Canal+ med Tippeligaen, EM-fotball, Ishockey-VM og Wimbledon - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 3 FørsteFørste 1 2 3 SisteSiste
Viser resultater 21 til 40 av 51
    Active
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    453
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Canal+ er ikke helt heldig med sine NBA sendinger. Mye 4:3 og typisk svakt SD bilde fra Usa. Ikke det som var lovet i forkant. Vil tro NBA sendes i HD i statene, men kanskje ingen HD Feed til Europa?

Om NBA skuffer på Canal+, er dem derimot suverene på seirer for tiden, takket være HBO avtalen. Den helt nye serien Boardwalk Empire av Martin Scorsese og folka bak Sopranos er storartet å se på.

Boardwalk Empire på CANAL+ ~ CANAL+

Intermediate Bobben1 sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2006
    Sted
    Lunner/Hadeland
    Poster
    2,709
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Wind
    Canal+ er ikke helt heldig med sine NBA sendinger. Mye 4:3 og typisk svakt SD bilde fra Usa. Ikke det som var lovet i forkant. Vil tro NBA sendes i HD i statene, men kanskje ingen HD Feed til Europa?

Om NBA skuffer på Canal+, er dem derimot suverene på seirer for tiden, takket være HBO avtalen. Den helt nye serien Boardwalk Empire av Martin Scorsese og folka bak Sopranos er storartet å se på.

Boardwalk Empire på CANAL+ ~ CANAL+

Er det ingen NBA matcher på ESPN America HD ?

Newcomer matador sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    266
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    fotball er det aller siste jeg ser på... men heller er ute og trenner selv hverdag... så- jeg er interesert i sport ja men ikke til å se "lignende/fotball=sport" på tvn....

Det mest "irriterende" ved fotballen som sendes på canal+ er jeg føler at jeg betaler for noe som ikke intereser meg så mye som de skal ha det til -greit til VM, men la liga, engelsk serie, eller kamper i søramerika er fulstendig uinteresant...vil velge selv hva jeg vil betale for -selv om jeg har full pakke på canal+....

Er det virkelige så mange som ser på alt dette og har faktisk stor interese av det? ofte lurer jeg om det ikke er mest markedføring enn realiteten...de aller fleste som jeg kjenner og andre som er ekte sports intereserte (=trenner aktiv) er ofte lite opptatt av dette. Så ingen av de nevnte i titelen er av interese for å velge canal+ for min del.

Active
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    453
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Bobben1
    Er det ingen NBA matcher på ESPN America HD ?
    ESPN sender College basket i HD. En helt annen bilde opplevelse, men det er jo ikke NBA.

Active
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    453
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av matador
    Er det virkelige så mange som ser på alt dette og har faktisk stor interese av det? ofte lurer jeg om det ikke er mest markedføring enn realiteten...de aller fleste som jeg kjenner og andre som er ekte sports intereserte (=trenner aktiv) er ofte lite opptatt av dette. Så ingen av de nevnte i titelen er av interese for å velge canal+ for min del.
    Vi har alle våre interesser, og det er vel derfor det dukker opp så mange nisje kanaler også. Alle skal få sine seer behov dekket, enten det er kvalitets serier fra HBO eller det er et matprogram på BBC Lifestyle.

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    49
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Canal+ har tilsynelatende købt retten til kanalen NBA TV's kampe og NBA TV sendes trolig ikke som HD feed til Europa.

Active
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    453
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Canal+ og TV4 gruppen har sikret seg Ishockey-VM i 6 år fremover.

MTG og Viasat får fått seg en knekk, dem mister Ishockey-VM. Og det i mange år fremover... Telenors inntreden i Canal+ har igjen gitt uttelling for dem, og for oss som ser på Canal+

TV4 blar opp for hockey-VM | kampanje.com

Active
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    453
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Canal+ nå også med egen barne kanal:

Canal+ satser på barne-tv | kampanje.com

Kunne godt tenkt meg en sportskanal til i HD. Og en Canal+ "Underholdning" HD med konserter, dokumentar, natur, serier, litt film, litt sport. Fått en bredere miks, og ikke bare filmer dagen lang. En sånn type kanal ville fått en langt bredere appell. Og i HD selvsagt.

Nå er det heller ikke langt unna før Champions League rettighetene avgjøres. Rettighetene er nå delt ut til de fleste land i Europa. Mangler nesten bare Skandinavia. MTG? Canal+ ? Eller noen andre..? En spennende avgjørelse blir det.

Active
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    453
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ser ut som om Canal+ kommer med 3 nye kanaler:

• Canal Plus Family – satsningen mot familjer.

• Canal Plus Doc – fokuserad på dokumentärer.

• Canal Plus Emotion – fokuserad på hälsa och relationer.

Startar tre nya kanaler - Dagens Media

Active
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    453
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Indycar, nå også i HD på enkelte løp.

Sesong start søndag kl 18 55

Indycar på Canal+ Sport - DIGITALT.TV

Active
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    453
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Expert Supertramp sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2010
    Poster
    7,330
    Takk & like
    Nevnt
    15 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvis det er riktig som det ble sagt nettopp på NRK nyhetene at Canal+ la inn et bud uten at andre tilbydere fikk sjanse til også å levere bud, bør dette sjekkes med Konkurransetilsynet.

Nå er muligens ikke NFF en offentlig bedrift som sådan men eliteseriefotball er av allmenn interesse og bør falle inn under samme innkjøpsordning som offentlige anskaffelser ellers. Eller hva?

Intermediate sirant sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    2,760
    Takk & like
    Nevnt
    4 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    syns det er bra at det er på canal+ igjen, bare å få championsleage og premier leage der nå, så hadde verden vært perfekt :P

Medlem siden
    Sep 2006
    Sted
    Lunner/Hadeland
    Poster
    2,709
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Supertramp
    Hvis det er riktig som det ble sagt nettopp på NRK nyhetene at Canal+ la inn et bud uten at andre tilbydere fikk sjanse til også å levere bud, bør dette sjekkes med Konkurransetilsynet.

Nå er muligens ikke NFF en offentlig bedrift som sådan men eliteseriefotball er av allmenn interesse og bør falle inn under samme innkjøpsordning som offentlige anskaffelser ellers. Eller hva?
    De har neppe noen andre forpliktelser annet enn å skaffe mest mulig inntekter til klubbene. Canal+ har IKKE kjøpt kampene til kamper fredag, søndag kl.20 og mandag. Det er disse kampene som har allmenn interesse og som NFF tidligere krevde 60% dekning for (derfor går disse kampene på typiske grunnpakke kanaler som TV2,TV2Zebra og MAX).

Rettighetene er delt opp i mange pakker. Det er kun kampene søndag kl. 18 Canal+ har kjøpt. Disse kampene bør også NFF/fotball media selge så dyrt som overhodet mulig siden betaltv tilbudet søndag kl. 18 konkurrerer direkte med klubbenes billettsalg.

Søndagskampene kl. 18 er også kamper som i øyeblikket ikke tillates vist på annet enn "high pay" kanaler. Da er det i praksis Canal+,Viasat eller TV2 som er potensielle budgivere. Viasat har akkurat kjøpt Champions League for enorme summer. Dermed kan det være logisk å anta at kampen hadde stått mellom Canal+ og TV2Sport. Canal+ har sannsynligvis brukt minst penger av alle på rettigheter de siste årene. Det kan sikkert forklare et sjokkbud og nå får også Canal+ tid til å bygge opp evt. nye kanaler.

Canal+ har ikke brukt mye på fotballrettigheter de siste årene mens TV2 har svidd av mye på OL, Premier League osv. Kanskje er det logisk at C+ har mest penger å legge på bordet. At Premier League glapp for Canal+ for noen sesonger siden kan muligens også forklares med litt mangel på finansene etter at Bonnier(TV4SE) kjøpte Canal+ og finanskrisen kom like etterpå. Bonnier solgte senere 35% av Canal+ og er da antagelig ikke alene om å finansiere Canal+ satsninger.

Kampene på fredag,søndag kl.20 og mandag har NFF/fotball media tidligere forlangt at skal sendes på "gratis" kanaler. Antar det samme vil skje nå. Hvertfall med minst en av Tippeliga kampene og hjemme landskampene.

Expert Ostemannen sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2009
    Poster
    5,350
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av sirant
    syns det er bra at det er på canal+ igjen, bare å få championsleage og premier leage der nå, så hadde verden vært perfekt :P
    +1
    Mentor 8 - NAD M50 - NAD M51 - NAD M52 - 2x NAD 275

Sjekk ut Min Hifi!
    Her er min hjemmekino!

Active
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    493
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    De har neppe noen andre forpliktelser annet enn å skaffe mest mulig inntekter til klubbene. Canal+ har IKKE kjøpt kampene til kamper fredag, søndag kl.20 og mandag. Det er disse kampene som har allmenn interesse og som NFF tidligere krevde 60% dekning for (derfor går disse kampene på typiske grunnpakke kanaler som TV2,TV2Zebra og MAX).

R
    Kampene på fredag,søndag kl.20 og mandag har NFF/fotball media tidligere forlangt at skal sendes på "gratis" kanaler. Antar det samme vil skje nå. Hvertfall med minst en av Tippeliga kampene og hjemme landskampene.
    Vi har kjøpt hovedkampen, det som i dag er søndagskampen klokken 20.00 og TV 2s førstevalg
    Slik blir din nye fotballhverdag på TV - VG Nett

Medlem siden
    Sep 2006
    Sted
    Lunner/Hadeland
    Poster
    2,709
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av kewell79
    Vi har kjøpt hovedkampen, det som i dag er søndagskampen klokken 20.00 og TV 2s førstevalg
    Slik blir din nye fotballhverdag på TV - VG Nett
    Interessant. Når jeg leste de første meldingene om dette på kampanje.com så virket det som det kun var betal-tv rettighetene Canal+ hadde kjøpt (dvs. kampene kl. 18 på søndag). Canal+ kjøper norsk fotball | kampanje.com

Canal+ har antagelig kjøpt søndagskampen kl. 20 til den nye "gratis kanalen" som skal konkurrere med TV2,MAX,TV2 Zebra osv.
    Canal+ vurderer norsk gratiskanal | kampanje.com

Newcomer
    Medlem siden
    May 2008
    Poster
    55
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Håper for all del at C+ IKKE kommer med en gratiskanal i Norge. TV2 og NFF har de siste årene ødelagt produktet Tippeligaen med massiv publikumssvikt ved å gjøre det alt for tilgengelig. Folk møter ikke opp på stadion fordi det er langt lettere å se kampen på TV.

For å få tilbake publikum og eksklusiviteten bør det maksimalt være én kamp på gratis-tv pr Tippeligarunde.

Expert Supertramp sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2010
    Poster
    7,330
    Takk & like
    Nevnt
    15 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Interessant. Når jeg leste de første meldingene om dette på kampanje.com så virket det som det kun var betal-tv rettighetene Canal+ hadde kjøpt (dvs. kampene kl. 18 på søndag). Canal+ kjøper norsk fotball | kampanje.com

Canal+ har antagelig kjøpt søndagskampen kl. 20 til den nye "gratis kanalen" som skal konkurrere med TV2,MAX,TV2 Zebra osv.
    Canal+ vurderer norsk gratiskanal | kampanje.com
    Og da er du kanskje enig med meg i at avtalen allikevel er av allmenn interesse og burde vært ute på anbud hos flere tilbydere?

NFF er en del av NIF som får store økonomiske bidrag fra Norsk-Tipping*

* Norsk Tipping AS er et heleid statlig aksjeselskap underlagt Kultur- og kirkedepartementet. Selskapet ble stiftet i 1948 og har hovedkontor på Hamar. Midlene til idrettsformål fordeles av regjeringen, mens midler til kulturformål fordeles med to tredeler av Stortinget og en tredel av regjeringen.

Om det ikke er en offentlig institusjon som sådan, så er dette i en gråsone som går Barentshavet en høy gang. Her bør det komme reaksjoner fra politisk hold og fra Konkurransetilsynet.

Intermediate orso sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    3,604
    Takk & like
    Nevnt
    4 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Skulle heller sett at Canal + fikk Mesterligaen. TV2 har gjort en god jobb med norsk fotball og Premier League. Viasat er derimot noe stort møl, synd at de skal fortsette med Mesterligaen.

Og hvis noen fra Viasat leser dette: Vær så snill og kvitt dere med Jan Åge Fjørtoft!

Side 2 av 3 FørsteFørste 1 2 3 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •