Premier League utelukkende på betal-tv - Side 4

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 4 av 19 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 7 8 14 ... SisteSiste
Viser resultater 61 til 80 av 361
    Intermediate CavaleraRules sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    4,312
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av OleM
    "Livet er morsomere for den som er glad i fotball!"

Det er lidenskap på godt og vondt ;-) Du vet ikke hva du går glipp av.
    Jeg betaler gjerne for å se på. "HATER" er et sterkt uttrykk. Du kan vel se på en annen kanal eller slå av TV'n.
    Eller vil mannen i huset gjerne se på fotball, kanskje? ;-)
    Skjønner godt det happymeal skriver. Det hender faktisk at jeg har lyst til å se en kamp, men synes det er håpløst at den skal ses om igjen rett etter at den er ferdig. Sammen med analyser og forklaringer på hva som nettopp har skjedd. Så kommer nyhetene og sporten hvor alt skal repeteres enda en gang. Det er nok det vi som ikke er hekta reagerer på. Jeg er musikkidiot, men klarer meg med selve konserten (for å ta en liten sammelikning).

Intermediate OleM sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    4,162
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av CavaleraRules
    Skjønner godt det happymeal skriver. Det hender faktisk at jeg har lyst til å se en kamp, men synes det er håpløst at den skal ses om igjen rett etter at den er ferdig. Sammen med analyser og forklaringer på hva som nettopp har skjedd. Så kommer nyhetene og sporten hvor alt skal repeteres enda en gang. Det er nok det vi som ikke er hekta reagerer på. Jeg er musikkidiot, men klarer meg med selve konserten (for å ta en liten sammelikning).
    På samme måte som du går hjem etter konserten, kan du vel også slå av TV'n eller bytte kanal etter fotballkampen?... Det er ingen som tvinges til å se alt oppfølgingsstoffet...

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    860
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Wink

På samme måte som du går hjem etter konserten, kan du vel også slå av TV'n eller bytte kanal etter fotballkampen?... Det er ingen som tvinges til å se alt oppfølgingsstoffet...
    Nei,det går ikke an.For de som hater fotball og sport kjøper som regel TV-skjermer uten kanalvelger og av og på knapp,merkelig???
    Stølen

Intermediate Bobben1 sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2006
    Sted
    Lunner/Hadeland
    Poster
    2,709
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja det finnes en drøss TV kanaler som aldri viser fotball (eller sport). TV3,TVNorge,FEM,Discovery kanalene,BBC kanalene,filmkanaler +++

Syns forresten ikke det er noe galt i at fotballen går på egne betal kanaler. Det gjør bare tilbudet mye bedre. For 15-20 år siden fantes det nesten ikke muligheter for å se fotball på TV. Nå kan man til og med velge
    tippeliga kamp og til en pris som er langt billigere enn hva en billett på arenaen koster.

For kommersielle kanaler som TV2 så har også seertallene fortsatt en betyding selv om reklameinntektene er i fritt fall. Fotballen er uten tvil veldig viktig for å oppnå høye seertall. I 2000 var 92% av inntektene til TV2 fra reklame. I 2010 er det 60% og andelen vil trolig krympe så på sikt vil antagelig betal-tv overta.
    TV 2s reklameinntekter i fritt fall (E24)

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    3,119
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av stølen
    Nei,det går ikke an.For de som hater fotball og sport kjøper som regel TV-skjermer uten kanalvelger og av og på knapp,merkelig???
    Mnja. Jeg har i utgangspunktet ikke så mye sympati for de som klager over at det sendes programmer de ikke har lyst til å se på. Men, det kan jo hende at programmene forskyver andre programmer de har fulgt med på. Jeg pleier heller ikke bli så glad når favorittseriene mine utgår i tre uker pga. håndball-VM, eller når TV2 avbryter Criminal Minds mindt i sesongen for å sende Torsdag Kveld fra Nydalen. Enda verre synes jeg det er når TV3 setter i gang med Paradise Hotel fra mandag til torsdag i tre måneder slik at alle godseriene deres forsvinner fra skjermen like lenge.

Hadde kanalene i det minste klart å planlegge litt, og gjøre seg ferdig med en hel sesong før de setter i gang med egenproduksjoner, hadde det vært langt enklere å akseptere pauser. TV3 klarte til og med et år å sende hele to episoder av Bones før de tok ny pause.

Intermediate CavaleraRules sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    4,312
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Selvfølgelig. Men jeg synes at det "sære" stoffet kan sendes på en egen betalkanal, nett-TV e.l. Hvis man skal følge ditt argument kan man jo bare si at hvis du ikke liker det som sendes, kan man jo bare selge dekoderboksen og spare penger.

Det blir også litt som å si at hvis NRK sender black metal med bakgrunsstoff i en periode og man ikke liker det, kan man jo bare se på drittseriene med reklameavbrudd på TV3 så lenge.

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    912
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Wink Premiership Tv2

Hei klokka 10 så smeller det da Får vi vite hva tv2 vil gjøre `
    Fredag er dagen

Intermediate Espen84 sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2009
    Poster
    968
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Dark
    Hei klokka 10 så smeller det da Får vi vite hva tv2 vil gjøre `
    Fredag er dagen
    Hva mener du? Om CD og TV2 kommer til enighet? Har du link til hvor du eventuelt har lest dette?

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    860
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Question

Sitat Opprinnelig postet av Espen84
    Hva mener du? Om CD og TV2 kommer til enighet? Har du link til hvor du eventuelt har lest dette?
    Det han antagelig mener er at TV2 kl.10.00 skal redegjøre for overføring og opplegget for PL 2010.La oss håpe på det beste!!!
    Stølen

Medlem siden
    Sep 2009
    Poster
    968
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg blir så skuffet hvis det ikke blir noe enighet mellom tv2 og CD på detta her altså.. det må da være utenkelig mye millioner tapt for begge parter!?

Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    4,162
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Selvfølgelig. Men jeg synes at det "sære" stoffet kan sendes på en egen betalkanal, nett-TV e.l.
    Det er jo akkurat det TV2 skal ifm PL. Det er jo til og med tittelen på denne tråden...

Hvis man skal følge ditt argument kan man jo bare si at hvis du ikke liker det som sendes, kan man jo bare selge dekoderboksen og spare penger.

Det blir også litt som å si at hvis NRK sender black metal med bakgrunsstoff i en periode og man ikke liker det, kan man jo bare se på drittseriene med reklameavbrudd på TV3 så lenge.
    Hehe.. Ja, selvfølgelig. Liker man ikke det som er på TV, ser man ikke på. Det er vel ingen som tvinger deg til å se på TV3, eller en annen kanal du ikke måtte like, om du ikke finner favorittprogrammene dine på NRK? Det er plenty av kanaler å velge blant. Liker man aldri noe av det som er på noen kanaler, kan man like gjerne selge mottakerutstyret...
    Sier seg vel selv det? Skjønner egentlig ikke hva du ville fram til med disse eksemplene...

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    535
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fra presseoppslaget:

TV 2 vil sende alle kampene fra Premier League på TV 2 Sumo og på utvalgte mobiltelefoner.

I tillegg er det inngått avtale med følgende distributører:

Riks-TV
    Altibox
    Altså ingen distribusjon til parabol.

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    155
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Stream
    Fra presseoppslaget:

"Vi skal gi Premier League tilbake til folket" ... skeptisk :/

Medlem siden
    Sep 2009
    Poster
    968
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ikke foreløpig nei!! Men det må da bli?

Newcomer nikkospikko sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    107
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Angry

VG: "For dersom du er kunde av Get, Viasat eller Canal Digital, er du pent nødt til å nøye deg med Premier League-fotball på internett kommende sesong. Iallfall slik situasjonen er i dag."

Dette er jo **** meg drøyt! Skal det liksom ikke sendes via parabol i det heletatt da!??

Som nevnt av en scouser tidligere i tråden, er det totalt uaktuelt å streame PL via Sumo. Har vel **** ikke oppgradert hjemme med HD PVR dekoder, LED TV og Projektor, for kun å streame kamper i ræva kvalitet!!
    Alternativet er jo å etablere pakke hos Rikstv, men da mister man jo bl.a eurosport HD, TV Norge HD, Discovery HD, for å ha begge løsningene er bare uaktuelt..

Nå er jeg rett og slett forbanna!!

Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    4,162
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Stream
    Fra presseoppslaget:
    Sitat Opprinnelig postet av nikkospikko
    Jeg kan ikke forstå annet enn at det vil komme avtaler om distribusjon også via satellitt. Som nevnt tidligere så sitter jo hele PL kundemassen i dag med Canal Digital. Mange av oss vil si opp C+ og ønsker den nye TV2 PL pakka. Noen vil nok hoppe over på Riks-TV eller annen distibutør. Men mange vil ikke, eller kan ikke bytte distributør. Det vil være et stort tap for både TV2 og Canal Digital om ikke det blir en avtale om distribusjon. Når det så heller ikke er noen avtale på plass med Viasat, og dermed ingen distribusjon over satellitt overhodet, føler jeg meg bare enda tryggere på at det kommer en avtale. Men det blir kanskje ingen avtale i tid for VM og det er veldig synd.

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    535
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Mulig jeg vurderer overgang til Altibox da - fikk brev om at de starter utbyggingen her over sommerferien, men er vel da sikkert ikke klart før nærmere jul (jeg skrev under kontrakt i august i fjor, så ting tar tid).

Hadde egentlig tenkt å kun ha internett gjennom Altibox.

Medlem siden
    Sep 2009
    Poster
    968
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av nikkospikko
    VG: "For dersom du er kunde av Get, Viasat eller Canal Digital, er du pent nødt til å nøye deg med Premier League-fotball på internett kommende sesong. Iallfall slik situasjonen er i dag."

Dette er jo **** meg drøyt! Skal det liksom ikke sendes via parabol i det heletatt da!??

Som nevnt av en scouser tidligere i tråden, er det totalt uaktuelt å streame PL via Sumo. Har vel **** ikke oppgradert hjemme med HD PVR dekoder, LED TV og Projektor, for kun å streame kamper i ræva kvalitet!!
    Alternativet er jo å etablere pakke hos Rikstv, men da mister man jo bl.a eurosport HD, TV Norge HD, Discovery HD, for å ha begge løsningene er bare uaktuelt..

Første som slo meg var at da må jeg ordne meg SUMO... da kan jeg se alle kampene til favorittlaget (Newcastle), men dette er utelukket hvis kvaliteten er rævva.. da kan man jo bare streame fra andre steder!! Det er helt nødt til å bli en ordning med TV2 og CD...

Intermediate partyboynr1 sin avatar
    Medlem siden
    May 2006
    Poster
    1,014
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvis det ikke blir enighet med CD, så ryker de ut fra mitt hus.
    Og å betale for å streame rævva kvalitet fra SUMO, er totalt uaktuelt. Det finns 100vis av sider som sender kampene idag, i god kvalitet. GRATIS!!!!

Har faktisk begynt å tenkt mer og mer på Dreambox og det som ikke skal sies høyt her...8)
    Noen som har erfaringer med det, og om det er mye stress??
    Vet en på jobb har den største Dreamboxen og han har vell tilgang på Indisk 3. divisjon omtrent

Her er mer fra møtet idag:
    Ingen enighet / Nyheter / Nyheter / MUSCSB - united.no

Dette må du betale / Nyheter / Nyheter / MUSCSB - united.no

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    35
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hva med oss som ikke kan bytte? Huff..
    Slik som det er i dag har jeg 3 valg:
    - Ingen PL :-(
    - TV2 Sumo til 229,- ca? huff
    - Kjøpe meg RiksTV - Grunnpris på 160ca ? + 199 for PL?

huff huff huff

Side 4 av 19 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 7 8 14 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •