Premier League utelukkende på betal-tv - Side 16

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 16 av 19 FørsteFørste ... 6 12 13 14 15 16 17 18 19 SisteSiste
Viser resultater 301 til 320 av 361
    Intermediate Bobben1 sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2006
    Sted
    Lunner/Hadeland
    Poster
    2,709
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av trondmm
    Det synes jeg høres kjemperart ut. Har ikke TV2 sendt 1080i på absolutt alt de har sendt av HD-sendinger til nå? Hvorfor vil de da plutselig begynne å konvertere til 720p hvis de faktisk får et 1080i signal inn?
    Legger merke til at TV2 sendes som 720p i bakkenettet nå (RiksTV). På satellitt sendes TV2 HD som 1080i.

Newcomer nikkospikko sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    107
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Hakking på TV2 PL HD

Vel, da har jeg fått tilgang til alle tre kanalene, og har pint meg gjennom et opptak av Tyskland vs England fra VM. Opplever konstant hakking i bildet og lyd (nesten en skurrelyd) under sending. Ringte canal digital og han jeg møtte på der, virket ikke særlig opplyst og sa at det egentlig ikke skulle være noe sending der før den 14/8.

Han rådet meg til å sette oppløsninga på 720, men ingen bedring. Han sa så at han trodde, kanskje at det var fordi de ikke skulle sende noe før den 14/8 (!)
    Jeg skjønte da at det ikke var noe å hente hos han, og avsluttet samtalen.

Jeg har forøverig 2 HD dekodere med hvert sitt kort og to satelittantenner, og det samme problemet på begge.

Jeg kan legge til at utenom sender de et stillbilde med musikk, og da opplever jeg ingen hakking i lydbildet.

Signalet er tipp topp på begge dekodere med hver sin satelittantenne, så hva i all verden kan være galt?

EDIT: Etter en dårlig opplevelse ved første henvendelse, tok jeg en sjangs, og ringte tilbake. Der kunne en hyggelig kar opplyse etter noen et par minutter, at dette var barnesykdommer de slet med etter lansering i dag. De hadde samme problem på sine test-monitorer på kundesenteret, og at disse ville bli rettet om ikke lenge!

Intermediate Espen84 sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2009
    Poster
    968
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fikk beskjed om at kanalene ikke kommer før i helga/over helga jeg. Men jeg har CD kabel da. Kanskje derfor?

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2010
    Poster
    13
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har pl kanalene igjenom viasat og alle 3 kanalene er kommet på lista. Det som er merkelig er at en av kanalene, og da hovedsaklig hovedkanalen pl1, ikke virker. Den kan være inne, men om jeg da zapper over og ser på de to andre pl kanalene for så og gå tilbake til pl1 så er kanalen falt ut og får bare svart skjerm. Har faktisk litt det samme problemet med viasat sport hd, men ellers virker alle kanalene. Problemet kom nå etter at pl kanalene kom på lista. Ringte viasat og de og sa at det ikke var sending før 14 august, men ble litt overasket da jeg sa at hovedkanalen hadde sending døgnet rundt. Typisk viasat servic. Noen andre som har viasat som sliter med de samme problemene.

Newcomer EvenSteven sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    210
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg fikk dem i dag, via Canal Digital og satelitt. Hovedkanalen sender VM-kamper og Tippeliga nå, men så langt har kanalene vært ubrukelige. Bilde og lyd hakker, stopper og hopper hvert femte sekund.

Active
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    453
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av merson
    Jeg har pl kanalene igjenom viasat og alle 3 kanalene er kommet på lista. Det som er merkelig er at en av kanalene, og da hovedsaklig hovedkanalen pl1, ikke virker. Den kan være inne, men om jeg da zapper over og ser på de to andre pl kanalene for så og gå tilbake til pl1 så er kanalen falt ut og får bare svart skjerm. Har faktisk litt det samme problemet med viasat sport hd, men ellers virker alle kanalene. Problemet kom nå etter at pl kanalene kom på lista. Ringte viasat og de og sa at det ikke var sending før 14 august, men ble litt overasket da jeg sa at hovedkanalen hadde sending døgnet rundt. Typisk viasat servic. Noen andre som har viasat som sliter med de samme problemene.
    sliter med samme problem, har hat det en stund på viasat sport hd, må gå innom en annen hd kanal før jeg får bilde på viasat sport HD, kundeservice har ingen løsning som vanlig.

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2010
    Poster
    13
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av simen02
    sliter med samme problem, har hat det en stund på viasat sport hd, må gå innom en annen hd kanal før jeg får bilde på viasat sport HD, kundeservice har ingen løsning som vanlig.
    Akurat det som jeg sliter med og. Viasat sport HD får jeg inn, som du sier om jeg går innom en annen kanal og tilbake igjen. Men på pl1 kanalen funker ikke den teknikken. Det kan være bilde på den kanalen, men det faller bort om jeg skiffter kanal. Prøver jeg og gjøre det samme som med viasat sport hd kanalen, og skifte kanal for så og gå tilbake, så er bilde forsatt svart på pl1. Helt merkelige greier.
    Kundeservic hos viasat forstår som vanlig ikke noe når man ringer. De bør få ordnet det før premier league begyner:-?

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    535
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kommer Canal Digital kun til å sende Premier League i HD-kanaler?
    Ser det har dukket opp nye kanaler for PL i listen nå - men alle er HD.

Hos Viasat har det dukket opp 6 PL-kanaler (hvorav 3 er i HD).

Intermediate Bobben1 sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2006
    Sted
    Lunner/Hadeland
    Poster
    2,709
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Stream
    Kommer Canal Digital kun til å sende Premier League i HD-kanaler?
    Ser det har dukket opp nye kanaler for PL i listen nå - men alle er HD.

Hos Viasat har det dukket opp 6 PL-kanaler (hvorav 3 er i HD).
    CD kundeservice sier at de kun sender TV 2 Premier League i HD. De krever at man har HD mottager før man får tegne abbonement. Årsaken er kanskje at de ønsker å pushe ut MPEG4 mottagere. I det lange løp vil jo alt gå over til MPEG4. Ser CD tilbyr HD boks til 495 for eksisterende kunder og samme boks til kr.1 for nye kunder.

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    39
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Noppe
    Noen som har info om bildekvaliteten i Altibox f.eks sammenlignet med Viasat som jeg synes har best bilde av satelittalternativene? Både synsing (si gjerne noe om du har sattelitt opp dekoderen med 720p eller 1080i og om du bruker HDMI eller andre tilkoblinger) og hard facts som bitrater og formatet på utsendt bilde og lyd om du kjenner disse.
    Har Altibox fra BKK i Bergen. Dersom du er bekymret for kvaliteten på TV2-BPL er det bare å slappe av På min tv er det likt som alt annet HD-materiale. Jeg så endel på VM på denne kanalen og det var flott. Bruker 720p, det synes jeg gir best resultat generelt fra HD-dekoderen til Altibox. Nå er min TV en billig og dårlig Tatung, så mulig 1080i vil være bedre på en god TV, jeg vet ikke.

Jeg har dekoderen (som er en Motorola VIP-1960) koblet direkte i min RX-V1800 og lyd og bilde er akkurat som det skal. Lyden så langt har vært 2-kanals pcm og jeg har brukt ProLogicIIx og det har vært ok. Så på et klipp på tv2sporten.no at det var 5.1-lyd i det nye studioet. Det sier oss vel egentlig ingenting, vet ikke om det var opptak i 5.1 eller lyd i studioet i 5.1..... Har iallefall ikke vært Dolby Digital på kanalene til nå, slik det bl.a. har vært på DiscoveryHD og MTVHD.

Jeg var også skeptisk til kvaliteten på Altibox, da Fotball-pakken som de har produsert selv, og Viasat4 - er i elendig kvalitet med VELDIG lav bitrate utifra hva jeg kan se med det blotte øye. Skjønner ikke hvorfor f.eks. Viasat4 som viser CL skal være dårligere på fiber enn kabel og satelitt.... Rart av altibox.

Det som er genialt med TV2BPLHD er at det er 6 (!) kanaler fra TV2. I motsetning til andre leverandører som har bare 3. Gull for oss med altibox. Så for 179,- med ett års binding får man 5 HD-kanaler med norsk kommentatorer og en 6. kanal med engelsk kommentator sannsynligvis produsert av en engelsk kanal. (vet ikke om det er Sky? som har PL i England?) Så da kan de virkelige entusiastene se Blackpool-Birmingha Om produsert på balløya..... Om man er lei av Alsaker og Bohinen...

Gleder meg sykt til seriestart, tror dette ENDELIG blir noe vi med Altibox kan gni oss litt i hendene over! Så om man spekulerer på å skaffe dekoder vil jeg anbefale det. (Dekoderen som var veldig treg fikk en SW-oppgradering i mai/juni og ble veldig kjapp og god etter det. Stor forbedring. Jeg har PVR-varianten, og det ble en veldig kjekk opptaksfunksjon som nå går i flere kanaler samtidig, i HD, serieopptak osv. Funker, og er bra for husfreden med min bedre 7/8 (kona).

Ups. Dette ble langt...

Kort fortalt: Altibox kommer seg....

Intermediate OleM sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    4,162
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av johsgjerde
    Så for 179,- med ett års binding får man 5 HD-kanaler med norsk kommentatorer og en 6. kanal med engelsk kommentator sannsynligvis produsert av en engelsk kanal. (vet ikke om det er Sky? som har PL i England?) Så da kan de virkelige entusiastene se Blackpool-Birmingha Om produsert på balløya..... Om man er lei av Alsaker og Bohinen...
    Er du sikker på at du får norske kommentarer på hele 5 kanaler? Har TV2 så mange kommentatorer da? Jeg ville tro det var engelske kommentarer på flere av kanalene.

Medlem siden
    Sep 2009
    Poster
    968
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av OleM
    Er du sikker på at du får norske kommentarer på hele 5 kanaler? Har TV2 så mange kommentatorer da? Jeg ville tro det var engelske kommentarer på flere av kanalene.
    Der må jeg si meg enig med deg!! Hvorfor får ikke vi uten altibox de andre kanalene?

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    39
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vel. Kan bare forholde meg til at det er kommed 6 HD-kanaler som det står TV2 Premier League HD på. Det er TV2 Premier League HD 1-5 og den siste heter TV2 Premier League HD 6 UK. Så... Samme for meg om det er norsk eller engelsk kommentatorer egentlig. Jeg er bare fornøyd med at vi får en god pakke.

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    39
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Uansett blir det stas på søndag: You'll never walk alone!!!

Intermediate OleM sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    4,162
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Uansett blir det stas på søndag: You'll never walk alone!!!
    Gleder meg som en unge :-)

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    687
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vel. Kan bare forholde meg til at det er kommed 6 HD-kanaler som det står TV2 Premier League HD på. Det er TV2 Premier League HD 1-5 og den siste heter TV2 Premier League HD 6 UK. Så... Samme for meg om det er norsk eller engelsk kommentatorer egentlig. Jeg er bare fornøyd med at vi får en god pakke.
    Dei 6 kanalene er bare sånn som altibox har liggende no, men visst det går fleire kamper samtidig, så kommer det fleire kanaler. Kan vell bli opptil 10 kamper samtidig. Rekner med at dei kommenterer 2 kamper sjølv, mens resten er engelsk, noke som passer meg meget bra, da Alsaker er forferdlig når det gjelder engelsk fotball!

Medlem siden
    Sep 2009
    Poster
    968
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Hootie
    Dei 6 kanalene er bare sånn som altibox har liggende no, men visst det går fleire kamper samtidig, så kommer det fleire kanaler. Kan vell bli opptil 10 kamper samtidig. Rekner med at dei kommenterer 2 kamper sjølv, mens resten er engelsk, noke som passer meg meget bra, da Alsaker er forferdlig når det gjelder engelsk fotball!
    10 kamper samtidig skjer vel aldri? Uansett, knall bra opplegg da. Får jo sett de man vil se!! Gruer meg litt til første runden jeg.. Er Newcastle supporter=) Borte mot ManU blir lett.. hehe=)

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    3,119
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Espen84
    10 kamper samtidig skjer vel aldri?
    Siste serierunde

Intermediate corleone sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2006
    Poster
    807
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ho ho ho det sendes jaggu i 5.1 også jo, enda mer moro og se fotball.

Newcomer
    Medlem siden
    May 2009
    Poster
    31
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg får det ikke inn i 5.1. Har viasat parabol og kjører en PVR dekoder. Noen tips?

Side 16 av 19 FørsteFørste ... 6 12 13 14 15 16 17 18 19 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •