Oppkopling av viasat parabol hd pvr

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 3 av 3
    Newcomer teekay1983 sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    35
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Oppkopling av viasat parabol hd pvr

Nå er jeg passe forbanna på denne parabol oppkoplingen. Har viasat hd pvr tuneren og har koplet 2 kabler fra lnb hodet som fulgte med (4 utganger) og til input 1 og 2 på tuneren. Koplet til satbeeperen og fikk tilslutt 100 på signalkvalitet og styrke fra en 40 cm paraboltalerken i Møre og Romsdal. Så kom det selvfølgelig bare bilde på annen hver kanal dvs kanal 1, 3 ,5 osv. Når jeg byttet om kablene på input 1 og 2 så fikk jeg bilde på 2, 4, 6 osv men IKKE på kanal 1, 3, 5. Tenkte at da må det være noe feil med den ene kabelen. Tok et voltmeter og prøvde å måle om det var noe spenning på kabelen men klarte ikke å måle noe som helst på noen av kabelene. Så tenkte jeg at det bare var å bruke satbeeperen siden den skal pipe dersom den får spenning, men nå ville den plutselig ikke pipe på noen av kablene. Prøvde å kople den rett på input på tuneren og da fungerte den. Er det mulig å ødelegge coax kabelen ved å prøve å måle likespenning på den?

Active
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    370
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av teekay1983
    Nå er jeg passe forbanna på denne parabol oppkoplingen. Har viasat hd pvr tuneren og har koplet 2 kabler fra lnb hodet som fulgte med (4 utganger) og til input 1 og 2 på tuneren. Koplet til satbeeperen og fikk tilslutt 100 på signalkvalitet og styrke fra en 40 cm paraboltalerken i Møre og Romsdal. Så kom det selvfølgelig bare bilde på annen hver kanal dvs kanal 1, 3 ,5 osv. Når jeg byttet om kablene på input 1 og 2 så fikk jeg bilde på 2, 4, 6 osv men IKKE på kanal 1, 3, 5. Tenkte at da må det være noe feil med den ene kabelen. Tok et voltmeter og prøvde å måle om det var noe spenning på kabelen men klarte ikke å måle noe som helst på noen av kabelene. Så tenkte jeg at det bare var å bruke satbeeperen siden den skal pipe dersom den får spenning, men nå ville den plutselig ikke pipe på noen av kablene. Prøvde å kople den rett på input på tuneren og da fungerte den. Er det mulig å ødelegge coax kabelen ved å prøve å måle likespenning på den?

Har hvert borti samme problemet hos en kompis, du må nullstille tuneren
    så er alt iorden .

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    144
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er en feil i tuneren. Finnes haugevis av forumtråder hvor folk har dette problemet. Nullstille tuner eller formatere harddisken eller noe i den dur mener jeg noen sa at kunne hjelpe.

Men boksen fra viasat er søppel. Eller det blir å fornærme annet søppel å kalle viasat-boksen for det. Den er mye verre enn søppel. Jeg ble kvalm av å prøve å få noe fornuftig ut av den. Lykke til.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •