Hjelp ! Har mistet kanaler

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 11 av 11
    Newcomer
    Medlem siden
    May 2010
    Poster
    4
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Unhappy Hjelp ! Har mistet kanaler

Først av alt, jeg er temmelig grønn når det kommer til slike ting, så trenger all informasjon inn med teskje!

Jeg har fått et problem etter nytt kanalsøk nå for en mnd el to siden. Jeg har mistet blandt annet tv3, tvn, playhouse disney, nickelodeon og mulig flere som jeg ikke har brukt å se mye på.. Jeg har tatt mange nye kanalsøk men kanalene kommer ikke engang frem i kanallisten..

Så gikk jeg til det idiotiske grepet å trykket litt FOR mye, og installerte hele greiene på nytt. resultat- mange flere kanaler er vekk.. alle nrk kanalene blandt annet.. Så nå trenger jeg hjelp av noen som har peiling til å få installert riktig igjen. hvilke lnb-instillinger skal jeg ha? hvilke satelitter skal jeg ha? Om noen kan ta meg gjennom dette trinn for trinn hadde det vert supert...

Jeg har forøvrig family abb fra canal digital, og min mottaker er en Nokia Mediamaster 9902 s .

Meget takknemlig for hjelp her!

Intermediate classic46 sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    1,884
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Cool

Sitat Opprinnelig postet av Hammer80
    Først av alt, jeg er temmelig grønn når det kommer til slike ting, så trenger all informasjon inn med teskje!

Jeg har fått et problem etter nytt kanalsøk nå for en mnd el to siden. Jeg har mistet blandt annet tv3, tvn, playhouse disney, nickelodeon og mulig flere som jeg ikke har brukt å se mye på.. Jeg har tatt mange nye kanalsøk men kanalene kommer ikke engang frem i kanallisten..

Så gikk jeg til det idiotiske grepet å trykket litt FOR mye, og installerte hele greiene på nytt. resultat- mange flere kanaler er vekk.. alle nrk kanalene blandt annet.. Så nå trenger jeg hjelp av noen som har peiling til å få installert riktig igjen. hvilke lnb-instillinger skal jeg ha? hvilke satelitter skal jeg ha? Om noen kan ta meg gjennom dette trinn for trinn hadde det vert supert...

Jeg har forøvrig family abb fra canal digital, og min mottaker er en Nokia Mediamaster 9902 s .

Meget takknemlig for hjelp her!
    mange av disse kanalen har blitt flyttet fra Thor 5 til Thor 6....

sjekk denne linken her på A/V Forum: http://avforum.no/forum/satellitt/96...orcetuner.html
    TV: LG 55 UH 850VAEN=4K/Ultra HD Edge LED med 200 hz, 3D WiFi og Smart TV samt støtte for både HDR 10 og Dolby Vision.
    Elektronikk: Yamaha RX-A 860, Panasonic DMP-UB 700, Pioneer DVD med SACD og DVD Audio avspilling.
    VIASAT HD PVR Pace TDS 865 NV+ SAMSUNG GX-V1680 SJ 4K, CANAL DIGITAL ADB HD PVR, til svensk TV og nyeste HD Smart box til norsk TV.
    DAB radio: Tiny Audio M7 med optisk utgang. Høyttalere: Canton CD 160 7.1 Og oppdaterte HDMI kabler...ikke noe Clas eller Biltema her i huset...

Newcomer
    Medlem siden
    May 2010
    Poster
    4
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    har sett på den linken, men ble ikke så mye klokere desverre..

men for å ta et steg av gangen , når jeg installerte på nytt valgte jeg "en lnb" og Thor. Er dette riktig? ligger alle canal digital sine kanaler på thor eller trenger jeg sirius/astra eller noen andre? etter kanalsøk på kun thor sitter jeg igjen med 71 tv kanaler.. har blandt annet bbc kanalene og tv3 kanalene, men ingen nrk, tvn, tv3, playhouse disney + flere..

Håper noen av forumets eksperter kan hjelpe :smile:

Intermediate Polarbear sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2006
    Poster
    1,050
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    En LNB og Thor skal være greit nok.

Men mange av disse kanalene ligger nå på transpondere som ikke ligger inne i oppsettet ditt. Disse må legges inn manuelt før du kjører kanalsøk. Hvis du ikke har gjort dette før, så er det kanskje best å få hjelp av noen som har vært borti dette. Eller du kan ta mottakeren din med til en forhandler og få dem til å gjøre det.
    Stue: Samsung UE55JS8005, Onkyo TX-NR646, Samsung UBD-K8500,Toshiba HD-XE1
    Loftsstue: Samsung UE55HU7505, Samsung BD-F7500

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    196
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg kjenner ikke tuneren din, men det kan tenkes at kanalene du savner ligger på frekvenser du muligens ikke har i frekvenslista di. Sjekk om du har 10872V og 10872H for eksempel. At du mangler NRK er litt mer snodig. Men sørg for at du har inne 11372V i alle fall, for der sender NRK.

Noe annet du kan sjekke er om du kan ha fått feil med LNB eller en eventuell diseqc. Kanskje du bare får inn kanaler med horisontal polarisasjon, dermed vil alle med vertikal falle ut. Herunder sorterer eksempelvis NRK og TV3.

Intermediate Polarbear sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2006
    Poster
    1,050
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvis du godsnakker litt med Canal Digital kundeservice, så får du sikkert den nye typen HD dekoder for kampanjepris for nye kunder (495 kr). Da får du også nytte av HD kanalene som ligger i Family abonnementet ditt.
    Stue: Samsung UE55JS8005, Onkyo TX-NR646, Samsung UBD-K8500,Toshiba HD-XE1
    Loftsstue: Samsung UE55HU7505, Samsung BD-F7500

Newcomer Wolves sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    77
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tror du kan legge inn parametrene for de nye frekvensene om du velger "Manuelt Kanalsøk" , se side 46 her..
    _http://nds1.nokia.com/home_products/files/users_guide/9902S_usersguide_no.pdf

Intermediate Bobben1 sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2006
    Sted
    Lunner/Hadeland
    Poster
    2,709
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    har sett på den linken, men ble ikke så mye klokere desverre..

men for å ta et steg av gangen , når jeg installerte på nytt valgte jeg "en lnb" og Thor. Er dette riktig? ligger alle canal digital sine kanaler på thor eller trenger jeg sirius/astra eller noen andre? etter kanalsøk på kun thor sitter jeg igjen med 71 tv kanaler.. har blandt annet bbc kanalene og tv3 kanalene, men ingen nrk, tvn, tv3, playhouse disney + flere..

Håper noen av forumets eksperter kan hjelpe :smile:
    Hvis du har flere TV3 kanaler så er det kanskje Sirius du har søkt inn. Litt kluss med diseqC settinger og dette vil skje. Når du velger "En LNB" så er dette kun et bra valg hvis du kun har en LNB på antenna (dvs. ingen DiseqC switch).

Jeg tror muligens Nokia 9902 ikke fungerer bra med automatisk kanalsøk. Den klarer muligens ikke å lese "frekvenslista" under et nettverkssøk på Thor. I prinsippet skal det holde at du legger inn en av frekvensene på Thor og så starter et nettverkssøk.

Du kan forsøke et manuelt nettverkssøk som vist på side19 i manualen.
    http://nds1.nokia.com/home_products/...rsguide_no.pdf

Benytt:
    Frekvens = 11,247
    Polarisasjon= Vertikal
    Symbolrate=24,500
    FEC-rate=7/8

Når du har tastet inn frekvens,polarisasjon,symbolrate og fec-rate så skal du se utslag på signalkvalitet/SNR dersom du har valgt riktig LNB/posisjon. Ser du ingen utslag på signalkvalitet/SNR så er noe galt.

Hvis ikke nettversøk fungerer så kan du forsøke å søke hver frekvens manuelt ( velg da nettverksøk=Nei). Transponderparametere finner du på :
    THOR 6 service info - TelenorSBC
    THOR 5 service info - TelenorSBC

Newcomer
    Medlem siden
    May 2010
    Poster
    4
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tusen takk for svar! Kjekt at noen prøver å hjelpe en jomfru i nød :-D

Da har jeg tatt manuelt kanalsøk og funnet mange av kanalene!! :-D
    Gjorde som beskrevet av bobben1 og skreiv inn det du skreiv.. og prøvde så med frekvensene hamram skreiv, og vips så kom tvn, playhouse disney og nrk tilbake! kjempe stas!

Da gjenstår det bare å finne tv3! Noen flere frekvenser jeg kan prøve?

Edit: ser ut som om FEM og viasat 4 og sikkert noen til mangler..

Intermediate Bobben1 sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2006
    Sted
    Lunner/Hadeland
    Poster
    2,709
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tusen takk for svar! Kjekt at noen prøver å hjelpe en jomfru i nød :-D

Da har jeg tatt manuelt kanalsøk og funnet mange av kanalene!! :-D
    Gjorde som beskrevet av bobben1 og skreiv inn det du skreiv.. og prøvde så med frekvensene hamram skreiv, og vips så kom tvn, playhouse disney og nrk tilbake! kjempe stas!

Da gjenstår det bare å finne tv3! Noen flere frekvenser jeg kan prøve?
    TV3(N):
    frekvens: 10,809
    Polarisasjon: Vertikal
    Symbolrate:24,500
    Fec-rate:7/8

FEM:
    frekvens: 11,325
    Polarisasjon: Horisontal
    Symbolrate:24,500
    Fec-rate:7/8

Hvis det ikke kommer utslag på signalkvalitet/SNR så har du antagelig en feil mellom antenna og mottageren.

Newcomer
    Medlem siden
    May 2010
    Poster
    4
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Se der - tv3 returnerer etter flere mnd vekke!! har nå søkt opp alle de manglende kanalene manuelt - listen komplett!

Bobben1 - du er genial! tusen takk for kjempegod hjelp! og til dere andre og! Flott det finst et slikt forum for oss som ikke er eksperter!
    har hatt en bratt læringskurve når det gjelder parabol idag! 8)
    takk igjen folkens! :-D

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •