Viasat on demand eller cdon.no for fotball-vm streaming?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 1 av 2 1 2 SisteSiste
Viser resultater 1 til 20 av 35
    Intermediate nordvest sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    661
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Viasat on demand eller cdon.no for fotball-vm streaming?

Har nå Canal Digital satelittpakke hvor jeg får inn tv2 og viasat4, og dermed mesteparten av fotballkampene i sommerens vm.
    Problemet er kampene som går på viasat sport som jeg ikke får tilgang til uten å kjøpe nytt utstyr og en pakke til minimum 3600kr. Det blir for drøyt selv for meg..

Har imidlertid funnet ut at en kan streame kampene via pc ved enten å kjøpe et korttidsab. hos viasat on demand eller kjøpe enkeltkamper til streaming hos cdon.no.

Er det noen som har erfaring med noen av tilbudene fra før (helst i form av live streaming av sport og ikke filmleie) og kan gi meg råd om hva jeg skal satse på. Viasat blir nok billigst, men det er uansett ikke snakk om de store summene her så jeg kunne tenke meg å velge den med best kvalitet, minst mulig hakking/lagging og annet tull.
    Råd mottaes med stor takknemlighet...

Intermediate Bobben1 sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2006
    Sted
    Lunner/Hadeland
    Poster
    2,709
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av nordvest
    Har nå Canal Digital satelittpakke hvor jeg får inn tv2 og viasat4, og dermed mesteparten av fotballkampene i sommerens vm.
    Problemet er kampene som går på viasat sport som jeg ikke får tilgang til uten å kjøpe nytt utstyr og en pakke til minimum 3600kr. Det blir for drøyt selv for meg..

Har imidlertid funnet ut at en kan streame kampene via pc ved enten å kjøpe et korttidsab. hos viasat on demand eller kjøpe enkeltkamper til streaming hos cdon.no.

Er det noen som har erfaring med noen av tilbudene fra før (helst i form av live streaming av sport og ikke filmleie) og kan gi meg råd om hva jeg skal satse på. Viasat blir nok billigst, men det er uansett ikke snakk om de store summene her så jeg kunne tenke meg å velge den med best kvalitet, minst mulig hakking/lagging og annet tull.
    Råd mottaes med stor takknemlighet...
    Viasat og cdon.no er eid av samme selskap. Vet ikke hvor det blir billigst. 4 av kampene i siste runde av gruppespillet skal også gå på TV2 Sport. 4 av kampene som sendes på Viasat Fotball/Sport sendes samtidig med at det er live kamp på Viasat 4.
    Slik ser du sommerens fotball-VM*|* TV 2 Sporten | Fotball

WEBTV er ikke noen god løsning med tanke på kvalitet. Fotball vil se mye værre ut en film osv. som er mye enklere å komprimere.

Det er 16 kamper som du ikke kan se på Canal Digital. 4 av disse kampene spilles samtidig med live kamp på Viasat 4. Dvs. det er 56 kamptidspunkt og ved 12 av disse kamptidspunktene så får du ikke sett kamp på Canal Digital. Da går man på pub

Alle kampene sendes live åpent på Astra men det krever selvfølgelig at du har en mottager og parabol som kan motta Astra. CD's HD bokser uten harddisk klarer å motta noen av kanalene dersom det benyttes diseqC og LNB for Astra. CD's andre bokser som CDC-7000ST og CDC-5050 fungerer utmerket med DiseqC og Astra LNB.
    *** L.J.s LIVE Sport on Satellite TV. Live Soccer on TV. Live Football on Saetllite TV.

Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    661
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hmm; tyder på at kvaliten vil være noenlunde lik på de to alternativene der da siden det er samme eier.
    Klar over at kvaliteten ikke blir som tv, men som nødløsning vil det kanskje fungere? Pub er det ikke her på bondelandet dessverre

Men det med Astra høres interessant ut. Jeg har en 5050-mottager. Hvordan gjør jeg frem for å få inn astra? Jeg kan ikke stille antenna akkurat for da forsvinner jo de kanalene jeg har, men holder det med en ny LNB?
    Og hvordan stiller jeg i så fall inn boksen for å få inn de aktuelle kanalene?
    Hjelp med å finne ut av det hadde vært fantastisk for det høres jo helt ypperlig ut!!

Medlem siden
    Sep 2006
    Sted
    Lunner/Hadeland
    Poster
    2,709
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hmm; tyder på at kvaliten vil være noenlunde lik på de to alternativene der da siden det er samme eier.
    Klar over at kvaliteten ikke blir som tv, men som nødløsning vil det kanskje fungere? Pub er det ikke her på bondelandet dessverre

Men det med Astra høres interessant ut. Jeg har en 5050-mottager. Hvordan gjør jeg frem for å få inn astra? Jeg kan ikke stille antenna akkurat for da forsvinner jo de kanalene jeg har, men holder det med en ny LNB?
    Og hvordan stiller jeg i så fall inn boksen for å få inn de aktuelle kanalene?
    Hjelp med å finne ut av det hadde vært fantastisk for det høres jo helt ypperlig ut!!
    Det går med en antenne som har montert en LNB for 1-vest(Canal Digital) og en ekstra LNB for Astra 19.2øst. I tillegg må du ha DiseqC switch. Det er ikke sikkert at CD antennen er ideell til dette dersom det er standard TD64(60cm antenne). Et annet alternativ er to antenner og diseqC switch.
    Hvis du ikke er i stand til å fikle med slikt selv så blir det kanskje litt vanskelig.

Selv har jeg montert 4 biltema LNB'er og biltema diseqC switch på Norsat 99cm og CDC-7000 mottageren har fungerer ypperlig med 1-vest,5-øst,13.øst og 19.2øst i mange år nå.

Komplett's Triax Europaparabol vil muligens fungere(litt avhengig av hvor du bor):
    Komplett.no - Triax Parabolpakke Europa Kit
    (LNB'er og diseqC må kjøpes i tillegg).

Med en slik antenne, CDC-5050 og 4 posisjoner så skal du kunne søke inn ekstremt mange gratiskanaler på 13-øst og 19.2øst og noen på 5-øst. Alle i tillegg til de du kan motta nå.

I følge Astra's websider så er krav til antennestørrelse 60cm på nordvestlandet. Når man skal motta flere posisjoner på samme antenne så bør den være større enn 60cm. Helst 80cm - 90cm vil jeg tro.

Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    661
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Bobben1
    Det går med en antenne som har montert en LNB for 1-vest(Canal Digital) og en ekstra LNB for Astra 19.2øst. I tillegg må du ha DiseqC switch. Det er ikke sikkert at CD antennen er ideell til dette dersom det er standard TD64(60cm antenne). Et annet alternativ er to antenner og diseqC switch.
    Hvis du ikke er i stand til å fikle med slikt selv så blir det kanskje litt vanskelig.

Selv har jeg montert 4 biltema LNB'er og biltema diseqC switch på Norsat 99cm og CDC-7000 mottageren har fungerer ypperlig med 1-vest,5-øst,13.øst og 19.2øst i mange år nå.

Komplett's Triax Europaparabol vil muligens fungere(litt avhengig av hvor du bor):
    Komplett.no - Triax Parabolpakke Europa Kit
    (LNB'er og diseqC må kjøpes i tillegg).

Med en slik antenne, CDC-5050 og 4 posisjoner så skal du kunne søke inn ekstremt mange gratiskanaler på 13-øst og 19.2øst og noen på 5-øst. Alle i tillegg til de du kan motta nå.

I følge Astra's websider så er krav til antennestørrelse 60cm på nordvestlandet. Når man skal motta flere posisjoner på samme antenne så bør den være større enn 60cm. Helst 80cm - 90cm vil jeg tro.
    Har sikkert en standard 60cm-antenne da det var det som fulgte med den komplette Canal Digital-pakken jeg kjøpte i sin tid.
    Har installert anlegget selv så noe fikling skal jeg være i stand til å få til
    Det enkleste høres er kanskje å prøve å legge til en ekstra LNB i rett posisjon på den antenna jeg har, og hvis det ikke går så får jeg kjøpe en annen antenne.
    Hvilke innstillinger er det på tuneren for å få inn flere satelitter samtidig. Den forrige tuneren jeg hadde søkte opp alt den fant(hadde da to LNB-er som gjorde at jeg fikk inn noen gratiskanaler), mens CDC-5050 tar bare inn Thor(?) slik den er stilt inn nå.

Edit: Vært ute å grovmålt antenna litt... Det virker som den er i overkant rundt 70cm tvers over. Er det mulig at det kan være en 70cm antenne eller vil en 60cm-antenne ha litt større bruttomål?
    Ellers så har jeg en Biltemabutikk ikke alt for langt unna så hvis utstyret der duger så kan jeg kanskje komme ganske rimelig unna.

Den pakken på komplett.no som du linket til virker da å inneholde alt jeg trenger inklusive LNB-er og switch; gjør den ikke det da?

Active svennis1982 sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    333
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du har i vel ikke noen av de svenske kanalene inne i satelittpakken. Tror at STV 2 og 4 skal sende en del av kampene, så du kan få de med svensk kommentarer kanskje!

Medlem siden
    Sep 2006
    Sted
    Lunner/Hadeland
    Poster
    2,709
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av svennis1982
    Du har i vel ikke noen av de svenske kanalene inne i satelittpakken. Tror at STV 2 og 4 skal sende en del av kampene, så du kan få de med svensk kommentarer kanskje!
    SVT og TV4 skal sende alle kampene men de kanalene får man ikke i Norge over parabolen (de er kun i CD's kabelnett).

Medlem siden
    Sep 2006
    Sted
    Lunner/Hadeland
    Poster
    2,709
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Edit: Vært ute å grovmålt antenna litt... Det virker som den er i overkant rundt 70cm tvers over. Er det mulig at det kan være en 70cm antenne eller vil en 60cm-antenne ha litt større bruttomål?
    Ellers så har jeg en Biltemabutikk ikke alt for langt unna så hvis utstyret der duger så kan jeg kanskje komme ganske rimelig unna.

Den pakken på komplett.no som du linket til virker da å inneholde alt jeg trenger inklusive LNB-er og switch; gjør den ikke det da?
    Sidemating 1-vest / 19.2øst på en 70cm virker litt ekstremt. Det kan gå men reduserer uten tvil signalene ( spesielt CD signalene dersom CD LNB ikke plasseres direkte på "bommen" og Astra sidemates).

For at mottak skal fungere så må antennen ha fri sikt til Astra.

Jeg ser nå at pakken jeg linket til på komplett faktisk inneholder alt du behøver. Det er sannsynlig at den vil fungere men jeg tror jeg ville gått for Triax TD 88 i stedet for dersom du ønsker å fortsette med mottak av Sirius,Hotbird og Astra etter sommeren. Det vil ikke være siste gang du kan se fotball på de Tyske free to air kanalene på Astra.
    Komplett.no - Triax Parabolantenne 85 cm TD-88
    og Komplett.no - Triax Sidemating Multiblokk for

Alle jeg har hjelpt med liknende de siste årene syns de 1500 kronene var vel investerte penger :-)

Det er dårlig beskrivet i manualen for CDC-5050 hvordan man skal søke inn Sirius,Astra-1 og Hotbird men det er ikke så vanskelig. Skal se om jeg kan lage en beskrivelse i løpet av noen dager.

Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    661
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du har helt sikkert rett i at det ikke er siste gangen jeg kan ha behov for gratis fotball fra tyske kanaler så det er greit å sette opp noe som vil vare. Og det er også greit å kjøpe noe som er stort nok til at det med sikkerhet vil virke så det du linker til på komplett nå er sikkert det beste for meg. Det eneste usikkerhetsmomentet er jo om det blir sendt så lenge transportstreiken pågår, men det kan jeg jo sjekke med komplett. Tenkte uansett at jeg skulle sjekke med en lokalbutikk her som bruker å ha veldig bra kundeservice for å se hvilke priser de opererer med først. Kan ta med utskrift på kompletts tilbud og se hva de sier.

Fri sikt til Astra? Tror ikke jeg har noe verre sikt til Astra enn til Thor, og de liker vel på samme elevasjon/grader i høyden eller?
    Men hvordan treffer jeg rett Astra; virker som det er flere av dem... Er det Astra 1 jeg er ute etter?

En liten installasjonsguide til 5050 hadde jo vært alldeles ypperlig!! Står ikke et pip om det i bruksanvisningen ser jeg. Kan jo hende jeg klarer å knote det til selv også, men ser for meg at det kan bli mye prøving og feiling.
    Har 5050 tilstrekkelig med kanalplasser til alt dette forresten? Uansett så er vel det viktigste at jeg får inn Thor og Astra såvidt jeg forstår (de to andre er ikke så nyttig i denne sammenhengen? Sirius (Viasat ) har jeg hatt gratiskanalene til før, og det var mest ubrukelige greier slik jeg husker det..)

Medlem siden
    Sep 2006
    Sted
    Lunner/Hadeland
    Poster
    2,709
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du har helt sikkert rett i at det ikke er siste gangen jeg kan ha behov for gratis fotball fra tyske kanaler så det er greit å sette opp noe som vil vare. Og det er også greit å kjøpe noe som er stort nok til at det med sikkerhet vil virke så det du linker til på komplett nå er sikkert det beste for meg. Det eneste usikkerhetsmomentet er jo om det blir sendt så lenge transportstreiken pågår, men det kan jeg jo sjekke med komplett. Tenkte uansett at jeg skulle sjekke med en lokalbutikk her som bruker å ha veldig bra kundeservice for å se hvilke priser de opererer med først. Kan ta med utskrift på kompletts tilbud og se hva de sier.

Fris sikt til Astra? Tror ikke jeg har noe verre sikt til Astra enn til Thor, og de liker vel på samme elevasjon/grader i høyden eller?
    Men hvordan treffer jeg rett Astra; virker som det er flere av dem... Er det Astra 1 jeg er ute etter?

En liten installasjonsguide til 5050 hadde jo vært alldeles ypperlig!! Står ikke et pip om det i bruksanvisningen ser jeg. Kan jo hende jeg klarer å knote det til selv også, men ser for meg at det kan bli mye prøving og feiling.
    Har 5050 tilstrekkelig med kanalplasser til alt dette forresten? Uansett så er vel det viktigste at jeg får inn Thor og Astra såvidt jeg forstår (de to andre er ikke så nyttig i denne sammenhengen? Sirius (Viasat ) har jeg hatt gratiskanalene til før, og det var mest ubrukelige greier slik jeg husker det..)
    Astra vil i praksis ligge på samme høyden (elevasjon) men den ligger ca. 22 grader lengre øst sett fra nordvestlandet.

CDC-5050 skal ha plass ja. CDC-5050 har også filter for å kun søke free to air kanaler slik at kanallisten ikke fylles opp av Astra kanaler som er kryptert.
    Jeg har søkt inn slike mottagere med free to air søk på 5-øst,13-øst og 19.2øst og så vidt jeg kan se mangler ikke noen kanaler. Det hender noen kanaler manger fordi feilaktig er indikert som kryptert av tv kanalen. Da kan kanalen legges til manuelt.

Intermediate digitech sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    991
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sidemating 1-vest / 19.2øst på en 70cm virker litt ekstremt. Det kan gå men reduserer uten tvil signalene ( spesielt CD signalene dersom CD LNB ikke plasseres direkte på "bommen" og Astra sidemates).
    70 cm. parabol fungerer utmerket i sør, midt og deler av vestlandet med vinkel på 21 grader mellom satellittene ytterst på sidemateren. Bruker selv en slik ( Raven G70 med 4 Octo hoder og har tilstrekkelig bra signal på Astra og Hotbird ( på disse 2 har jeg jevnt styrke på 70-75 prosent. ) .
    Parabolen er satt opp med Sirius i senter , Thor kommer veldig sterkt ved siden.
    Har kjøpt i tillegg parabol paraply som dekker alle 4 hoder samtidig, slik at jeg sikrer meg godt signal forhold når det regner og snør. Raven er designet på en helt annen måte en Triax, den er ikke så oval , men ganske lang i bredden.
    Raven er også veldig enkelt å sette opp , minner meg veldig mye om Norsat paraboler, når mann finner den første satellitten , kommer alle andre posisjoner av seg selv.

Newcomer perkforr sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    283
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    De sender jo kampene på SVT og svensk TV4 også. Så dersom de er tilgjengelige så kan man jo bare skaffe disse.

TV Oversikt

Medlem siden
    Sep 2006
    Sted
    Lunner/Hadeland
    Poster
    2,709
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av perkforr
    De sender jo kampene på SVT og svensk TV4 også. Så dersom de er tilgjengelige så kan man jo bare skaffe disse.

TV Oversikt
    SVT og TV4 Sverige er som sagt kun tilgjengelig på kabeltv og IPTV i Norge.

Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    661
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Bestilte det siste utstyret du linket til hos komplett.no.
    Snakket også med en installatør som anbefalte meg en antenne på minimum 75 cm så det høres veldig riktig ut.

Tror egentlig jeg feiger ut litt og får han til å sette opp dette da 4 separate hoder fort blir i meste laget for meg; får heller jobbe litt overtid Han mente også det kunne være fordel med et bedre og uttrekkbart veggstativ pga. at vinkelen på parabolen ville bli noe større.

Det med filter for å skille ut betalingskanaler høres veldig greit ut, og så kan jeg vel bruke favorittlistene og plassere de mest aktuelle kanalene der. Hadde som sagt vært kjekt med en liten veiledning på disse innstillingene hvis du har tid og ork..

Men: med et slik oppsett er jeg da sikret alle kampene fra sommerens vm? Og finnes det en side hvor det ligger programoversikt for de tyske kanalene (og andre int. gratiskanaler)?

Og er det astra 1 jeg skal stille inn etter? Dvs. Thor, sirius, hotbird og astra1?

Og nei; jeg får ikke og kommer ikke til å få inn noen svenske kanaler og jeg nekter å kjøpe et abo. hos viasat av prinsipp (selv om dette kommer til å koste meg omlag det samme som om jeg hadde gjort det..)

Medlem siden
    Sep 2006
    Sted
    Lunner/Hadeland
    Poster
    2,709
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Bestilte det siste utstyret du linket til hos komplett.no.
    Snakket også med en installatør som anbefalte meg en antenne på minimum 75 cm så det høres veldig riktig ut.

Tror egentlig jeg feiger ut litt og får han til å sette opp dette da 4 separate hoder fort blir i meste laget for meg; får heller jobbe litt overtid Han mente også det kunne være fordel med et bedre og uttrekkbart veggstativ pga. at vinkelen på parabolen ville bli noe større.

Det med filter for å skille ut betalingskanaler høres veldig greit ut, og så kan jeg vel bruke favorittlistene og plassere de mest aktuelle kanalene der. Hadde som sagt vært kjekt med en liten veiledning på disse innstillingene hvis du har tid og ork..

Men: med et slik oppsett er jeg da sikret alle kampene fra sommerens vm? Og finnes det en side hvor det ligger programoversikt for de tyske kanalene (og andre int. gratiskanaler)?

Og er det astra 1 jeg skal stille inn etter? Dvs. Thor, sirius, hotbird og astra1?

Og nei; jeg får ikke og kommer ikke til å få inn noen svenske kanaler og jeg nekter å kjøpe et abo. hos viasat av prinsipp (selv om dette kommer til å koste meg omlag det samme som om jeg hadde gjort det..)
    I følge oversikten på *** L.J.s LIVE Sport on Satellite TV. Live Soccer on TV. Live Football on Saetllite TV.
    så ser det ut som de fleste kampene vises free to air på Astra-1. Nå legger jeg merke til at oversikten viser at Sky Deutchland viser siste kamp i gruppespillet. Disse går samtidig med live VM kamp på enten Viasat4 eller TV2. Det er jo et lite skår i gleden og det fører til at du da ikke får valgt kamp selv. Du må da se den kampen TV2 eller Viasat4 har valgt å vise.

Jeg tror ikke oversikten var oppdatert 100% når jeg sjekket den første gangen. På komplett.no pleier det ikke å være noe problem med avbestilling/angrefrist så du kan garantert avbestille utstyret men jeg vil uansett anbefale et mottak av free to air kanalene fra Sirius,Astra,Hotbird. Det er heller ikke umulig at kampene kan dukke opp på andre free to air kanaler på Astra eller Hotbird. Det har også vært tilfeller av f.eks. boksing pay-per-view i Skandinavia som er sendt free to air på Astra.

Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    661
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jaja; det er ikke de kampene det er farligst med selv om jeg nok kommer til å være uenig med noen av valgene deres. Det viktigste er de kampene i gruppespillet og sluttspillet som ikke vises og når det ikke går noen andre kamper. Særlig tysklands kamper og de regner jeg med tyske kanaler kommer til å vise.

Tror dette blir bra jeg så lenge utstyret kommer frem tidsnok til at montøren får smekket det opp får han drar på ferie...

Tusen takk for at du påpekte denne muligheten forresten; jeg var ikke klar over at det var et alternativ en gang! Dessuten kan jo det samme gjenta seg ved senere sluttspill o.l..

Rart at de fleste tyske kanalene er gratis. Får bare håpe det fortsetter i årene fremover også...

Medlem siden
    Sep 2006
    Sted
    Lunner/Hadeland
    Poster
    2,709
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jaja; det er ikke de kampene det er farligst med selv om jeg nok kommer til å være uenig med noen av valgene deres. Det viktigste er de kampene i gruppespillet og sluttspillet som ikke vises og når det ikke går noen andre kamper. Særlig tysklands kamper og de regner jeg med tyske kanaler kommer til å vise.

Tror dette blir bra jeg så lenge utstyret kommer frem tidsnok til at montøren får smekket det opp får han drar på ferie...

Tusen takk for at du påpekte denne muligheten forresten; jeg var ikke klar over at det var et alternativ en gang! Dessuten kan jo det samme gjenta seg ved senere sluttspill o.l..

Rart at de fleste tyske kanalene er gratis. Får bare håpe det fortsetter i årene fremover også...
    De Tyske HD kanalene ser ut til å krypteres etterhvert men det er fortsatt ekstremt mange åpne tyske SD kanaler.

Sjekk denne oversikten over free to air Tyske kanaler : Free TV from Germany - LyngSat
    (de som det står Astra 1 /Hotbird og DVB i siste kolonne vil du antagelig få inn)

Jeg går ut fra at montøren din ikke har noen problemer med å koble opp dette. Thor 1-vest kobles på DiseqC1, Sirius 5-øst DiseqC 2 , Hotbird 13-øst DiseqC3 og Astra-1 19.2øst DiseqC 4. I menyen for editering av de forskjellige satellittene finner man diseqc oppsett. Diseqc oppsettet må matche LNB tilkobling på DiseqC.

Kanalsøk på Sirius,Astra-1 og Hotbird utføres hver for seg. Type søk: Alle , CAS = FTA. Da lagrer boksen kun free to air kanaler slik at dert blir plass i minnet. Skulle det oppstå problemer med minneplass (usannsynlig) så kan man f.eks. nullstille boksen og kun søke Astra-1 etter at Thor er søkt inn.

Newcomer perkforr sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    283
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    SVT og TV4 Sverige er som sagt kun tilgjengelig på kabeltv og IPTV i Norge.
    Det visste jeg ikke. Trodde parabol fikk inn noe ala grunnpakka til kabelTV. Gjelder dette også de danske kanalene?

Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    661
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Så hvis jeg skjønner dette riktig så:
    Går jeg inn i LNB-opsett (eller hva det heter) og stiller inn Disceq med nummer som matcher slik det er koblet inn på switchen ute fra 1 til 4 med thor som 1 og astra som 4. Blir det slik at Thor er lengst til høyre av LNb-ene eller er den lengst til venstre.

Deretter går jeg inn på innstillinger for søk og søker opp hver enkelt "antenne" hvor thor vil være 1 og astra 4. Jeg skal med andre ord ikke søke ved å trykke på "søk alle antenner", men ta en etter en (ved å trykke på "søk aktuell antenne") hvor alle unntatt thor skal stå med CAS på FTA mens jeg lar thor stå som den er forhåndsinnstilt på boksen.

Høres det riktig ut?
    Regner med at montøren fikser dette, men greit å ha det klart om det skulle oppstå problemer senere...

Medlem siden
    Sep 2006
    Sted
    Lunner/Hadeland
    Poster
    2,709
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av perkforr
    Det visste jeg ikke. Trodde parabol fikk inn noe ala grunnpakka til kabelTV. Gjelder dette også de danske kanalene?
    Ja det gjelder også de Danske kanalene.

Side 1 av 2 1 2 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •