Canal+ med Tippeligaen, EM-fotball, Ishockey-VM og Wimbledon - Side 3

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 3 av 3 FørsteFørste 1 2 3
Viser resultater 41 til 51 av 51
    Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    3,119
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av way_
    Håper for all del at C+ IKKE kommer med en gratiskanal i Norge. TV2 og NFF har de siste årene ødelagt produktet Tippeligaen med massiv publikumssvikt ved å gjøre det alt for tilgengelig. Folk møter ikke opp på stadion fordi det er langt lettere å se kampen på TV.

For å få tilbake publikum og eksklusiviteten bør det maksimalt være én kamp på gratis-tv pr Tippeligarunde.
    Den generelle interessen for Tippeligaen har økt kraftig mens TV2 har hatt rettighetene, så jeg mener du bommer grovt ved å gi TV-sendte kamper skylden for publikumssvikt.

Eneste unntaket er mandagskampene (og til dels fredagskampene), som gjør det vanskelig for bortepublikum å kombinere reise til/fra kamp med jobb.

Ser du på statistikken for de siste ti åra, så har f.eks. Rosenborgs tilskuersnitt på hjemmekamper økt fra 12.142 i 2001 til 16.911 i 2010. Vålerenga har økt fra 8748 i 2002 til 13.650 i 2010. Det totale tilskuertallet for hele sesongen har gått fra 1.012.524 i 2001 til 1.938.748 i 2010 (antall kamper pr. sesong har økt, men publikumsøkningen er større enn dette).

Dette er riktig nok en nedgang i forhold til rekordsesongen i 2009, da det totale tilskuertallet var over 2,1 millioner, men litt svingninger må man nesten regne med, så jeg er ikke enig i påstanden om "massiv publikumssvikt".

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    3,119
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Supertramp
    NFF er en del av NIF som får store økonomiske bidrag fra Norsk-Tipping*

* Norsk Tipping AS er et heleid statlig aksjeselskap underlagt Kultur- og kirkedepartementet. Selskapet ble stiftet i 1948 og har hovedkontor på Hamar. Midlene til idrettsformål fordeles av regjeringen, mens midler til kulturformål fordeles med to tredeler av Stortinget og en tredel av regjeringen.
    Selv om det er regjeringen som fordeler midlene, så betyr ikke det at det er statsstøtte. Midlene kommer, som du sikkert er klar over, fra tippere. Dessuten er det mindre interessant hvor stor andel av tippemidlene som går til NFF og klubbene enn hvor mye av NFF og klubbenes inntekter som kommer fra tippemidlene.

Expert Supertramp sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2010
    Poster
    7,330
    Takk & like
    Nevnt
    15 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av trondmm
    Selv om det er regjeringen som fordeler midlene, så betyr ikke det at det er statsstøtte. Midlene kommer, som du sikkert er klar over, fra tippere. Dessuten er det mindre interessant hvor stor andel av tippemidlene som går til NFF og klubbene enn hvor mye av NFF og klubbenes inntekter som kommer fra tippemidlene.
    Ja selvfølgelig kommer det fra tipperne, eller overskuddet. Derfor betegnet som gråsone som vel må være interessant nok for Konkurransetilsynet.

Newcomer
    Medlem siden
    May 2008
    Poster
    55
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av trondmm
    Den generelle interessen for Tippeligaen har økt kraftig mens TV2 har hatt rettighetene, så jeg mener du bommer grovt ved å gi TV-sendte kamper skylden for publikumssvikt.

Eneste unntaket er mandagskampene (og til dels fredagskampene), som gjør det vanskelig for bortepublikum å kombinere reise til/fra kamp med jobb.

Ser du på statistikken for de siste ti åra, så har f.eks. Rosenborgs tilskuersnitt på hjemmekamper økt fra 12.142 i 2001 til 16.911 i 2010. Vålerenga har økt fra 8748 i 2002 til 13.650 i 2010. Det totale tilskuertallet for hele sesongen har gått fra 1.012.524 i 2001 til 1.938.748 i 2010 (antall kamper pr. sesong har økt, men publikumsøkningen er større enn dette).

Dette er riktig nok en nedgang i forhold til rekordsesongen i 2009, da det totale tilskuertallet var over 2,1 millioner, men litt svingninger må man nesten regne med, så jeg er ikke enig i påstanden om "massiv publikumssvikt".
    Jeg er til dels enig i at TV2 økte kvaliteten produktet Tippeligaen de første årene. Problemet var at kapitalkreftene ville ha mer penger tilbake. Dette er gjort ved å pøse ut alt for mye gratis fotball, noe som definitivt har svekket publikumsinteressen for norsk fotball.

Tallene du viser til er rent vås da det er antall solgte billetter - ikke antall tilskuere på kamp. Dette inkluderer sesongkort, sponsorbilletter og gratisbilletter til grasrotklubber. Vålerenga var den siste klubben som rapporterte antall tilskuere som faktisk hadde løst inn billett på kamp. Dette sluttet de med i 2010 for å "konkurrere" om tilskuertall med de andre klubbene på en lik måte

Jeg husker selv jeg på Telenor Arene og så Stabæk - Vålerenga og speaker leste opp 10- eller 12-tusen tilskuere. Det var maks litt over halvparten.

EN gratis kamp på TV, kombinert med b.la å redusere antall lag i Tippeligaen er det som skal til for å få publikum tilbake på stadion.

Når det er sagt så er jeg spent på reklamefri fotballstudio på C+ før, under og etter kamp. Gleder meg!

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    3,119
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ah. Genialt triks å avvise den eneste offisielle statistikk som finnes.

Jeg lurer nå litt på hvor lenge folk gidder å kjøpe billetter de ikke bruker, så jeg vil nå tro at problemet med ubrukte sesongkort vil jevne seg litt ut over tid.

Andre som er interessert i offisielle publikumstall siden 2001 kan ta en titt her:

https://spreadsheets.google.com/spre...5uUkE&hl=en_US

Har lagt inn tallene fra altomfotball.no - Tippeligaen - Statistikk

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    3,119
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Den største knekken har nok kommet som en følge av økningen fra 14 til 16 lag i serien.

Intermediate OleM sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    4,162
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av bsd121
    De aller fleste nordmenn har mer penger enn de har godt av...
    der tidligere over 80% av inntektene gikk til å leve (dvs mat), så er det nå rundt 10% av inntektene våre som går til mat....
    de resterende 90% må jo brukes til noe, og de som er interessert i TV har ingen problemer med å betale 4-500 kroner i måneden for et CD Entertain-abonnement....

For 5-600 kroner ekstra får du både Viasat og PL-kanalene itillegg.

Å bruke 1000-1100 kroner på tv i måneden er jo en anseelig sum, men når en norsk månedslønn nå sjeldnere og sjeldnere er under 20 000 kroner, så sier det seg selv at hvis man vil, så er det ganske overkommelig.
    Hehe, så du mener utover kostnadene til mat kan vi skalte og valte med inntektene våre som vi vil? Da mistenker jeg deg for å være svært ung og antakelig fortsatt bo hjemme hos mor og far...

De aller fleste av oss har faste utgifter langt utover bare maten, For de fleste er boutgiftene de største vil jeg tro. Men i tillegg har vi strøm, kommunale avgifter, forsikring, bilhold, klær, tlf , vedlikeholdskostnader mm. Og vi som har barn har ytterligere utgifter på toppen. Og om renta blir doblet i forhold til dagens nivå slik mange spår, vil nok livreima måtte strammes godt inn for mange med store boliglån. Mange vil rett og slett få betalingsproblemer...

Det sagt så har du jo rett i at mange av oss i dagens situasjon har relativt god råd og kan unne oss mye av det vi har lyst på.

Active
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    453
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Canal+ har sikret seg eksklusive rettigheter til å vise UEFA Europa League i perioden 2012/2013 til og med sesongen 2014/2015. Europa League-rettighetene inkluderer alle plattformer samt HD:

Canal+ snapper mer fotball fra TV 2 | kampanje.com

Expert Ostemannen sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2009
    Poster
    5,350
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    canal + og canal digital blir bare bedre og bedre!!!
    Mentor 8 - NAD M50 - NAD M51 - NAD M52 - 2x NAD 275

Sjekk ut Min Hifi!
    Her er min hjemmekino!

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2008
    Poster
    104
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av OleM
    Hehe, så du mener utover kostnadene til mat kan vi skalte og valte med inntektene våre som vi vil? Da mistenker jeg deg for å være svært ung og antakelig fortsatt bo hjemme hos mor og far...

De aller fleste av oss har faste utgifter langt utover bare maten, For de fleste er boutgiftene de største vil jeg tro. Men i tillegg har vi strøm, kommunale avgifter, forsikring, bilhold, klær, tlf , vedlikeholdskostnader mm. Og vi som har barn har ytterligere utgifter på toppen. Og om renta blir doblet i forhold til dagens nivå slik mange spår, vil nok livreima måtte strammes godt inn for mange med store boliglån. Mange vil rett og slett få betalingsproblemer...

Det sagt så har du jo rett i at mange av oss i dagens situasjon har relativt god råd og kan unne oss mye av det vi har lyst på.
    Man håper jo at man er ung, men med kone to små barn, bil og huslån på nær max (to lærerlønninger er ikke så jysla voldsomt mye å bli rik på....) så vil jeg påstå at jeg i allefall ikke bor hjemme hos mor og far!

Poenget er at der mor og far da de vokste opp hadde mer enn nok med å skaffe nok penger til veie for å sette maten på bordet, så er det ikke lenger slik.

Nå er mat noe av det vi bruker minst penger på av det vi nordmenn tjener.
    Med to månedslønner på ca 20 000 hver betyr det at en famile bruker ca 8000 kr på mat.
    Da er det fortsatt 32 000 kroner igjen til alt du nevner. Med et lån på 2 millioner og dobbel rente av det i dag, så betyr det at man betaler ca 14 000 i måneden på lån.
    Da har man 18 000 kroner igjen.
    strøm må jo også med, og 3000 i måneden er kanskje å ta i litt.. men vi tar det med i regnestykket
    To barn i barnehage og man vil fortsatt ha 10 000 kroner igjen til diverse utgifter. Og da er det prioriteringer kommer inn.....

Bil, klær, aviser, internett, telefoni, tv, forskjellige aktiviteter og underholding.....
    Vil du prioritere tv, så er ikke en tusenlapp i måneden særlig mye...

Og til slutt... de aller fleste tjener sikkert mer enn 20 000 i måneden.... har i allefall inntrykk av det... iallefall her i stavangerområdet.. sukk

Active
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    453
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    La Liga i boks for Canal+. 3 nye år med spansk fotball på Canal+ frem til 2015:

La Liga på Canal+ til 2015 - sport - Dagbladet.no

Side 3 av 3 FørsteFørste 1 2 3

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •