Canal Digital CDC 5050.

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 6 av 6
    Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    51
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Canal Digital CDC 5050.

Har en slik oldtidssak, men har problemer med å ta opp på VHS. Har en kombinert dvd avspiller og vhs opptak/avspiller Targa pvb 5300x. Supporten på canal digital antydet at det kunne by på problemer å ta opp. Det forekommer meg noe underlig da jeg mener å ha tatt opp på vhs før fra denne satelitttuneren.

Hvis bruken av denne spesielle tuneren er problematisk i forhold til opptak på vhs, så er det sikkert flere som har hatt dette problemet.
    Kjøp at harddiskopptaker er ikke aktuelt hvis opptak på vhs i prinsippet er mulig, men kanksje med en annen satelitttuner?

Denne "feilen" oppsto mens jeg hadde en noe eldre Pioneer vhs, mens det ennå var normale analoge signaler. Benyttet da denne til å ta opp både fra det gamle analoge nettet, og fra satelitt.

Noen som har støtt på denne problemstillingen?

Intermediate Bobben1 sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2006
    Sted
    Lunner/Hadeland
    Poster
    2,709
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av realist
    Har en slik oldtidssak, men har problemer med å ta opp på VHS. Har en kombinert dvd avspiller og vhs opptak/avspiller Targa pvb 5300x. Supporten på canal digital antydet at det kunne by på problemer å ta opp. Det forekommer meg noe underlig da jeg mener å ha tatt opp på vhs før fra denne satelitttuneren.

Hvis bruken av denne spesielle tuneren er problematisk i forhold til opptak på vhs, så er det sikkert flere som har hatt dette problemet.
    Kjøp at harddiskopptaker er ikke aktuelt hvis opptak på vhs i prinsippet er mulig, men kanksje med en annen satelitttuner?

Denne "feilen" oppsto mens jeg hadde en noe eldre Pioneer vhs, mens det ennå var normale analoge signaler. Benyttet da denne til å ta opp både fra det gamle analoge nettet, og fra satelitt.

Noen som har støtt på denne problemstillingen?
    Du må koble scart fra VCR scart utgangen på CDC-5050 til scartinngangen på videospilleren. Da skal resten egentlig gå av seg selv. Til og med avspilling skal fungere gjennom scarten som du allerede har koblet mellom CDC-5050 og TV'n din. Det kan være så enkelt at du har valgt feil scartinngang på videospilleren eller RF inngang. Sjekk også at VCR videoutgang er satt til composite.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    51
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Bobben1
    Du må koble scart fra VCR scart utgangen på CDC-5050 til scartinngangen på videospilleren. Da skal resten egentlig gå av seg selv. Til og med avspilling skal fungere gjennom scarten som du allerede har koblet mellom CDC-5050 og TV'n din. Det kan være så enkelt at du har valgt feil scartinngang på videospilleren eller RF inngang. Sjekk også at VCR videoutgang er satt til composite.

Hvordan finner jeg ut om VCR videoutgang er satt til composite?
    Skal den stå i composite-stilling?

Forøvrig kan jeg si at jeg kan spille av på vcr, jeg kan spille av cd/dvd, og alle koblinger er scart. Likevel fungerer ikke opptak. Etter oppkobling på ny i kveld så gjorde jeg forsøk på et kort prøveopptak. Det var en 16:9 sending, og denne snutten ble faktisk opptatt, men i sammenpresset 4:3 ved avspilling. Dette var som sagt en kort prøve. Satte så igang et noe lengre opptak, men det opptaket ble det ingenting av.

Intermediate Bobben1 sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2006
    Sted
    Lunner/Hadeland
    Poster
    2,709
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av realist
    Hvordan finner jeg ut om VCR videoutgang er satt til composite?
    Skal den stå i composite-stilling?

Forøvrig kan jeg si at jeg kan spille av på vcr, jeg kan spille av cd/dvd, og alle koblinger er scart. Likevel fungerer ikke opptak. Etter oppkobling på ny i kveld så gjorde jeg forsøk på et kort prøveopptak. Det var en 16:9 sending, og denne snutten ble faktisk opptatt, men i sammenpresset 4:3 ved avspilling. Dette var som sagt en kort prøve. Satte så igang et noe lengre opptak, men det opptaket ble det ingenting av.
    Opptak av 16:9 sendinger fra VCR scart vil se sammenpresset ut. Det er ikke noe å gjøre med det. Composite settingen trenger du ikke å bry deg om siden du fikk opptak til å fungere. Hvorfor opptakene ikke fungerer hele tiden har jeg ingen anelse om. Antar at du trykker på record manuelt slik at det ikke er trøbbel med programmering av timer som er problemet ?

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    51
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Opptak av 16:9 sendinger fra VCR scart vil se sammenpresset ut. Det er ikke noe å gjøre med det. Composite settingen trenger du ikke å bry deg om siden du fikk opptak til å fungere. Hvorfor opptakene ikke fungerer hele tiden har jeg ingen anelse om. Antar at du trykker på record manuelt slik at det ikke er trøbbel med programmering av timer som er problemet ?

Manuell recording. Trenger å få frem av1 i displayet på vcrèn får å få programmet som jeg skal ta opp til å slå igjennom, trykker så på rec.

Fikk det til å fungere 2 ganger i kveld, så noe riktig må jeg ha gjort. Men problemet er at det er temmelig uforutsigbart. Vet ikke før jeg setter igang play om opptaket fungerte. Frustrerende!

Supporten på cd kunne ikke garantere at denne tuneren generelt fungerer tilfredstillende på opptak. Feilvare?

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    51
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dette fikk jeg til å fungere:

Scart fra satelitt-tuner til tv, scart fra tv til vcr. Brukte fra før 3 scartkabler, etter boka slik jeg tolket det. Det var altså feil. Alt tas opp i 4:3format. Men innstillinger på tv`n omgjør det til perfekt 16:9. Takk for bidrag!

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •