Premier League utelukkende på betal-tv - Side 7

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 7 av 19 FørsteFørste ... 3 4 5 6 7 8 9 10 11 17 ... SisteSiste
Viser resultater 121 til 140 av 361
    Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2010
    Poster
    37
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Det er jo hele poenget simen02. Ingen TV-tilbydere for parabol er klarlagt. RiksTV får 1 HD-kanal og man skryter av tilbudet sitt... Vel, det er lite å skryte av når det er (et fåtall av den norske befolkning) med alt-i-box eller lignende som kan se noe av denne fotballen.

Intermediate Bobben1 sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2006
    Sted
    Lunner/Hadeland
    Poster
    2,709
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av simen02
    Jeg kjønner ikke denne sutringen. Det er 3 mnd til PL starter. Tv2 skal vise 3 HD kanaler med 1 som er 24 timer i døgnet. Hvor my HD viste canal+!!!!. La nå sendingene starte før man begynner å klage. Jeg er 100% sikker på at ihvertfal Viasat og Get kommer til å vise PL. Tenk hvilket løft Viasat får hvis de viser PL og ikke CD. Da får man PL, tippeligan, Fa cupen og CL på en plattform.
    Det ble ikke produsert fotball kamper i HD på lørdager kl. 16 i England siden ingen engelske TV kanaler sender live kl. 16 på lørdager. Hvis Premier League leverer HD signal også på lørdager kl. 16 fra neste sesong så er det positivt. Man vil raskt se om det er oppskalering.

Intermediate Espen84 sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2009
    Poster
    968
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av simen02
    Jeg kjønner ikke denne sutringen. Det er 3 mnd til PL starter. Tv2 skal vise 3 HD kanaler med 1 som er 24 timer i døgnet. Hvor my HD viste canal+!!!!. La nå sendingene starte før man begynner å klage. Jeg er 100% sikker på at ihvertfal Viasat og Get kommer til å vise PL. Tenk hvilket løft Viasat får hvis de viser PL og ikke CD. Da får man PL, tippeligan, Fa cupen og CL på en plattform.

Skjønner du ikke sutringen? Tror det er mange CD kunder som valgte nettopp CD pga Premier League... PL er stort og et must for meg!! Lite lysten på å bytte rett etter jeg har ordnet meg full pakke fra CD inkl bredbånd med mange 1000-lapper i mottaker og innstalasjon!!

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    860
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Smile

Sitat Opprinnelig postet av bobi
    Drit, nå er jeg forbana.
    Hvorfor må det alltid vare slikt da, Nå er det VM så man er nødt til Viasat for å få med alle kampene.
    Så kommer PL , da må man ha TV2 Sumo, NEI TAKK sier jeg til den RÆVA kvaliteten deres, har hatt dem før og vet meget godt at det er helt ubrukelig.
    Jaja hadde hoppet på en løsning snart, men nå er jeg meget skuffet. Nå er det løp og kjøp SKY UK kort for min del

mvh

bobi
    Jeg har Sky og de sender ikke alt de heller.Jeg har ESPN itillegg og det hjelper,men totalt sett så har CD sendt mer enn Sky hele tiden.
    Stølen

Intermediate Espen84 sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2009
    Poster
    968
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av stølen
    Jeg har Sky og de sender ikke alt de heller.Jeg har ESPN itillegg og det hjelper,men totalt sett så har CD sendt mer enn Sky hele tiden.
    Stølen
    hvordan får dere sky?

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    687
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fantastisk uttalelse på TV2 Sporten ang. presentasjonen. "..og supporterene jubler.." :-D

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2008
    Poster
    238
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Hootie
    Fantastisk uttalelse på TV2 Sporten ang. presentasjonen. "..og supporterene jubler.." :-D
    Snakk om håpløs egenreklame!

Hvem er det som jubler? Samtlige forum jeg har vært innom går de samme negative reaksjonene igjen og igjen.

Nei, dette tilbudet er ikke bra nok.

Det vil ta mange år før det norske internett klarer og levere HD kvalitet, og spesielt siden TV2 Sumo bare gir maks båndbredde til sine partnere. Sitter på fiberlinje hjemme men får kun 300 kbp/s siden den ikke har avtale med Sumo. Håpløst! Ingen vil betale penger for noe slikt.

Å gå fra 4 kanaler på Canal + til 3 på Riks TV, som er mitt eneste alternativ, er en stor nedtur. Kan ikkje skjønne hvorfor dem ikke kan putte opp 5-6 kanaler med engelske kommentatorer.

Arg...... Blir nok PL på Riks TV for min del. Men er langt fra fornøyd.

Intermediate partyboynr1 sin avatar
    Medlem siden
    May 2006
    Poster
    1,014
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Altibox, er det kun i Oslo og storbyene??
    Jeg får vell ikke det her i molde...?

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    3,119
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av bad_ip
    Hvem er det som jubler? Samtlige forum jeg har vært innom går de samme negative reaksjonene igjen og igjen.
    Det var intervju med lederen for en eller annen supportergruppe, og han var storfornøyd med alt som hadde med selve produktet å gjøre. Så vidt jeg forstod var han ikke i tvil om at PL på TV2 ville bli en bedre opplevelse enn det har vært på C+ til nå.

Men, han var også veldig klar på at kanalene har for svak distribusjon, og at det ikke hjelper hvor bra produktet er hvis ingen får se det.

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    803
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tja, jeg er heldig og har venner som bor i UK, så jeg har allerede bestilt kort og boks derfra gidder ikke vente lenge, og med disse tullinger av TV leverandører som vi har i Norden er det ikke godt å vite hva man får til slutt
    Pris vet jeg ikke enda, hører snart fra dem i UK

mvh

bobi

Sitat Opprinnelig postet av nikkospikko
    Er du oppdatert på hva noe sånt koster og hva slags utstyr man trenger og ikke minst hvordan man får tak i det?

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2008
    Poster
    238
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av trondmm
    Det var intervju med lederen for en eller annen supportergruppe, og han var storfornøyd med alt som hadde med selve produktet å gjøre. Så vidt jeg forstod var han ikke i tvil om at PL på TV2 ville bli en bedre opplevelse enn det har vært på C+ til nå.

Men, han var også veldig klar på at kanalene har for svak distribusjon, og at det ikke hjelper hvor bra produktet er hvis ingen får se det.
    Ja, jeg såg intervjuet . Det var lederen for Supporterunionen for Britisk Fotball, som har vært i dialog med TV2 sammen med representanter for diverse supporterklubber i norge(LFC, Man Utd osv...), om sine ønsker.

Uansett er det langt igjen for TV2. Men mye kan enda skje med tanke på CD.

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    803
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    det er sant det, men da dekker jeg behovet med en AL Jazzera kort da, så lenge dem sender med Engelsk kommentar er alt i orden med meg.

Faktisk vurderer jeg SKY DE selv, da jeg ser lit bundesliga også, men har ikke noen jeg kjenner ned i Tyskland, derfor kan ikke kjøpe kort derfra det er det som er tris egentlig at selv om jeg vil kjøpe og betale med glede for et kort for man ikke lov å kjøpe den utenfor den respektive land så lenge du ikke kjenner noen i disse landene :twisted:

MVH

bobi

Stølen

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    687
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Men kva i all verden tenker dei på med uttalelsen om at dette er perfekt. Det er jo bare å kopla dataen til TV! Korti blei det ein bra løysning?? Å kople dataen til TV er ein nødløysning eg helst unngår, og visst eg ein sjelden gang gjer det, så kommer eg ivertfall ALDRI til å betale for det eg ser! Føler TV2 undervurderer dei potensielle kundene sine. Som ein over her skriver, kva er poenget med å ha brukt fleire 10-talls tusen på TV, HD-tuner osv. visst ein skal sjå det i latterlig kvalitet gjennom PC? Mangen har laget egne kjellerstover/puber i heimen kun for å sjå PL, og da selfølgelig i beste kvalitet, ikkje ein hakkete datastream!
    Mens resten av verden begynner å sjå fram mot fotballsendinger i 3D, så skal Ola Nordmann ta til takke med streaming fra nettet...

Medlem siden
    Sep 2006
    Sted
    Lunner/Hadeland
    Poster
    2,709
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Hootie
    Men kva i all verden tenker dei på med uttalelsen om at dette er perfekt. Det er jo bare å kopla dataen til TV! Korti blei det ein bra løysning?? Å kople dataen til TV er ein nødløysning eg helst unngår, og visst eg ein sjelden gang gjer det, så kommer eg ivertfall ALDRI til å betale for det eg ser! Føler TV2 undervurderer dei potensielle kundene sine. Som ein over her skriver, kva er poenget med å ha brukt fleire 10-talls tusen på TV, HD-tuner osv. visst ein skal sjå det i latterlig kvalitet gjennom PC? Mangen har laget egne kjellerstover/puber i heimen kun for å sjå PL, og da selfølgelig i beste kvalitet, ikkje ein hakkete datastream!
    Mens resten av verden begynner å sjå fram mot fotballsendinger i 3D, så skal Ola Nordmann ta til takke med streaming fra nettet...
    Det er noe som heter "content is king". Er innholdet interessant så selger det dessverre uavhengig av kvalitet. Det er bare fakta. Det blir selvfølgelig ikke noe i nærheten av bra kvalitet når det er snakk om internet streaming sammenliknet med Canal+Sport HD sine Premier League sendinger. Artig at du nevner 3D. Det mange kanskje ikke er klar over er at 3D (f.eks. Sky 3D) blir sendt i tilnærmet SD kvalitet til hvert øye (960x540). Jeg tror jeg vil foretrekke sylskarpe 2D HD sendinger fremfor 3D for fotball hvis jeg hadde måttet velge. Når jeg så 3D demo så virket det mer som om man så to overflater med forskjellig avstand men det kan være at 3D fungerer bedre med film og animert innhold. Det kan også være øynene mine som ikke funker bra med 3D. 3D har ikke kommet skikkelig i gang heller og potensialet er sikkert større når det evt. med nye standarder kan bli mulig å sende full HD oppløsning til hvert øye.

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    860
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Question

Sitat Opprinnelig postet av Espen84
    hvordan får dere sky?
    Jeg ser du bor på Løten og tror nok at du har små sjanser til å motta signaler fra Sky der du bor?
    Stølen

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    860
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Question

Tja, jeg er heldig og har venner som bor i UK, så jeg har allerede bestilt kort og boks derfra gidder ikke vente lenge, og med disse tullinger av TV leverandører som vi har i Norden er det ikke godt å vite hva man får til slutt
    Pris vet jeg ikke enda, hører snart fra dem i UK

mvh

bobi
    Hvor er det du bor?Det er det som er problemet for de fleste her til lands at footprintet ikke dekker mer en liten del av landet.Det er ingen problemer med å skaffe Sky box og kort,men har du signaler? Vær klar over at dine venner må aktivisere kort og box overfor Sky og det er ikke lett for noen som bor i UK og ikke har de rette kanalene for å få det til, fordi du må koble opp boxen mot ditt parabolanlegg og ha signal før dette kan gjøres.Det ligger noen fallgruber her.Du må oppgi endel info om box og kort som f.eks.boxnr. software versjon o.s.v.Det er også forskjell på Sky boxene som sendes ut av landet fordi man skal unngå telefonoppkobling. Jeg har hatt Sky i mange år og har aldri tatt sjansen på å gjøre dette utenom de som selger dette i Europa og som gjør hele jobben for deg. Men-jeg ønsker deg lykke til.
    Stølen

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    860
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Smile

det er sant det, men da dekker jeg behovet med en AL Jazzera kort da, så lenge dem sender med Engelsk kommentar er alt i orden med meg.

Faktisk vurderer jeg SKY DE selv, da jeg ser lit bundesliga også, men har ikke noen jeg kjenner ned i Tyskland, derfor kan ikke kjøpe kort derfra det er det som er tris egentlig at selv om jeg vil kjøpe og betale med glede for et kort for man ikke lov å kjøpe den utenfor den respektive land så lenge du ikke kjenner noen i disse landene :twisted:

MVH

bobi
    Ta kontakt med SkyNow.com så kan de hjelpe deg dersom du har signal.
    Stølen

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    860
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Question

Sitat Opprinnelig postet av Bobben1
    Det ble ikke produsert fotball kamper i HD på lørdager kl. 16 i England siden ingen engelske TV kanaler sender live kl. 16 på lørdager. Hvis Premier League leverer HD signal også på lørdager kl. 16 fra neste sesong så er det positivt. Man vil raskt se om det er oppskalering.
    Jeg tror at jeg nettopp leste i What Sat. at alt nå skulle produseres i HD.Grunnen skal være at de aller fleste utenlandske programkjøperne nå ville ha HD og at når først investeringene i HD- kameraer og annet produksjons-utstyr var gjort, så måtte det brukes for å få tilbake pengene som var investert.
    Stølen

Medlem siden
    Sep 2006
    Sted
    Lunner/Hadeland
    Poster
    2,709
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg tror at jeg nettopp leste i What Sat. at alt nå skulle produseres i HD.Grunnen skal være at de aller fleste utenlandske programkjøperne nå ville ha HD og at når først investeringene i HD- kameraer og annet produksjons-utstyr var gjort, så måtte det brukes for å få tilbake pengene som var investert.
    Stølen
    Det er i såfall en veldig fornuftig utvikling. Det er sikkert noe Premier League tjener på også siden de antagelig får presset opp prisene for rettighetene.

Medlem siden
    Sep 2006
    Sted
    Lunner/Hadeland
    Poster
    2,709
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ta kontakt med SkyNow.com så kan de hjelpe deg dersom du har signal.
    Stølen
    De som vurderer en slik løsning bør være klar over at de ikke vil kunne se kampen(e) på lørdag kl. 16. Sky deler også rettighetene med ESPN så det holder ikke med Sky Sports med mindre man kun vil se 2 kamper i uka (av og til 3).

Side 7 av 19 FørsteFørste ... 3 4 5 6 7 8 9 10 11 17 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •