Viasat on demand eller cdon.no for fotball-vm streaming? - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2
Viser resultater 21 til 35 av 35
    Intermediate Bobben1 sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2006
    Sted
    Lunner/Hadeland
    Poster
    2,709
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av nordvest
    Så hvis jeg skjønner dette riktig så:
    Går jeg inn i LNB-opsett (eller hva det heter) og stiller inn Disceq med nummer som matcher slik det er koblet inn på switchen ute fra 1 til 4 med thor som 1 og astra som 4. Blir det slik at Thor er lengst til høyre av LNb-ene eller er den lengst til venstre.
    Sett inn mot antennen så er Thor LNB den lengst til høyre (lengst øst på antennen). Signalet speiles i antennen.

Deretter går jeg inn på innstillinger for søk og søker opp hver enkelt "antenne" hvor thor vil være 1 og astra 4. Jeg skal med andre ord ikke søke ved å trykke på "søk alle antenner", men ta en etter en (ved å trykke på "søk aktuell antenne") hvor alle unntatt thor skal stå med CAS på FTA mens jeg lar thor stå som den er forhåndsinnstilt på boksen.
    Ja det lureste er å søke hver satellitt for seg. Alle med CAS FTA bortsett fra Thor. Thor søket gjøres normalt sett også med type søk : Nettverk og startfrekvens 11.247V.

Jeg mener at hver enkel "Antenne" i menyen for et eget nummer. Her kan du f.eks. angi nr. 1 Thor, nr2. Sirius, nr.3 Hotbird, nr.4 Astra-1. For hver av valgene skal det også kunne konfigureres DiseqC inngang.

Det er mulig at søk alle antenner også vil fungere fint men da tror jeg du vil få med alle krypterte kanaler på Sirius,Hotbird og Astra-1. Da blir det veldig vanskelig å finne ut hvilken kanaler du egentlig kan se på.

Høres det riktig ut?
    Regner med at montøren fikser dette, men greit å ha det klart om det skulle oppstå problemer senere...
    Montøren fikser det sikkert.

Det har vært flere her på AVforum som har ordnet seg Astra på CDC-5050 tidligere. Her er et eksempel:
    http://avforum.no/forum/satellitt/97...dc-5050-a.html

Intermediate nordvest sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    661
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da høres det sånn noenlunde greit ut selv for en nybegynner som meg.
    Da får jeg bare håpe at komplett får den i vei i morgen og at den kommer frem før montøren drar på ferie og vm begynner neste fredag...

Tusen takk for all hjelpen så langt! Må si du har imponerende kunnskaper om dette her. Er du montør selv eller er du bare veldig interessert (og flink)?

Skulle det oppstå vansker får jeg heller driste meg til å stille noen flere spm...

Medlem siden
    Sep 2006
    Sted
    Lunner/Hadeland
    Poster
    2,709
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da høres det sånn noenlunde greit ut selv for en nybegynner som meg.
    Da får jeg bare håpe at komplett får den i vei i morgen og at den kommer frem før montøren drar på ferie og vm begynner neste fredag...

Tusen takk for all hjelpen så langt! Må si du har imponerende kunnskaper om dette her. Er du montør selv eller er du bare veldig interessert (og flink)?

Skulle det oppstå vansker får jeg heller driste meg til å stille noen flere spm...
    Definitivt veldig interessert. Har mekket på paraboler i over 20 år så jeg har bare gjort alle tenkelige og utenkelige feil Savner enda
    3meter antennen min

Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    661
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Antenne på 3 meter! Vil tro du fikk inn det meste da ja....

Ser at komplett har sendt pakken nå så da får jeg bare håpe at den kommer frem i tide til at den kan bli montert før vm.

Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    661
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Men vent nå litt; så lengre ned på listen du linket til og der virker det som om ingen av sluttspillskampene blir send på de tyske gratiskanalene eller andre FTA kanaler. Kan virkelig det stemme da?? Nå blir jeg nervøs...

Eller er det bare at det ikke er klart hvilke tyske kanaler som sender hva i sluttspillet ennå, og at de sender sluttspillet også på gratiskanaler? Krysser fingre og tær for at det er det det betyr....

Medlem siden
    Sep 2006
    Sted
    Lunner/Hadeland
    Poster
    2,709
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Men vent nå litt; så lengre ned på listen du linket til og der virker det som om ingen av sluttspillskampene blir send på de tyske gratiskanalene eller andre FTA kanaler. Kan virkelig det stemme da?? Nå blir jeg nervøs...

Eller er det bare at det ikke er klart hvilke tyske kanaler som sender hva i sluttspillet ennå, og at de sender sluttspillet også på gratiskanaler? Krysser fingre og tær for at det er det det betyr....
    liveonsat siden er nede nå men såvidt jeg husker så er det siste kamp i gruppespillet som ikke sendes på Tysk fta tv. De siste kampene i en gruppe går på samme tidspunkt. Viasat4 eller TV2 viser alltid en av kampene. Den muligheten du evt. mister er å velge kamp.

Er rimelig sikker på at kampene etter gruppespillet var markert med tyske fta kanaler på liveonsat.com

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    3,119
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Bobben1
    SVT og TV4 Sverige er som sagt kun tilgjengelig på kabeltv og IPTV i Norge.
    og via antenne hvis du bor i nærheten av svenskegrensa. SVTs kanaler og TV4 (samt TV6 og TV Finland) sendes ukryptert.

Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    661
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da har jeg fått antenneanlegget og montøren har vært her og satt det opp og alt er nesten bare fryd og gammen.
    Das Erste, ZDF og RTL dundret rett inn så de viktigste kanalene er funnet. Mangler imidlertid Einsfestival som sender et par av kampene ( som går samtidig med andre kamper på slutten av gruppespillet). Finner den ikke uansett om jeg søker etter bare FTA-kanalene eller etter alle kanaler.

Sjekket Lyngsat-sidene og den skal være tilgjengelig...

Hvordan legger jeg inn en kanal manuelt på en CD 5050-tuner? Kanskje jeg får den inn om jeg prøver det?

Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    661
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nevermind; tror dæsken døtte meg jeg fikk det til selv. Måtte finne sendefrekvensen, gå inn på redigere transpondere og legge den til der, og så foreta et nytt søk på den aktuelle antenna (Astra1). Kan det høres riktig ut? Virker som transponderen ikke var forhåndsinnlagt i boksen og at kanalen derfor ikke ble søkt opp. Så den dukka opp under søket, men har ikke få testet at den faktisk virker da kona nå insisterte på å se House

Medlem siden
    Sep 2006
    Sted
    Lunner/Hadeland
    Poster
    2,709
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nevermind; tror dæsken døtte meg jeg fikk det til selv. Måtte finne sendefrekvensen, gå inn på redigere transpondere og legge den til der, og så foreta et nytt søk på den aktuelle antenna (Astra1). Kan det høres riktig ut? Virker som transponderen ikke var forhåndsinnlagt i boksen og at kanalen derfor ikke ble søkt opp. Så den dukka opp under søket, men har ikke få testet at den faktisk virker da kona nå insisterte på å se House
    Flott at du fikk det til. Søk på Astra kan enten gjøres vha. type søk "Alle". Da tror jeg mottageren søker frekvensene den har lagret. Da kan man gå glipp av kanaler fra evt. nye transpondere. Dersom det velges type søk "nettverk" så tror jeg mottageren vil lese frekvenslisten fra transponderen den mottar og benytte denne i kanalsøk. Uansett er det ikke nødvendig å rote mer med det hvis du har fått det til.

Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    661
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har sjekka at det virket nå, og joda det gjorde det. Jippi (For å si det enkelt...)

Og tusen takk for hjelpa, Bobben1! Hadde verken visst om dette eller klart det uten din hjelp. Virkelig takknemlig for at du berget meg fra klørne til Viasat

Medlem siden
    Sep 2006
    Sted
    Lunner/Hadeland
    Poster
    2,709
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har sjekka at det virket nå, og joda det gjorde det. Jippi (For å si det enkelt...)

Og tusen takk for hjelpa, Bobben1! Hadde verken visst om dette eller klart det uten din hjelp. Virkelig takknemlig for at du berget meg fra klørne til Viasat
    Men som jeg opplyste tidligere så sendes ikke siste kamp i gruppespillet på de tyske free to air kanalene. Da går det alltid to kamper samtidig og en av de er alltid live på enten TV2 eller Viasat4 så da gjør det ikke så mye. Kampene etter gruppespillet ser alle ut til å gå live på tyske fta kanaler. Liveonsat har hatt trøbbel med schedulen og jeg kan se at de ikke viser hele schedulen lengre men tidligere var alle kampene etter gruppespillet listet opp med visning på tyske fta kanaler.
    *** L.J.s LIVE Sport on Satellite TV. Live Soccer on TV. Live Football on Saetllite TV.

Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    661
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Joda; de viser begge kampene i siste runde i gruppespillet også slik at det er fritt valg der. De bruker henholdsvis ZDF infokanal og einsfestival til kamp nr.2.
    Sluttspillet er ikke fordelt mellom kanalene ennå fordi det avhenger av om Tyskland går videre, hvor langt osv. hvem som skal vise hvilke kamper.
    Fant en artikkel om dette på en tysk tvblad-nettside.
    Alt blir imidlertid vist på FTA-kanalene Das Erste, ZDF og RTL så nå skal det være i boks her

Newcomer
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    61
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvem sender fotballen gratis på nett og uten at man må installere noe? Jobbpcen godtar ikke å installere noe på denne dessverre.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    68
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Prøv denne: Watch FIFA Cup Live
    Mulig du må installere en Active-X controller.

Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •