forslag til ny HD tuner mai 2010

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 9 av 9
    Newcomer
    Medlem siden
    May 2006
    Poster
    99
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

forslag til ny HD tuner mai 2010

Skal utvide med parabol i peisestua og trenger forslag til ny tuner:

- twin tuner, HD
    - innebygget harddisk
    - hdmi utgang til TV/receiver
    - god programvare for redigering av kanallister, enten på skjerm eller overført til pc.
    - stabil i drift, ferdig med alle barnesykdommer
    - ikke nødvendig med linux/enigma(?) men ok hvis det må velges.
    - Den skal ta inn 5, 13, 19 og 28 øst, dvs primært tysk og engelsk i HD fra BBC, ITV mv. Ikke motor, jeg har/får 4 quad lnb på 2 paraboler, signal intet problem.
    - nrk og annet norsk hentes med digitalt bakkenett i tillegg, denne satelittmottakeren skal kun ta ned FTA foreløpig.

Intermediate digitech sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    991
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av heljik

- twin tuner, HD
    - innebygget harddisk
    - god programvare for redigering av kanallister, enten på skjerm eller overført til pc.
    - Den skal ta inn 5, 13, 19 og 28 øst, dvs primært tysk og engelsk i HD fra BBC, ITV mv. Ikke motor, jeg har/får 4 quad lnb på 2 paraboler, signal intet problem.
    - nrk og annet norsk hentes med digitalt bakkenett i tillegg, denne satelittmottakeren skal kun ta ned FTA foreløpig.
    Det er bare å velge og vrake når det gjelder satellitt tunere med Twin tuner .
    Men du har ett problem når det gjelder bakkenett i tillegg til dobbel satellitt tuner . Eneste som har den per idag er DM 8000 HD med bakkenett tuner integrert i tillegg ( opsjon ) . Har hørt at Qbox HD har også en satellitt og en balkkenett tuner fra fabrikk , med plass for 1 st. ekstra satellitt tuner ( opsjon ) , men denne har jeg ikke hatt sjansen å teste denne .

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2007
    Sted
    Levanger
    Poster
    242
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tror Heljik mente at han hadde en egen tuner for bakkenett, så da blir utvalget bedre. Selv bruker jeg Vantage HD8000S, og skulle gjerne anbefalt denne, men den har fremdeles noen barnesykdommer, så da faller den nok igjennom. Etter det jeg har lest på forumet, ser det ut som VU+ duo er et godt alternativ med Linux, og Technisat Digicorder S2X plus hvis du velger en uten Linux.
    Vantage HD8000S | Nad | Dali | Samsung

Newcomer
    Medlem siden
    May 2006
    Poster
    99
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    For bakkenett har jeg en boks fra Sagem. fungerer greit til mitt formål. Neste TV om et par år har sikkert slikt innebygget.

Brukte kvelden på leting og ser at VU+ får gode kritikker. 2 spm til den (jeg bør kanskje spørre i den offisielle tråden):

1. Denne kommer med intern SATA kopling, er det sata 300? eller er det hipp som happ hvilken intern HD jeg kjøper?

2. denne type bokser kommer med nettverksfunksjoner og skal kunne koples mot internett. Jeg har i dag trådløst nettverk med 802.g router, men skal oppgradere til 802.n og win7 på pc'er i huset. Vil boksen fra VU+ kunne kople seg til slikt nettverk og internettt med et trådløst aksesspunkt?

Intermediate digitech sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    991
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vantage 8000 HD er uten tvil en kjempe bra satellitt mottaker.
    Med all respekt for n-t vil jeg legge kommentar at barne sykdommene han nevner er veldig ubetydelig i forhold til mottakerens generelle funksjonalitet.

Jeg mener bastant at Vantage 8000 HD har eksemplarisk bilde kvalitet, maken til logisk meny oppsett , enkel måte for oppgradering og vedlikehold av tuneren gjør mottakeren like populær for både avanserte brukere og hele familien.
    En annen sterk side av Vantage er design ! Den er rett og slett uslåelig og avangard . ( berøringspanel og blå dioder - kjempe kombinasjon )

Når det gjelder VU+ :
    1) Jeg vet ikke om SATA tilkoblingen av VU+ er versjon 3.0 egentlig. Så vidt jeg vet forskjellen mellom SATA standartene er at SATA 3.0 støtter opp til 6 mbit overføringshastighet .
    2) Ja, du kan benytte USB trådløs nettverksadapter med VU+Duo Twin , som gir deg adgang til internett.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2007
    Sted
    Levanger
    Poster
    242
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av digitech
    Vantage 8000 HD er uten tvil en kjempe bra satellitt mottaker.
    Med all respekt for n-t vil jeg legge kommentar at barne sykdommene han nevner er veldig ubetydelig i forhold til mottakerens generelle funksjonalitet.

Jeg mener bastant at Vantage 8000 HD har eksemplarisk bilde kvalitet, maken til logisk meny oppsett , enkel måte for oppgradering og vedlikehold av tuneren gjør mottakeren like populær for både avanserte brukere og hele familien.
    En annen sterk side av Vantage er design ! Den er rett og slett uslåelig og avangard . ( berøringspanel og blå dioder - kjempe kombinasjon )
    Du misforstår meg (tror jeg):wink: . Jeg er fullt ut enig med deg angående alle de punktene du nevner, jeg er kjempefornøyd med min Vantage. Men Heljik skrev at han ville ha en tuner som er "- stabil i drift, ferdig med alle barnesykdommer", og det er noen småpunkter de ikke har fått fikset enda. Men sånn er det nok med de fleste tunere nåtildags, de er så avanserte at det er vanskelig å få alt til å fungere knirkefritt hele tiden.
    Men nå har vi sidetracket litt her, så vi får dra oss inn på rett spor igjen8-)
    Vantage HD8000S | Nad | Dali | Samsung

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    860
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Question

- twin tuner, HD
    - innebygget harddisk
    Når du sier at du vil ha 28 øst så går jeg utifra at du bor slik til at du kan motta signaler fra Astra 2D?
    Stølen

Newcomer
    Medlem siden
    May 2006
    Poster
    99
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av stølen
    Når du sier at du vil ha 28 øst så går jeg utifra at du bor slik til at du kan motta signaler fra Astra 2D?
    Stølen

---

bor utenfor Bergen og tar inn 28Ø uten problemer, har dog separat parabol på den satelitten. Bruker i dag en eldre digiality 304 med 120G harddisk. Fungerer bra. men skal nå ha samme utvalg (+HD kanaler) i rom nr 2.

mht tuner skal jeg lese mer om VU+ : må lære meg meg om muligheter med den selv om det kanskje bar blir med teorien. Prismessig ser den veldig bra ut. Takk for tips :-)

Newcomer
    Medlem siden
    May 2006
    Poster
    99
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    ---

bor utenfor Bergen og tar inn 28Ø uten problemer, har dog separat parabol på den satelitten. Bruker i dag en eldre digiality 304 med 120G harddisk. Fungerer bra. men skal nå ha samme utvalg (+HD kanaler) i rom nr 2.

mht tuner skal jeg lese mer om VU+ : må lære meg meg om muligheter med den selv om det kanskje bar blir med teorien. Prismessig ser den veldig bra ut. Takk for tips :-)
    skal lære litt rettskriving også, ser jo ut som jeg har dysleksi :-(

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •