Premier League utelukkende på betal-tv - Side 17

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 17 av 19 FørsteFørste ... 7 13 14 15 16 17 18 19 SisteSiste
Viser resultater 321 til 340 av 361
    Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    687
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Er det kun hos meg at bilde og lyd absolutt ikkje stemmer? Har canal digital gjennom parabol koolet til tv med hdmi. Bruker den vanlige hd-tuneren

Intermediate corleone sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2006
    Poster
    807
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Torres33
    Jeg får det ikke inn i 5.1. Har viasat parabol og kjører en PVR dekoder. Noen tips?
    Jeg har parabol fra Canal Digital og her er det ihvertfall 5.1 lyd, kjenner ikke til Viasat.

Intermediate Bobben1 sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2006
    Sted
    Lunner/Hadeland
    Poster
    2,709
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av corleone
    Jeg har parabol fra Canal Digital og her er det ihvertfall 5.1 lyd, kjenner ikke til Viasat.
    Jeg hører på 5.1 lyden via CD parabol. Det er tydelig at de justerer lipsync på kommentaror. Det er ekstremt vanskelig å matche kommentaror til video og det eneste de kan gjøre er å prøve og feile. Virker bedre nå enn det første minuttet :-) Det som er mest irriterende er at kommentatoren er mixet i frontkanalene i tillegg til senter og det er ingen lyd i bakhøyttalere. Lurer derfor på om det egentlig er stereo som er konvertert til 5.1.

Medlem siden
    Jul 2006
    Poster
    807
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er godt mulig det, ja savnet lyd i bakkanalene. Mulig detter kommer seg etterhvert, husker EM 2008 da de hadde 5.1 lyd, da var det en del rusk i de første kampene før de fikk orden på det.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    68
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er det bare meg som opplever bildekvaliteten på selve kampen som betydelig dårligere enn under Viasats VM-sendinger og Champions League? Er det kvaliteten på opptaksutstyret som er dårligere, er det 720p vs 1080i i produksjon, konvertering eller noe annet?

Medlem siden
    Sep 2006
    Sted
    Lunner/Hadeland
    Poster
    2,709
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Noppe
    Er det bare meg som opplever bildekvaliteten på selve kampen som betydelig dårligere enn under Viasats VM-sendinger og Champions League? Er det kvaliteten på opptaksutstyret som er dårligere, er det 720p vs 1080i i produksjon, konvertering eller noe annet?
    Sendingene til TV2 er i 720p. Produksjon i England er 1080i men det virker som Premier League leverer et HD signal som er hardt komprimmert.

Det ligger en PLTV feed på 10-øst som bare er på 13Mbps MPEG4. Hvis dettte er standarden på signale PL leverer så ligger nok mye av forklaringen der. Sendingene gikk åpent tidligere i uka (H.264 1080i 4:2:0) og det så ikke spesielt bra ut.
    Eutelsat W2A (10.0°E) Transponder C5 - KingOfSat

Edit: målte bitraten på Premier League feed på 10-øst og det er nå kun 12Mbps video. HD feeds i høy kvalitet pleier å være fra 60Mbps og oppover men med 6 kamper samtidig så har sikkert ikke PL tatt kostnaden med å levere ypperste kvalitet.

TV2's sendiger er på ca. 14Mbps via satellitten (jeg ser via CD) og burde blitt ok med god kilde. TV2 HD sine Tippeliga HD kamper er hvertfall kanonbra med samme bitrate. Jeg tror nok helst det er Premier League som selger dyrt
    men leverer billig

Bildene er ikke akkurat dårlige da sammenliknet med SD

Tippeligaen på TV2 HD syns jeg har bedre kvalitet enn både fotball VM og PL.

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    870
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har TV2 PL både via kabel og fra TV2 Sumo.
    I kampen mellom Spurs og Man Shitty, og nå i Villa kampen har jeg en knitring i lyden. Dette får jeg både fra kabel og TV2 Sumo.
    Noen andre som hører dette?

I tillegg må jeg si at Dolby Digital lyden fra kabel er helt forferdelig. Tidenes "boks-lyd". Mye bedre når jeg stiller PVR'en på stereo.

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2008
    Poster
    29
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hva med pausene? Er det mye reklame? Tenker da sammenliknet med TV2.
    Eller er dette produktet helt reklamefritt?

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    35
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Debian
    Hva med pausene? Er det mye reklame? Tenker da sammenliknet med TV2.
    Eller er dette produktet helt reklamefritt?
    Det er 2 reklamer, en for komplett og en for Chess.

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2010
    Poster
    37
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er nesten ikke reklame. Et par reklamer rett før spillerne skulle på banen til førstekampen. Varte vel 1-2 minutter. Alle i studio fikk tid til å prate i pausen nå også. Stor forbedring ifht. fotball-vm!!

Medlem siden
    Jul 2006
    Poster
    807
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er det det gamle NRK plinget vi hører eller husker jeg feil?

Intermediate Trond B sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    1,547
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Synes bildet er bra men lyden var dårlig. Lavere enn andre kanaler pluss "bokslyd". Bruker CD parabol med kun stereo og TV høyttalerene.
    ​Hi-Fi: Accuphase E-460 | LINN Akurate DS/1 | PMC twenty.26/22/C | REL R-528
    Head-Fi: SONY TA-ZH1ES | SONY MDR-Z1R | AudioQuest DragonFly Red | Bowers & Wikins P7 Wireless | Bowers & Wikins P9 Signature
    AV: SONY KD-65A1 | DENON AVC-A1HDA | SONY UBP-X800

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    118
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Mine inntrykk så langt:

- Tid og resultatet i venstre hjørne er alt for langt ned og til høyre i bildet, noe som også gjør at det ikke er symmetrisk i forhold til TV2 logoen og dekker mye av bildet. Kan ikke huske at Canal+ hadde dette problem og det er irriterende.
    - Reklame på en betalkanal? Det burde man få slippe selv om det er bare i 2 minutter eller noe.
    - Mye rot med lyden og forsinkelser av lyd iforhold til bilde, selv i studioet. Dette ble bedre etterhvert.

Active
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    493
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    elendig lyd på Tv2 BPL1- Høres innestengt ut??

på PL UK kanalen derimot er lyden perfekt, både på kommentatore og stadion lyd

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2008
    Poster
    9
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Synes dette bildet virker dårlgere enn det vi fikk levert av Canal+ på Premier League i HD. Med tre kamper samtidig i HD på TV2 kl. 4 på lørdagen, kommer ikke akkurat dét som noen bombe.

Reklame på betal-TV? Trodde vi slapp slik lavmål selv fra TV2.

Og hvor lang tid vil det ta før vi som hater radio på TV skal slippe å irritere oss over skrikingen til Alsaker, Langli & co? At man hadde kommentator på 70-tallet var vel greit nok, men verden har gått fremover. Hvor mange er det som liker det når sidemannen på stadion skal kommentere absolutt alt? Hadde vært greit med et valg snart der folk kan velge vekk kommentator og kun få stadionlyd.

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    155
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Virkelig plagsomt å høre hva som skjer før det faktisk skjer på skjermen :/

Men var da reklame på Canal+ også så skjønner ikke klagingen på dette. Vi snakker jo ikke 14 minutter reklame i pausen heller.

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    535
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sammenlikned med Viasat sine TV2 PL-kanaler i SD er jo HD-kanalene hos CD strålende, men kunne sikkert vært noe bedre bilde. Synes uansett det er godt nok, og fullt på høyde med bildekvaliteten Canal Plus leverte i fjor, men svakere enn svenskenes VM-sendinger i HD (som var av bedre kvalitet enn TV2 sine HD-sendinger).

Det var lydsync-problemer i første kamp i går, men det fikk de justert på utover i første omgang.

Så Blackburn-Everton kl 16 i går, og der var det veldig mye hakking i lyden. Samme problemet både fra Viasat og CD, så var nok i sendingen fra england. Synes det er bra at de har valgt engelske kommentatorer på PL2 og PL3-kanalene. Hadde vært greit om man kunne velge engelsk lyd også på PL1.

Fryktet at pause-innslagene skulle bli som i Tippeligaen og under fotball VM (dvs 20 sekunder i studio og resten reklame), men heldigvis har TV2 klart å redusere reklamenivået en del. Får håpe de holder seg til 2+2 reklamesnutter i pausene utover også.

Ellers noterte jeg at svenske TV6 sendte gratis i går (og skal visst gjøre det frem til Kanal 10 lanseres). Danske 6'eren sendte også alle kampene, men vet ikke om det er riktig at jeg skal få inn den kanalen på mine kort (har nettopp fått nytt kort, så mulig noen av de danske kanalene er åpne de første ukene - så også at jeg fikk DR1, men ikke dansk TV2).
    6'eren skal forøvrig sende alle årets PL-kamper i Danmark - og den kanalen er inkludert fra og med lokalpakken til Canal Digital. Heldige dansker.

Medlem siden
    Sep 2006
    Sted
    Lunner/Hadeland
    Poster
    2,709
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg syns også bildene på PL HD kanalene har vært bra selv om jeg er sikker på at det kunne vært noe bedre bilder. Det kan se litt
    "soft" ut. Om det er like bra som på Canal+Sport HD er ikke godt å si. Da kommer jo 720p/1080i diskusjon inn i bildet. Kvaliteten varierer fra arena til arena (kameraplassering) og lysforhold. Slik var det på Canal+Sport HD og slik er det nå på TV 2 PL HD.

Kampen på PL3 HD i går syns jeg hadde dårligst kvalitet men det var garantert pga. vanskelige lysforhold. De kampene som spillles i flomlys pleier å gi best bilder syns jeg.

Det er hvertfall galt å klage men er man opptatt av bilde og lyd så bør man vel se etter detaljer

Det er et stort framskritt at PL leverer alle kamper i HD. Tippeliga i HD på TV2 syns jeg har hatt bedre kvalitet men den er også 1080i på satellitt(720p i bakkenett). Det er vel bare å gi TV2 kredit for å produsere bedre kvalitet på fotballen enn Engelskmennene

Reklame er ikke noe problem for min del. Sky Sport har alltid sendt reklame og de gangene jeg har sett på Sky Sport har dette ikke vært plagsomt selv om det er mye mer reklame enn på TV2 PL HD. Så ekstremt dyre PL rettighetene har blitt i Norge så er det ikke så merkelig at det blir forsøkt å få inn penger på reklame i tillegg til betal-tv. PL rettighetene er antagelig dyrere i Norge enn i de andre Nordiske landene pga. at PL interessen er størst i Norge.

Hvis jeg skullet ønsket noe mer så var det om den Englelsk produserte PLTV HD kanalen ble sendt på f.eks. TV 2 PL2 HD når det ikke er live kamp. I Sverige og Danmark er denne kanalen tilgjengelig 24/7.

Teknisk sett så kunne godt 5.1 lyden kun hatt kommentator i senter men dette er sikkert noe som kommer seg etterhvert :-D

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    860
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Smile

Sitat Opprinnelig postet av Bobben1
    Sendingene til TV2 er i 720p. Produksjon i England er 1080i men det virker som Premier League leverer et HD signal som er hardt komprimmert.

Det ligger en PLTV feed på 10-øst som bare er på 13Mbps MPEG4. Hvis dettte er standarden på signale PL leverer så ligger nok mye av forklaringen der. Sendingene gikk åpent tidligere i uka (H.264 1080i 4:2:0) og det så ikke spesielt bra ut.
    Eutelsat W2A (10.0°E) Transponder C5 - KingOfSat

Edit: målte bitraten på Premier League feed på 10-øst og det er nå kun 12Mbps video. HD feeds i høy kvalitet pleier å være fra 60Mbps og oppover men med 6 kamper samtidig så har sikkert ikke PL tatt kostnaden med å levere ypperste kvalitet.

TV2's sendiger er på ca. 14Mbps via satellitten (jeg ser via CD) og burde blitt ok med god kilde. TV2 HD sine Tippeliga HD kamper er hvertfall kanonbra med samme bitrate. Jeg tror nok helst det er Premier League som selger dyrt
    men leverer billig

Bildene er ikke akkurat dårlige da sammenliknet med SD

Tippeligaen på TV2 HD syns jeg har bedre kvalitet enn både fotball VM og PL.
    Jeg satt og sammmenlignet Sky og CD fra kampen Spurs-City igår.På bildesiden er det ikke noen stor skillnad.Dog er Sky vært og er fremdeles best på bilde.Når det gjelder lyd så er Sky mye bedre enn CD med bl.a bra med stadioatmosfære i bakkanalene.Dette må CD rette opp.Det er er samme produksjonen på Sky og CD,så lyd i bakkanalene ligger der.Men- det som imponerte meg mest igår var når vi koblet opp HTPC til samme opplegget JVC HD1 proj. og kjørte Sumo.Det er fremdeles ikke bildekvalitet som på TV-sendingen,men Sumo HD i nett begynner å bli akseptabelt.Studiosendingen var i flott kvalitet både lyd og bilde.Det som imponerer er selve opplegget og valgene du kan gjøre.Det var veldig gøy å skifte mellom alle kampene og få all informasjonen om kampene idag samt full oversikt over alle kampenene som skal gå fremover.Du kan velge mellom live,stats og en hel del annen info.Det var flere av oss som satt der som stilte spørsmålet om dette er fremtidens TV???.Bildekvaliteten må forbedres spesielt på bevegelse,men sett utfra hvordan det var bare for ett år siden,så er det mye bedre.Dette kan bli spennende.Sumo sendte alle kampenene igår og det skal de gjøre hele sesongen.Dette kan være løsningen for de som er tilhengere av de klubbene som ikke blir så ofte vist på TV p.g.a. at de 5-6 store stort sett alltid blir vist.
    TV2 Sumo var meget fremtidsrettet.Kjempespennende!!!
    Stølen

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    870
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Var det ingen som hørte knitringen i lyden på PL HD1 i går? Var både fra kabel og på Sumo.

Stølen: Helt enig! Sumo konseptet er veldig bra og spennende. Eneste irritasjonsmomentet der er bevegelser. Det hakker litt for mye.

Side 17 av 19 FørsteFørste ... 7 13 14 15 16 17 18 19 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •