problemer med satelitt

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 9 av 9
    Newcomer
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    7
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

problemer med satelitt

heisan sveisan

har en CD pakke med hd tuner. bor i kristiansand
    nå har jeg et lnb hode på disken.

på loftet fant jeg denne

monterte denne. men jeg får ikke stilt inn thor sateliten igjenn. på den forige holderen så var hodet montert i midten. men på den 2hodet holderen så ser jeg at thor er satt lit mer til høyre. er det derfor at jeg ikke får inn thor eller er det noen jeg gjør galt?

Intermediate Bobben1 sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2006
    Sted
    Lunner/Hadeland
    Poster
    2,709
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av tikka m595
    heisan sveisan

på loftet fant jeg denne

monterte denne. men jeg får ikke stilt inn thor sateliten igjenn. på den forige holderen så var hodet montert i midten. men på den 2hodet holderen så ser jeg at thor er satt lit mer til høyre. er det derfor at jeg ikke får inn thor eller er det noen jeg gjør galt?
    Benytter du DiseqC switch ? Er ikke sikker på om det fungerer. Det bør funke med HD tuneren uten harddisk men ikke sikker på om PVR tuneren sender DiseqC kommandoer.

Når du kobler opp dette så pass på at LNB til høyre når du ser inn mot antenna er 1-west /Canal Digital LNB. Dvs. til høyre på den braketten du har vist bilde av. Fra denne LNB'n må du koble kabel direkte til inngang 1 (eller A) på diseqC dersom du benytter en slik switch (best uten switch).

Husk også på at når hodet ikke er montert i midten så blir signalene dårligere. Dvs. sidemating gjør at signalene blir dårligere.

Newcomer EX-Force sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2008
    Poster
    130
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    heisan sveisan

på loftet fant jeg denne

1 ting der går galt her ( hvis du monterer hovedet i den højre holder ( som billedet vises her )skal din parabol drejes lidt mod venstre set forfra )
    (+1 der kan gå galt ) tjek hældningen på hovedholderen mod den gamle det er nemlig ikke alle der har samme vinkel (så er indfaldet på LNB forkert og du vil i værste fald få NUL signal )

Hygge

EX-Force

:-D :-D :-D :-D

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    59
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Trådstarter har sikkert ikke Diseqc switch og må kun vri litt på antennen for å få inn signalet igjen.

Medlem siden
    Sep 2006
    Sted
    Lunner/Hadeland
    Poster
    2,709
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    En annen sak er at to LNB'er på antennen har liten hensikt dersom det kun er Canal Digital man skal motta.

Newcomer
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    7
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    skal ha to hoder, men bruker kun det ene uden DS for og se om jeg kan få signal.

kansje litt dårlig forklart. beklager det.
    har kun 1 hodet på parabolen nå. satt det i den doble holderen og monterte den på parabolen. slik at det er kun det ene hodet (thor/høyre) som er aktivt. prøvde og vri litt på horisontalen på parabolen fram og tilbake, men får ikke noe signal på tuneren. hodet står loddrett i holderen.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    59
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Selve hodet skal vris litt i holderen mot klokken sett forfra (maks 5 grader tenker jeg). Her må du prøve deg fram og vri gradevis til du får signal.

Hva skal du bruke den andre plassen i holderen til?

Får du noe signal på signalmåleren som gjerne er innebygd i dekoderen din? F.eks mellom 5 og 10%?

Evt. skriv hvilken dekoder du har.

Newcomer
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    7
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har kjøpt komplett holder med utstyr til 4 lnb. har CD hd tuner, og cdc 5050 tuneren. har følgt bruksanvisningen på hvor hodene skal være i forhold til midten av holderen. fra venstre når man ser inn i skåla så har jeg fått inn:

sirius54% styrke og thor76% styrke.

men samme og mye jeg vrir og vender finner jeg ikke hotbird og astra
    har man først funnet sirius og thor. så skal vell i teorien de to andre også være så godt som funnet.?

parabolen er 73cm bred og 80cm høy
    har vert her og kikket SatLex Digital :: Home i følge de så skal høydevinkelen være på 23,81* men min står på 23 som jeg får signal på.

little help please.
    takk takk

Medlem siden
    Sep 2006
    Sted
    Lunner/Hadeland
    Poster
    2,709
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har kjøpt komplett holder med utstyr til 4 lnb. har CD hd tuner, og cdc 5050 tuneren. har følgt bruksanvisningen på hvor hodene skal være i forhold til midten av holderen. fra venstre når man ser inn i skåla så har jeg fått inn:

sirius54% styrke og thor76% styrke.

men samme og mye jeg vrir og vender finner jeg ikke hotbird og astra
    har man først funnet sirius og thor. så skal vell i teorien de to andre også være så godt som funnet.?

parabolen er 73cm bred og 80cm høy
    har vert her og kikket SatLex Digital :: Home i følge de så skal høydevinkelen være på 23,81* men min står på 23 som jeg får signal på.

little help please.
    takk takk
    Er du sikker på at du har plassert LNB'ene i korrekt holder ?

Med en holder for 4 LNB så skal 1-west LNB plasseres lengst til høyere (lengst øst) på antenna når du står foran antenna og ser inn mot antenna. Sirius LNB plasseres nærmest 1-west LNB'en.

Dersom du har plassert LNB'ene i holderene lengst til venstre sett inn mot antenna så vil LNB'ene du forventer skal motta Astra og Hotbird i realiteten peke mot en satelllitt posisjon langt vest.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •