Premier League utelukkende på betal-tv - Side 3

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 3 av 19 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 7 13 ... SisteSiste
Viser resultater 41 til 60 av 361
    Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    3,119
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Dark
    HAH det fryder meg at Cd mister monopolet sitt på PL synd med can+ de har vist mye. men de har snytt oss for flere HD kamper b.la med Liverpool og andre store lag hvis det har vært allsvenskan eller elitserien ..
    Canal Digital har da ikke hatt monopol på Premier League. Jeg har kabel-TV via Get, og har ikke hatt noe problem med å se PL-kampene på Canal+.

Active 1DrE sin avatar
    Medlem siden
    May 2006
    Poster
    322
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tror mange rett og slett blander Canal Digital og Canal+...

Selv har jeg en Canal Digital HD-PVR (parabol), og kjenner det koker i meg når jeg tenker på at denne kanskje er null verdt for meg etter sommeren.
    Kosta meg 3000,-for 9 mnd siden, og er redusert til en vits dersom den ikke kan tilby meg Premier League hjemme i stua.

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    3,119
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av 1DrE
    Tror mange rett og slett blander Canal Digital og Canal+...
    Det tror jeg også (og det blir ikke bedre nå som Telenor har kjøpt Canal+). Men i dette tilfellet godtet han seg over at CD hadde mistet eneretten på PL, og samtidig syntes han synd på Canal+.

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    3,119
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av nilsga
    Det forundrer meg at denne allianse-byggingen blant kanaler/distributører glatt passerer konkurransetilsynet... Makan til konkurransehemmende virksomhet skal man lete lenge etter...
    Helt enig.

Jeg har for så vidt ikke noe imot at kanaler skaffer seg enerett på sportsarrangementer, men når distributører skaffer seg enerett på kanalene, da er det for drøyt, etter min mening.

Det blir noe annet dersom en distributør ender opp med å være de eneste som distribuerer kanalen, fordi de andre distributørene har sagt nei (forutsatt at alle distributørene har fått de samme betingelsene, selvsagt).

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    3,119
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av OleM
    Det er nettopp for å beskytte premiumkanalen C+, som CD har interesser i, at taket for andre premiumskanaler har vært 179 kr pr mnd. Det er derfor TV2 Sport har ligget på 169 kr pr .mnd.
    Men hadde CD eierinteresser i C+ før de kjøpte seg inn i går, da?

...

OK, leste artikkelen nå, og jeg forstår egentlig fortsatt ikke hva som er problemet.

Eksklusivitetsavtalen det snakkes om er satellittdistrubusjon av Canal+. For å kunne være de eneste som får distribuere C+ på satellitt får ikke CD lov til å distribuere andre premiumkanaler som koster mer enn 179,-/mnd.. Greit nok. Men, nå som Telenor faktisk har kjøpt C+, så sitter de jo på begge sider av bordet. Hvis CD har lyst til å distribuere TV2s Premier League kanal over satellitt, så vil jeg tro de står ganske fritt til å gjøre det nå.

At de har mer lyst til å sabotere for TV2 er en annen sak.

Intermediate Bobben1 sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2006
    Sted
    Lunner/Hadeland
    Poster
    2,709
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av trondmm
    Men hadde CD eierinteresser i C+ før de kjøpte seg inn i går, da?

...

OK, leste artikkelen nå, og jeg forstår egentlig fortsatt ikke hva som er problemet.

Eksklusivitetsavtalen det snakkes om er satellittdistrubusjon av Canal+. For å kunne være de eneste som får distribuere C+ på satellitt får ikke CD lov til å distribuere andre premiumkanaler som koster mer enn 179,-/mnd.. Greit nok. Men, nå som Telenor faktisk har kjøpt C+, så sitter de jo på begge sider av bordet. Hvis CD har lyst til å distribuere TV2s Premier League kanal over satellitt, så vil jeg tro de står ganske fritt til å gjøre det nå.

At de har mer lyst til å sabotere for TV2 er en annen sak.
    At Telenor har kjøpt Canal+ er en overdrivelse. Det korrekte er at Telenor Media and Content har kjøpt 35% av Canal+/C More fra TV4/Bonnier.

Telenor Media and Content eier også direkte 45% i TV2 Zebra. TV2 Sport kanalene er eid av TV2 Zebra.

Telenor Media and Content eier 48.2% av A-pressen. A-pressen eier igjen 50% av TV2 AS ( Edgemont eier den andre halvdelen i TV2).

Canal Digital var fram til 2002 50/50 deleid av Telenor og Franske Canal+ eller mer korrekt Vivendi Universal som på den tiden eide Canal+ i Nordic og Canal+ Frankrike. Det er fra denne tiden "Canal Digital" navnet oppstod.
    (Telenor hadde aldri eierandeler i Canal+ Nordic )

Jeg mener det var i 2002 Telenor kjøpte Vivendis 50% andel i Canal Digital.
    Var truet av konkurs - Medier - Kampanje.com
    Telenor kjøper Canal Digital for 2,4 milliarder - digi.no : Juss & samfunn
    Vivendi Universal hadde økonomisk trøbbel og solgte også Canal+ i Norden. Canal+ er bare et varemerke. Selskapet heter C MORE Entertainment AB og har vært eid av flere investeringsselskaper og SBS før det til slutt havnet hos Svenske TV4/Bonnier.

Summa sumarum så eier ikke Telenor nok til å kunne ha noen kontroll over noen tv broadcaster.

Newcomer
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    61
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ifølge dagens papir VG står det noe om priser på fotball abonnement på TV, og der står det visstnok at PL kommer til å koste ca. 200,- kr. Er det noe sannhet i dette?

Har ikke lest det selv, men fått det fortalt av andre.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    35
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Vag
    Ifølge dagens papir VG står det noe om priser på fotball abonnement på TV, og der står det visstnok at PL kommer til å koste ca. 200,- kr. Er det noe sannhet i dette?

Har ikke lest det selv, men fått det fortalt av andre.
    Stemmer at det sto 200 kr, men senere i artikkelen kom det frem at dette var noe de hadde hørt, men ikke sikkert. De fra TV2 ville ikke gå ut med noen pris enda.

Newcomer
    Medlem siden
    May 2010
    Poster
    3
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Trøst til fotballhjerter
    Etter det NA24 Propaganda erfarer er det likevel en stor trøst for alle med sine fotballhjerter i England (og muligens Wales) som eventuelt har Canal Digital-abonnement, eller ønsker å virkelig følge med på alt som skjer i Premier League. Alle kampene kommer nemlig til å bli vist på TV 2s web-tv. Det betyr sannsynligvis en løsning lik den kanalen har for Tippeligaen i dag hvor man kan bytte mellom flere kamper samtidig, og se høydepunktene fra alle kamper.

I praksis betyr det sannsynligvis at man kan gjennom deres kampsenter hvor man kan se en kamp i et hovedvindu, chatte med andre tittere og se videohøydepunkter etter hvert som de skjer. Ønsker man å se kampene på en moderne tv har de aller fleste tv-apparater i dag en inngang som gjør dette mulig direkte fra datamaskinen.

Hvor mye vil det koste?
    Selv om det ikke har blitt offentliggjort noen detaljer rundt prissettingen av dette på web kan man gå ut i fra at abonnementet Sumo GULL, som i dag gir tilgang til alt som ligger på TV 2 Sumo også vil gjelde Premier League. Prisen for dette er i dag 199 kroner per måned, eller 1799 per år. Et abonnement på det som kalles Sumo Sport koster 169 kroner per måned.

Intermediate torsteinvh sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    1,414
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Pasphaug
    I praksis betyr det sannsynligvis at man kan gjennom deres kampsenter hvor man kan se en kamp i et hovedvindu, chatte med andre tittere og se videohøydepunkter etter hvert som de skjer. Ønsker man å se kampene på en moderne tv har de aller fleste tv-apparater i dag en inngang som gjør dette mulig direkte fra datamaskinen.
    Er en liten trøst, men noen store ulemper:
    - Neppe HD-kvalitet
    - Må ha en PC i stua

Intermediate OleM sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    4,162
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Trøst til fotballhjerter
    Etter det NA24 Propaganda erfarer er det likevel en stor trøst for alle med sine fotballhjerter i England (og muligens Wales) som eventuelt har Canal Digital-abonnement, eller ønsker å virkelig følge med på alt som skjer i Premier League. Alle kampene kommer nemlig til å bli vist på TV 2s web-tv.
    Svært mager trøst der hvor ikke raske bredbåndsforbindelser er tilgjengelig...

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    51
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Trøst til fotballhjerter
    Etter det NA24 Propaganda erfarer er det likevel en stor trøst for alle med sine fotballhjerter i England (og muligens Wales) som eventuelt har Canal Digital-abonnement, eller ønsker å virkelig følge med på alt som skjer i Premier League. Alle kampene kommer nemlig til å bli vist på TV 2s web-tv. Det betyr sannsynligvis en løsning lik den kanalen har for Tippeligaen i dag hvor man kan bytte mellom flere kamper samtidig, og se høydepunktene fra alle kamper.

Hvor mye vil det koste?
    Selv om det ikke har blitt offentliggjort noen detaljer rundt prissettingen av dette på web kan man gå ut i fra at abonnementet Sumo GULL, som i dag gir tilgang til alt som ligger på TV 2 Sumo også vil gjelde Premier League. Prisen for dette er i dag 199 kroner per måned, eller 1799 per år. Et abonnement på det som kalles Sumo Sport koster 169 kroner per måned.
    Trøst???

Er overhodet ikke interessert i å se PL på web!! OVERHODET ikke!! PL SKAL jeg ha på TV!! Om de velger å sende kampene på web som et tillegg, så er det fint, men jeg vil ha PL på kabel-nettet mitt (har både satelitt og kabel, men kabel i hele huset)! - Tenk på alle de som sitter på kabel-tv hos Canal Digital? TV2 kan ikke overse disse for gå i null med kostnadene sine med PL!!

Om TV2 TØR å prøve seg på å distribuere kampene kun på web for noen så blir det bråk! Kommer til å gå på pub å se kampene, eller ordne meg abb hos Sky Sports eller en annen russisk eller italiensk leverandør!

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    51
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Svært mager trøst der hvor ikke raske bredbåndsforbindelser er tilgjengelig...
    Enig at web-streaming er en mager trøst! Synes egentlig ikke det er en trøst engang, snarere en straff!!

Jeg har 50/50 Mbit full duplex fiberoptisk internettforbindelse.

Allikevel får min far som har ADSL 4/1 Mbit bedre kvalitet på webstream fra TV2/Sumo.

Dette fordi hans ISP har avtale med TV2 og min ikke, så dette med å streame livsviktige ting som fotball på web burde ikke forekomme!!
    (lovligheten av dette (forfordele noen ISP'er) burde egentlig konkurransetilsynet se på)

Hvis TV2 tror de skal klare å tvinge meg til å bytte internettleverandør (ISP) så må de tro om igjen!

Da skal jeg klare meg uten PL !

Er uansett ikke et alternativ å se PL på web, uansett kvalitet, blir ALDRI like bra og stabilt som via kabel-nettet eller parabol.

Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    4,162
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har skrevet en sakelig mail til CD hvor jeg forklarer at jeg som lidenskapelig PL entusiast vil si opp mitt ab. hos CD om de ikke kommer til enighet med TV2 om distribusjon av PL.
    Tlsvarende har jeg skrevet en sakelig mail til TV2 og forklart at de antakelig vil gå glipp av svært mange kunder om de ikke kommer til en avtale med CD om distribusjon av PL. Kundemassen som har fulgt PL på C+ er vel alle CD kunder?
    Noen vil nok bytte distributør for å fortsatt få tilgang til PL. Mens mange ikke kan eller vil bytte distributør. Web-TV er neppe noe alternativ for veldig mange.
    Jeg antar både TV2 og Cd får mange tilsvarende mailer i disse dager. PÅ CDs nettside skriver de at de vil gjøre hva de kan for at deres kunder skal kunne motta PL fra CD også kommende sesong. Mens uttalelser fra TV2 gjengitt på Kampanje.com tyder på at det er ganske steile, om ikke bitre, fronter de to partene i mellom.
    Forhåpentligvis forstår de begge at de vil tape økonomisk på å ikke komme til enighet. Det blir en spennende sommer.

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    4,267
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har skrevet en sakelig mail til CD hvor jeg forklarer at jeg som lidenskapelig PL entusiast vil si opp mitt ab. hos CD om de ikke kommer til enighet med TV2 om distribusjon av PL.
    Tlsvarende har jeg skrevet en sakelig mail til TV2 og forklart at de antakelig vil gå glipp av svært mange kunder om de ikke kommer til en avtale med CD om distribusjon av PL. Kundemassen som har fulgt PL på C+ er vel alle CD kunder?
    Noen vil nok bytte distributør for å fortsatt få tilgang til PL. Mens mange ikke kan eller vil bytte distributør. Web-TV er neppe noe alternativ for veldig mange.
    Jeg antar både TV2 og Cd får mange tilsvarende mailer i disse dager. PÅ CDs nettside skriver de at de vil gjøre hva de kan for at deres kunder skal kunne motta PL fra CD også kommende sesong. Mens uttalelser fra TV2 gjengitt på Kampanje.com tyder på at det er ganske steile, om ikke bitre, fronter de to partene i mellom.
    Forhåpentligvis forstår de begge at de vil tape økonomisk på å ikke komme til enighet. Det blir en spennende sommer.
    jeg ser at det faktisk finnes "scousere" som kan si noe veldig bra også
    veldig enig i det du har gjort og skal slenge meg på, jeg sier også opp cd uten pl der

Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    4,162
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av jokris
    jeg ser at det faktisk finnes "scousere" som kan si noe veldig bra også
    :-)

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    128
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jo mindre fotball på almenne tv-kanaler, desto bedre. Jeg HATER tippeligasesongen på tv2.
    Tenk å bruke hele søndagskvelden på fotballvorspiel, fotballkamp, fotballanalyse, reaksjoner og kommentarer....er jo pokker ta meg galskap hele opplegget.

La de som vil betale for å se på galskapen, gjøre det, også kan vi andre nyte en god film eller serie.

Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    4,162
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av happymeal
    Jo mindre fotball på almenne tv-kanaler, desto bedre. Jeg HATER tippeligasesongen på tv2.
    Tenk å bruke hele søndagskvelden på fotballvorspiel, fotballkamp, fotballanalyse, reaksjoner og kommentarer....er jo pokker ta meg galskap hele opplegget.

La de som vil betale for å se på galskapen, gjøre det, også kan vi andre nyte en god film eller serie.
    "Livet er morsomere for den som er glad i fotball!"

Det er lidenskap på godt og vondt ;-) Du vet ikke hva du går glipp av.
    Jeg betaler gjerne for å se på. "HATER" er et sterkt uttrykk. Du kan vel se på en annen kanal eller slå av TV'n.
    Eller vil mannen i huset gjerne se på fotball, kanskje? ;-)

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    155
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av happymeal

TV2 sender jo det folk vil ha og som de tjener penger på. Er det noe spesielt som TV2 sender på en søndagskveld som du ikke får på 20 andre kanaler da?

Intermediate Espen84 sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2009
    Poster
    968
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Bra skrevet.. skal slenge meg på bølgen og gjøre det samme som deg!! Kan ikke fatte hvis dem ikke blir enige!! Hvor mye penger både CD og TV2 taper på det må gudene vite!?

Side 3 av 19 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 7 13 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •