Premier League utelukkende på betal-tv - Side 8

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 8 av 19 FørsteFørste ... 4 5 6 7 8 9 10 11 12 18 ... SisteSiste
Viser resultater 141 til 160 av 361
    Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2008
    Poster
    238
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    "Slik blir fotball i HD på Sumo"

TV 2 Sumo • Promo: Slik blir HD på TV 2 Sumo

Vel, greit nok det ser fint ut med noen HD-klipp i slow motion(for dem som har en stabil linje over 6mbps) på en 17". Men dette er langt fra hvordan en live-HD stream vil se ut overført til en 50".

Hva med å faktisk vise fotball i reklamen, slik at folk får et riktig bilde av kvaliteten?

Intermediate orso sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    3,604
    Takk & like
    Nevnt
    4 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hva er det som gjør at det blir så billig med Altibox? 179 kr for både norsk og engelsk fotball er jo under halvparten av hva man betaler hos andre.

Har selv ikke mulghet til Altibox, så vidt jeg kan se. Bofiber.no bygger ut i området vårt, men kan ikke se at de tilbyr Altibox.

Skulle det vise seg at det ikke kommer avtaler med parabol aktørene, vurderer jeg for min del å boikotte hele greien. Kombinasjonen mye reklame og høy pris, lukter uansett dårlig. Synes dessuten TV2 sine sportssendinger ikke er spesielt gode. At de mistet Semb, var et stort tap. Da får det heller bli gratis web sendinger i dårlig kvalitet og noen pub turer når det frister.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2009
    Poster
    8
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

TV 2-direktør: - Canal Digital driver med løgn

Intermediate Espen84 sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2009
    Poster
    968
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av snooze
    **** så irriterende... ååå!!!

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    860
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Wink

Sitat Opprinnelig postet av Bobben1
    De som vurderer en slik løsning bør være klar over at de ikke vil kunne se kampen(e) på lørdag kl. 16. Sky deler også rettighetene med ESPN så det holder ikke med Sky Sports med mindre man kun vil se 2 kamper i uka (av og til 3).
    Dette er helt korrekt noe jeg også påpekte i ett tidligere innlegg.Sky har aldri visst like mye som CD.Jeg har som sagt også spedd på med ESPN for å få flere kamper.MEN- det viktigste og største problemet for de aller fleste er mangel på signal dekning der de bor.Dersom du kan ta inn signalet fra Astra 2D på 28,2 E,så kan resten løses relativt enkelt via de selskapene som tilbyr Sky på nettet.Vær oppmerksom på at Sky HD-box kan kjøpes lovlig ut av UK på vanlige nettsteder,mens kortet bør kjøpes hos f. eks.SkyNow.com.Men husk det er dumt å kjøpe noe som helst før du har signalet.
    Stølen

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    169
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vi som har canal digital har binding på våre abonomang (var så dum jeg trodde cd skulle fortsette med pl så jeg kjøpe meg HD-reciver fra dem) så nå er jeg bindet til cd til langt ut på høsten så for meg er det helt uaktuelt med nytt abonomang før binding er over.

Når det er over så kommer jeg nok til og gjøre store endringer på mitt abonomang men noe riks tv er helt uaktuelt.

Tv: 3 HD kanaler

hva sa dere HD kanaler dere har ikke kapasitet til og sende hd via riks-tv, og dessuten 720p har ingenting med hd og gjøre.

Så blir nok streaming på meg til høsten.

Synd for syns cd har gjort en veldig bra jobb på sitt pl tilbud.

Intermediate Bobben1 sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2006
    Sted
    Lunner/Hadeland
    Poster
    2,709
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av alphadec

Synd for syns cd har gjort en veldig bra jobb på sitt pl tilbud.
    Går ut fra at du mener Canal+ siden det er Canal+ som har hatt rettighetene til Premier League :-)

Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    3,604
    Takk & like
    Nevnt
    4 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er nesten overbevist om at PL vil komme til både CD og Viasat. Hvis ikke det skjer, så gambler TV2 noe vanvittig. Greit nok at de aller største entusiastene er villig til å bytte TV plattform, men veldig mange vil ikke gjøre det. Hvis de i tillegg ikke bedrer Sumo kvaliteten, vil de gå glipp av svært mange kunder. Det har de ikke råd til. Skulle det vise seg at TV2 gambler og prøver å få folk over på WEB TV, så tror jeg de vil mislykkes. Da får vi nok PL tilbake til CD+ etterhvert. :-D

Medlem siden
    Sep 2009
    Poster
    968
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av orso
    Er nesten overbevist om at PL vil komme til både CD og Viasat. Hvis ikke det skjer, så gambler TV2 noe vanvittig. Greit nok at de aller største entusiastene er villig til å bytte TV plattform, men veldig mange vil ikke gjøre det. Hvis de i tillegg ikke bedrer Sumo kvaliteten, vil de gå glipp av svært mange kunder. Det har de ikke råd til. Skulle det vise seg at TV2 gambler og prøver å få folk over på WEB TV, så tror jeg de vil mislykkes. Da får vi nok PL tilbake til CD+ etterhvert. :-D

Håper du har rett!! Kjedelig å sitte på gjerdet og ikke få gjort noe!! Skulle ønske det var i orden allerede!! Vil ikke bytte til riks-tv!!!!

Newcomer EvenSteven sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    210
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av snooze

De holder fortsatt fast på at de er i forhandlinger.

Jeg fikk dette som svar på min mail til CD, sendt lørdag:

Takk for din henvendelse.

Det pågår forhandlinger mellom Canal Digital og Tv 2 vedrørende
    senderettigheter på Premier League. Det er ikke kommet til noen
    avklaring i disse forhandlingene pr.dags dato

Med vennlig hilsen
    ##### #####

Kundeservice
    Canal Digital Norge AS
    Telefon: 06090

Medlem siden
    Sep 2006
    Sted
    Lunner/Hadeland
    Poster
    2,709
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Espen84
    Håper du har rett!! Kjedelig å sitte på gjerdet og ikke få gjort noe!! Skulle ønske det var i orden allerede!! Vil ikke bytte til riks-tv!!!!
    Det er heldigvis lenge til Premier League starter opp igjen ,nesten 3 måneder . Forhåpentligvis har det skjedd noe innen den tid.

Medlem siden
    Sep 2006
    Sted
    Lunner/Hadeland
    Poster
    2,709
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hva er det som gjør at det blir så billig med Altibox? 179 kr for både norsk og engelsk fotball er jo under halvparten av hva man betaler hos andre.

Har selv ikke mulghet til Altibox, så vidt jeg kan se. Bofiber.no bygger ut i området vårt, men kan ikke se at de tilbyr Altibox.

Skulle det vise seg at det ikke kommer avtaler med parabol aktørene, vurderer jeg for min del å boikotte hele greien. Kombinasjonen mye reklame og høy pris, lukter uansett dårlig. Synes dessuten TV2 sine sportssendinger ikke er spesielt gode. At de mistet Semb, var et stort tap. Da får det heller bli gratis web sendinger i dårlig kvalitet og noen pub turer når det frister.

Lyse har i følge kampanje.com finansiert ca. 20% av TV2's Premier League kjøp. De har nok kjøpt seg noen fordeler da
    Lyse og TV 2 i Premier League-allianse - Medier - Kampanje.com

Kr. 179 er trolig ikke hele prisen. Grunnpakken hos Lyse kommer trolig i tillegg og den koster i følge prisoversikten kr. 249kr/md.
    Tv-pakker - Lyse

Via RiksTV vil Premier League pakken koste 120+199=319kr/md og 20-40kr. ekstra pr. måned for tilleggskanaler som TV2 HD,TV3,TVNorge osv. Tippeliga & PL vil koste 120+299=419kr/md med tillegg hvis man ønsker andre kanaler.

Til sammenlikning har Canal+Sport pakken kostet 335kr./md på CD inkludert alle avgifter og de norske kanalene.

Tror vel egentlig folk er villig til å betale rimelig mye for Premier League og Tippeliga. Det er trolig ikke noe annen sport som kommer i nærheten når det gjelder betalingsvilje.

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    687
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Eg har i dag CD gjennom parabol, og ønsker helst å fortsette med det, men eg har også fiber som internett. Så for meg blir det forsåvidt ingen problem å bytte til altibox. Er det noken grunn til å vente med å bytte? Kva fordeler/ulemper er det med altibox i forhold til parabol?
    Ein av dei tinge eg tenker på er at ein er mykje meir låst med altibox enn parabol. Så har dei vell ikkje så mangen HD-kanaler som CD?
    Med all den drittslenginga mellom TV2 og CD så skal det vell mykje til at dei blir enige. Sjangsen er vell større med viasat da? Noke som heller ikkje er eit stort problem da eg har 3lnb'er og HD-tuneren min takler begge deler.
    Så kva bør eg gjer? Bytte umidelbart til altibox, eller vente å sjå om TV2 blir enige med CD eller Viasat? Rekner med at altibox sender absolutt alle kampene både fra PL og norge?

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    30
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Nervekrig

Leste akkurat TV2-guru Rune Indrøys utskjelling av CD (fordi sistnevnte hevder fremdeles å være i kontraktsforhandlinger med TV2).
    Verbal krigføring kan alle drive med, og for øyeblikket stresser jeg ikke med å si opp mitt CD-abonnement. Men, det vil garantert skje om ikke CD får ut fingeren og fikser fortsatt PL fra høsten av.
    Er glad for at jeg tegnet ViaSat-abonnement for ett år siden. Det totale tilbudet på kanalen er direkte elendig, men fotballversjonen er blitt meget bra, spesielt etter at de sikret seg VM-rettighetene.
    I kampen om PL, tror jeg ViaSat er jokeren som kan komme inn i 12. time og sikre oss parabolseere fortsatt tilgang på engelsk toppfotball.

Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    3,604
    Takk & like
    Nevnt
    4 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Viasat er etter min mening skrekkens eksempel på hvor dårlig fotball sendingene kan bli. Fjørtoft som programleder med dårlig humor og som konstant avbryter gjestene er tragisk. Og en Erik Solér som har lite fotballfaglig å bidra med. Det er reklame pauser hele tiden og sidekommentatorene (bl.a. Davidsen) holder ikke mål. Synd, for Champions League er kjempe artig. Krysser fingrene for at Canal+ overtar Champions League.

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    687
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Viasat er etter min mening skrekkens eksempel på hvor dårlig fotball sendingene kan bli. Fjørtoft som programleder med dårlig humor og som konstant avbryter gjestene er tragisk. Og en Erik Solér som har lite fotballfaglig å bidra med. Det er reklame pauser hele tiden og sidekommentatorene (bl.a. Davidsen) holder ikke mål. Synd, for Champions League er kjempe artig. Krysser fingrene for at Canal+ overtar Champions League.
    Det blir vell i tilfelle viasat som sender tv2 kanalene, så du slepper nok soler og fjørtoft uansett.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    30
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    I min iver etter å se det positive i elendigheta, glemte jeg å ta med det som Orso skriver her og som selvsagt er endel av pakka.
    Fjørtoft er aldeles fortapt foran kamera, dessverre. Det er bare å håpe at ting bedrer seg under VM, selv om jeg tviler.
    Personlig bestilte jeg ViaSat pga "mitt" lag - QPR - spiller i the championship. Det har gitt fem direktesendte kamper denne sesongen, sjelden kost for oss som følger lag fra de etter hvert obskure delene av engelsk fotball..
    Men, ViaSat viser disse kampene på noe som åpenbart må være billigbudsjett.
    1: Sendingen starter "plutselig". Viasat går direkte fra en TV-plakat til stadion. Ingen studioprat med analyser i forkant (slik TV4 gjør, med akkurat samme rettigheter). Kommentatoren sitter åpenbart i et studio i Norge.
    2: Ett minutt etter kampslutt, kuttes signalet fra England. Dermed får man ikke sett høydepunktene, som blir vist for eksempelvis SkySport's seere.
    3: Selv om Viasat har en HD-kanal, blir ingen av disse kampene sendt i HD.

Dette til tross, jeg håper Viasat kan bli en joker i PL-krangelen. Konkurranse er og blir sunt for oss forbrukere. Jeg er så fed up av at den harde fotballkjerne er de som skal betale kalaset.
    Jeg vurderer også DreamBox...

Intermediate partyboynr1 sin avatar
    Medlem siden
    May 2006
    Poster
    1,014
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja Viasat er ett skrekkens eksempel på ALLE områder!!
    Jeg som er totalt avhengig av PL, og å se de kampene vurderer faktisk heller streaming enn Viasat.
    Men som sagt her før.. Dreambox begynner å virke interessant..

Medlem siden
    Sep 2009
    Poster
    968
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av partyboynr1
    Ja Viasat er ett skrekkens eksempel på ALLE områder!!
    Jeg som er totalt avhengig av PL, og å se de kampene vurderer faktisk heller streaming enn Viasat.
    Men som sagt her før.. Dreambox begynner å virke interessant..
    Hva gjør man med dreambox som gjør at man kan se PL? med kabel eller satelitt? Jeg kan ikke dreambox.. hehe

Intermediate partyboynr1 sin avatar
    Medlem siden
    May 2006
    Poster
    1,014
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har så å si null peiling på Dreambox selv, men vet du får kanaler fra alle land verden rundt. Er vell litt i gråsonen.
    Er vell noen som må sitte på kortene, og sende signaler til andre?

Side 8 av 19 FørsteFørste ... 4 5 6 7 8 9 10 11 12 18 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •