Premier League utelukkende på betal-tv - Side 6

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 6 av 19 FørsteFørste ... 2 3 4 5 6 7 8 9 10 16 ... SisteSiste
Viser resultater 101 til 120 av 361
    Newcomer nikkospikko sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    107
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    -Og der ble tilbudet enda dårligere enn først antatt:

Fra Rikstv.no:

Kanalen er i salg hos RiksTV fra 1 juni 2010

Fotball-VM starter 11 juni, og alle de 64 VM-kampene sendes på TV 2 PREMIER LEAGUE HD 1. Gjennom sommeren vil alle kampene under fotball-VM sendes på denne kanalen (men kampene sendes 30 minutter forskutt etter kampslutt). I tillegg vil de starte oppladningen til neste års Premier League-sesong fra 1. juli, med tilbakeblikk og redaksjonelt innhold med fokus på kommende sesong. Det vil kun være hovedkanalen, som sender i HD, hos oss
    .

Dette betyr jo at av de tre "HD" kanalene dette skulle sendes i, som igjen har vært kanskje det største salgsargumentet til TV2, vil Rikstv kun sende den ene i HD.

Det begynner å ligne en dårlig vits...

Newcomer
    Medlem siden
    May 2010
    Poster
    6
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av nikkospikko
    -Og der ble tilbudet enda dårligere enn først antatt:

Fra Rikstv.no:

.

Dette betyr jo at av de tre "HD" kanalene dette skulle sendes i, som igjen har vært kanskje det største salgsargumentet til TV2, vil Rikstv kun sende den ene i HD.

Det begynner å ligne en dårlig vits...
    Ikke helt enig med deg.
    De kampene som vises i standard digitalt format vil også være av høy teknisk kvalitet.
    Er det noe britene er kjent for, er det å lage godt TV.

Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    107
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av TSA1
    Ikke helt enig med deg.
    De kampene som vises i standard digitalt format vil også være av høy teknisk kvalitet.
    Så du mener det ikke spiller så stor rolle? Det er i såfall det dummeste jeg har hørt av påstander når det gjelder forskjellen mellom SD og HD sendinger når det gjelder sport. Men at det kun er din personlige mening, så skal du selvfølgelig få ha den.
    Ja britene lager bra tv, men ikke så god at et sportsarrangent i SD kan måles på lik linje med samme arrangement i HD. Aldri i verden

Intermediate Espen84 sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2009
    Poster
    968
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av nikkospikko
    Så du mener det ikke spiller så stor rolle? Det er i såfall det dummeste jeg har hørt av påstander når det gjelder forskjellen mellom SD og HD sendinger når det gjelder sport. Men at det kun er din personlige mening, så skal du selvfølgelig få ha den.
    Ja britene lager bra tv, men ikke så god at et sportsarrangent i SD kan måles på lik linje med samme arrangement i HD. Aldri i verden
    Veldig enig med deg. Hva skal TV2 med 3 HD kanaler når ingen skal vise mer enn en i HD? Eller skal altibox vise alle 3 i HD??

Intermediate OleM sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    4,162
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ikke helt enig med deg.
    Riks TV duger for bestemor. For oss som er interessert i Lyd & bilde duger ikke Riks TV. Vi vil ha HD. Vi vil ha PL i HD.
    Hvor er HD kanalene på Riks TV?
    Hvor er TV Norge HD?
    Hvor er Discovery HD?
    Hvor er National Geographic HD?
    Hvor er Eurosport HD?
    Og ikke minst; Hvor er ESPN America HD?

Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    107
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Espen84
    Veldig enig med deg. Hva skal TV2 med 3 HD kanaler når ingen skal vise mer enn en i HD? Eller skal altibox vise alle 3 i HD??

Det har jeg ikke sjekket opp, da jeg ikke har sjangs til å få tilgang til Altibox der jeg bor. Men så ut som om de skulle kjøre et veldig bredt tilbud og utvalg av kamper med en dedikert kanal til hver kamp, så regner med alle tre HD kanalene blir å finne der.
    Personlig sitter jeg å krysser fingre for at Canal Digital kommer på banen, evt Viasat.

Medlem siden
    Sep 2009
    Poster
    968
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har akkurat ordnet meg kabel tv og bredbånd via Canal Digital og investert x antall 1000 lapper på dette, inkl pvr mottaker. Så jeg blir svært skuffet hvis det viser seg at jeg ikke fårr sett PL til høsten. Kunne likesågodt kastet 1000 lappene ut av vinduet!! PL er ALT!!!

Newcomer
    Medlem siden
    May 2010
    Poster
    6
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av OleM
    Riks TV duger for bestemor. For oss som er interessert i Lyd & bilde duger ikke Riks TV. Vi vil ha HD. Vi vil ha PL i HD.
    Hvor er HD kanalene på Riks TV?
    Hvor er TV Norge HD?
    Hvor er Discovery HD?
    Hvor er National Geographic HD?
    Hvor er Eurosport HD?
    Og ikke minst; Hvor er ESPN America HD?
    Du har ett lite poeng:
    RiksTV har ikke alle de HD-kanalene du nevner. Men Premier League og Tippekampene på TV 2 søndag sendes i HD - mange andre TV 2 produksjoner også.
    Dessuten har NRK satset maksimalt på HD nå siden OL - og NRK er fritt tilgjengelig i det digitale bakkenettet. Og husk at fra sommeren av utvides også kapasiteten til RiksTV. Hvem sier at det ikke kommer mer HD?

PS: Alle RiksTV-mottakerene er HD-klare

Newcomer EvenSteven sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    210
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg foreslår at noen oppretter en Facebook-gruppe i protest mot CD's manglende gangsyn. Hvor alle medlemmer er abonnenter som bekrefter å avslutte kundeforholdet om ikke PL kommer til CD. >Hadde vært gøy å se hvor mange det hadde blitt.

Kanskje mer hensiktsmessig, men vanskelig å koordinere:

Alle sender dem en mail og skriver det samme. Nemlig at uten PL er ikke CD en interssant distributør, overhodet. Og vi vil si opp abonnementet.

Newcomer doncorl sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    211
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Info fra altibox:

"Hele Premier League i HD
    I samarbeid med TV 2 vil Altibox sende alle kampene som produseres fra Premier League.
    Det blir en fortballkanal til hver kamp. Sendes det ti kamper samtidig vil du kunne velger mellom ti ulike fotballkanaler, alle med muligheten for å velge det viktigste som skjer, når det skjer.

OL i Vancouver gjorde at svært mange fikk øynene opp for at HD-kvalitet øker følelsen av å være tilstede der det skjer. Så å si alle alle kampene fra England sendes i HD-kvalitet. I tillegg til å kunne følge kampene direkte er det hos Altibox mulig å oppleve hele serierunden i opptak. Fra fotballarkivet kan kundene se kamper om igjen eller gjenoppleve høydepunkt og skåringer. "

Fy ****(!) så bra, strålende fornøyd med at jeg har altibox allerede.
    Kr 179 i mnd for PL(+ tippeligaen) er jo svært rimelig, spør du meg.

Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    107
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du har ett lite poeng:
    RiksTV har ikke alle de HD-kanalene du nevner. Men Premier League og Tippekampene på TV 2 søndag sendes i HD - mange andre TV 2 produksjoner også.
    Dessuten har NRK satset maksimalt på HD nå siden OL - og NRK er fritt tilgjengelig i det digitale bakkenettet. Og husk at fra sommeren av utvides også kapasiteten til RiksTV. Hvem sier at det ikke kommer mer HD?

PS: Alle RiksTV-mottakerene er HD-klare

Ut i fra de to postene du har skrevet under dette temaet nå, kommer det ned til to ting:

1: Du vet bare ikke hva du snakke om!
    2: Du jobber i RiksTv (tviler sterkt)

Hadde dette dreid seg om tippekampen, hadde det ikke vært noe problem, da TV2 (moder kanalen) er å få på alle platformer og det samme med TV2 SPORT. Dette dreier seg om den nye pakken (TV2 premier league HD) som IKKE enda er å få på de viktigste platformene.

Mulig det kommer flere kanaler i HD, men pr dags dato er dette den dårligste løsningen der ute, hvis man ser bort fra Sumo som ikke vil være tilstrekkelig mtp kvalitet selvfølgelig.

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    3,119
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av EvenSteven
    Jeg foreslår at noen oppretter en Facebook-gruppe i protest mot CD's manglende gangsyn. Hvor alle medlemmer er abonnenter som bekrefter å avslutte kundeforholdet om ikke PL kommer til CD. >Hadde vært gøy å se hvor mange det hadde blitt.

Kanskje mer hensiktsmessig, men vanskelig å koordinere:

Alle sender dem en mail og skriver det samme. Nemlig at uten PL er ikke CD en interssant distributør, overhodet. Og vi vil si opp abonnementet.
    Det bør nok gjøres litt koordinert, ja. De som deltar må også være villige til å gjøre alvor av truslene.

Jeg foreslår at man blir enige om en dato. F.eks. 31. juli, to uker før PL starter. Så kan alle skrive brev (bonuspoeng hvis det er høflig og ikke inneholder banning) til CD der man gir uttrykk for at PL er veldig viktig for dem, og at man kommer til å si opp abonnementet sitt dersom det ikke har kommet noen bekreftelse på at CD vil tilby TV2s PL-kanaler innen denne datoen.

Så kommer den viktige delen: Når 31. juli (eller hvilken dato man nå enn blir enige om) kommer, og CD ennå ikke har lovet PL-kanaler, så må alle faktisk si opp abonnementet. Hvis man klarer å få over 10.000 til å si opp abonnementet samme dag, så vil det nok bli et tema på styrerommet ganske fort, vil jeg tro.

Newcomer EvenSteven sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    210
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    CD's oppsigelsespolicy:

"Oppsigelsestiden er to måneder fra første månedsskifte. For eksempel: Sier du opp abonnementet i midten av mars, vil abonnementet løpe til og med 31. mai. Husk at abonnementet minst må løpe ut avtaleperioden på seks eller tolv måneder."

Oppsigelse - Canal Digital NO

Så 31. juli kan være i lengste laget å vente. Men.. så har vi jo fotball-VM som man ønsker å få med seg, så.. det skal ikke være lett :-)

Medlem siden
    Sep 2009
    Poster
    968
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av doncorl
    Info fra altibox:

"Hele Premier League i HD
    I samarbeid med TV 2 vil Altibox sende alle kampene som produseres fra Premier League.
    Det blir en fortballkanal til hver kamp. Sendes det ti kamper samtidig vil du kunne velger mellom ti ulike fotballkanaler, alle med muligheten for å velge det viktigste som skjer, når det skjer.

OL i Vancouver gjorde at svært mange fikk øynene opp for at HD-kvalitet øker følelsen av å være tilstede der det skjer. Så å si alle alle kampene fra England sendes i HD-kvalitet. I tillegg til å kunne følge kampene direkte er det hos Altibox mulig å oppleve hele serierunden i opptak. Fra fotballarkivet kan kundene se kamper om igjen eller gjenoppleve høydepunkt og skåringer. "

Fy ****(!) så bra, strålende fornøyd med at jeg har altibox allerede.
    Kr 179 i mnd for PL(+ tippeligaen) er jo svært rimelig, spør du meg.
    Dette er jo helt perverst rått.. hvordan får de til 10 kanaler når TV2 bare leverer 3?

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2010
    Poster
    37
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er jo bare å si opp fra idag. Da går abonnementet ut i slutten av juli. Går an å skrive inn at man sier opp pga. manglende muligheter til å se PL. Regner med jeg gjør det kommende uke hvertfall.

Intermediate sirant sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    2,760
    Takk & like
    Nevnt
    4 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Håper at get for ordnet en avtale, kjedelig for oss i boretslag som ikke har mulighet til å velge noe annet. Flere HD kanaler burde være tilgjengelig på get også forøvrig, ihvertfall tv2 hd.

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    3,119
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av EvenSteven
    CD's oppsigelsespolicy:

"Oppsigelsestiden er to måneder fra første månedsskifte. For eksempel: Sier du opp abonnementet i midten av mars, vil abonnementet løpe til og med 31. mai. Husk at abonnementet minst må løpe ut avtaleperioden på seks eller tolv måneder."

Oppsigelse - Canal Digital NO

Så 31. juli kan være i lengste laget å vente. Men.. så har vi jo fotball-VM som man ønsker å få med seg, så.. det skal ikke være lett :-)
    Man må nok pålage seg på å ha doble abonnement en periode, ja.

Hvis du skal si opp abonnementet med virkning fra 1. august, må man si det opp i løpet av 10 dager. Det er alt for liten tid til å organisere en effektiv kampanje. Man kan heller ikke regne med å klare å få CD til å ombestemme seg i løpet av denne tiden. Hvis man klarer å få folk til å sende mange nok brev (og la meg presisere at det må være brev, ikke epost) til CD i løpet av de neste to månedene, kan det hende man klarer å få de til å skjønne viktigheten av å ta inn kanalene. Men, de må uansett få litt tid på seg til å fordøye brevmengden (forutsatt at det er en vellykket aksjon), så det er viktig at fristen er et passelig stykke frem i tid.

Newcomer superman sin avatar
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    294
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg for min del håper at CD ikke går med på å binde PL opp mot betaling av andre TV2 kanaler. Jeg er overhode ikke interessert i foppall, men kommer til å steile hvis CD nå blir nødt til å ta seg betalt ekstra for sine basis abonnement fordi de har inngått en pakke-avtale med TV2.

I 2005 økte CD alle sine priser dramatisk fordi de veltet TV2s fotballkostnader over på CD-kundene. Jeg er fremdeles bitter på denne økningen!

Active ToCa sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2006
    Sted
    Her
    Poster
    489
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvorfor er CD den store fienden her? TV2 er jo den som forkludrer alt her! TV2 forsøker hele tiden å kompenserer for mange års kunstig åndedrett pga vrangstyring av det firmaet i mange år ved å lempe over mye av de økonomiske problemene sine på distributørene ved å kreve en større prosentvis andel av den prisen kundene betaler. At distributørene ikke bare kan ligge på magen og rektalt domineres av Alf Hildrum & Co. er det ytterst forståelig.

Jeg håper alle de som ønsker PL på TV i HD kommer til å få det til første avspark for sesongen 10/11. Men for min del kommer jeg aldri til å bruke penger på noe som har navnet TV2 og regner med at at TV2 PL blir Norges svar på Setanta ila kort tid.

Lag heller en Facebook-gruppe som oppfordrer til å la være å kjøpe PL-pakkene til TV2. Slik kan noen som er i stand til å lage en skikkelig løsning for PL på norske TV-er raskest mulig få overtatt rettighetene og vi blir kvitt TV2 en gang for alle.

Active
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    453
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg kjønner ikke denne sutringen. Det er 3 mnd til PL starter. Tv2 skal vise 3 HD kanaler med 1 som er 24 timer i døgnet. Hvor my HD viste canal+!!!!. La nå sendingene starte før man begynner å klage. Jeg er 100% sikker på at ihvertfal Viasat og Get kommer til å vise PL. Tenk hvilket løft Viasat får hvis de viser PL og ikke CD. Da får man PL, tippeligan, Fa cupen og CL på en plattform.

Side 6 av 19 FørsteFørste ... 2 3 4 5 6 7 8 9 10 16 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •