Samsung TV-tunere godkjennes av CD

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 1 av 2 1 2 SisteSiste
Viser resultater 1 til 20 av 29
    Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    219
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Samsung TV-tunere godkjennes av CD

Mulig at dette er gammelt nytt?

Tv: Gladnyhet for deg med parabol! - DinSide Bolig

Anyway er det lite interessant for meg før det sitter en harddisk i Tv`en.

Intermediate corleone sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2006
    Poster
    807
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Uansett veldig kjekt, verden går fremover.

Intermediate Bobben1 sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2006
    Sted
    Lunner/Hadeland
    Poster
    2,709
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Ignite

CAM har vært godkjent lenge men det er først nå det er godkjent IDTV for parabol.

Det står noe om dette i siste kundenytt fra CD:
    Kundenytt DTH April 2010

Intermediate Egon sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    716
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Regner med ingen har prøvd denne løsningen enda. Spent på hvordan GUI er og hvor stabil, rask og brukervennlig tuneren er.

Active
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    349
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vil CAMen være låst til TVen, eller kan den også brukes i PC/andre tunere?

Intermediate digitech sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    991
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Egon
    Regner med ingen har prøvd denne løsningen enda. Spent på hvordan GUI er og hvor stabil, rask og brukervennlig tuneren er.
    Jeg tror ikke du skal ha kjempe store forventninger til den innebygde CD tuneren i en TV Det blir mest sannsynlig samme GUI platform de bruker i sine mottakere , eller blir det enda mere forenklet og integrert i menyen til Samsung TV'n, på samme måte som RiksTv har funnet sin plass i Samsung sine Tv'r.
    Det er selvfølgelig veldig praktisk å rydde litt under TV'n , men dette går utover valget. Men jeg tror denne løsningen blir en salgssukses for CD, tenker på kunder som skal etablere abbonement forhold til CD og samtidig kjøpe Flat skjerm.
    Det overasker meg at Samsung har ikke satset å integrere harddisk for opptak i disse modeller ?!

Medlem siden
    Sep 2006
    Sted
    Lunner/Hadeland
    Poster
    2,709
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av digitech
    Jeg tror ikke du skal ha kjempe store forventninger til den innebygde CD tuneren i en TV Det blir mest sannsynlig samme GUI platform de bruker i sine mottakere , eller blir det enda mere forenklet og integrert i menyen til Samsung TV'n, på samme måte som RiksTv har funnet sin plass i Samsung sine Tv'r.
    Det er selvfølgelig veldig praktisk å rydde litt under TV'n , men dette går utover valget. Men jeg tror denne løsningen blir en salgssukses for CD, tenker på kunder som skal etablere abbonement forhold til CD og samtidig kjøpe Flat skjerm.
    Det overasker meg at Samsung har ikke satset å integrere harddisk for opptak i disse modeller ?!
    GUI er sannsynligvis helt vanlig GUI som allerede finnes i Samsung TV'er. Det er ikke noe GUI i CAM'en. Det er jo bare å ta en titt i brukermanualen for de aktuelle TV'ene. Det som er spennende er hvordan TV'n søker kanaler og hvordan den viser EPG.

Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    716
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Bobben1
    GUI er sannsynligvis helt vanlig GUI som allerede finnes i Samsung TV'er. Det er ikke noe GUI i CAM'en. Det er jo bare å ta en titt i brukermanualen for de aktuelle TV'ene. Det som er spennende er hvordan TV'n søker kanaler og hvordan den viser EPG.
    Ja, det var det jeg mente. Har ikke sett hvordan Samsungs GUI er. Virker det ok eller? Har hørt "rykter" om at akkurat kanalsøkingen er ganske knotet for de som har hatt Riks-TV.. Håper det ikke er samme problemet for satellitt. Snakket med Canal Digital i går.. Kundebehandleren der var helt blank på innebygde satellittunere. Merkelig. Mener det sto noe om det i siste kundebladet deres.

Medlem siden
    Sep 2006
    Sted
    Lunner/Hadeland
    Poster
    2,709
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja, det var det jeg mente. Har ikke sett hvordan Samsungs GUI er. Virker det ok eller? Har hørt "rykter" om at akkurat kanalsøkingen er ganske knotet for de som har hatt Riks-TV.. Håper det ikke er samme problemet for satellitt. Snakket med Canal Digital i går.. Kundebehandleren der var helt blank på innebygde satellittunere. Merkelig. Mener det sto noe om det i siste kundebladet deres.
    Kanalsøk for parabol kan antagelig gjøres mye enklere enn i bakkenettet. Et kanalsøk for CD parabol er unnagjort på 5-10 sekunder dersom TV'n utnytter dataene i transponderen.

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2009
    Poster
    119
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Ignite

Trenger vel ikke hardisk i tv'en når man kan ta opp til minnepenn/ekstern harddisk? Ser at din side skriver at man kan glemme opptak, men det skal likevel være mulig, i allefall på enkelte modeller som blant annet UE40C8xxx. Står beskrevet på samsung sine sider. Ulempen kontra en CDPVR er at det kun er en tuner, ikke 2. Med andre ord kan du ikke se på en kanal og ta opp på en annen.

Panasonic skal også ha opptak til USB på enkelte av sine modeller.

Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    716
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fikk en mail fra Hifi-klubben angående dette:

"Hei,

Jeg er dessverre ikke sikker på om denne er godkjent av Canal Digital. Det må du nesten høre med de om. Det vet evt også hvor mye en CAM vil koste. Men det skal sies at selv om tven er godkjent og det skal fungere er det dessverre ikke sikkert at det gjør det. Selv om du har CAM. Vi har hatt flere tilfeller hvor det rett og slett ikke fungerer selv om det fungerer på papiret. Dette har ikke Canal Digital eller vi noen svar på. Dessverre. Så hvis du får vite at det fungerer er det ikke sikkert det gjør det. Det vet du ikke før du har prøvd. Men vi anbefaler uansett våre kunder å bruke dekoder. Bildeprosessoren i tven er ikke så bra som i en dekoder, så du vil få mye bedre bilde ved bruk av en dekoder. Det stemmer som du sier, at det ikke er noen PVR-funksjon innebygget i tven.

Skulle du ha flere spørsmål er det bare å ta kontakt, så hjelper vi deg.

Med vennlig hilsen

Hi-Fi klubben Kundeservice
    Marcus Thranesgate 2
    0473 Oslo"

Medlem siden
    Sep 2006
    Sted
    Lunner/Hadeland
    Poster
    2,709
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fikk en mail fra Hifi-klubben angående dette:

"Hei,

Jeg er dessverre ikke sikker på om denne er godkjent av Canal Digital. Det må du nesten høre med de om. Det vet evt også hvor mye en CAM vil koste. Men det skal sies at selv om tven er godkjent og det skal fungere er det dessverre ikke sikkert at det gjør det. Selv om du har CAM. Vi har hatt flere tilfeller hvor det rett og slett ikke fungerer selv om det fungerer på papiret. Dette har ikke Canal Digital eller vi noen svar på. Dessverre. Så hvis du får vite at det fungerer er det ikke sikkert det gjør det. Det vet du ikke før du har prøvd. Men vi anbefaler uansett våre kunder å bruke dekoder. Bildeprosessoren i tven er ikke så bra som i en dekoder, så du vil få mye bedre bilde ved bruk av en dekoder. Det stemmer som du sier, at det ikke er noen PVR-funksjon innebygget i tven.

Skulle du ha flere spørsmål er det bare å ta kontakt, så hjelper vi deg.

Med vennlig hilsen

Hi-Fi klubben Kundeservice
    Marcus Thranesgate 2
    0473 Oslo"
    Problemet Hifi klubben belyser er den store svakheten med CAM løsning. Det kan fungere fint med en TV/boks produsent mens det kan fungere svært dårlig i en annen produsents TV/boks.

For at common interface CAM'en skal fungere så må den (og TV/boks) også takle mer bitrate enn DVB standarden for common interface krever ellers vil man få problemer med "HD transponderene" med 30Ms/s. I DVB common interface standarden så er kravet at common interface skal håndtere 58Mbps mens de fleste "HD transponderene" sender med 66.8Mbps.

Uansett så kan sikkert CAM støtten forbedres dersom produsenten lager en ny software til TV'n. Man vet jo hvor stort behovet er for software oppgraderinger av digital tunere og en TV med integrert digital dekoder vil ikke være noe unntak.

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    156
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg kan ikke forstå hvorfor separat dekoder skal gi bedre bilde. På kabel-tv synes jeg det er motsatt. Det synes jeg gjelder både for Samsung og Sony. Det er akkurat det samme signalet i kabel-tv som på parabol så kvaliteten bør bli helt lik.

Nå er forresten Sonys tv-modeller med parabol-tuner rett rundt hjørnet. De har siste siffer som slutter på 5, f.eks. KDL-40EX505. Jeg venter på KDL-60EX705 ...

Intermediate Rolle sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    1,460
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Sabre
    Trenger vel ikke hardisk i tv'en når man kan ta opp til minnepenn/ekstern harddisk? Ser at din side skriver at man kan glemme opptak, men det skal likevel være mulig, i allefall på enkelte modeller som blant annet UE40C8xxx. Står beskrevet på samsung sine sider. Ulempen kontra en CDPVR er at det kun er en tuner, ikke 2. Med andre ord kan du ikke se på en kanal og ta opp på en annen.
    Hvis du tar opp til ekstern harddisk blir det analog opptak i standard oppløsning. TV må vel også være påslaget og stilt på rett kanal for at det skal funke.

For meg selv er et liv uten HD-PVR helt utelukket. PVR er en så genial løsning at etter en tids bruk kan man rett og slett ikke klare seg uten.

Eneste problemet er at av og til ønsker man at den hadde 4 tunere, minst

Medlem siden
    Sep 2006
    Sted
    Lunner/Hadeland
    Poster
    2,709
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av erik65
    Jeg kan ikke forstå hvorfor separat dekoder skal gi bedre bilde. På kabel-tv synes jeg det er motsatt. Det synes jeg gjelder både for Samsung og Sony. Det er akkurat det samme signalet i kabel-tv som på parabol så kvaliteten bør bli helt lik.

Nå er forresten Sonys tv-modeller med parabol-tuner rett rundt hjørnet. De har siste siffer som slutter på 5, f.eks. KDL-40EX505. Jeg venter på KDL-60EX705 ...
    Det avhenger kanskje av hvilken dekoder som benyttes. F.eks. så gir den gamle HD dekoderen uten harddisk for parabol mye dårligere bilder på SD kanaler enn HDPVR'n. Om det er samme sak for kabeltv dekoderene vet jeg ikke. HDPVR gir dårlig bilde på NRK1 HD dersom man kjører 1080i ut.

Jeg er helt enig i at TV'n burde kunne gjøre jobben like bra forutsatt at TV'ns interne digitale dekoder benyttes men det kan jo være "bugs" eller prosessor begrensninger som gjør at resultatet blir dårligere. Det kan være at en "billig" oppskalering fungerer best dersom den gjøres i prosessoren som foretar mpeg dekomprimeringen (men dette vil jo skje i TV'n dersom man benytter integrert tuner/dekoder). Jeg holder meg til egen boks. Har mest sans for komponenter og ikke alt i ett løsninger men for mange vil enkle alt i ett løsninger være det beste.

Active
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    453
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Rolle
    Hvis du tar opp til ekstern harddisk blir det analog opptak i standard oppløsning. TV må vel også være påslaget og stilt på rett kanal for at det skal funke.

For meg selv er et liv uten HD-PVR helt utelukket. PVR er en så genial løsning at etter en tids bruk kan man rett og slett ikke klare seg uten.

Eneste problemet er at av og til ønsker man at den hadde 4 tunere, minst
    Vet ikke helt om du har skjønt dette, men noen samsung og panasonic har usb port som du kan koble til usb harddisker, Dette er ikke analogt, men et identisk opptak av kilden. Jeg har selv panasonic G20 modell mot Canal digital kabel og det fungerer meget bra, også på HD kanalene. Eneste ulempen er at man har kun 1 tuner. Man kan ta opp på 1 kanalen og se f eks Blu-ray/dvd på en HDMI inngang. Serie opptak er heller ikke aktiv enda, men skal komme ifølge panasonic support.

Intermediate Rolle sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    1,460
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av simen02
    Vet ikke helt om du har skjønt dette, men noen samsung og panasonic har usb port som du kan koble til usb harddisker, Dette er ikke analogt, men et identisk opptak av kilden. Jeg har selv panasonic G20 modell mot Canal digital kabel og det fungerer meget bra, også på HD kanalene. Eneste ulempen er at man har kun 1 tuner. Man kan ta opp på 1 kanalen og se f eks Blu-ray/dvd på en HDMI inngang. Serie opptak er heller ikke aktiv enda, men skal komme ifølge panasonic support.
    Jeg må bare si, at hvis du får lagret HD materiale i HD kvalitet på en ekstern USB harddisk så må det regnes som et gjennombrudd. Canal Digital har tidligere ikke godkjent utstyr som gjør slikt mulig

Active
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    453
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Rolle
    Jeg må bare si, at hvis du får lagret HD materiale i HD kvalitet på en ekstern USB harddisk så må det regnes som et gjennombrudd. Canal Digital har tidligere ikke godkjent utstyr som gjør slikt mulig
    Harddisken parres sammen med tv'en så opptaket er ikke mulig å lese på annet enn tv'en som den er parret med. På lik linje med grundig sin tuner for bakkenett som har usb port for å pause livetv. nå er ikke panasonic tv'ene godkjent for sattelite enda. V og VT serien har parabole tuner, men de blir vel det antagelig godkjent etterhvert som dem kommer. G serien har DVB-c og DVB-t og den er godkjent av canal digital kabel.

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    952
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har testet litt på en Samsung 7 serie på en messe.
    Kanalsøk er raskt og enkelt.
    Du finner Canal Digital Sat i Antenne menyen, man velger denne og søket går like raskt som CD sine bokser.
    Kanallista blir lik som på CD sine bokser, man kan lage egne lister.
    GUI er standard Samsung, greit nok.
    EPG funker, tidslinje visning. Så ok ut men manglet bilde i bildeskjermen (lite tv bilde oppe i venstre hjørnet).
    Den var koblet til 1Tbit HDD, funket som bare det.
    Kan pause, ta opp direkte eller fra EPG.
    Var imponert over det de kaller Internet@TV mange Apps er lagt inn fra fabrikk, deriblant YouTube, Twitter og Skype.
    Rask å få opp sia og å bruke.
    Så den demonstret styrt fra en iPhone, imponerende! En drøm når man brukte YouTube, man får da fult tastatur som er noe bedre en knappene 0-9 selv om Samsung har laget funksjon lik mobil med T9.
    Eneste negative med den var at den ikke viste kanalinfo banneret ved kanalbytte, man må trykke INFO hvis man ønsker å lese hva som går. Klønete, alle dekodere viser denne automatisk.
    Men denne vil jeg ha! bort med løs dekoder.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    19
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Noen som har erfart når man har søkt inn kanalene, at det står forvrengt signal?
    Kortet fungerer på vanlig satelitt tuner , men får bare inn åpne kanaler (poker kanal, vision norge osv)
    I følge canal digital skal alt være i orden hos dem.

Side 1 av 2 1 2 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •