Premier League utelukkende på betal-tv - Side 18

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 18 av 19 FørsteFørste ... 8 14 15 16 17 18 19 SisteSiste
Viser resultater 341 til 360 av 361
    Intermediate Bobben1 sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2006
    Sted
    Lunner/Hadeland
    Poster
    2,709
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av stølen
    Jeg satt og sammmenlignet Sky og CD fra kampen Spurs-City igår.På bildesiden er det ikke noen stor skillnad.Dog er Sky vært og er fremdeles best på bilde.Når det gjelder lyd så er Sky mye bedre enn CD med bl.a bra med stadioatmosfære i bakkanalene.Dette må CD rette opp.Det er er samme produksjonen på Sky og CD,så lyd i bakkanalene ligger der.
    Anter du mener TV2 i stedet for CD
    Jeg er helt enig. Mye stadionlyd er bra og med 5.1 så kan man selv regulere dette dersom kommentator kun er i senter. Jeg antar at det har vært noe probemer med 5.1 "feed" fra England siden 5.1 lyden var litt dårlig. Sjekket ikke PL2 HD og PL3 HD så jeg vet ikke om den Engelske kommentatorlyden der var kun i senter. Dette blir garantert bedre etterhvert

På Viasat's tre TV2PLHD kanaler er det forresten ikke 5.1 lyd ser jeg. Kun MPEG stereo sendes.

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    870
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ser på HD1 igjen nå, og det er samme bokslyd fra Dolby Digital lydsporet.
    Hører ikke den knitringen fra i går.

Medlem siden
    Sep 2006
    Sted
    Lunner/Hadeland
    Poster
    2,709
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av BigZ
    Ser på HD1 igjen nå, og det er samme bokslyd fra Dolby Digital lydsporet.
    Hører ikke den knitringen fra i går.
    Kan ikke høre noen store problemer med boks lyd på min Denon AV receiver så lenge audo dekodes som Dolby Digital 5.1. Jeg får mye bokslyd når jeg kun velger stereo downmix på AVreciver eller mottager. Bokslyden oppstår pga. fasefeil i 5.1 mixen. Tipper det er litt innkjøringsproblemer.

Det at kommentator er mikset i frontkanelene i tillegg til senter øker sannsynligvis faren for fasefeil. Kommentatormikrofonen plukker opp stadionlyd når kommentator er i England. Med tanke på faren for fasefeil så ville jeg tro at det er en fordel om kommentator ikke mixes i annet enn senter og at senter men jeg er ingen lydmann Uansett så vil senter mixes sammen med de andre kanalene når mottager eller AVreceiver gjør en downmix.

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    870
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hva bør CD PVR'en være innstilt på? 1080i eller 720p?
    Jeg har kabeltv...

Newcomer runnis sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    105
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har også samme bokslyd på PL HD1 nå. Det var det samme igår. Det ble bedre når jeg satte lyden over til Stereo i dekoderen, men dette er ikke noe jeg skulle behøve å gjøre hver gang jeg skal se en PL-kamp?

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    68
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    På Liverpool-Arsenal kampen i dag er bildet mye bedre. Mulig det skyldes at man får levert feed med bedre bitrate ettersom det bare er en kamp, men jeg håper selvsagt at man har rettet en feil ...

Bildet i går var veldig sjenerende på stor skjerm med tydelig manglende definisjon i gresset, publikum og spillere på en viss avstand. Selvfølgelig mye bedre enn når CD sendte i SD og la den hersens Allsvenskan i den ene HD-kanalen de hadde. :-D Men mye dårligere enn Viasats egne fotballproduksjoner i HD som f.eks. CL og VM..

Medlem siden
    Sep 2006
    Sted
    Lunner/Hadeland
    Poster
    2,709
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av BigZ
    Hva bør CD PVR'en være innstilt på? 1080i eller 720p?
    Jeg har kabeltv...
    Den bør være innstilt på 720p på NRK1 HD og TV2 PL HD kanalene. HDPVR'n for satellitt gir ut elendig bilde når man konverterer 720p til 1080i. Antar det er ganske likt for kabeltv HDPVR. Det kan også ha sammenheng med min Pioneer 507. Dårlig blir det hvertfall. Alle andre HD kanaler funker best med 1080i og SD oppskaleres også greit til 1080i.

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    870
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Bobben1
    Den bør være innstilt på 720p på NRK1 HD og TV2 PL HD kanalene. HDPVR'n for satellitt gir ut elendig bilde når man konverterer 720p til 1080i. Antar det er ganske likt for kabeltv HDPVR. Det kan også ha sammenheng med min Pioneer 507. Dårlig blir det hvertfall. Alle andre HD kanaler funker best med 1080i og SD oppskaleres også greit til 1080i.
    Takk for svar.

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    860
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Smile

Anter du mener TV2 i stedet for CD
    Jeg er helt enig. Mye stadionlyd er bra og med 5.1 så kan man selv regulere dette dersom kommentator kun er i senter. Jeg antar at det har vært noe probemer med 5.1 "feed" fra England siden 5.1 lyden var litt dårlig. Sjekket ikke PL2 HD og PL3 HD så jeg vet ikke om den Engelske kommentatorlyden der var kun i senter. Dette blir garantert bedre etterhvert

På Viasat's tre TV2PLHD kanaler er det forresten ikke 5.1 lyd ser jeg. Kun MPEG stereo sendes.
    Av gammel vane sier jeg CD,men du har selvsagt rett at det er TV2.Jeg er sikker på at når TV2 har fått ett par serierunder på seg,så vil de tekniske justeringene sikkert falle på plass.Det kan bli en kjekk vinter med HD-fotball.
    Stølen

Active
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    493
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er fremdeles ikke bildekvalitet som på TV-sendingen,men Sumo HD i nett begynner å bli akseptabelt.Studiosendingen var i flott kvalitet både lyd og bilde.Det som imponerer er selve opplegget og valgene du kan gjøre.Det var veldig gøy å skifte mellom alle kampene og få all informasjonen om kampene idag samt full oversikt over alle kampenene som skal gå fremover.Du kan velge mellom live,stats og en hel del annen info.Det var flere av oss som satt der som stilte spørsmålet om dette er fremtidens TV???.
    TV2 Sumo var meget fremtidsrettet.Kjempespennende!!!
    Stølen

den fremtiden er her allerede på altibox. vi har også videoarkiv av kamper og høydepunker. et lite trykk på blå knapp under kampen får vi se målene i reprise også

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    860
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Smile

Sitat Opprinnelig postet av kewell79
    den fremtiden er her allerede på altibox. vi har også videoarkiv av kamper og høydepunker. et lite trykk på blå knapp under kampen får vi se målene i reprise også
    Jeg er selvsagt klar over at Lyse har denne løsningen,men det er nett-TV jeg snakker om.Det gir et mye mere intressant perspektiv hvor de aller fleste TV-aktørene legger ut sine saker på nett-TV, enn bare på kabel og parabolløsninger.Det er jo svært mange i dette landet som ikke har mulighet for å ta inn f.eks Lyse/Altibox på kabel.
    Hva vil skje med nett-TV f.eks Sky/BBC og ITV fremover.Det kan være stengt for oss idag,men hva med fremtiden? Vil det bli åpent for betalingskanaler?
    TV 2 Sumo er kanskje den første smaken vi har fått og jeg er helt overbevist om at dette blir bra med tid og stunder.
    Stølen

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    39
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg er selvsagt klar over at Lyse har denne løsningen,men det er nett-TV jeg snakker om.Det gir et mye mere intressant perspektiv hvor de aller fleste TV-aktørene legger ut sine saker på nett-TV, enn bare på kabel og parabolløsninger.Det er jo svært mange i dette landet som ikke har mulighet for å ta inn f.eks Lyse/Altibox på kabel.
    Hva vil skje med nett-TV f.eks Sky/BBC og ITV fremover.Det kan være stengt for oss idag,men hva med fremtiden? Vil det bli åpent for betalingskanaler?
    TV 2 Sumo er kanskje den første smaken vi har fått og jeg er helt overbevist om at dette blir bra med tid og stunder.
    Stølen
    Jeg fikk gratis tilgang til TV2 Sumo Premier League når jeg kjøpte Altibox... Hadde konto fra før, og fikk tilgang uten å bestille ekstra. Andre som har fått den bonusen?

Medlem siden
    Sep 2006
    Sted
    Lunner/Hadeland
    Poster
    2,709
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Stølen
    Nettet har ikke stor nok kapasitet enda. I teorien hadde Webtv kunne fungert veldig bra dersom alle hadde hatt en 10Mbps internet linje til TV2 men da hadde også TV2 fått en enorm datamengde å levere siden de sender unicast. 10000 kunder = 10000*10Mbps=100000Mbps=100Gbps....

Dette hadde fungert mye bedre om slik streaming hadde vært sendt som multicast slik IPTV leverandørene gjør for å distribuere TV i kvalitet som overgår webtv. Jeg tror ikke multicast er mulig over internet i dag. De fleste ISP'er benytter multicast kun internt i eget nett. Har ikke så mye greie på dette men det kan jo tenkes at det blir mulig om ikke så alt for mange år.

Webtv er allerede ganske utbredt men det blokkeres som regel slik at sendingene ikke er tilgjengelige utenfor rettighetsområdet. BBC har f.eks. blokkert en del av nettstreamingen til IP adresser uten for UK. Det er akkurat samme problematikk med rettigheter når det skal streames webtv på nettet.

Newcomer
    Medlem siden
    May 2008
    Poster
    31
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Endelig!

Nå snakker vi 5.1-lyd! Der kom den iallefall hos meg. Nyyyydelig. Kan ikke vente til kamp med skikkelig surrond-lyd!

Mvh
    Snus

Medlem siden
    Sep 2006
    Sted
    Lunner/Hadeland
    Poster
    2,709
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Snusboksen
    Nå snakker vi 5.1-lyd! Der kom den iallefall hos meg. Nyyyydelig. Kan ikke vente til kamp med skikkelig surrond-lyd!

Mvh
    Snus

1 . Nå er det ikke fasefeil på 5.1 lyden :-) Blir ikke blikkboks lyd lengre når 5.1 mixes ned til stereo.

2. Kommentatoren er kun mixet i senter. Da kan man selv regulere hvor mye stadionlyd man vil ha (og jeg vil ha mye...).

Syns TV2 gjør en flott jobb med PL og er også imponert over alt innholdet som Premier League selv produserer og leverer. Det er rene Sky Sports. Litt synd at man ikke kan velge den Engelske kommentatorlyden (som i kveld er den legendariske Martyn Tyler). TV2 har jo en glimrende anledning til å gjøre produktet enda bedre ved å f.eks. paralellsendes samme kamp på TV 2 PL2 HD men Engelsk kommentar. De kunne gjort dette med alle kamper som ikke sendes kl. 16 på Lørdager :-)

EDIT: Kommentatoren kan høres i subwoofer/LFE kanalen. Det er litt merkelig men kan vel hende dette fikses også :-)

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    870
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Så Man Utd - Newcastle i dag, med tuneren stilt inn på 720p.
    Syntes at rødfargen på ManU draktene var svært lyse, og mer oransje enn rødt. Tested da å bytte fra RGB til YCbCr på tuneren. Da ble rødt endelig rødt.
    Skal den være innstilt på 720P og YCbCr?

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    870
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Snusboksen

Mvh
    Snus
    Lyden i 5.1 var endelig bra i dag.

Active
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    493
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av johsgjerde
    Jeg fikk gratis tilgang til TV2 Sumo Premier League når jeg kjøpte Altibox... Hadde konto fra før, og fikk tilgang uten å bestille ekstra. Andre som har fått den bonusen?

Alle med altibox PL får det

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    39
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av kewell79
    Alle med altibox PL får det
    Ja regnet ikke med jeg var noe særskilt begunstiget..

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    118
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nettet har ikke stor nok kapasitet enda. I teorien hadde Webtv kunne fungert veldig bra dersom alle hadde hatt en 10Mbps internet linje til TV2 men da hadde også TV2 fått en enorm datamengde å levere siden de sender unicast. 10000 kunder = 10000*10Mbps=100000Mbps=100Gbps....
    Nettet er en ting, men CPU kapasitet på maskin er en annen. Silverlight ser ut til å ha begrenset eller ingen hardware assisert decoding noe som gjør at max på en dual core2 duo 2.13GHz laptop er 3Mbps, og ca 6Mbps på en stasjonær PC med noe bedre CPU.

Side 18 av 19 FørsteFørste ... 8 14 15 16 17 18 19 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •