CD HD PVR Fjernkontroll

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 8 av 8
    Newcomer
    Medlem siden
    May 2009
    Poster
    16
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

CD HD PVR Fjernkontroll

Hei,

Har funnet et par poster rundt temaet, men ingen konklusjon / løsning...

Vi har nevnte tuner, pioneer plasma, pioneer BD, Bose lifestyle,
    alt koblet sammen på tradisjonelt vis.

Fjernkontrollen til tuneren virker sånn omtrent som den føler for det. Ofte må vi helt oppi tuneren for at noe som helst skal skje, og det begynner å bli sånn passe irriterende!

Jeg har altså lest om stråling fra TV som intefererer med fjernontrollen, oppdateringer til tuneren, og diverse.

Hva slags stråling er det forresten snakk om? Er det ir inteferens fra selve skjermen, er det rf eller em inteferens mellom skjerm og tuner?

Er det noen som har løst dette problemet??

Takk for hjelpen!

kevin

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    952
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    IR støy fra skjermen.
    Når du har problemet prøv å slå av Pioneer skjermen så trykker du channel +/- (stepper kanaler) se på displayet om den skifter som den skal da, slå på Tv igjen og sjekk om det nå går trekt igjen.

Er det tv så kan du prøve å sette boksen lenger inn i hylla, eller ring CD å be de sende en ny.

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    219
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av kaslaksen
    Er det noen som har løst dette problemet??
    Nei, dessverre. Jeg måtte også omtrent stå inntil boksen for at fjernkontrollen skulle virke, og da er den ikke så veldig "fjern" lenger. Har Panasonic plasmatv.

Kjøpte en sterkere fjernkontroll (Logitech Harmony one), som også styrer tv, Blu Ray og forsterker.

Jeg fant ut at det var verdt pengene da jeg kunne legge fire kontroller i skuffen.

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    18
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Prøvd å bytte batterier i fjernkontrollen? Flere har rapportert at de som følger med har for lav spenning og dermed blir det dårlig rekkevidde.

Newcomer
    Medlem siden
    May 2009
    Poster
    16
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Batteriene og forsåvidt hele fjernkontrollen er prøvd byttet. (CD sendte en ny) Dette hjalp ikke.

Ellers har jeg prøvd å slå av skjermen for å se om det virket da, men det var akkurat like dårlig.

Tuneren står inni et heltre AV-møbel, altså innelukket, men med slik IR-ekstender sak hvor det er en sensor på utsiden av kabinettet, og repeatere montert rett på ir-sensoren på de forskjellige produktene.

Om døra er igjen eller åpen, om repeateren er fjernet eller montert betyr ingen ting. Jeg mistenker også at denne repeater-løsningen har en slags forsterker, den er hvertfall koblet til strøm.

Begynner altså å bli så sota lei, at det gjenstår snart bare å hive hele møkka ut vinduet, og kjøpe seg en dreambox.

Må si at det er en ting at CD/VIA skal ha hardware-monopol, men da får de jaggu meg levere skikkelige varer. (selv om dette problemet er litt sært, er det ikke enestående, og forøvrig er jeg ikke kjempe-imponert over tuneren i utangspunktet)

Så, kjære venner:
    Alle gode eller dårlige forslag mottas med takk! Det må da være mulig å få denne galskapen til å virke!

kevin

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    952
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av kaslaksen
    Så, kjære venner:
    Alle gode eller dårlige forslag mottas med takk! Det må da være mulig å få denne galskapen til å virke!
    Ta med deg boksen til naborommet og slå den på der uten signal eller tilkoblet noe, den vil bruke lang tid til å slå seg på da den mangler signal men til slutt vil det stå et programnummer. Prøv så å bytt kanaler, like treg der = ring CD for en ny boks.
    Funker den der så har jeg lest at Ikea sparepærer, LED lys og trådløse routere kan forstyrre boksen.

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    155
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg kan ha kontrollen 1 cm fra boksen og trykke meg ihjel før det virker. Sånn har det vært siden jeg fikk min første boks og har prøvd endel kontroller siden da.

Fikk forøvrig beskjed fra CD at jeg fikk 500kr for å kjøpe en annen kontroll, men Logitech Harmony fungerer ikke noe spes bedre for meg. Har forøvrig en LG Plasma.

Intermediate tommy_sn sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    1,228
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har problemer med fjenkontrollen om jeg får sterkt sollys direkte inn på dekodern..eller fungerer den uten problemer.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •