 UH 850VAEN=4K/Ultra HD Edge LED med 200 hz, 3D WiFi og Smart TV samt støtte for både HDR 10 og Dolby Vision.
    Elektronikk: Yamaha RX-A 860, Panasonic DMP-UB 700, Pioneer DVD med SACD og DVD Audio avspilling.
    VIASAT HD PVR Pace TDS 865 NV+ SAMSUNG GX-V1680 SJ 4K, CANAL DIGITAL ADB HD PVR, til svensk TV og nyeste HD Smart box til norsk TV.
    DAB radio: Tiny Audio M7 med optisk utgang. Høyttalere: Canton CD 160 7.1 Og oppdaterte HDMI kabler...ikke noe Clas eller Biltema her i huset...

Intermediate OleM sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    4,162
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av classic46
    Er du godt fornøyd med Viasat HDPVR?
    Jeg vurderer seriøst et bytte fra CD til Viasat nå som Viasat har fått i stand PL avtale med TV2. Jeg tror nok det kommer avtale med CD til slutt også. Men nå har jo Viasat både PL, CL og NHL. Det er sterke kort.
    Men Viasats HD PVR begynner vel å bli "gammel" den også? 250GB er i allefall ikke så mye å skryte av lenger når det gjelder diskplass. Er det noen rykter om ny HD PVR fra de kanter?

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2008
    Poster
    172
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Viasat sin HD-PVR er overlegent mye bedre enn det CD kan tilby. Har prøvd begge og det er to forskjellige verdener.

Har koblet min HD-PVR opp på nett og har VOD-tjenester på boksen som er helt utmerket! Menyene er også fine og oversiktlige.

Intermediate digitech sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    991
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av OleM
    Er du godt fornøyd med Viasat HDPVR?
    Jeg vurderer seriøst et bytte fra CD til Viasat nå som Viasat har fått i stand PL avtale med TV2. Jeg tror nok det kommer avtale med CD til slutt også. Men nå har jo Viasat både PL, CL og NHL. Det er sterke kort.
    Men Viasats HD PVR begynner vel å bli "gammel" den også? 250GB er i allefall ikke så mye å skryte av lenger når det gjelder diskplass. Er det noen rykter om ny HD PVR fra de kanter?
    Dessverre har ikke Viasat " La Liga" , da skal "LEO MESSI" få mine kroner gjennom CD

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2010
    Poster
    13
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei
    Jeg har hatt viasat nå et års tid for og følge Championes leauge, men har brukt en simpel dekoder. Nå som de også har fått premiere leauge hadde jeg tenkt og oppgradere til deres plus Hd pvr. Jeg har lest litt rundt og fått litt intrykk av at mange er missfornøyd med denne boksen. Hadde satt stor pris på om noen her, som har denne boksen kan dele sine erfaringer.
    Jeg har en LG 42LD650N tv, men parabol antenna jeg har tenkt og bruke er en liten talerken som viasat sendte meg. Kan størelsen på antenna gjøre at boksen fungerer dårlig?
    Som dere skjøner er ikke dette mitt sterke felt, så håper noen kan dele sin erfaring.

Newcomer nikkospikko sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    107
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av merson
    Hei
    Jeg har hatt viasat nå et års tid for og følge Championes leauge, men har brukt en simpel dekoder. Nå som de også har fått premiere leauge hadde jeg tenkt og oppgradere til deres plus Hd pvr. Jeg har lest litt rundt og fått litt intrykk av at mange er missfornøyd med denne boksen. Hadde satt stor pris på om noen her, som har denne boksen kan dele sine erfaringer.
    Jeg har en LG 42LD650N tv, men parabol antenna jeg har tenkt og bruke er en liten talerken som viasat sendte meg. Kan størelsen på antenna gjøre at boksen fungerer dårlig?
    Som dere skjøner er ikke dette mitt sterke felt, så håper noen kan dele sin erfaring.
    Størrelsen på tallerkenen påvirker ikke kvaliteten på bildet i det heletatt. Skulle du hatt flere LNB hoder for å ta inn flere sattelitter (du trenger kun å ta inn èn, sirius som Viasat sender gjennom), trenger du en tallerken med størrelse deretter. Det har heller ingenting å si om du bruker en tallerken fra Canal digital eller viasat heller. Har ikke tallerkenen din nogen lunde "fri sikt", kan det gå ut over signalkvaliteten din, som igjen i verstefall vil forårsake hakking i bildet. Det er det eneste du må passe på :wink:

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2010
    Poster
    13
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av nikkospikko
    Størrelsen på tallerkenen påvirker ikke kvaliteten på bildet i det heletatt. Skulle du hatt flere LNB hoder for å ta inn flere sattelitter (du trenger kun å ta inn èn, sirius som Viasat sender gjennom), trenger du en tallerken med størrelse deretter. Det har heller ingenting å si om du bruker en tallerken fra Canal digital eller viasat heller. Har ikke tallerkenen din nogen lunde "fri sikt", kan det gå ut over signalkvaliteten din, som igjen i verstefall vil forårsake hakking i bildet. Det er det eneste du må passe på :wink:
    Takker så mye for at du klarte opp det. Sikten er bra:-D
    Noen som har erfaring med kvaliteten på boksen?

Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    1,904
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Cool

Sitat Opprinnelig postet av jcnorway
    Viasat sin HD-PVR er overlegent mye bedre enn det CD kan tilby. Har prøvd begge og det er to forskjellige verdener.

Har koblet min HD-PVR opp på nett og har VOD-tjenester på boksen som er helt utmerket! Menyene er også fine og oversiktlige.
    Helt enig...90 % av det jeg tar opp og ser på gjør jeg på Viasat boksen...:-):-D
    2 år med HD PVR...fikk en ny en i mars...den andre var "full" :-) bedre plass på den nye...og bøtter og spann med serie opptak....men som all elektronikk ikke perfekt...men klart best bilde på NRK/TV2 HD

Newcomer stigsol sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    23
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kvaliteten har vært litt så som så.. Jeg har hatt hd pvr'en i ca 2 år. Har to stk Pace hd pvr, en standard Samsung og en standard Thomson.

Med den siste software oppdateringen ble nesten alt bedret. Tidligere kunne begge Pace tunerne henge seg helt og eneste løsning var å resette ved å dra ut strømmen. Til tider irriterende, da den bruker lang tid på å få startet opp igjen. Ett annet problem var ett enormt etterslep på tekstingen ved digital teksting (tuneren tekster selv), teksten holdt langt ifra følge med bilde og lyd noe som var svært irriterende!

Ved siste oppdatering, ble problemene med teksting nesten eliminert. Det er fortsatt noe etterslep til tider, men ikke ekstremt som tidligere.

Ting som jeg fortsatt irriterer meg over er mangel på tekst på noen filmer kjøpt på Viasat on Demand, pluss at jeg synes Viasat on Demand menyen er tungvinn og inneholder lite info om den enkelte film.

Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    107
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av stigsol
    Kvaliteten har vært litt så som så.. Jeg har hatt hd pvr'en i ca 2 år. Har to stk Pace hd pvr, en standard Samsung og en standard Thomson.

Med den siste software oppdateringen ble nesten alt bedret. Tidligere kunne begge Pace tunerne henge seg helt og eneste løsning var å resette ved å dra ut strømmen. Til tider irriterende, da den bruker lang tid på å få startet opp igjen. Ett annet problem var ett enormt etterslep på tekstingen ved digital teksting (tuneren tekster selv), teksten holdt langt ifra følge med bilde og lyd noe som var svært irriterende!

Ved siste oppdatering, ble problemene med teksting nesten eliminert. Det er fortsatt noe etterslep til tider, men ikke ekstremt som tidligere.

Ting som jeg fortsatt irriterer meg over er mangel på tekst på noen filmer kjøpt på Viasat on Demand, pluss at jeg synes Viasat on Demand menyen er tungvinn og inneholder lite info om den enkelte film.
    har du den nyeste typen HD PVR eller den gamle?

Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    23
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har den "gamle", den som er litt firkantet med skult kortleser. Hadde en av de nye en liten stund, men den var BARE problemer med. Klikket på HDMI utgangen i ett sett, noe som resulterte i enten svart skjerm eller snø på skjermen..

Er mer fornøyd med den gamle typen, den virker mer driftsikker

Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    107
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av stigsol
    Jeg har den "gamle", den som er litt firkantet med skult kortleser. Hadde en av de nye en liten stund, men den var BARE problemer med. Klikket på HDMI utgangen i ett sett, noe som resulterte i enten svart skjerm eller snø på skjermen..

Er mer fornøyd med den gamle typen, den virker mer driftsikker

Hmm.. Det var jo lite beroligende. Den "gamle" typen er jo ikke i salg hos viasat lenger heller. Var dette HDMI problemet et gjenganger problem på den nye typen, eller bare hos deg?

Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    23
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det virket som om de hadde hatt noe problemer med den nye typen pvr dekoder ja, men dette er sikkert utbedret nå. Kan ikke tro noe annet.

Men det var så ille at de sendte meg en ny "gammel" type dekoder igjen for å løse problemet. Den har egentlig fungert knirkefritt. Er ellers kjempefornøyd med Viasat

Intermediate partyboynr1 sin avatar
    Medlem siden
    May 2006
    Poster
    1,014
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg også vurderer å gå over til Viasat nå som de har både Premier League og Champions league.. Men hvordan er resten av kanalpakken til Viasat? Store forskjeller fra CD?
    Og hvordan er det med å ha det i 2 rom? jeg har nettopp fått ferdig en liten hjemmekino der jeg vil se fotball. Kan jeg ha ett abbonement med full pakke, og ett med kun den minste pakka, og bytte de kortene i mellom 2 Hd bokser, f.eks en med pvr og en uten...??
    Eller er kortene låst til en spesifikk boks??

Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    23
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av partyboynr1
    Jeg også vurderer å gå over til Viasat nå som de har både Premier League og Champions league.. Men hvordan er resten av kanalpakken til Viasat? Store forskjeller fra CD?
    Og hvordan er det med å ha det i 2 rom? jeg har nettopp fått ferdig en liten hjemmekino der jeg vil se fotball. Kan jeg ha ett abbonement med full pakke, og ett med kun den minste pakka, og bytte de kortene i mellom 2 Hd bokser, f.eks en med pvr og en uten...??
    Eller er kortene låst til en spesifikk boks??

Det er ikke noe problem å ha viasat i 2 rom, jeg har det i 4 rom og det fungerer utmerket!

Viasat opererer litt annerledes enn CD. Har man HD pluss pakken til Viasat, så får man alle kanalene på ALLE tunerne i huset uten ekstra kostnad. Selvfølgelig med unntak av HD kanalene som man trenger HD mottaker for å motta (dersom du ikke skal kjøre 2 stk HD mottakere da..). Jeg har som sagt 4 tunere (2 HD og 2 standard) og betaler ca 500,- mnd for HD pluss pakke. Det er en pris som CD bare kan glemme å konkurrere med tror jeg.. Har man CD, får må man vel betale ekstra for å få flere kanaler på tuner nr2, såvidt meg bekjent.

Dersom du skal flytte kortet over i en annen tuner, så har Viasat en egen telefonsvarer hvor man taster inn STB-ID og parabolkortnr, for å linke ett kort opp mot en ny tuner. Men siden du får alle kanaler på alle tunere, så er det lite poeng å bytte kort frem og tilbake..

Active
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    493
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    vel.... PL vil du få bare på 1 kort, så da må det byttes rundt på

Intermediate partyboynr1 sin avatar
    Medlem siden
    May 2006
    Poster
    1,014
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ok.. takker for svar
    Skjønner at premier league pakka kun blir på ett av kortene. Men om jeg velger en HD og en HD PVR, så skal det gå bra å ha kortet med Premier League på begge?

Side 1 av 2 1 2 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •