Premier League utelukkende på betal-tv - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 19 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 12 ... SisteSiste
Viser resultater 21 til 40 av 361
    Intermediate digitech sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    991
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Bobben1
    Det jeg mente er at man kan velge hvilken Tippeliga eller Champions league kamp man vil se på. Det var hvertfall slik med Champions League tidligere på Viasat. I 2010 burde tilbud som kampvalg fra Premier League vært en selvfølg :-P . Det er ikke alle som vil se Chelsea,Man U og Arsenal.
    Helt enig :wink:

Intermediate partyboynr1 sin avatar
    Medlem siden
    May 2006
    Poster
    1,014
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Blir det slik at hver enkelt kan velge selv hvilken kamp en vil se, så er det jo det absolutt beste. Da ser United supportere United sine kamper, og Wigan, Bolton og alle andre lag sine lags kamper.
    Da blir jo alle fornøyde.. :-D

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    118
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Håper virkelig at det blir en HD kanal med PL også. Er en fordel om de kjører litt høyere bitrate på SD kanalen da TV2 Sport og often C+ har alt for dårlig kvalitet pga. lav bitrate. C+ har sendt kamper på Extra helt ned i 1800Kbps, noe som er dårligere enn et dårlig VHS opptak.

Intermediate Bobben1 sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2006
    Sted
    Lunner/Hadeland
    Poster
    2,709
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av mitchman
    C+ har sendt kamper på Extra helt ned i 1800Kbps, noe som er dårligere enn et dårlig VHS opptak.
    Da må C+ Sport Extra ha hatt en feil. Kanalen sender VBR og 1800kbps er nok normal bitrate når de sender plakat på Extra men når det sendes fotball pleier alltid bitraten å være høyere. Det er ca. 4Mbps gjennomsnitts bitrate på kampen som sendes nå. Maks bitraten ser ut til å være 6Mbps.

Intermediate OleM sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    4,162
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av mitchman
    Håper virkelig at det blir en HD kanal med PL også.
    Det er bekreftet en god tid tilbake at det blir en HD kanal også.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    35
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av OleM
    Det er bekreftet en god tid tilbake at det blir en HD kanal også.
    Er det bekreftet at TV2 vil sende denne? Var noe usikkerhet rundt det sist jeg leste en artikkel om saken. :-)

Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    4,162
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av LarsChristian
    Er det bekreftet at TV2 vil sende denne? Var noe usikkerhet rundt det sist jeg leste en artikkel om saken. :-)
    Jeg vet ikke hva du har lest. Men det er tre måneder siden Taalesen bekreftet ovenfor kampanje at TV2 hadde sikret seg rettighetene til den nye PL HD kanalen som starter opp fra høsten og vil sende fra PL 24 timer i døgnet, 7 dager i uka. :-)

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    35
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg vet ikke hva du har lest. Men det er tre måneder siden Taalesen bekreftet ovenfor kampanje at TV2 hadde sikret seg rettighetene til den nye PL HD kanalen som starter opp fra høsten og vil sende fra PL 24 timer i døgnet, 7 dager i uka. :-)
    Jo det vet jeg :-P Men da det kom ut, var TV2 usikker på om de kom til å sende HD kanalen.

Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    4,162
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av LarsChristian
    Jo det vet jeg :-P Men da det kom ut, var TV2 usikker på om de kom til å sende HD kanalen.
    De sikrer seg rettighetene, men er usikre på om de kommer til å sende kanalen?... Det henger jo ikke på greip. Hvorfor skulle de sikre seg rettighetene og ikke benytte dem? Jeg tar det for gitt at denne HD kanalen blir å finne i TV2s kommende PL-pakke.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    35
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    De sikrer seg rettighetene, men er usikre på om de kommer til å sende kanalen?... Det henger jo ikke på greip. Hvorfor skulle de sikre seg rettighetene og ikke benytte dem? Jeg tar det for gitt at denne HD kanalen blir å finne i TV2s kommende PL-pakke.
    Fra: TV 2 har Premier League i boks*|* TV 2 Nyhetene
    Trolig kommer det en egen Premiere League-kanal som sender i HD-kvalitet,
    Så det har ikke vært sikkert, men tar jo det som en selvfølge.

Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    4,162
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Lansering av HD-kanalen her på berget forutsetter selvfølgelig at TV2 kommer til enighet med distributører for å få HD-kanalen på lufta. Og at det benyttes terminologi som "trolig" tror jeg kun dreier seg om forhandligstaktikk i så måte. TV2 hauser opp TV2 Sumo som en svært viktig platform. Det tror jeg også er forhandligstaktikk. Jeg kan ikke se at kundemassen på web-tv kan bli stor nok til at TV2 tjener penger på dette, selvom nok også TV2 Sumo vil får et løft som følge av dette.

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    860
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Question

Lansering av HD-kanalen her på berget forutsetter selvfølgelig at TV2 kommer til enighet med distributører for å få HD-kanalen på lufta. Og at det benyttes terminologi som "trolig" tror jeg kun dreier seg om forhandligstaktikk i så måte. TV2 hauser opp TV2 Sumo som en svært viktig platform. Det tror jeg også er forhandligstaktikk. Jeg kan ikke se at kundemassen på web-tv kan bli stor nok til at TV2 tjener penger på dette, selvom nok også TV2 Sumo vil får et løft som følge av dette.
    Jeg er helt enig med deg.TV2 må etter min mening få med seg den kundebasen som CD hadde.Derfor er de nødt til å få distribusjonen spredd ut på CD,Get og eventuellt Viasat.Det er etter det jeg kan se være den eneste veien å gå for å få bra lønnsomhet.Jeg ser utifra tidligere innlegg på denne tråden at prisen for abb. er bekymringsfull.Jeg er mere bekymret over mangel på info om antall kanaler? Hvem skal distribuere? Kvaliteten på sendingene?
    HD kanaler? En ting er i hvertfall at dess flere kunder dess bedre priser.
    Stølen

Active
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    493
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Denne eksklusive distribusjonsavtalen skal samtidig være årsaken til at TV 2 og Telenor ikke klarer å bli enige om en avtale som sikrer Canal Digitals kunder fortsatt tilgang på Premier League. I avtalen skal det være satt et tak på 179 kroner i måneden. Kanaler som har en høyere pris enn dette kan ikke Telenor distribuere på sin plattform.

kampanje.com

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    3,119
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av kewell79
    Denne eksklusive distribusjonsavtalen skal samtidig være årsaken til at TV 2 og Telenor ikke klarer å bli enige om en avtale som sikrer Canal Digitals kunder fortsatt tilgang på Premier League. I avtalen skal det være satt et tak på 179 kroner i måneden. Kanaler som har en høyere pris enn dette kan ikke Telenor distribuere på sin plattform.

kampanje.com
    Canal+ koster mer enn 179,-/mnd. Canal Digital distribuerer Canal+.

Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    4,162
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av trondmm
    Canal+ koster mer enn 179,-/mnd. Canal Digital distribuerer Canal+.
    Det er nettopp for å beskytte premiumkanalen C+, som CD har interesser i, at taket for andre premiumskanaler har vært 179 kr pr mnd. Det er derfor TV2 Sport har ligget på 169 kr pr .mnd.
    Det blir spennende å se om de kan forhandle seg rundt dette på et vis. Jeg vil si det er katastrofalt for TV2s PL satsing om de ikke får distribusjon via CD. Jeg tror de får det.

Intermediate Bobben1 sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2006
    Sted
    Lunner/Hadeland
    Poster
    2,709
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er nettopp for å beskytte premiumkanalen C+, som CD har interesser i, at taket for andre premiumskanaler har vært 179 kr pr mnd. Det er derfor TV2 Sport har ligget på 169 kr pr .mnd.
    Det blir spennende å se om de kan forhandle seg rundt dette på et vis. Jeg vil si det er katastrofalt for TV2s PL satsing om de ikke får distribusjon via CD. Jeg tror de får det.
    Nå er Premier League rettighetene mye billigere enn rettighetene til Norsk fotball. Derfor bør abbonenentsprisen for de nye Premier league kanalen(e) kunne bli langt rimligere enn kr. 169 pr. måned.

Premier League skal heller ikke vises på TV2 Sport så PL bør ikke påvirke prisen på TV2 Sport.

Active
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    493
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    4,162
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av kewell79
    Det er lenge igjen til sesongstart. Jeg tror neppe siste ord i saken er sagt..

Active
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    349
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det forundrer meg at denne allianse-byggingen blant kanaler/distributører glatt passerer konkurransetilsynet... Makan til konkurransehemmende virksomhet skal man lete lenge etter...

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    912
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    HAH det fryder meg at Cd mister monopolet sitt på PL synd med can+ de har vist mye. men de har snytt oss for flere HD kamper b.la med Liverpool og andre store lag hvis det har vært allsvenskan eller elitserien ..

siden dere har så lite peil skal jeg hjelpe dere med Info :
    Canl+ har kjøpt opp NBA Serie A La Liga og Major Soocer league US alt vises i HD de skal oxo vise Tennis Wta damer og atp fra høsten. eller neste år.
    Det jeg vet er at Tv2 ikke vil senke prisen på de Nye Pl kanaler de vil ligge på samme pris som can+ har gjort dette er blitt sagt fra en kilde..
    så Ikek forvent at dere skal få se PL Billig LoooL

Side 2 av 19 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 12 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •