Oppdatering på Viasat sin HDPVR - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2
Viser resultater 21 til 36 av 36
    Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2008
    Poster
    104
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av partyboynr1
    Ok.. takker for svar
    Skjønner at premier league pakka kun blir på ett av kortene. Men om jeg velger en HD og en HD PVR, så skal det gå bra å ha kortet med Premier League på begge?
    vhele pakken du har på hovedkortet til en langt billigere pris på tv nr 2. Jeg har Viasat gull og betaler 89 kroner mnd for det andre tv'en.. kobler jeg til en tredje tv så koster det 49 kroner for hele pakken på den tv'en...

CD er ikke like greie med sin hele huset-greie..

Intermediate OleM sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    4,162
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

NHL på Viasat Sport HD, amerikanske kommentatorer?

Hvis jeg går over til Viasat vil jeg nok mest savne TV Norge HD, Discovery HD og ESPN America HD og eventuell generell billedkvalitet.

Hvordan er det med NHL sendingene på Viasat Sport HD? Får vi norske, svenske eller amerikanske kommentatorer i Norge? Da C+ hadde NHL hadde vi norske kommentatorer en stund. Men etterhvert ble disse borte og vi fikk de amerikanske originalkommentatorene. På ESPN America HD er det også, nær sagt selvfølgelig, de originale amerikanske kommentatorene. Dette er bare helt suverent i forhold til både de norske og svenske kommentatorene jeg har hørt. De amerikanske er i en helt annen liga.

Noen har sagt at Viasat komprimerer sine sendinger hardere enn det CD gjør og at den generelle billedkvaliteten dermed er dårligere. Kan noen avkrefte eller bekrefte dette? Kan noen av dere som har begge deler beskrive hvordan dere opplever forskjellen på kanaler som distribueres av både CD og Viasat?

Active
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    453
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av OleM
    Hvis jeg går over til Viasat vil jeg nok mest savne TV Norge HD, Discovery HD og ESPN America HD og eventuell generell billedkvalitet.

Hvordan er det med NHL sendingene på Viasat Sport HD? Får vi norske, svenske eller amerikanske kommentatorer i Norge? Da C+ hadde NHL hadde vi norske kommentatorer en stund. Men etterhvert ble disse borte og vi fikk de amerikanske originalkommentatorene. På ESPN America HD er det også, nær sagt selvfølgelig, de originale amerikanske kommentatorene. Dette er bare helt suverent i forhold til både de norske og svenske kommentatorene jeg har hørt. De amerikanske er i en helt annen liga.

Noen har sagt at Viasat komprimerer sine sendinger hardere enn det CD gjør og at den generelle billedkvaliteten dermed er dårligere. Kan noen avkrefte eller bekrefte dette? Kan noen av dere som har begge deler beskrive hvordan dere opplever forskjellen på kanaler som distribueres av både CD og Viasat?
    Hei

Jeg har begge deler og kan bekrefte at Viasat komprimerer mye mer enn CD. Vil si at CD har langt bedre bilde på de kanalene som er samme. På NRK og HD kanalene er det likt. Kjører CD direkte med cam i Samsung 3DTV og viasat fra pace HD dekoder. Hadde også rikstv en liten stund for test og morro. Vil si at Viasat ligger midt imellom rikstv og CD når det gjelder komprimering.

morten

Intermediate classic46 sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    1,882
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Cool

Sitat Opprinnelig postet av partyboynr1
    Ok.. takker for svar
    Skjønner at premier league pakka kun blir på ett av kortene. Men om jeg velger en HD og en HD PVR, så skal det gå bra å ha kortet med Premier League på begge?
    Ettersom Viasat bruker et helt annet krypteringssystem(=det samme som SKY) enn CD, så kan man bytte kort og tuner, men man må inn og melde det for hver gang, så det er ganske tungvint.og vet ikke hvor mange ganger du kan gjøre det....Da er det lettere å bytte boks for hver gang du vil se PL i et annet rom....
    Ingen sa at det skulle være lett:-) Når det gjelder Viasat aå er kortene låst til boksene...men ring og snakk med dem...de er flinke til å gjøre dealer :-)
    TV: LG 55 UH 850VAEN=4K/Ultra HD Edge LED med 200 hz, 3D WiFi og Smart TV samt støtte for både HDR 10 og Dolby Vision.
    Elektronikk: Yamaha RX-A 860, Panasonic DMP-UB 700, Pioneer DVD med SACD og DVD Audio avspilling.
    VIASAT HD PVR Pace TDS 865 NV+ SAMSUNG GX-V1680 SJ 4K, CANAL DIGITAL ADB HD PVR, til svensk TV og nyeste HD Smart box til norsk TV.
    DAB radio: Tiny Audio M7 med optisk utgang. Høyttalere: Canton CD 160 7.1 Og oppdaterte HDMI kabler...ikke noe Clas eller Biltema her i huset...

Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    4,162
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av classic46
    Ettersom Viasat bruker et helt annet krypteringssystem(=det samme som SKY) enn CD, så kan man bytte kort og tuner, men man må inn og melde det for hver gang, så det er ganske tungvint.og vet ikke hvor mange ganger du kan gjøre det....Da er det lettere å bytte boks for hver gang du vil se PL i et annet rom....
    Ingen sa at det skulle være lett:-) Når det gjelder Viasat aå er kortene låst til boksene...men ring og snakk med dem...de er flinke til å gjøre dealer :-)
    Sitat Opprinnelig postet av bsd121
    vhele pakken du har på hovedkortet til en langt billigere pris på tv nr 2. Jeg har Viasat gull og betaler 89 kroner mnd for det andre tv'en.. kobler jeg til en tredje tv så koster det 49 kroner for hele pakken på den tv'en...

CD er ikke like greie med sin hele huset-greie..
    Men slik jeg leser Viasats betingelser, får man full pakke på alle TV'er i huset med deres ViasatHeleHuset abonnement, dvs inntil 3 eller 4 TV'er, (litt motstridende innfo om det er max 3 eller 4 TV'er) slik som bsd121 skriver.
    Da er det vel ikke noe poeng å flytte rundt kort overhodet?

Jeg håper i allefall det er slik. Jeg har nå sagt opp mine ab. hos CD og bestilt HD PVR + ekstra HD dekoder fra Viasat.

Active
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    493
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    du må bytte på vist du ønsker PL på forskjellige rom. den pakken fungerer kun på hovedkortet

Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    4,162
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av kewell79
    du må bytte på vist du ønsker PL på forskjellige rom. den pakken fungerer kun på hovedkortet
    Hvor har du denne informasjonen fra? Det står ikke noe slikt på Viasat sine sider. Det er forsåvidt ingen krise om det er slik. Jeg har også tidligere kun hatt C+ på én TV. Men her hos Viasat virker det altså som man får hele sitt abonnement duplisert til de andre TV'ene.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2008
    Poster
    104
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvor har du denne informasjonen fra? Det står ikke noe slikt på Viasat sine sider. Det er forsåvidt ingen krise om det er slik. Jeg har også tidligere kun hatt C+ på én TV. Men her hos Viasat virker det altså som man får hele sitt abonnement duplisert til de andre TV'ene.
    Da jeg bestilte PL hos Viasat igår, så trodde dessverre selgeren at PL abonnementet lå i kortet slik som TV2 Sport visstnok gjør nå. Men han var ikke helt sikker. Han trodde at det i så tilfelle kanskje var en rabatt på abonnement for kort 2.

Det betyr at du må tegne abonnement for hvert kort du har hvis du vil ha PL på tv nr. 2...

Men alle de andre kanalene du har på hovedkortet (de som inngår i de regulære Viasatpakkene) får du også på kort 2.... og det er i allefall bedre enn CDs alternativ....

Intermediate classic46 sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    1,882
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Cool

Mer engelske kommentarer hos Viasat....bildet er nok litt mer komprimert...
    men "annerledes" pga. av elektronikken...jeg er svært fornøyd med Viasat
    og hvis du kommer til å savne noe hos CD, så gjør som meg: Ha begge...
    og gå heller ned på kanalutvalget på CD....så beholder du TVN i HD...
    Og jeg tror nok at Viasat i løpet av 2010 kommer med noen TV3 HD kanaler...
    TV: LG 55 UH 850VAEN=4K/Ultra HD Edge LED med 200 hz, 3D WiFi og Smart TV samt støtte for både HDR 10 og Dolby Vision.
    Elektronikk: Yamaha RX-A 860, Panasonic DMP-UB 700, Pioneer DVD med SACD og DVD Audio avspilling.
    VIASAT HD PVR Pace TDS 865 NV+ SAMSUNG GX-V1680 SJ 4K, CANAL DIGITAL ADB HD PVR, til svensk TV og nyeste HD Smart box til norsk TV.
    DAB radio: Tiny Audio M7 med optisk utgang. Høyttalere: Canton CD 160 7.1 Og oppdaterte HDMI kabler...ikke noe Clas eller Biltema her i huset...

Active
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    493
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

du får hele "gull" pakken ja

men ikke pakker som tv2 sport eller PL

har måttet byttet kort rundt i huset for å si det sånn.....

Active
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    453
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    har viasat med 2 stk HD dekodere og kan bekrefte at TV2 sport virker kun på hoved kortet. Det eneste problemet med viasat er at en kan ikke bare bytte kort rundt. dette fordi hvert kort er linket til hver sin tuner. Man må inn på viasat.no og sin medlemside og fysisk taste inn ombytte av kort. Dette synes jeg er helt håpløst, så det er raskere og bytte tunerene rundt med kort sittende i.

Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    4,162
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av classic46
    Mer engelske kommentarer hos Viasat....bildet er nok litt mer komprimert...
    men "annerledes" pga. av elektronikken...jeg er svært fornøyd med Viasat
    og hvis du kommer til å savne noe hos CD, så gjør som meg: Ha begge...
    og gå heller ned på kanalutvalget på CD....så beholder du TVN i HD...
    Og jeg tror nok at Viasat i løpet av 2010 kommer med noen TV3 HD kanaler...
    Takk for svar!
    Jeg kommer nok ikke til å spandere på meg et CD ab. i tillegg bare pga TVN HD og Discovery. Det er ikke så mye jeg ser på disse kanalene. Nå er snart "Lost" slutt også.. Jeg håper og tror at Viasat også kommer med flere HD kanaler etterhvert. Det er vel den veien det må gå? Jeg har også fiber på gang inn i huset. Men det blir bare internett derfra foreløpig.
    Viasat med NRK1 HD, TV2 HD, PL i HD, CL i HD og NHL i HD bør nok gi meg mer TV enn jeg klarer å svelge unna...

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2008
    Poster
    172
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Snakket med Viasat og priser er som følger:

Man må ha minimum Folkepakken som koster 199 kr/mnd. Viasat "bakte inn" kortavgiften i abonnementsavgiften tidligere i år, så det kommer ingenting utenom disse 199 kr/mnd for Folkepakken.

I tillegg har de følgende priser for TV2 SPORT og TV2 Premier League HD:

TV2 Premier League HD 199 kr/mnd
    TV2 SPORT 169 kr/mnd
    TV2 Premier League HD + TV2 SPORT 299 kr/mnd

Så skal man ha Premier League så vil dette koste minimum 398 kr/mnd (Folkepakke + TV2 Premier League HD). Sleng på 100 kr til pr mnd så får man også Tippeligaen.

TV2 SPORT og TV2 Premier League HD er knyttet opp mot hvert enkelt kort, dvs at det vil koste 169 kr/mnd for TV2 SPORT pr KORT/TV og 199 kr/mnd for TV2 Premier League pr KORT/TV. Hvis man derimot har både TV2 SPORT og TV2 Premier League på samme KORT/TV så vil prisen på TV2 SPORT være 169 kr/mnd og TV2 Premier League HD 130 kr/mnd (totalpris for disse to 299 kr/mnd).

Når det gjelder prisene for flere TV'er, så er det slik at man hos Viasat abonnerer på en hovedkanalpakke (f.eks. Viasat Underholdning til 459 kr/mnd). Skal man ha Viasat Underholdning på TV nr 2 så betaler man bare 89 kr/mnd for et tvillingabonnement. Da får man alt av kanaler fra Viasat Underholdning også på TV nr 2. På TV nr 3 og 4 så koster trilling/firlingabonnementet bare 49 kr/mnd pr TV. Da får man se alle kanaler på Viasat Underholdning også på TV nr 3 og evnt TV nr 4.

Traff på en kundebehandler hos Viasat som hadde orden i sakene

Active
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    493
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    alt det der står på viasat.no

Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    4,162
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av kewell79
    alt det der står på viasat.no
    Du har sikkert rett. Men hvor står dette om at sportspakkene kjøpes pr kort og ikke kan dupliseres?
    Sitat Opprinnelig postet av jcnorway
    TV2 SPORT og TV2 Premier League HD er knyttet opp mot hvert enkelt kort, dvs at det vil koste 169 kr/mnd for TV2 SPORT pr KORT/TV og 199 kr/mnd for TV2 Premier League pr KORT/TV.

Active
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    493
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Med abonnementet ViasatHeleHuset utnytter du kanalene i hovedabonnementet
    TV2 SPORT tilbys som en ekstra kanal i tillegg til din kanalpakke

så bruke litt sunn fornuft og skjønne resten........

Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •