HD via satelitt fra CD: Kun to bokser å velge mellom?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 10 av 10
    Newcomer
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    81
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

HD via satelitt fra CD: Kun to bokser å velge mellom?

Hei

Har nettopp anskaffet min første flatskjerm og vurderer å oppgradere min gode gamle Force 1155 mottaker med en mottaker som kan motta HD-kanaler. Stemmer det at jeg kun kan velge mellom to mottakere, begge levert av Canal Digital?

Da jeg kjøpte min Force i sin tid så kunne man velge mellom flere merker, uavhengig av Canal Digital. Er det helt umulig nå? Skulle gjerne hatt en HD-boks (trenger ikke opptak) som kan motta fra flere satellitter og som har to kortlesere (har både norsk og dansk CD kort).

Har jeg andre alternativer enn HD-mottakerne fra Canal Digital?

Intermediate tandberg sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    587
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Svein4
    Hei

Har nettopp anskaffet min første flatskjerm og vurderer å oppgradere min gode gamle Force 1155 mottaker med en mottaker som kan motta HD-kanaler. Stemmer det at jeg kun kan velge mellom to mottakere, begge levert av Canal Digital?

Da jeg kjøpte min Force i sin tid så kunne man velge mellom flere merker, uavhengig av Canal Digital. Er det helt umulig nå? Skulle gjerne hatt en HD-boks (trenger ikke opptak) som kan motta fra flere satellitter og som har to kortlesere (har både norsk og dansk CD kort).

Har jeg andre alternativer enn HD-mottakerne fra Canal Digital?
    NEI!
    I utgangspunket ikke pr. dags dato.

Hvis ikke parabolkortet ditt begynner på 01127 så går det ikke. (I og med at du har Force, så tilhører neppe kortet ditt til den kortserien).

Har du derimot kort som begynner med 01127, så har du straks mer valg, (hvis du ikke er feig da, og lar deg påvirke anng. debatten om kortparring mot mottaker). 0027 kortserien er det eneste kortene som får oppdatering for HD kanaler. De (aller fleste) andre gjør det ikke.

for å få et nytt kort med rett serie må du kjøpe minimum den billigste mottakeren til CanalDigital.

01127 kort virker i alle andre "uoffisielle" HD mottakere.

Velger du fra øverste hylle er det technisat som gjelder, klatrer du litt ned finner du mye annet å velge i mellom, bla. annet Vantage, Dreambox, VU+duo, og mange andre merker.

Les litt rundt her på forumet så kan du gjøre deg opp en mening.

:-)

Intermediate digitech sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    991
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av tandberg
    NEI!
    I utgangspunket ikke pr. dags dato.

Hvis ikke parabolkortet ditt begynner på 0027 så går det ikke. (I og med at du har Force, så tilhører neppe kortet ditt til den kortserien).

Har du derimot kort som begynner med 0027, så har du straks mer valg, (hvis du ikke er feig da, og lar deg påvirke anng. debatten om kortparring mot mottaker). 0027 kortserien er det eneste kortene som får oppdatering for HD kanaler. De (aller fleste) andre gjør det ikke.

for å få et nytt kort med rett serie må du kjøpe minimum den billigste mottakeren til CanalDigital.

0027 kort virker i alle andre "uoffisielle" HD mottakere.

Velger du fra øverste hylle er det technisat som gjelder, klatrer du litt ned finner du mye annet å velge i mellom, bla. annet Vantage, Dreambox, VU+duo, og mange andre merker.

Les litt rundt her på forumet så kan du gjøre deg opp en mening.

:-)
    Hvis du har is i magen , vent til programvaren til den nye Vantage VT-1 blir
    ferdig utviklet , når dette kommer på plass , er det ingen av de overnevnte merker som kan måle muskler med VT-1 ! I tillegg til "embeded " Conax og 3 st. HDMI , pluss "mobilt Hdd" , SD kortleser , har mottakeren desidert råeste utseende !

Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    587
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av digitech
    Hvis du har is i magen , vent til programvaren til den nye Vantage VT-1 blir
    ferdig utviklet , !
    Hehe...

Ja da blir det lang ventetid! :-)

De gamle vantage HD mottakere er fortsatt i "beta" stadiet....
    fortsatt ikke tekst som fungerer i opptak, eller er i sync. + en del andre problemer som kommer og går...

Intermediate digitech sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    991
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av tandberg
    Hehe...

Ja da blir det lang ventetid! :-)

De gamle vantage HD mottakere er fortsatt i "beta" stadiet....
    fortsatt ikke tekst som fungerer i opptak, eller er i sync. + en del andre problemer som kommer og går...
    Ja, det finnes ikke en eneste tuner som er feilfri.
    Litt asynkron i untertekst ( omtrent 2 sekund før replikken treffer i avspilling av opptakk) irriterer meg overhodet ikke. Men å betegne Vantage sin programvare som "Beta", var litt i overkant .
    Har aldri testet en Digicorder HD2 , har hørt mye possitivt om mottakeren , regner med at den takler Canal Digital og Viasat kort direkte i kortleserne uten fordyrende moduller , akkurat som Vantage gjør ;-)

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    74
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hadde en trofast Force 1155 (må være noe av det beste som er laget, aldri noe tull) fram til i høst. Prøvde med CD sin HDPVR, gikk i retur etter 2 uker. Måtte prøve 2 stykker da den første jeg fikk hadde feil og så brukt ut !!
    Merkbart dårligere bilde på SD-sendinger på denne kontra Force`n. Slo til på en Technisat HDS2X 500GB og har ikke angret et sekund. Den koster det dobbelte men bildekvaliteten på både SD og HD-kanaler er merkbart bedre enn CD HDPVR. Oppkoblet med HDMI via Yamaha receiver til Panasonic 42" G15 fullHD, og er kjempefornøyd med bildekvaliteten. Tar inn NRK1HD,TV2HD,TVNHD,C+SportHD og C+FilmHD på kort som starter med 0112....

Newcomer
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    81
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Tech2
    Hadde en trofast Force 1155 (må være noe av det beste som er laget, aldri noe tull) fram til i høst. Prøvde med CD sin HDPVR, gikk i retur etter 2 uker. Måtte prøve 2 stykker da den første jeg fikk hadde feil og så brukt ut !!
    Merkbart dårligere bilde på SD-sendinger på denne kontra Force`n. Slo til på en Technisat HDS2X 500GB og har ikke angret et sekund. Den koster det dobbelte men bildekvaliteten på både SD og HD-kanaler er merkbart bedre enn CD HDPVR. Oppkoblet med HDMI via Yamaha receiver til Panasonic 42" G15 fullHD, og er kjempefornøyd med bildekvaliteten. Tar inn NRK1HD,TV2HD,TVNHD,C+SportHD og C+FilmHD på kort som starter med 0112....
    Ja, min Force 1155 gir veldig bra bilder med Scart tilkobling. Hvis det er slik at HD mottakerne fra CD gir dårligere bilde på standardmateriale så tror jeg at jeg skal sette meg litt på gjerdet, det er jo tross alt standardsendinger som dominerer ennå. Du nevner en Tehnisat mottaker med opptak, hvor mye koster en tilsvarende uten opptaksmulighet? Og forstår jeg det rett så må man uansett kjøpe en mottaker fra CD for å få riktig type programkort som kan brukes i en slik Technisat?

Newcomer
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    81
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hmm, leser på forumet her om de dårlige erfaringene folk har med disse HD mottakerne fra CD. I huset har vi kabel-tv innlagt som per i dag ikke brukes, men som har en aktiv analog grunnpakke (vi har internett via kabelen, men har til nå foretrukket tv via parabol).

Jeg har mulighet til å få Get box HD fra mitt kabel-tv selskap. Hva er erfaringene med denne boksen kontra HD-boksen til Canal Digital?

Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    587
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Tech2
    Hadde en trofast Force 1155 (må være noe av det beste som er laget, aldri noe tull) fram til i høst.
    Slo til på en Technisat HDS2X 500GB og har ikke angret et sekund. Den koster det dobbelte men bildekvaliteten på både SD og HD-kanaler er merkbart bedre enn CD HDPVR. Oppkoblet med HDMI via Yamaha receiver til Panasonic 42" G15 fullHD, og er kjempefornøyd med bildekvaliteten. Tar inn NRK1HD,TV2HD,TVNHD,C+SportHD og C+FilmHD på kort som starter med 0112....
    Kanskje vi bør minnes på at Technisat kjøpte Force.... :-) :-)

Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    587
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Svein4
    Hmm, leser på forumet her om de dårlige erfaringene folk har med disse HD mottakerne fra CD. I huset har vi kabel-tv innlagt som per i dag ikke brukes, men som har en aktiv analog grunnpakke (vi har internett via kabelen, men har til nå foretrukket tv via parabol).

Jeg har mulighet til å få Get box HD fra mitt kabel-tv selskap. Hva er erfaringene med denne boksen kontra HD-boksen til Canal Digital?
    Du kan jo lese litt her... bare 104 sider med litt under 2100 innlegg i skrivende stund.... :-?

http://avforum.no/forum/digitalt-bak...v-get-104.html

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •