Problemer med å få inn kanaler på 2.tuner

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 2 av 2
    Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    277
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Problemer med å få inn kanaler på 2.tuner

Har parabol og abbonerer på canal digital og har 1 abbonement, men 2 tunere. De er koblet slik at antennekabel fra parabol går inn i den ene tuneren, og en ny kabel går fra den ene tuneren til de andre tuneren.

Problemet er at når den første tuneren (som er tilkoblet parabol) er på, så påvirkes den andre tuneren. Når den første tuneren er på kanalene nrk1, nrk2, nrk3, tv2, så får jeg også bare inn disse kanalene på den andre tuneren. Ser jeg på tv norge eller fem på den første, så får jeg inn disse kanalene på den andre tuneren, men ikke nrk, tv2 osv. Slik er det også med alle andre kanaler.

Den "andre" tuneren får inn alle kanaler som den første får inn, men når den andre ikke lenger er på de kanalene, så.....

Når problemet inntreffer så kommer det på tv-en opp blå skjerm med melding om at "mottat signal er for dårlig" og "mottat signal ikke sterkt nok, sjekk antenne-utstyret".

Noen som vet hvordan dette kan fikses?

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    2,896
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av jovisk
    Har parabol og abbonerer på canal digital og har 1 abbonement, men 2 tunere. De er koblet slik at antennekabel fra parabol går inn i den ene tuneren, og en ny kabel går fra den ene tuneren til de andre tuneren.

Problemet er at når den første tuneren (som er tilkoblet parabol) er på, så påvirkes den andre tuneren. Når den første tuneren er på kanalene nrk1, nrk2, nrk3, tv2, så får jeg også bare inn disse kanalene på den andre tuneren. Ser jeg på tv norge eller fem på den første, så får jeg inn disse kanalene på den andre tuneren, men ikke nrk, tv2 osv. Slik er det også med alle andre kanaler.

Den "andre" tuneren får inn alle kanaler som den første får inn, men når den andre ikke lenger er på de kanalene, så.....

Når problemet inntreffer så kommer det på tv-en opp blå skjerm med melding om at "mottat signal er for dårlig" og "mottat signal ikke sterkt nok, sjekk antenne-utstyret".

Noen som vet hvordan dette kan fikses?
    Du MÅ ha et hode med 2 utganger og separat kabel til hver tuner.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •