DTT signalinformasjon, viktige greier?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 7 av 7
    Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    566
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Question DTT signalinformasjon, viktige greier?

Jeg har en HD PVR fra Canal Digital, i dag har denne oppført seg som en trassig fjortis fra tidlig åttitall, så jeg har sett litt gjennom menyene.
    På informasjonssidene så kan man se signalinformasjon på de forskjellige hodene som er tilkoblet dekoderen, og DTT-signalinformasjon.

Er DTT-signal noe viktige greier? For på de to hodene så har jeg bra signal, mens DTT-signalet mitt var rødt.. Kan dette være grunnen til at jeg har en trassig fjortisPVR?

Intermediate classic46 sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    1,885
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Cool

Sitat Opprinnelig postet av sickpuppy
    Jeg har en HD PVR fra Canal Digital, i dag har denne oppført seg som en trassig fjortis fra tidlig åttitall, så jeg har sett litt gjennom menyene.
    På informasjonssidene så kan man se signalinformasjon på de forskjellige hodene som er tilkoblet dekoderen, og DTT-signalinformasjon.

Er DTT-signal noe viktige greier? For på de to hodene så har jeg bra signal, mens DTT-signalet mitt var rødt.. Kan dette være grunnen til at jeg har en trassig fjortisPVR?
    Neida, det er signalet til det digitale bakkenettet...boksen inneholder en MPEG 4 tuner, så kobler du til en dertil egnet antenne, så kan du få inn alle kanalene i det digitale bakkenettet, men bare NRK kanalene er ukodet...:-)
    TV: LG 55 UH 850VAEN=4K/Ultra HD Edge LED med 200 hz, 3D WiFi og Smart TV samt støtte for både HDR 10 og Dolby Vision.
    Elektronikk: Yamaha RX-A 860, Panasonic DMP-UB 700, Pioneer DVD med SACD og DVD Audio avspilling.
    VIASAT HD PVR Pace TDS 865 NV+ SAMSUNG GX-V1680 SJ 4K, CANAL DIGITAL ADB HD PVR, til svensk TV og nyeste HD Smart box til norsk TV.
    DAB radio: Tiny Audio M7 med optisk utgang. Høyttalere: Canton CD 160 7.1 Og oppdaterte HDMI kabler...ikke noe Clas eller Biltema her i huset...

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    566
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av classic46
    Neida, det er signalet til det digitale bakkenettet...boksen inneholder en MPEG 4 tuner, så kobler du til en dertil egnet antenne, så kan du få inn alle kanalene i det digitale bakkenettet, men bare NRK kanalene er ukodet...:-)
    Ah, takk for kjapt og oppklarende svar

Noen andre som sliter med kanalene til Canal Digital i dag? Spesielt HD-kanalene er trøblete her i dag, og det er jo søndagene jeg har tid og mulighet til å sitte å se på NGC HD og Discovery HD. Irriterende..

Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    1,885
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Cool

Ah, takk for kjapt og oppklarende svar

Noen andre som sliter med kanalene til Canal Digital i dag? Spesielt HD-kanalene er trøblete her i dag, og det er jo søndagene jeg har tid og mulighet til å sitte å se på NGC HD og Discovery HD. Irriterende..
    Er ikke hjemme akkurat nå, så får ikke sjekket...men en del ktaftige byger her på Østlandet....Tykke regnskyer kan være litt vanskelige....men husk også at
    HD PVR liker et signal på minst ca 160 for å fungere optimalt....
    Har du dårligere signal kan det være årsaken til dine problemer....jeg har to HD PVR og begge fungerer helt fint....mitt signal er på 158....
    TV: LG 55 UH 850VAEN=4K/Ultra HD Edge LED med 200 hz, 3D WiFi og Smart TV samt støtte for både HDR 10 og Dolby Vision.
    Elektronikk: Yamaha RX-A 860, Panasonic DMP-UB 700, Pioneer DVD med SACD og DVD Audio avspilling.
    VIASAT HD PVR Pace TDS 865 NV+ SAMSUNG GX-V1680 SJ 4K, CANAL DIGITAL ADB HD PVR, til svensk TV og nyeste HD Smart box til norsk TV.
    DAB radio: Tiny Audio M7 med optisk utgang. Høyttalere: Canton CD 160 7.1 Og oppdaterte HDMI kabler...ikke noe Clas eller Biltema her i huset...

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    566
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    signalene mine ligger på 163 og 167, så da er vel de greie nok?

Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    1,885
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Cool

signalene mine ligger på 163 og 167, så da er vel de greie nok?
    Helt klart...disse boksene liker også godt med luft...på ca 43 grader begynner vifta å gå...akkurat som når den starter,,,mine har en driftstemp. på 37-40 grader....du finner temp under info på menyen...:-)

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    566
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Den har frie luftveier og har en driftstemp under viftestart. Det står en ps3 oppå pvr'en bare.
    Men nå utover kvelden har HD-kanalene virket prikkfritt igjen da, spørs om det var "noe" som skjedde på ettermiddagen i dag..

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •