Premier League utelukkende på betal-tv - Side 9

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 9 av 19 FørsteFørste ... 5 6 7 8 9 10 11 12 13 ... SisteSiste
Viser resultater 161 til 180 av 361
    Intermediate Alastor sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    1,124
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Folkens, dersom viasat og tv2 blir enige, og viasat skal vise dette betyr at de vil distribuere premierleague-kanalene til tv2, ikke at de skal kjøre egen produksjon med fjørtoft og co! Det er nemlig forskjell på tvkanalen viasat sport, og TV-distributøren viasat.

Så ikke fortvile HELT nå da .

Intermediate classic46 sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    1,904
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Cool

Sitat Opprinnelig postet av partyboynr1
    Har så å si null peiling på Dreambox selv, men vet du får kanaler fra alle land verden rundt. Er vell litt i gråsonen.
    Er vell noen som må sitte på kortene, og sende signaler til andre?
    Selv om den har et fint navn, så tror jeg nok ikke en Dreambox kan trylle fem PL til deg...her gjelder det å ha litt is i maven....Det ordner seg nok, og jeg har tro på at Viasat kommer til å formidle TV2 og deres PL satsing....
    Og på sikt kommer nok CD etter,....
    Og ikke glem hvem som fikk PL i Sverige..det var Viasat...så de må jo sende stort sett det samme som TV 2....så et samartbeid der vil vel være en win win....situasjon....:-)
    TV: LG 55 UH 850VAEN=4K/Ultra HD Edge LED med 200 hz, 3D WiFi og Smart TV samt støtte for både HDR 10 og Dolby Vision.
    Elektronikk: Yamaha RX-A 860, Panasonic DMP-UB 700, Pioneer DVD med SACD og DVD Audio avspilling.
    VIASAT HD PVR Pace TDS 865 NV+ SAMSUNG GX-V1680 SJ 4K, CANAL DIGITAL ADB HD PVR, til svensk TV og nyeste HD Smart box til norsk TV.
    DAB radio: Tiny Audio M7 med optisk utgang. Høyttalere: Canton CD 160 7.1 Og oppdaterte HDMI kabler...ikke noe Clas eller Biltema her i huset...

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    687
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Med dreambox så kan du dele kort med andre. Dvs. at ein sitter med fleire kort, så betaler du han for å "bruke" hans kort. Men du får jo bare inn dei kanalene som du sjølv kan ta inn, så visst du har ei CD antenne med 1 lnb så er det heilt bortkastet. Er ikkje alle som kan ta inn sky osv..

Intermediate
    Medlem siden
    Aug 2003
    Poster
    2,195
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Mitt abb. med CD opphører 31.07. så jeg sendte akkurat en oppsigelse for å opprettholde fristen. Jeg har heldigvis mulighet for Altibox (har internett der), men syns sånne situasjoner er utrolig irriterende.

Jeg hadde tv via Altibox før, men siden de ikke kunne levere C+ Sport HD så kjøpte jeg 2 stk. PVR dekodere fra CD og sa opp Altibox. Nå må jeg antageligvis kaste ut paraboldekoderne (til 6k...) og få inn nye fra Altibox igjen:?

Intermediate OleM sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    4,162
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har sagt opp mitt C+ ab. Der kommer det i hvertfall ikke PL til høsten.. Men jeg synes foreløpig det er for tidlig å avfeie PL på CD til høsten.
    Supporterunionen er i hvertfall opptatt av distribusjon og skal ha møter med både TV2 og CD.

SBF planlegger møte med Canal Digital
    Interessegruppen som har som hovedmål å ivareta supporternes interesser i forbindelse med Premier League-sendingene i Norge planlegger et møte med Canal Digital.
    Av Frank H. Larsen
    Riks-TV og Altibox er per dag dato de to eneste selskapene som har kommet til enighet med TV2 om distribusjon av Premier League-produktet fra sesongstart 14.august.

- Det har kommet sterke reaksjoner fra folket om hvorfor Canal Digital, GET og Viasat ikke har underskrevet kontrakt med TV2. I dagspressen kan vi lese om at vi supporterne skal senke skuldrene, alle vil få! Interessegruppen/SBF skal i møte med TV2 tirsdag 25. mai. Et møte med Canal Digital vil avtales i de nærmeste dagene, skriver Trond Fuhre, leder av Supporterunionen for Britisk Fotball (SBF), på Supporterunionens nettsted.
    Liverpool.no - YNWA

Active
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    453
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dagens Næringsliv 22.05.2010:

ENGELSK FOTBALL TIL ALLE

"Etter lang tids press og drakamp, tyder alt på at engelsk elitefotball kommer til alle norske tv-seere, uansett hva slags antenne, parabol eller kabel de har."

Med andre ord, ingen grunn til å stresse!

Alle parter kommer med sine kommentarer i artikkelen. Og forhandlinger pågår med alle distributører skrives det. Store summer i bildet. Og med det, blir avtaler heller ikke avgjort "natten over".

En strategisk "gimmick" fra TV2 sin side med å presentere PL avtalene med RiksTV og Altibox allerede nå. Lyse (Altibox) betalte 100 millioner kr av PL rettighetene for TV2.

Og da må Lyse ha noe igjen for pengene ved at TV2 lar folk gå på limpinnen ved å tro at bare Lyse og RiksTv vil sende PL........ Og folk biter på, og skifter tv leverandør...

Det er et spill på høyt nivå med en halv milliard kr i potten. Smør dere med tålmodighet, forhandlinger pågår.

TV2 må bare være sikker på at Canal Digital, Get osv betaler mest mulig av den summen på en halv milliard...

Altibox er subsidiert av energiselskapene og deres strømkunder, og lar det komme Lyse til gode med relativt gunstige priser på tv-fotball. Mens med RiksTv har jo TV2 eierinteresser, og kan ikke tenke meg noe annet ett at PL får fordeler der også.

Slutt regningen for PL rettighetene ønsker TV2 at Canal Digital, Get og Viasat skal sitte igjen med...

De videre forhandlinger får vise hva dem kommer frem til, TV2 som er hardt rammet av fallet i reklame markedet og med nedbemanning i selskapet må en jo få inn penger etter PL kjøpet. Og da holder det ikke med nett-tv...

I mellomtiden kan vi forbrukere sitte på gjerdet en god stund til.

Og Canal+ ?

De store ballartistene vil jo fortsatt holde til der.

- Barcelona og Messi
    - NBA basket

La Liga i HD. Serie A i HD. NBA i HD.
    Fotball EM i HD.
    Carling Cup.

Itillegg har Canal+ og Telenor kjøpt rettigheter til ATP og WTA turneringen i tennis, inkl Wimbledon, Copa America og Erdivisie.

http://www.kampanje.com/medier/article574387.ece

Men det stopper ikke med de nye rettighetene til Canal+. Kampanje skriver at nye store rettighets kjøp er ventet av Canal+ i tiden som kommer:

http://www.kampanje.com/medier/article574505.ece

Fortsetter det sånn vil Canal+ bli den store sportskanelen. Og med Telenor på laget vil kanalen ha helt andre finansielle muskler til nye rettighetskjøp enn før.

Og det er bare 2,5 år til neste PL budrunde skal være i mål... Tippeliga og Champions League burde også være nye mål for Canal+.

Newcomer nikkospikko sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    107
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Wind
    Dagens Næringsliv 22.05.2010:

ENGELSK FOTBALL TIL ALLE

"Etter lang tids press og drakamp, tyder alt på at engelsk elitefotball kommer til alle norske tv-seere, uansett hva slags antenne, parabol eller kabel de har."

Med andre ord, ingen grunn til å stresse!

Alle parter kommer med sine kommentarer i artikkelen. Og forhandlinger pågår med alle distributører skrives det. Store summer i bildet. Og med det, blir avtaler heller ikke avgjort "natten over".

En strategisk "gimmick" fra TV2 sin side med å presentere PL avtalene med RiksTV og Altibox allerede nå. Lyse (Altibox) betalte 100 millioner kr av PL rettighetene for TV2.

Og da må Lyse ha noe igjen for pengene ved at TV2 lar folk gå på limpinnen ved å tro at bare Lyse og RiksTv vil sende PL........ Og folk biter på, og skifter tv leverandør...

Det er et spill på høyt nivå med en halv milliard kr i potten. Smør dere med tålmodighet, forhandlinger pågår.

TV2 må bare være sikker på at Canal Digital, Get osv betaler mest mulig av den summen på en halv milliard...

Altibox er subsidiert av energiselskapene og deres strømkunder, og lar det komme Lyse til gode med relativt gunstige priser på tv-fotball. Mens med RiksTv har jo TV2 eierinteresser, og kan ikke tenke meg noe annet ett at PL får fordeler der også.

Slutt regningen for PL rettighetene ønsker TV2 at Canal Digital, Get og Viasat skal sitte igjen med...

De videre forhandlinger får vise hva dem kommer frem til, TV2 som er hardt rammet av fallet i reklame markedet og med nedbemanning i selskapet må en jo få inn penger etter PL kjøpet. Og da holder det ikke med nett-tv...

I mellomtiden kan vi forbrukere sitte på gjerdet en god stund til.

Og Canal+ ?

De store ballartistene vil jo fortsatt holde til der.

- Barcelona og Messi
    - NBA basket

La Liga i HD. Serie A i HD. NBA i HD.
    Fotball EM i HD.
    Carling Cup.

Itillegg har Canal+ og Telenor kjøpt rettigheter til ATP og WTA turneringen i tennis, inkl Wimbledon, Copa America og Erdivisie.

http://www.kampanje.com/medier/article574387.ece

Men det stopper ikke med de nye rettighetene til Canal+. Kampanje skriver at nye store rettighets kjøp er ventet av Canal+ i tiden som kommer:

http://www.kampanje.com/medier/article574505.ece

Fortsetter det sånn vil Canal+ bli den store sportskanelen. Og med Telenor på laget vil kanalen ha helt andre finansielle muskler til nye rettighetskjøp enn før.

Og det er bare 2,5 år til neste PL budrunde skal være i mål... Tippeliga og Champions League burde også være nye mål for Canal+.
    Forsøker å finne denne artikkelen i Dagen næringsliv, men klarer ikke. Har du en lenke til denne? Skulle gjerne kikket på den

Active
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    453
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av nikkospikko
    Forsøker å finne denne artikkelen i Dagen Næringsliv, men klarer ikke. Har du en lenke til denne? Skulle gjerne kikket på den
    Artikkelen var i papiravisen. Over nærmere 2 sider. Var mest om at man håper å komme til enighet. "Vi har for vane å komme til enighet" var det en fra Get sa. Videre at det har vært forhandlinger siden påske. Og at Canal Digital håper på en snarlig løsning.

Dette var hentet fra DN:

ENGELSK FOTBALL TIL ALLE

Resten av innlegget var mine kommentarer.

- Om spillet rundt PL ballen og hvem som kan se den til høsten :?

Følg med i neste episode om hvordan TV2 skal få hentet inn igjen en halv milliard kroner!

Intermediate Bobben1 sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2006
    Sted
    Lunner/Hadeland
    Poster
    2,709
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Wind
    Artikkelen var i papiravisen. Over nærmere 2 sider. Var mest om at man håper å komme til enighet. "Vi har for vane å komme til enighet" var det en fra Get sa. Videre at det har vært forhandlinger siden påske. Og at Canal Digital håper på en snarlig løsning.

Dette var hentet fra DN:

ENGELSK FOTBALL TIL ALLE

Resten av innlegget var mine kommentarer.

- Om spillet rundt PL ballen og hvem som kan se den til høsten :?

Følg med i neste episode om hvordan TV2 skal få hentet inn igjen en halv milliard kroner!
    Lyse skal ha betalt 100 millioner i følge kampanje.com. Da gjenstår det 400millioner hvis infoen på kampanje.com er riktig. Det skulle tilsvare ca. 75000 abbonenter som betaler 200kr. pr. måned i de 3 årene TV2 har rettighetene (med 25% moms blir regnestykket 200x0.75x36månederx75000=ca. 400 millioner). Men 75000 kunder vil antagelig være veldig dårlig butikk. Det kommer garantert andre utgifter i tillegg. Jeg har ingen tro på at Sumo løsningen er bra og det kan bryte totalt sammen dersom hundrevis av tusen skal se Premier League.

Skal Sumo levere fotball i HD så må de levere bitrater et sted mellom 5-10Mbps dersom det ikke er såkalt YouTube HD. For det første så må man ha en internet access på 10Mbps og for det andre så må ISP'n ha enorm kapasitet.

Jeg antar også at TV2 muligens har liten interesse av å få på plass avtaler med andre leverandører før i august siden det er en fordel for RiksTV og deres partner Lyse. De har hvertfall ingen som helst grunn til å ordne dette raskt.

Newcomer nikkospikko sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    107
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg så forøverig England vs Mexico på "Viasat on demand" plattformen i går, og det resulterte i 90 minutter med frysninger nedover ryggraden. Nå vet ikke jeg hvordan Sumo plattformen fungerer opp imot Viasat sin løsning, men bare tanken på en hel sesong med med Premier League i DEN kvaliteten, får meg til å brekke

Men har fortsatt is i magen. Har forøverig gitt CD beskjed om at mitt abb sies opp 1 August, dersom en avtale ikke er på plass.

Active
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    453
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Bobben1
    Lyse skal ha betalt 100 millioner i følge kampanje.com. Da gjenstår det 400millioner hvis infoen på kampanje.com er riktig. Det skulle tilsvare ca. 75000 abbonenter som betaler 200kr. pr. måned i de 3 årene TV2 har rettighetene (med 25% moms blir regnestykket 200x0.75x36månederx75000=ca. 400 millioner). Men 75000 kunder vil antagelig være veldig dårlig butikk. Det kommer garantert andre utgifter i tillegg. Jeg har ingen tro på at Sumo løsningen er bra og det kan bryte totalt sammen dersom hundrevis av tusen skal se Premier League.

Jeg antar også at TV2 muligens har liten interesse av å få på plass avtaler med andre leverandører før i august siden det er en fordel for RiksTV og deres partner Lyse. De har hvertfall ingen som helst grunn til å ordne dette raskt.
    Ja, Lyse kom inn med 100 millioner kr. Fra TV2 fikk dem da naturligvis en rask PL avtale sammen med RiksTV. Det gav dem en mulighet til å sette Canal Digital, Get og Viasat sjakk matt for en stund. Og gi Lyse/RiksTV muligheter for nye kunder...Dem må jo få inn igjen sine utgifter, samtidig som Tv2 forhandler videre med CD og Co. Dem er noen luringer.

Forbrukerne er i villrede og ser seg om etter andre løsninger, selv om det neppe er behov for det... For TV2 må jo hente inn 400 millioner kr fra et sted...

Og de 400 millionene er jo bare prisen for rettighetene. På toppen av det, kommer prisen av alt det TV2 må skyte inn i form av utviklingskonstnader, lønnskonstnader, studiosendinger og utgifter til teknisk utstyr. Da vil takstameteret gå fort.... Det har hverken TV2 eller media nevnt noe om.

Pengene vil rulle. Noen må betale...

Ingen grunn til hoppe hit eller dit. Se hva som skjer. Om det så blir ut i august en gang. Det er ingen PL kamper i morgen. Selv om en nesten skulle tro det etter å ha lest noen av innleggene her...

Intermediate Alastor sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    1,124
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av nikkospikko
    Jeg så forøverig England vs Mexico på "Viasat on demand" plattformen i går, og det resulterte i 90 minutter med frysninger nedover ryggraden. Nå vet ikke jeg hvordan Sumo plattformen fungerer opp imot Viasat sin løsning, men bare tanken på en hel sesong med med Premier League i DEN kvaliteten, får meg til å brekke

Men har fortsatt is i magen. Har forøverig gitt CD beskjed om at mitt abb sies opp 1 August, dersom en avtale ikke er på plass.
    Tips: Si det opp 31. juli. Det er 3 måneders oppsigelsestid fra utløpet av kalendermåned...

Intermediate classic46 sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    1,904
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Cool

Sitat Opprinnelig postet av Bobben1
    Viser ikke Premier League på TV 2-kanalen - Medier - Kampanje.com

Sannsynligvis er det også snakk om nye betal-tv
    kanaler for Premier League (dvs. ikke TV2 Sport).

Siste nytt fra RIKSTV:RiksTV - TV 2 SPORT og TV 2 PREMIER LEAGUE HD

For de som ikke kan få nok fotball: 24 timer i døgnet med PL i HD :-)
    TV: LG 55 UH 850VAEN=4K/Ultra HD Edge LED med 200 hz, 3D WiFi og Smart TV samt støtte for både HDR 10 og Dolby Vision.
    Elektronikk: Yamaha RX-A 860, Panasonic DMP-UB 700, Pioneer DVD med SACD og DVD Audio avspilling.
    VIASAT HD PVR Pace TDS 865 NV+ SAMSUNG GX-V1680 SJ 4K, CANAL DIGITAL ADB HD PVR, til svensk TV og nyeste HD Smart box til norsk TV.
    DAB radio: Tiny Audio M7 med optisk utgang. Høyttalere: Canton CD 160 7.1 Og oppdaterte HDMI kabler...ikke noe Clas eller Biltema her i huset...

Active
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    493
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    ikke akkurat noe nytt det....

Active
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    493
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Alastor
    Tips: Si det opp 31. juli. Det er 3 måneders oppsigelsestid fra utløpet av kalendermåned...
    bedre å si opp NÅ, da vil du få mange telefoner om tilbud om det ene og andre, du får helt sikkert et godt tilbud om å fortsette CD når PL er på plass også

Active
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    453
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    E.24.no skriver:

"Holder døra på gløtt for Canal Digital"

TV 2 holder døra på gløtt for Canal Digital | | Media | E24

Men det er jo disse pengene det handler om...

Intermediate corleone sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2006
    Poster
    807
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Alastor
    Det var da rart, jeg har to mnd oppsigelsestid, sa opp 25 Mars og har Canal+ til 31 Mai.

Active svennis1982 sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    333
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av corleone
    Det var da rart, jeg har to mnd oppsigelsestid, sa opp 25 Mars og har Canal+ til 31 Mai.
    2 mnd oppsigelse for pakkene som f.eks. Canal + sport/total og 3 mnd oppsigelse for hele abonnementet til Canal Digital, hvis en f.eks. skal gå over til Altibox

Intermediate digitech sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    991
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Hootie
    Med dreambox så kan du dele kort med andre. Dvs. at ein sitter med fleire kort, så betaler du han for å "bruke" hans kort. Men du får jo bare inn dei kanalene som du sjølv kan ta inn, så visst du har ei CD antenne med 1 lnb så er det heilt bortkastet. Er ikkje alle som kan ta inn sky osv..
    En parabol med flere hoder eller Motorstyring koster nærmest ingenting nå , men besparelsene man får ved å bruke DB eller VU+ eller hva måtte disse Linux baserte bokser hete er enorm :wink: Må regne med at salget av disse kommer til å eksplodere proposjonelt med hver økning av diverse pakke priser eller eksklusive PL sendinger i en "Betal TV "kanal . Det er vel en grense hva en norsk familie budsjet tåler.
    Det blir spennende om CD senker prisene på Entartain abo i tilfelle de ikke kommer til enighet med TV2

Intermediate corleone sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2006
    Poster
    807
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av svennis1982
    2 mnd oppsigelse for pakkene som f.eks. Canal + sport/total og 3 mnd oppsigelse for hele abonnementet til Canal Digital, hvis en f.eks. skal gå over til Altibox
    Hmm jaha, jeg har Entertain pakken og det var to mnd, på parabol.

Side 9 av 19 FørsteFørste ... 5 6 7 8 9 10 11 12 13 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •