Premier League utelukkende på betal-tv - Side 10

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 10 av 19 FørsteFørste ... 6 7 8 9 10 11 12 13 14 ... SisteSiste
Viser resultater 181 til 200 av 361
    Intermediate OleM sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    4,162
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av svennis1982
    2 mnd oppsigelse for pakkene som f.eks. Canal + sport/total og 3 mnd oppsigelse for hele abonnementet til Canal Digital, hvis en f.eks. skal gå over til Altibox
    Jeg har sagt opp CD i dag for min far som har fått lagt inn fiber og skal ha Altibox. Det var to mnd oppsigelse på hale CD abonnementet.
    Selv har jeg sagt opp C+. Det var også to mnd oppsigelse. To mnd for begge deler altså..

Jeg regner med å beholde CD da jeg tror PL kommer til CD også. Det er heller ikke lagt inn fiber her jeg bor så Altibox er ikke noe alternativ pr nå. Tilbudet til RiksTV synes jeg er alt for dårlig.

Active svennis1982 sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    333
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av OleM
    Jeg har sagt opp CD i dag for min far som har fått lagt inn fiber og skal ha Altibox. Det var to mnd oppsigelse på hale CD abonnementet.
    Selv har jeg sagt opp C+. Det var også to mnd oppsigelse. To mnd for begge deler altså..

Jeg regner med å beholde CD da jeg tror PL kommer til CD også. Det er heller ikke lagt inn fiber her jeg bor så Altibox er ikke noe alternativ pr nå. Tilbudet til RiksTV synes jeg er alt for dårlig.
    Oki, jeg fikk beskjed om at det var 3 mnd på alt. Nå bor jeg i borettslag så tvilsomt om jeg får de til å bytte!

Active svennis1982 sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    333
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Oki, jeg fikk beskjed om at det var 3 mnd på alt. Nå bor jeg i borettslag så tvilsomt om jeg får de til å bytte!
    Klarer ikke å endre forrige innlegg, men ser at ifølge canal digital sine hjemmesider så er det 2 mnd på satelitt og 3 mnd for kabel (med mindre noen skal overta abb)!

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    4,267
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    her i gården er alt fra cd sagt opp idag og beskjed er gitt hvorfor, hvis de klarer å fikse pl innen 1 august så nytegner vi og får en hdtuner for 1 kr

Intermediate Espen84 sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2009
    Poster
    968
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av jokris
    her i gården er alt fra cd sagt opp idag og beskjed er gitt hvorfor, hvis de klarer å fikse pl innen 1 august så nytegner vi og får en hdtuner for 1 kr
    Ringte i dag jeg også og ga beskjed om at noe måtte skje eller så må jeg si opp abo!! Gir de ut juni, men ikke en dag lenger!!

Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    4,162
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Klarer ikke å endre forrige innlegg, men ser at ifølge canal digital sine hjemmesider så er det 2 mnd på satelitt og 3 mnd for kabel (med mindre noen skal overta abb)!
    Ok! Men siden denne tråden ligger i satellittforumet, tok jeg det for gitt at det var det vi snakket om..

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    128
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Espen84
    Ringte i dag jeg også og ga beskjed om at noe måtte skje eller så må jeg si opp abo!! Gir de ut juni, men ikke en dag lenger!!
    Da fikk de nok fart på seg, tenker jeg 8)

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    4,267
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av happymeal

hvis det blir mange nok av oss så er håpet at de skjønner at de vil tape penger
    på å ikke vise pl ja

Active
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    493
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Er du en fotballfrelst Canal Digital-kunde, har du lite å tape på å si opp avtalen din innen mandag 31. mai. Da er oppsigelsestiden over 31. juli, og du kan bruke de to månedene på å følge utviklingen for hvilke tilbydere som får sende Premier League. Får Canal Digital – mot formodning, slik det ser ut nå – vise engelsk fotball, kan du avbryte oppsigelsen eller tegne abonnement hos dette selskapet på nytt.

Active
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    453
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Altibox ikke det helt store... Av det jeg kan se av info.

Istedenfor en slagkraftig grunnpakke med et bredt spekter av HD kanaler som Canal Digital har, må man hos Alitbox betale ekstra for det meste...

Folk går på limpinnen...

HD pakke med skarve 5 kanaler må det betales ekstra for: kr 99 pr mnd. Pluss etablering kr 399,- (!!!)

HD PVR dekoder kr 79,. pr mnd.

Bare de to "tilbudene" vil komme på over kr 2000,- i året.....

Altibox mangler Canal+ HD Sport

Og abonnentene vil gå glipp av La Liga i HD. Ingen Serie A i HD... Ingen NBA basket i HD... Ikke noe fotball-EM i HD... Mister norske fotball landskamper i HD.... osv. Canal+ og Telenor har meldt om at flere store sport rettighetskjøp vil komme.

Telenor leder tv utviklingen takket være satelittene på en grader vest. I forkant med HD, og nå senest i gang med test av Eurosport 3D HD.

Og for ordens skyld. For dem som ikke har lest de siste innleggene her. Canal Digital er i forhandlinger med TV2. TV2 må få dekket inn 400 millioner kroner. Så TV2 må nok satse på mer enn "nett-tv". -For å kunne holde hodet over vannet.................

Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    4,162
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Wind

Altibox mangler Canal+ HD Sport
    Og abonnentene vil gå glipp av La Liga i HD. Ingen Serie A i HD... Ingen NBA basket i HD... Ikke noe fotball-EM i HD... Mister norske fotball landskamper i HD.... osv.
    Alt dette går på C+HD.
    Men man går også glipp av TVNorge HD og ESPN America HD om man velger Altibox.
    ESPN America HD er en av mine favorittkanaler med NHL i HD :-)

Medlem siden
    Sep 2009
    Poster
    968
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av happymeal
    Ganske morsom du å... poenget er at det er flere enn meg som har ringt, og jo fler jo bedre!! Det spiller faktisk en rolle og gi dem beskjed... Hvis ingen ringer og sier opp, hvorfor skal dem da ordne PL til oss fotballfrelste?

Medlem siden
    Sep 2009
    Poster
    968
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvis det skulle gå i orden med CD og TV2, kan man være sikker på at man får PL med CD kabel da? Vi har jo ikke fått TV HD en gang. Blir det det samme med PL at CD kabel og CD satelitt er 2 forskjellige selskaper?

Newcomer nikkospikko sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    107
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ganske morsom du å... poenget er at det er flere enn meg som har ringt, og jo fler jo bedre!! Det spiller faktisk en rolle og gi dem beskjed... Hvis ingen ringer og sier opp, hvorfor skal dem da ordne PL til oss fotballfrelste?
    Absolutt. Har gjort akkurat det samme. Man må legge press på dem.

Fra United.no:

Er du Canal+-kunde? Husk å si opp avtalen før månedsskiftet!

Canal+ har ikke lenger Premier League. Kanalen har imidlertid mye annen fotball. Nå pågår det en hard kamp mellom TV2 og CanalDigital om distribusjon av Premier League-fotballen kommende sesong. Vil du øke sjansene for at partene kommer til enighet, sier du opp Canal+-abonnementet nå.

CanalDigital trenger en internasjonalt orientert fotballkanal i sitt vareutvalg. Selskapet har tidligere nektet å distribuere Viasat Fotball, og har så langt ikke blitt enig med TV2 om å sende Premier League. Det er ikke utenkelig at CanalDigital anser at fotballtilbudet på Canal+ fortsatt er så bra, at folk vil forbli abonnenter og få nok fotball uten Premier League.

En kundeflukt fra Canal+ er ikke det eneste som skal til for å sikre at Premier League distribueres via CanalDigital. Men det vil definitivt hjelpe. Vi som kunder må ikke gi CanalDigital eller andre distributører inntrykk av at Canal+ uten Premier League er verdt å ha.

Active
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    453
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av nikkospikko

Fra United.no:
    Det er TV2 som trenger press.... Sukk... Er det enda ingen som har forsått det...?

Med TV2 sine eierinteresser i RiksTV og samarbeid med Lyse kan dem styre sine PL rettigheter akkurat som dem selv vil. Og presse CD, Viasat og Get til et økonomisk smertepunkt.

Nå sitter TV2 på toppen av haugen og kan sette aktørene opp mot hverandre. Vel vitene om at noen kan sende PL, og at de øvrige kan "presses". - Skal dem sende, må dem betale. Og hvor mye? 10 mill? 50 mill? 100 mill??!!!

TV2 har CD og co i skrustikka. En må bare leve i håpet om at TV2 skrur opp den stikka etterhvert... Ellers vil jo også TV2 fått inn lite penger til PL potten...

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    68
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg sa opp mitt Entertain abonnement og fikk Folkepakken videre uten bindingstid. Har aldri brydd meg om filmene og betaler ikke så mye for spansk fotball som jeg bare ser noen få ganger. Under EM kan jeg evt. oppgradere igjen den tiden EM varer.

Jeg er så glad for at TV2 fikk PL. Aldri mer en kamp i Allsvenskan i HD mens Chelsea spiller!!

Dersom CD eller Viasat (har begge) kommer med PL er jeg klar til å oppgradere igjen. Ellers blir det Altibox til høsten som jeg nå foreløpig har kun som internettleverenadør. Men fiberen er altså allerede i huset ...

Jeg er imidlertid også interessert i kanaler i 3D, så kom igjen CD - løpet er definitivt ikke kjørt.

Ellers er det viktig å sjekke at din framtidige PL leverandør leverer kampene som sendes i HD i rett format. Tror f.eks. ikke RiksTV har båndbredde til det mens Altiboks sier de vil levere alle HD-kampene parallellt selv om 10 kamper sendes samtidig.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    68
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er TV2 som trenger press.... Sukk... Er det enda ingen som har forsått det...?

Med TV2 sine eierinteresser i RiksTV og samarbeid med Lyse kan dem styre sine PL rettigheter akkurat som dem selv vil. Og presse CD, Viasat og Get til et økonomisk smertepunkt.

Nå sitter TV2 på toppen av haugen og kan sette aktørene opp mot hverandre. Vel vitene om at noen kan sende PL, og at de øvrige kan "presses". - Skal dem sende, må dem betale. Og hvor mye? 10 mill? 50 mill? 100 mill??!!!

TV2 har CD og co i skrustikka. En må bare leve i håpet om at TV2 skrur opp den stikka etterhvert... Ellers vil jo også TV2 fått inn lite penger til PL potten...
    Som kunde bryr jeg meg egentlig beng om hvem som er i skrustikken og hvem som sitter med trumfkortet. Jeg vil ha best mulig dekning av mitt lag i PL til rimeligste pris. End of story.

Og jeg ser ingen grunn til å betale for en dyr TV-pakke gjennom sommeren når det ikke er PL inkludert i pakken til høsten.

Men TV2 skrudde selvsagt opp forhandlingsklimaet når de gikk ut med PL-pakken sin kun på Sumo, RiksTV og Altibox. CD kan prøve å holde ut så lenge som mulig opp mot ligastarten for å presse prisen ned siden TV2 må få inn pengene de har satset. Imens risikerer de at kundene etablerer seg over på andre platformer. Artig spill. Men som kunde forholder jeg meg til hva som er best for meg.

Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    4,162
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er TV2 som trenger press.... Sukk... Er det enda ingen som har forsått det...?[/B]

[B]Med TV2 sine eierinteresser i RiksTV og samarbeid med Lyse kan dem styre sine PL rettigheter akkurat som dem selv vil. Og presse CD, Viasat og Get til et økonomisk smertepunkt.

TV2 har CD og co i skrustikka. En må bare leve i håpet om at TV2 skrur opp den stikka etterhvert... Ellers vil jo også TV2 fått inn lite penger til PL potten...]
    Jeg er ikke helt sikker på at du har rett i dette. Det er selvfølgelig to parter i saken. Begge parter ønsker å tjene penger. TV2 ønsker bredest mulig distribusjon for å få flest mulig betalende abonnenter. CD ønsker distribusjon for å få flest mulige betalende abonnenter. De har altså felles interesser.

Spørsmålet er hvor mye CD skal selge TV2 PL HD abonnement for og hvor mye av dette som skal ligge igjen hos CD og hvor mye som skal gå videre til rettighetshaver, TV2. Begge parter havner i uføret hvis de ikke blir enige.

Medlem siden
    Sep 2009
    Poster
    968
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg sa opp hele CD i dag (kabel). Her er det 3 mnd oppsigelse, så hvis det kommer på stell før den tid så hopper jeg bare tilbake!! Slipper man sitte å betale langt uttover høsten når man kanskje ikke trenger det!! Liker ikke at jeg kanskje må bytte til riks-tv, men!!

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2008
    Poster
    104
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av nikkospikko

Fra United.no:
    Ting henta fra united.no er ikke noe man skal ta for seriøst... :shock:

bare så det er sagt...

Side 10 av 19 FørsteFørste ... 6 7 8 9 10 11 12 13 14 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •