Premier League utelukkende på betal-tv - Side 5

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 5 av 19 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 7 8 9 15 ... SisteSiste
Viser resultater 81 til 100 av 361
    Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    4
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Men hvordan blir det med Riks-Tv?

Blir det kun hovedkanalen eller får vi alle sammen? Blir kun aktuelt å betale hvis man får muligheten til å velge kamp selv.

Newcomer nikkospikko sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    107
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av noggen

Blir det kun hovedkanalen eller får vi alle sammen? Blir kun aktuelt å betale hvis man får muligheten til å velge kamp selv.
    Akkurat av telefonene med Rikstv nå, og han fyren på kundeservice visste ikke engang om noe av det som ble sagt på pressekonferansen. Så det endte med at jeg måtte brife han i pakkenavn, tilbydere og pris :???:

Så ikke så mye å hente derfra enda...

Og ja, det finnes mange streaming tilbydere på nett gratis, som sikkert er like gode som Sumo. har brukt disse ved noen anledninger, så å betale for Sumo er helt utelukket.

Tilbudet på Riks TV er pr dags dato alt for dårlig mtå HD kanaler, men de opplyser nå på sine hjemmesider at de dobbler snart sin kapasitet, som igjen betyr flere kanaler/kanalpakker og forhåpentligvis også i HD.

Jeg har sendt mail til canaldigital og opplyst om at dersom det ikke foreligger en avtale innen utgangen av Juli mellom TV2 og dem selv, sier opp mitt Entertain abb med øyeblikkelig virkning - binding eller ikke.

Intermediate Espen84 sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2009
    Poster
    968
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av noggen

Riks- TV får vel de 3 nye TV2 Premier League kanalene HD!!! men ingen mulighet for å velge kamp!! Det blir vel kun på SUMO og ingenting annet!!

Active svennis1982 sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    333
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av LarsChristian
    Hva med oss som ikke kan bytte? Huff..
    Slik som det er i dag har jeg 3 valg:
    - Ingen PL :-(
    - TV2 Sumo til 229,- ca? huff
    - Kjøpe meg RiksTV - Grunnpris på 160ca ? + 199 for PL?

huff huff huff
    Jeg har akkurat det samme problemet. Borettslaget har avtale med CD så det er fast (altibox er dermed ute), samtidig er det ikke lov å ha antenner ute, så RiksTV må i så fall gå via innendørs antenne... Blir spennende å se kvaliteten der.

TV2 sumo er et forløpig dårlig alternativ, og selv om jeg har bredbånd fra BKK så er kvaliteten altfor dårlig, og ofte veldig varierende! Jeg får maks 2500 kbps, som regel ligger den på rundt 1000 og ofte nede i 300 kbps. Samtidig kan den ofte henge seg, eller måtte kjøre en buffering!

Tror det må bli mange pubrunder på meg til neste sesong!

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    155
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av svennis1982
    TV2 sumo er et forløpig dårlig alternativ, og selv om jeg har bredbånd fra BKK så er kvaliteten altfor dårlig, og ofte veldig varierende! Jeg får maks 2500 kbps, som regel ligger den på rundt 1000 og ofte nede i 300 kbps. Samtidig kan den ofte henge seg, eller måtte kjøre en buffering!
    høres jo sprøtt dårlig ut, hva sier BKK til noe slikt?

Ligger på 8000-10k stabilt her og bor laaaangt fra sentralen (Nextgentel)

Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    333
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av apekatt
    høres jo sprøtt dårlig ut, hva sier BKK til noe slikt?

Ligger på 8000-10k stabilt her og bor laaaangt fra sentralen (Nextgentel)
    Det er visstnok det de har krav på seg å levere... jeg får målinger om at jeg har en båndbredde på rundt 10K men under selve kampene så ligger kvalitetsmålingene på maks 2500

Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    107
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Mer fra VG

Forhandlingene pågår fortsatt

- Når det gjelder Canal Digital, så har de fått tilbud om å distribuere, men avslått, sier TV 2-sjef Alf Hildrum til VG Nett.

Han har ikke gitt opp å komme til enighet med tv-gigantene riktig ennå. Både Get og Viasat bekrefter overfor VG Nett at de er i samtaler med TV 2, men at man ikke har kommet frem til en avtale ennå.

- Vi har ikke kommet frem til en avtale ennå. Men vi er fortsatt i dialog med TV 2 og håper at Premier League skal bli tilgjengelig for flest mulig, sier informasjonsdirektør Kenneth Tjønndal Pettersen i Canal Digital.

Tror du at Canal Digital-kunder vil få sett Premier League til høsten?

- Det håper jeg, på vegne av tv-seerne, sier Pettersen.

- Vi er i dialog med flere distributører og har som ambisjon å komme til enighet med dem, istemmer Alf Hildrum

Syntes de oppsummerer det fint:

"Det blir som å ha gode kokker i redaksjonen med de fineste råvarene i Premier League. Men kundene slipper ikke inn i restauranten selv om det er ledig plass ved bordene..."

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    155
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er visstnok det de har krav på seg å levere... jeg får målinger om at jeg har en båndbredde på rundt 10K men under selve kampene så ligger kvalitetsmålingene på maks 2500
    BKK har jo avtale med TV2 (egen videoserver i sitt nett) så du burde jo få bra kvalitet.

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    803
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Drit, nå er jeg forbana.
    Hvorfor må det alltid vare slikt da, Nå er det VM så man er nødt til Viasat for å få med alle kampene.
    Så kommer PL , da må man ha TV2 Sumo, NEI TAKK sier jeg til den RÆVA kvaliteten deres, har hatt dem før og vet meget godt at det er helt ubrukelig.
    Jaja hadde hoppet på en løsning snart, men nå er jeg meget skuffet. Nå er det løp og kjøp SKY UK kort for min del

mvh

bobi

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    155
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    På pressekonferansen glimret stordistributørene Get eller Telenor-eide Canal Digital med sitt fravær.

- Vi har sendt dem et tilbud for flere uker siden, uten at vi har fått noe tilbake. Hvorfor det er slik må du nesten spørre Telenor om, sier Hildrum om prosessen med Telenor, til NA24 Propaganda.

Hildrum åpner imidlertid for at det kan komme på plass flere distributører frem mot lanseringen 14. august.

NA24 - Davy og Mini er ikke blant de utvalgte NA24

Newcomer
    Medlem siden
    May 2010
    Poster
    6
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

RiksTV i kabelnett

Jeg har akkurat det samme problemet. Borettslaget har avtale med CD så det er fast (altibox er dermed ute), samtidig er det ikke lov å ha antenner ute, så RiksTV må i så fall gå via innendørs antenne... Blir spennende å se kvaliteten der.

Tror det må bli mange pubrunder på meg til neste sesong!
    Det er fullt mulig å distribuere RiksTV i kabelnettet deres.
    RiksTV kan være tilgjengelig sammen med CD i samme nett, eller være der alene.
    Ta kontakt med styret i borettslaget, og be dem ta kontakt med RiksTV.
    RiksTV - Kontakt oss :wink:

Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    107
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av bobi
    Drit, nå er jeg forbana.
    Hvorfor må det alltid vare slikt da, Nå er det VM så man er nødt til Viasat for å få med alle kampene.
    Så kommer PL , da må man ha TV2 Sumo, NEI TAKK sier jeg til den RÆVA kvaliteten deres, har hatt dem før og vet meget godt at det er helt ubrukelig.
    Jaja hadde hoppet på en løsning snart, men nå er jeg meget skuffet. Nå er det løp og kjøp SKY UK kort for min del

mvh

bobi
    Er du oppdatert på hva noe sånt koster og hva slags utstyr man trenger og ikke minst hvordan man får tak i det?

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    3,119
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg er litt imponert over hvor store drama-queens fotballfans egentlig er.

Det er tre måneder til Premier League sparkes i gang. Så det er plenty med tid til å få istand avtaler med Get og Viasat. Ingen grunn til å hyle ut om verdens undergang ennå, altså.

Men, Canal Digital ser det dårligere ut med. Så lenge Telenor insisterer på å sabotere for TV2, er det ikke mye håp om at de vil tilby PL-kanalene deres. Her tror jeg det må en massiv kundeflukt til for å få de til å ombestemme seg.

Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    333
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    BKK har jo avtale med TV2 (egen videoserver i sitt nett) så du burde jo få bra kvalitet.
    Ja, men det er absolutt ikke alltid det skjer, dessverre.

Jeg håper fremdeles at CD får lov til å distribuere PL (via TV2).

Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    107
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av trondmm
    Jeg er litt imponert over hvor store drama-queens fotballfans egentlig er.

Det er tre måneder til Premier League sparkes i gang. Så det er plenty med tid til å få istand avtaler med Get og Viasat. Ingen grunn til å hyle ut om verdens undergang ennå, altså.

Men, Canal Digital ser det dårligere ut med. Så lenge Telenor insisterer på å sabotere for TV2, er det ikke mye håp om at de vil tilby PL-kanalene deres. Her tror jeg det må en massiv kundeflukt til for å få de til å ombestemme seg.

jeg blir hvertfall ikke vond å be! Dramaqueens? Vil ikke påstå det. Blir for min egen del frustrert over ikke å ha dette klart til VM..

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    3,119
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    La forresten akkurat merke til denne:

Sitat Opprinnelig postet av kampanje
    Kanalen TV 2 Premier League HD vil være på lufta fra 11. juni og vil da sende alle kampene fra Fotball-VM i HD. Kanalen vil samsende TV 2s kamper med TV 2 hovedkanalen og sende ViaSats kamper forskutt.
    Dette er jo kjempebra. Nå har jeg akkurat tegnet abonnement på Viasat Sport HD for å få Viasats kamper i HD, men dette kan det jo da hende jeg kunne ha spart meg.

Newcomer
    Medlem siden
    May 2010
    Poster
    6
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Stream
    Mulig jeg vurderer overgang til Altibox da - fikk brev om at de starter utbyggingen her over sommerferien, men er vel da sikkert ikke klart før nærmere jul (jeg skrev under kontrakt i august i fjor, så ting tar tid).

Hadde egentlig tenkt å kun ha internett gjennom Altibox.
    Internett kan du fortsatt ta gjennom Altibox, men hvis du ikke klarer å vente til Altibox er klare for å levere TV, kan du anskaffe deg RiksTV 8)

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    155
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av trondmm
    La forresten akkurat merke til denne:

Dette er jo kjempebra. Nå har jeg akkurat tegnet abonnement på Viasat Sport HD for å få Viasats kamper i HD, men dette kan det jo da hende jeg kunne ha spart meg.
    er jo ikke noe moro å se kampene en halvtime etter de er slutt

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    3,119
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    er jo ikke noe moro å se kampene en halvtime etter de er slutt
    Mnja, så lenge jeg ikke vet resultatet, så er det ikke så utrolig viktig å se kampen live. Det sendes jo kamper kl. 13.30 og 16.00 hver dag, og disse blir jeg nødt til å se i opptak uansett.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    128
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da er det bare å håpe på at det samme skjer med tippeligaen fra neste sesong. Få alt over på egne betal-kanaler! Vekk fra almennkanalene.

Side 5 av 19 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 7 8 9 15 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •